Thestralit

ankeuttaja

Onko kukaan muu kiinnittänyt huomiota, et kirjoissa on pieni virhe thestraleissa tai oikeestaan siinä, et harry näkee ne. Jos kerta sellanen tyyppi, joka on nähny jonkun kuolevan voi ainoastaan nähdä sen, nii miks harry ei nää niitä jo Azkabanissa ja Liekehtiväs pikarissa? koska sehän näkin, ku sen vanhemmat kuoli.. niissä vaan sanotaan, et vaunuja vetää jokin näkymätön... mut sit Feeniksin killas Harry yhtäkkii näkee ne!!? Voihan tietenkin olla, et Harry ei jotenkin muista sitä vanhempiensa kuolemaa ja ei siks nähny niitä, mut silti on virhe, koska Cedricin kuoleman se näki ja Liekehtivän pikarin lopussa, kun ne lähtee taas vaunuilla pois, nii sanotaan, et vaunujen vetäjät on näkymättömät... mulla vaan jää aina tollaset pikku seikat häiritsee!! =) mut kaikinpuolin ne kirjat on mahtavia!!!!

29

2227

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Shakey

      Kuoleman on upottava mieleen. Se on hyväksyttävä/tajuttava.
      4.kirjan lopussa Harry taitaa olla vielä shokkitilassa ja 5.kirjassa sitten jo tajunnut Cedrigin kuoleman.

      Joten se ei ole mikään virhe.

      • Riesu

        Samaa mieltä!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1


      • Pat Bateman

        Ai että Harryllä kesti 14 vuotta hyväksyä vanhempiensa kuolema? Lieneeköhän poika vähän tunnevammainen...


      • Twil
        Pat Bateman kirjoitti:

        Ai että Harryllä kesti 14 vuotta hyväksyä vanhempiensa kuolema? Lieneeköhän poika vähän tunnevammainen...

        että se on tunnevammainen, vaikuttaa ainakin siltä väliajoin.

        Mutta aina välillähän on spekuloitu että jos Harry ei sitten nähnyt niiden varsinaista kuolemaa, vaan vain kuuli sen. No, aika heikko ehdotus, mutta kuitenkin.


      • Minä
        Pat Bateman kirjoitti:

        Ai että Harryllä kesti 14 vuotta hyväksyä vanhempiensa kuolema? Lieneeköhän poika vähän tunnevammainen...

        Kuinka paljon itse muistat siitä, mitä sinulle tapahtui ollessasi alle vuoden ikäinen. Eihän Harrylle jäänyt vanhempiensa kuolemasta ja Voldemortin hyökkäyksestä, kuin muutamia hajanaisia mielikuvia vihreästä valosta. Harry tietää vanhempiensa koulleen ja suree sitä, mutta itse kokemusta itse kuolemasta ei ole.


      • *Hermione*
        Twil kirjoitti:

        että se on tunnevammainen, vaikuttaa ainakin siltä väliajoin.

        Mutta aina välillähän on spekuloitu että jos Harry ei sitten nähnyt niiden varsinaista kuolemaa, vaan vain kuuli sen. No, aika heikko ehdotus, mutta kuitenkin.

        Mun mielestä se on näin: Harry vaan kuuli sen vanhempiensa kuoleman. Mutta neljäntenä kouluvuonnaan se näki kun Cedric murhattiin. Sen takia Harry nyt vasta näki ne thestralit.


      • Pat Bateman
        Minä kirjoitti:

        Kuinka paljon itse muistat siitä, mitä sinulle tapahtui ollessasi alle vuoden ikäinen. Eihän Harrylle jäänyt vanhempiensa kuolemasta ja Voldemortin hyökkäyksestä, kuin muutamia hajanaisia mielikuvia vihreästä valosta. Harry tietää vanhempiensa koulleen ja suree sitä, mutta itse kokemusta itse kuolemasta ei ole.

        Näinköhän? Milläs sitten selität ne 'välähdykset' joita Harry saa vanhempiensa kuolemasta kankeuttajien lähestyessä?


      • oonhan mä
        Minä kirjoitti:

        Kuinka paljon itse muistat siitä, mitä sinulle tapahtui ollessasi alle vuoden ikäinen. Eihän Harrylle jäänyt vanhempiensa kuolemasta ja Voldemortin hyökkäyksestä, kuin muutamia hajanaisia mielikuvia vihreästä valosta. Harry tietää vanhempiensa koulleen ja suree sitä, mutta itse kokemusta itse kuolemasta ei ole.

        ja vaikkei muistaiskaan sitä vanhempiensa kuolemaa, nii kyllähän sen ois jo liekehtivän pikarin lopussa pitänyt nähdä ne, kun Harry näki Cedricin kuoleman...


      • *Hermione*
        oonhan mä kirjoitti:

        ja vaikkei muistaiskaan sitä vanhempiensa kuolemaa, nii kyllähän sen ois jo liekehtivän pikarin lopussa pitänyt nähdä ne, kun Harry näki Cedricin kuoleman...

        Välähdykset.. Jos Harry ei muistanut miltä näytti kun Harryn vanhemmat tapettiin, mutta ankeuttajathan näyttävät ihmisen elämän kauheimman tapahtuman?
        Harry kuuli vanhempiensa äänet ja näki vihreän valon välähdyksen.
        Harry ei siis "nähnyt" vanhempiensa murhaa. Hän näki vain vihreän valon välähdyksen.

        Ja siksi Harry ei nähnyt thestraleja neljännen lukuvuoden lopussa että.. he eivät poistu linnasta vaunuilla?

        Tälläisiä ovat minun teoriani. x)


      • Hermy
        *Hermione* kirjoitti:

        Välähdykset.. Jos Harry ei muistanut miltä näytti kun Harryn vanhemmat tapettiin, mutta ankeuttajathan näyttävät ihmisen elämän kauheimman tapahtuman?
        Harry kuuli vanhempiensa äänet ja näki vihreän valon välähdyksen.
        Harry ei siis "nähnyt" vanhempiensa murhaa. Hän näki vain vihreän valon välähdyksen.

        Ja siksi Harry ei nähnyt thestraleja neljännen lukuvuoden lopussa että.. he eivät poistu linnasta vaunuilla?

        Tälläisiä ovat minun teoriani. x)

        Tuota noi, eikö se ollu niin, että ankeuttajan lähestyessä joutuu kokemaan uudestaan kamalimman MUISTONSA, niin kaipa se se jotenkin muistaa...


      • Shakey
        Pat Bateman kirjoitti:

        Ai että Harryllä kesti 14 vuotta hyväksyä vanhempiensa kuolema? Lieneeköhän poika vähän tunnevammainen...

        Kuinkahan hyvän käsityskyvyn n. 1 ½ vuotiaat lapset omaavat?
        Eivät luultavasti kovin hyvää.

        Useimmilla lapsilla ei ole edes muistoja tuolta ajalta (0-3).
        (En muista sitä tarkkaa ikää.)
        Olen omista lapsistani huomannut että heillä muistot alkavat vasta n.3 ½ iästä, mutta
        luultavasti se riippuu ihan vaan lapsesta.


      • Shakey
        Hermy kirjoitti:

        Tuota noi, eikö se ollu niin, että ankeuttajan lähestyessä joutuu kokemaan uudestaan kamalimman MUISTONSA, niin kaipa se se jotenkin muistaa...

        Siitä on kauan kun viimeksi luin PoA:n, mutta minun muistikuvieni mukaan hän vain kuuli vanhempiensa äänet.
        En kyllä mene takuuseen tuosta...


      • *Hermione*
        Hermy kirjoitti:

        Tuota noi, eikö se ollu niin, että ankeuttajan lähestyessä joutuu kokemaan uudestaan kamalimman MUISTONSA, niin kaipa se se jotenkin muistaa...

        Hermy: Mä olen samaa mieltä. Noin se menee! :D


      • MMM
        Shakey kirjoitti:

        Kuinkahan hyvän käsityskyvyn n. 1 ½ vuotiaat lapset omaavat?
        Eivät luultavasti kovin hyvää.

        Useimmilla lapsilla ei ole edes muistoja tuolta ajalta (0-3).
        (En muista sitä tarkkaa ikää.)
        Olen omista lapsistani huomannut että heillä muistot alkavat vasta n.3 ½ iästä, mutta
        luultavasti se riippuu ihan vaan lapsesta.

        Mutta muistaahan Harry Hagridin ja lentävän moottoripyörän (näkee niistä unta ekassa kirjassa)


      • Shakey
        MMM kirjoitti:

        Mutta muistaahan Harry Hagridin ja lentävän moottoripyörän (näkee niistä unta ekassa kirjassa)

        Jos se oli jäänyt hänen alitajuntaansa?
        Unethan käsittääkseni liittyvät vahvasti alitajuntaan.


    • PiPPuRi

      ...se ei oo vaa kiinnittäny huomiota vaa, ku se on luullu että muutki näkee ne...

      • Hermy

        Harry taisi kyl ihmetellä, että miks se ei nähny niitä aikasemmin.


    • Anna

      Tuo thestral-homma haiskahtaa kyllä ihan siltä, että Rowling on yhtäkkiä hoksannut sen viidettä kirjoittaessaan. Kyllähän Hermione fiksuna likkana olisi paljastanut niiden itsestään liikkuvien vaunujen salaisuuden jo aikaisemmin jos kirjoittajakaan olisi tiennyt miten ne liikkuu.

      Sitä paitsi Harryn olisi pitänyt nähdä ne jo aikaisemmin. Se, että se näkee jotain vihreää valoa tai sen tapaista aina muistaessaan vanhempiensa kuoleman, osoittaa, että kyllä vain se muistaa sen hetken ja on tajunnut jotain. Ja vaikka se ei muistaisikaan tarkalleen sitä itse kuolemaa, kyllähän se jälkeenpäin on tajunnut että ne kuoli ja ilmeisesti sisäistänytkin sen. Ihan varmasti sen ois pitänyt nähdä ne elukat jo aikaisemmin. Aivan ilmiselvä virhe siis.

      Muisti pätkii. Kertokaa millä lailla Luna on kohdannut kuoleman. Äitihän se oli mutta mitä muuta siitä kerrottiin?

      • minä

        Lunan äiti oli tehny jotain kokeita ja yks niistä oli epäonnistunu. siitä johtui kuolema.


    • Twilight

      se piti simmuja kiinni. Katsokaa otsikko ROWLINGIN MOKA.

      • Pat Bateman

        Eihän sitä välttämättä tarvitse nähdä! Ehkä rittää että on kokemassa sen...


      • Anna
        Pat Bateman kirjoitti:

        Eihän sitä välttämättä tarvitse nähdä! Ehkä rittää että on kokemassa sen...

        KOKIHAN sen vanhempiensakin kuoleman...


      • marjut
        Anna kirjoitti:

        KOKIHAN sen vanhempiensakin kuoleman...

        Harry oli niin pieni ettei edes muista vanhempiensa kuolemaa, eikä ole sisäistänyt sitä. toisin kuin cedricin kuoleman.


      • Paavo
        marjut kirjoitti:

        Harry oli niin pieni ettei edes muista vanhempiensa kuolemaa, eikä ole sisäistänyt sitä. toisin kuin cedricin kuoleman.

        Kuulostaa kyllä vähän heppoiselta. Ja sekin, että Harry sisäisti Cedricin kuoleman vasta kesän kuluessa. Heppoista, heppoista..


      • *Hermione*
        Paavo kirjoitti:

        Kuulostaa kyllä vähän heppoiselta. Ja sekin, että Harry sisäisti Cedricin kuoleman vasta kesän kuluessa. Heppoista, heppoista..

        Harry nimenomaan NÄKI Cedricin kuoleman. Toisin kuin vanhempiensa. Sen hän vain oli kokemassa.

        Hermione ei kai itsekään tiennyt thestraleista.


      • dfdfgdfg
        *Hermione* kirjoitti:

        Harry nimenomaan NÄKI Cedricin kuoleman. Toisin kuin vanhempiensa. Sen hän vain oli kokemassa.

        Hermione ei kai itsekään tiennyt thestraleista.

        Mitäpä jos Rowling antaakin tuossa vihjeen siitä, että koska Harry ei aiemmin nähnyt Trestraleja niin Harry ei ole nähnyt äitinsä kuolemaa, koska Harryn äiti olisikin elossa. Esim. eläen animaagina Hermionen kummallisena kissana.


      • hei
        dfdfgdfg kirjoitti:

        Mitäpä jos Rowling antaakin tuossa vihjeen siitä, että koska Harry ei aiemmin nähnyt Trestraleja niin Harry ei ole nähnyt äitinsä kuolemaa, koska Harryn äiti olisikin elossa. Esim. eläen animaagina Hermionen kummallisena kissana.

        hei hei tylypahka on olemassa niin kauan kuin harryn äiti on karvajalkanen kissa nimeltä koukkujalka


      • Anonyymi
        *Hermione* kirjoitti:

        Harry nimenomaan NÄKI Cedricin kuoleman. Toisin kuin vanhempiensa. Sen hän vain oli kokemassa.

        Hermione ei kai itsekään tiennyt thestraleista.

        Mutta eikö nelosessa juuri sanota että harppa näki silmäluomiensa läpi vihreän valon ja kuuli tömähyksen ku deadrick kaatu, eihän se silloin suoranaisesti nähnyt, mutta ehkä ei tarvi ku oli siinä tilanteessa?


    • Anonyymi

      silloin kun Cedric kuoli Harry kyllä näki sen mutta ei vielä voinut sisäistää asiaa koska pitää sisäistää kuolema ei riitä että näkee sen

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      148
      2612
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1988
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      1986
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      89
      1786
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      67
      1540
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1306
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1202
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1198
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1188
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1167
    Aihe