roaacutanin jälkiseuraukset?

saitko mitään 10v sisällä?

tässä linkki ja näin minulllakin. alkoivat keuhkopuhteltulehdukset ja muut tulehdukset, intti-iässä niitä ei ollut.
http://plaza.fi/ellit/liikunta-ja-terveys/terveys/aknen-antibioottihoidossa-riskeja
1173
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 1

Vanhimmat

antibiootti!!!

Aknen antibioottihoidossa riskejä

17.4.2006

Brittiläistutkimuksessa on selvitetty aknen hoidossa käytettävien antibioottien pitkäaikaisvaikutuksia. Takautuvassa tutkimuksessa selvitettiin, altistaako aknen antibioottihoito ylempien hengitysteiden infektioille. Kaikkiaan potilasrekistereistä löytyi lähes 120 000 henkilöä, jotka olivat olleet lääkärinhoidossa aknen takia. He olivat 15 – 35-vuotiaita. Heistä 85 000 ( 72 %) oli saanut antibioottihoitoa (tetrasykliiniä, erytromysiiniä tai klindamysiiniä) paikallishoitona tai suun kautta.

Vuoden sisällä aknepotilaista 15 %:lla ilmeni vähintään yksi ylempien hengitysteiden infektio. Infektioita oli kaksi kertaa todennäköisemmin antibioottihoitoa saaneilla kuin muilla aknesta kärsivillä. Tutkimuksessa selvisi, että näiden infektioiden lisääntyminen ei johtunut siitä, että nämä aknepotilaat olisivat aknen takia käyneet useammin lääkärin vastaanotolla kuin muut. Aknen hoitoon antibiooteilla näyttää liittyvän kohonnut riski sairastua ylempien hengitysteiden infektioihin.

Tohtori.fi Uutistoimitus - Petri Kaipainen
(Archives of Dermatology 2005;141:1132-1136)

Tohtori.fi Uutistoimituksen tuottamien uutisten tekijänoikeudet ovat Coronaria Media Oy:llä. Uutispalvelu Duodecimin tuottamien uutisten tekijänoikeudet ovat Kustannus Oy Duodecimilla. Uutisaineistoja ei saa ilman erillistä sopimusta jälleenlähettää, julkaista tai käyttää kaupallisiin tarkoituksiin.



MISSÄ kohden tuossa linkittämässäsi artikkelissa kirjoitetaan Roasta??! Ei missään.

Roa on A-VITAMIINIJOHDANNAINEN, eikä sillä ole mitään tekemistä antibioottien kanssa. Oletko luullut sen olevan antibiootti?!

Äänestä

Kommentoi aloitusta


mitä vielä kirjoitti:

saitko mitään 10v sisällä?

tässä linkki ja näin minulllakin. alkoivat keuhkopuhteltulehdukset ja muut tulehdukset, intti-iässä niitä ei ollut.
http://plaza.fi/ellit/liikunta-ja-terveys/terveys/aknen-antibioottihoidossa-riskeja

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

  • Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

  • Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

  • Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

  • Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

  • Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

  • Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu