Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

MISTÄ PURUA HALVALLA

Puruton

Mistä ostatte purut ja heinät? Onko hinnoissa suurta eroa? Asun Vantaalla, onko pääkaupunkiseudulla mitään edullista tapaa saada purua/heinää???

8

2847

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tintti

      Etsi lähin hongkong-liike! Siellä on ollu useesti 3kg paketti 2,5e. Yleensä kyllä saa monesta paikasta 1e/kg. Valintataloista oon ostanu pehmeää, vihreää heinää, josta meillä tykätään kovasti. Se on maksanu noin 3e ja siinä on noin kilo muistaakseni. Best Friend-merkkinen tiiliskivi. Best friendillä on myös isompi paketti(ei tosin painavampi, väljemmin pakattu vaan), jossa on kovaa ja usein kellertävää heinää. Sitä on 0,7kg paketeis ja maksaa kans joku 2,5-3e. tää viimeks mainittu ei kulu meillä syötäväksi, vaan revitään telineestä ja tallotaan. Parempana pitävät tuota "tiiliskivi" -heinää. Onnea etsintään! Itse olen turusta, joten en tiedä, missä siellä teilläpäin on näitä kauppoja :/

      • TheGuinea

        Asun jyväskylässä mut täällä on sellainen Puu- Pojat myy lankkua ja lautaa jne... mutta tekee myös kutterin purua, itse olen jo reilu puoli vuotta käyttänyt puru on puhdasta ja isolastuista.. myyvät sitä 1e/200litraa omaan jätesäkkiin. Katso puhelinluettelosta vastaavia "puumyyjähommeleita" mutta muista ettet osta sahajauhoa...se ei käy
        Ja heinät saa halvalla paaleissa.. itse ilmaiseksi, meinaan on paljon tuttuja joilla on talli tahi navetta. Katso puh. luettelosta kuka myy heinää siellä päin


    • milsu

      no mulla ei oo tota probleemaa, koska mä saan mummolasta purua jätesäkin ku haluun, koska siellä sahataan.
      mun toisen mummolan lähellä on taas yks mies, joka
      viljelee heinää, joten saan siltä jätesäkillisen purua sillon tällön... :)

    • vinkku

      me haetaan purua yleensä jostain sahoilta.se puru ei maksa mitään ja sitä saa ottaa niin paljo ku haluaa.heinät me ostetaan yleensä faunattaresta tai muusta eläinkaupasta

    • parikertaavuodessa

      Heinät kannattaa ostaa maatiloilta noin 2-3 eur paali, katso google,keltainen pörssi tai tori.fi myydään kanttipaaleja heinää, esim. jo Nurmijärveltä löytyy. Riittää koko vuodeksi muutama paali. Purut kannattaa ostaa, jos ei noita sahoja löydä, niin esim. Hyvinkään agrimarketista, pölkky-niminen 20 kg maksaa vähän yli 7 euroa ja riittää tosiaan pitkään. Tulee siis huomattavasti halvemmaksi kuin kaupan pienet paketit tai eläinkaupan.

    • purupölkky

      Paikallisesta agrimarketista kannattaa purut hakea siistissä tiukassa paketissa, (tyhjiöpakattu) Hevosille tarkoitettu on vieläpä puhdistettu kaksi kertaa pölystä. 20 kg , n. 8e. Maatilalta saa heinää halvalla kilohinnalla. Aika harvat tosin tekee enää pikkupaaleja, mutta kannattaa etsiä vaikka keltaisesta pörssistä.

    • simp2son

      Hei, meillä on verstaalla hyvää puurua, kutterimäntypurua. Ne on pakattu jätesäkkeihin ja on hyvä laatuista. Ensiviikon loppupuolella säkkejä on. n. 10 kpl.
      Joten tavaraa riittää! Jos joku tarvitsee sitä myös talon perinne eristeeksi, ilmoitelkaa.
      Terveisin, Janne

    • Minävaab

      Me haetaan hankkijasta, sieltä saa purua 20kg hintaan 7,50€ :-)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      80
      1995
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1753
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1624
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      21
      1400
    5. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      58
      1307
    6. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1273
    7. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1272
    8. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1264
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      10
      1221
    10. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1191
    Aihe