MISTÄ PURUA HALVALLA

Puruton

Mistä ostatte purut ja heinät? Onko hinnoissa suurta eroa? Asun Vantaalla, onko pääkaupunkiseudulla mitään edullista tapaa saada purua/heinää???

8

3159

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tintti

Etsi lähin hongkong-liike! Siellä on ollu useesti 3kg paketti 2,5e. Yleensä kyllä saa monesta paikasta 1e/kg. Valintataloista oon ostanu pehmeää, vihreää heinää, josta meillä tykätään kovasti. Se on maksanu noin 3e ja siinä on noin kilo muistaakseni. Best Friend-merkkinen tiiliskivi. Best friendillä on myös isompi paketti(ei tosin painavampi, väljemmin pakattu vaan), jossa on kovaa ja usein kellertävää heinää. Sitä on 0,7kg paketeis ja maksaa kans joku 2,5-3e. tää viimeks mainittu ei kulu meillä syötäväksi, vaan revitään telineestä ja tallotaan. Parempana pitävät tuota "tiiliskivi" -heinää. Onnea etsintään! Itse olen turusta, joten en tiedä, missä siellä teilläpäin on näitä kauppoja :/

• TheGuinea

Asun jyväskylässä mut täällä on sellainen Puu- Pojat myy lankkua ja lautaa jne... mutta tekee myös kutterin purua, itse olen jo reilu puoli vuotta käyttänyt puru on puhdasta ja isolastuista.. myyvät sitä 1e/200litraa omaan jätesäkkiin. Katso puhelinluettelosta vastaavia "puumyyjähommeleita" mutta muista ettet osta sahajauhoa...se ei käy
        Ja heinät saa halvalla paaleissa.. itse ilmaiseksi, meinaan on paljon tuttuja joilla on talli tahi navetta. Katso puh. luettelosta kuka myy heinää siellä päin

• milsu

no mulla ei oo tota probleemaa, koska mä saan mummolasta purua jätesäkin ku haluun, koska siellä sahataan.
      mun toisen mummolan lähellä on taas yks mies, joka
      viljelee heinää, joten saan siltä jätesäkillisen purua sillon tällön... :)

• vinkku

me haetaan purua yleensä jostain sahoilta.se puru ei maksa mitään ja sitä saa ottaa niin paljo ku haluaa.heinät me ostetaan yleensä faunattaresta tai muusta eläinkaupasta

• parikertaavuodessa

Heinät kannattaa ostaa maatiloilta noin 2-3 eur paali, katso google,keltainen pörssi tai tori.fi myydään kanttipaaleja heinää, esim. jo Nurmijärveltä löytyy. Riittää koko vuodeksi muutama paali. Purut kannattaa ostaa, jos ei noita sahoja löydä, niin esim. Hyvinkään agrimarketista, pölkky-niminen 20 kg maksaa vähän yli 7 euroa ja riittää tosiaan pitkään. Tulee siis huomattavasti halvemmaksi kuin kaupan pienet paketit tai eläinkaupan.

• purupölkky

Paikallisesta agrimarketista kannattaa purut hakea siistissä tiukassa paketissa, (tyhjiöpakattu) Hevosille tarkoitettu on vieläpä puhdistettu kaksi kertaa pölystä. 20 kg , n. 8e. Maatilalta saa heinää halvalla kilohinnalla. Aika harvat tosin tekee enää pikkupaaleja, mutta kannattaa etsiä vaikka keltaisesta pörssistä.

• simp2son

Hei, meillä on verstaalla hyvää puurua, kutterimäntypurua. Ne on pakattu jätesäkkeihin ja on hyvä laatuista. Ensiviikon loppupuolella säkkejä on. n. 10 kpl.
      Joten tavaraa riittää! Jos joku tarvitsee sitä myös talon perinne eristeeksi, ilmoitelkaa.
      Terveisin, Janne

• Minävaab

Me haetaan hankkijasta, sieltä saa purua 20kg hintaan 7,50€ :-)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Janne Ahonen E R O A A

Taas 2 lasta jää vaille ehjää perhettä!
      Kotimaiset julkkisjuorut
      170
      3253
    2. En kai koskaan saa sinua

Koska et usko että riitäisit minulle. Olet aina pitänyt itseäsi liian risana ja heikkona. Katkot korkeutesi, ja poraat k
      Ikävä
      154
      1859
    3. Terveystalon lääkärit ylilaskuttaneet

Tämän pörriäiset osaavat, laskuttamisen. Terveystalo myöntää asian. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011134269.html "K
      Maailman menoa
      147
      1799
    4. Saran ökytyyli käänsi katseita.

On nyt kyllä Sara kasvoistaan, kuvan perusteella todellakin pyöristynyt ainakin kuvan perusteella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      159
      1684
    5. Nyt on aika laittaa parit selkoon.

Onko pareja täällä. Laita kirjaimet kuka tykkää kenestäkin ?
      Ikävä
      77
      1584
    6. Työttömille lusmuille luvassa lisää keppiä

Hallitus aikoo kiristää velvoitteiden laiminlyönnistä seuraavia työttömyysturvan karensseja ensi vuodesta alkaen. Hall
      Maailman menoa
      341
      1510
    7. Tekisi niin mieli laittaa sulle viestiä

En vaan ole varma ollaanko siihen vielä valmiita, vaikka halua löytyykin täältä suunnalta, ja ikävää, ja kaikkea muuta m
      Ikävä
      81
      1369
    8. The Summit Suomi: Maxie avaa hyytävästä tilanteesta kuvauksissa: "Veri roiskui ja tajusi, että..."

Oletko seurannut The Summit Suomea? Tykkäätkö vai et tai mitä mieltä ylipäätään olet sarjasta? Moni katsoja on kaikonnut
      Tv-sarjat
      20
      1268
    9. Ootko huomannut miten

pursuat joka puolelta. Sille joka luulee itsestään liikoja 🫵🙋🏻‍♂️
      Ikävä
      158
      1132
    10. Miksi ihmeessä?

Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek
      Ateismi
      25
      1115
    Aihe