4kk ja akne poissa!

Haluan nyt kertoa oman tarinani joka toivottavasti tuo edes pientä lohtua teille aknen kanssa kamppaileville.:)

Mulla puhkea viime talven ja kevään aikana tosi paha akne. Välillä iho oli niin kipeä, etten pystynyt edes kuivaamaan sitä pesun jälkeen mihinkään. Ostin jopa sellaisia mikrofleecepyyhkeitä, johon varovasti naamaani painelin. Paiseita oli kaikkialla, samoin musta- ja valkopäitä. Iho punotti kokoajan ja vietin suurimman osan aikaa kotona koska en kehdannut edes meikki naamassa mennä ihmisten ilmoille. Eristäydyin kavereistani ja istuin koneella etsimässä lohtua kaiket illat.

Kävin ihotautilääkärillä neljästi, sain kaikenmaailman voiteet ja lääkkeet, isotretinoiinia (roa yms.) mulle ei voi määrätä, joten oli pakko sinnitellä muiden mahdollisuuksien turvin. Mikään ei kuitenkaan auttanut vaan iho meni jopa pahemmaksi ja pahemmaksi. Sitten heinäkuussa vaihdoin toiseen lääkärikeskukseen ja kertoessani historiastani lääkäri määräsi Differin-voidetta ja käski käyttämään sitä. Luin tämän jälkeen netistä, että eräs tulehduksiin käytettävä lääke olisi auttanut joillain Differinin rinnalla. Päätin siis kokeilla sitä, vaikka kyseistä lääkettä ei pitkäaikaiskäyttöön suositellakaan.

Nyt, 4kk jälkeen, tuolla yhdistelmällä olen saanut akneni kuriin. Pystyn parhaimpina päivinä jopa liikkumaan ulkona ilman meikkiä, toki finnejä tulee silloin tällöin, mutta koko naaman täyttänyt kaamea, mätää vuotava tulehdus on poissa. En tiedä, oliko se tuo voide vai lääke vai kummatkin, mutta auttoi! Eli kysykääpäs lääkäriltänne tulehduslääkkeistä aknen hoitoon. Itse käytin tuota ilman määräystä, koska meillä sattui niitä kotona olemaan. Ei välttämättä fiksua, mutta en kadu.:)
10974
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 10

Vanhimmat

tarkoittaa tulehduslääkkeillä? Antibioottia vai mitä?

Äänestä
  • Ei ole antibiootti.

    Äänestä

  • aloittaja... kirjoitti:

    Ei ole antibiootti.

    No mikset kerro? Koko tarinaasi? Omituista.

    Söitkö jotain buranaa? Se nyt on ainoa vaihtoehto, jos tulehduslääkkeistä puhutaan.

    Ei tainnut ihosi sittenkään parantua....

    Äänestä

  • gtdyhgshbbtg kirjoitti:

    No mikset kerro? Koko tarinaasi? Omituista.

    Söitkö jotain buranaa? Se nyt on ainoa vaihtoehto, jos tulehduslääkkeistä puhutaan.

    Ei tainnut ihosi sittenkään parantua....

    Koska kyseessä on VAHVA reseptilääke jota söin ilman reseptiä, enkä tiedä haluanko kehoittaa mitään teinejä vetämään noin vahvoja lääkkeitä ilman lääkärin kehotusta.

    En ymmärrä mikä ongelma tässä nyt on? Ihoni parani hyvin, täydellisesti itseasiassa. Miksi pitää heti alkaa epäillä ja olla niin katkera?

    Äänestä

  • aloittaja. kirjoitti:

    Koska kyseessä on VAHVA reseptilääke jota söin ilman reseptiä, enkä tiedä haluanko kehoittaa mitään teinejä vetämään noin vahvoja lääkkeitä ilman lääkärin kehotusta.

    En ymmärrä mikä ongelma tässä nyt on? Ihoni parani hyvin, täydellisesti itseasiassa. Miksi pitää heti alkaa epäillä ja olla niin katkera?

    kerro nyt vatussa heti se lääkkeen nimi!!!!

    Äänestä

  • aloittaja. kirjoitti:

    Koska kyseessä on VAHVA reseptilääke jota söin ilman reseptiä, enkä tiedä haluanko kehoittaa mitään teinejä vetämään noin vahvoja lääkkeitä ilman lääkärin kehotusta.

    En ymmärrä mikä ongelma tässä nyt on? Ihoni parani hyvin, täydellisesti itseasiassa. Miksi pitää heti alkaa epäillä ja olla niin katkera?

    onko kyseessä p..........e? mun isä on ihotautilääkäri muttei suostu määrään mulle sitä vaan pakottaa vetään roat eka koska sitä ei kai sais määrää oikeen akneen mut haluisin koska oon kuullu niin hyvii tuloksii..

    Äänestä

  • myy=) kirjoitti:

    onko kyseessä p..........e? mun isä on ihotautilääkäri muttei suostu määrään mulle sitä vaan pakottaa vetään roat eka koska sitä ei kai sais määrää oikeen akneen mut haluisin koska oon kuullu niin hyvii tuloksii..

    Taitaapi olla tuolla(kin) nimellä samaa valmistetta.

    Äänestä

  • aloittaja. kirjoitti:

    Koska kyseessä on VAHVA reseptilääke jota söin ilman reseptiä, enkä tiedä haluanko kehoittaa mitään teinejä vetämään noin vahvoja lääkkeitä ilman lääkärin kehotusta.

    En ymmärrä mikä ongelma tässä nyt on? Ihoni parani hyvin, täydellisesti itseasiassa. Miksi pitää heti alkaa epäillä ja olla niin katkera?

    Ongelma tässä on se.. Että viestistäsi EI OLE MITÄÄN HYÖTYÄ, koska kerrot vain Differiinin ja "erään toisen vahvan resepti lääkkeen".. Joten miksi kirjoittaa tällaista, kun et tällä tiedolla voi ketään auttaa !!!!

    Äänestä

  • aloittaja. kirjoitti:

    Koska kyseessä on VAHVA reseptilääke jota söin ilman reseptiä, enkä tiedä haluanko kehoittaa mitään teinejä vetämään noin vahvoja lääkkeitä ilman lääkärin kehotusta.

    En ymmärrä mikä ongelma tässä nyt on? Ihoni parani hyvin, täydellisesti itseasiassa. Miksi pitää heti alkaa epäillä ja olla niin katkera?

    reseptilääkettä käyttää ilman reseptiä! Ellet sitten saanut näytepakkausta. Koska et niitä ulos olisi apteekista saanut ilman reseptiä-.
    Joten, höpön, höpön koko viesteille.

    Äänestä

  • hmm.... kirjoitti:

    reseptilääkettä käyttää ilman reseptiä! Ellet sitten saanut näytepakkausta. Koska et niitä ulos olisi apteekista saanut ilman reseptiä-.
    Joten, höpön, höpön koko viesteille.

    kirjoittaja kyllä mainitsi, että lääkettä oli heidän kotonaan jo valmiiksi.

    mulla toi differin toimi loistavasti!! vaikka ei mulla kovin paha akne ollutkaan.

    Äänestä

Kommentoi aloitusta


taas onnellinen kirjoitti:

Haluan nyt kertoa oman tarinani joka toivottavasti tuo edes pientä lohtua teille aknen kanssa kamppaileville.:)

Mulla puhkea viime talven ja kevään aikana tosi paha akne. Välillä iho oli niin kipeä, etten pystynyt edes kuivaamaan sitä pesun jälkeen mihinkään. Ostin jopa sellaisia mikrofleecepyyhkeitä, johon varovasti naamaani painelin. Paiseita oli kaikkialla, samoin musta- ja valkopäitä. Iho punotti kokoajan ja vietin suurimman osan aikaa kotona koska en kehdannut edes meikki naamassa mennä ihmisten ilmoille. Eristäydyin kavereistani ja istuin koneella etsimässä lohtua kaiket illat.

Kävin ihotautilääkärillä neljästi, sain kaikenmaailman voiteet ja lääkkeet, isotretinoiinia (roa yms.) mulle ei voi määrätä, joten oli pakko sinnitellä muiden mahdollisuuksien turvin. Mikään ei kuitenkaan auttanut vaan iho meni jopa pahemmaksi ja pahemmaksi. Sitten heinäkuussa vaihdoin toiseen lääkärikeskukseen ja kertoessani historiastani lääkäri määräsi Differin-voidetta ja käski käyttämään sitä. Luin tämän jälkeen netistä, että eräs tulehduksiin käytettävä lääke olisi auttanut joillain Differinin rinnalla. Päätin siis kokeilla sitä, vaikka kyseistä lääkettä ei pitkäaikaiskäyttöön suositellakaan.

Nyt, 4kk jälkeen, tuolla yhdistelmällä olen saanut akneni kuriin. Pystyn parhaimpina päivinä jopa liikkumaan ulkona ilman meikkiä, toki finnejä tulee silloin tällöin, mutta koko naaman täyttänyt kaamea, mätää vuotava tulehdus on poissa. En tiedä, oliko se tuo voide vai lääke vai kummatkin, mutta auttoi! Eli kysykääpäs lääkäriltänne tulehduslääkkeistä aknen hoitoon. Itse käytin tuota ilman määräystä, koska meillä sattui niitä kotona olemaan. Ei välttämättä fiksua, mutta en kadu.:)

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

  • Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

  • Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

  • Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

  • Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

  • Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

  • Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu