Peltikattomme n.25v. vanha, on alkanut "vihertämään". Soittelin rannilaan ja kertoivat että tyypillinen ilmiö. Antoivat vaihtoehdon katon uusimiselle, eivät suositelleet maalaamista (tietenkään).
Kertokaa kannattaako maalata ja mikä on kustannus suunnilleen kun katon ala on n.350m2.
Rannilan peltikaton maalaus
4
2630
Vastaukset
- rivitalon naapuri
Olen nähnyt, kun vihertyneitä tai pinnoitteen irtoamisesta kärsiviä Rannilan kattoja on pesty puhtaaksi todella tehokkaalla ammattilaistason painepesurilla ja sitten maalattu. Näissä vanhoissa Ranniloissa kun on ollut myös alkuperäisen pinnoitteen irtoamisongelmia. En tiedä, onko homma mennyt takuuseen.
- kattokassinen
kohdalla takuu on jo mennyt umpeen. Mutta lupasivat kyllä hieman tulla uusimiskustannuksissa vastaan.Ja jos ne menisivät takuuseen, tulisi varmaankin uudet pellit eikä maalausta. Eiköhän toi maalaaminen kuitenkin ole edullisempi tapa pitkittää kuitenkin ihan hyväkuntoisen katon ikää.
- seppo
kannattaa maalata jos ei ole pahoja ruosteita!Ensin peltipesulla ja painepesurilla katto pestään!Ja sitten esim.vs-peltikatto maalilla tai kirjo peltikatto maalilla itse maalaisin ruiskulla toki se vaikuttaa minkälaisessa paikassa talo sijaitsee!Kustannukset noin 400euroa ruiskun vuokra. Itse olen maalannut sekä telalla että ruiskulla kattoja paljonkin ja se on ihan mukavaa puuhaa jos sen hallitsee!!!!
- Anonyymi
Katsokaa youtubesta
https://www.youtube.com/watch?v=sZv35eEHVwI
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2122788
Kompostointitarkastaja tuli tarkastukselle!
En ole ikinä kompostoinnut ja eilen kävi kompostointitarkastaja kylässä. Tosi hianoa byrokratiaa taas: "Laki edellyttää,1101993Varattais lähihotellista
🥰 huone viikoksi. Oltais vaan ja tilattais huonepalvelusta herkkuja! Viikonloppukin käy jos et viikoksi ehdi ❤ Hyvää2171671Nyt jäi velat perimättä
Mikä idea se talo oli polttaa ja velalliset sisällä nyt jäi rahat saamatta141565Martinan aussikulta, missä?
Mihin katosi Martina Aitolehden aussikulta kyselee Seiska!2821420Ellen Jokikunnas muistelee Reino-koiraa - Ralph-poika koskettavalla tavalla esiin: "Kiitos, että..."
RIP Reino. Lämmin osanotto suureen suruunne Ellen, Jari ja Ralph. Reino tuli tutuksi monelle suomalaiselle Unelmia Ita471227- 471166
- 1061011
Meneekö eläinpuiston johto vaihtoon vaalien jälkeen?
Ähtärissä kuhistaan ja kuiskitaan, että perussuomalaiset esittävät vaalien jälkeen, että eläinpuiston hallitus uusitaan55937- 85895