Voisiko joku neuvoa minua kuinka saan tallennettua omaa puhettani
tietokoneen välityksellä CD-levylle. Lisäksi haluaisin tietää miten voin
siirtää äänitetyltä kasetilta olevan puheen tietokoneelle (radio-nauhurissa
äänitetyn kasetin)? Mikä johto siihen tarvitaan ja onko se ylipäätään
mahdollista?
Minulla on pöytätietokone ja se neuvoi minua napsauttamaan KÄYNNISTÄ
painiketta ja valitsemaan OHJELMAT- valikosta VIIHDE ja ÄÄNINAUHURI.
Ääninauhuri löytyi, mutta se mahdollisti vain lyhyen ääninäytteen, joka
jotenkin onnistui. Sitten kuuntelin Media Pleyerin avulla äänitystäni, koka
kuului aika hyvin, mutta mistään siitä ohjelmasta en löydä kohtaa, joka
mahdollistaisi äänityksen mikrofonin avulla tietokoneelle, enkä mistään
muualtakaan koneestani. Siirtäminen kyllä onnistui hyvin CD-R80-levylle,
kun kokeilin siirtää sinne erilaisia tiedostoja, jotka jo olivat koneella
(tekstitiedostoja, videoita joissa puhutaan, valokuvia ym.).
Miten tämä voi olla näin monimutkaista? Siis oman puheen siirtäminen CD-levylle?
Muistitilaa on tarpeeksi koneellani, mutta jostain syystä se ei hyväksy
puheen tallentamista. Tulee jotain sellaista tekstiä, että polkua ei ole
tai ettei minulla ole oikeutta tallentaa -en ymmärrä.
Koneeltani löytyi myös joukko erilaisia säätövaihtoehtoja, joista en ymmärrä
mitään. Siellä oli esim. eri muotovaihtoehtoja: MPEG Layer-3, PCM, IMA ADPCM,
Microsoft ADPCM, Microsoft G 723.1 ja määritteitteitä erilaisilla
Bitti ja Hz-nopuksilla mm. 56kBit/s 24.000Hz jne. On mahdollisuus valita myös
PCM ja 8.000kHz, 8 bittiä, mono. Aika erilaisia vaihtoehtoja, mitä kannattaisi valita?
Minulla on käytössä Logitechin mikrofoni, wep-kamera (jossa on eri mikrofoni) ja pienet
pöytäkaiuttimet, lattialla bassokaiutin. Pöytäkoneeni on Acer AL1721 ja keskusyksikkö
DTK Computer. Laitteeni ovat 5 vuotta vanhat ja ovat toimineet hyvin toistaiseksi.
Mahtuuko CD-R80, 700MB 80min. levylle puhetta noin 80minuuttia vai mitä luku tarkoittaa?
Minulla olisi puhetta tallennettavana noin 150 minuuttia ja se pitäisi äänittää jouluksi
CD-levylle kymmenelle eri henkilölle. Entä CD-RW-levy, mikä se on?
Olen pulassa, voisiko joku auttaa. Kiitos vastauksista.
Puheen äänittäminen tietokoneelle
4
4118
Vastaukset
- ohjelmalla
voit tallentaa kaikki mitä saat koneeltasi kuulumaan http://www.ilmaisohjelmat.fi/audacity
Vois olla helpointa jos tallennat äänen vaikka digikameraan video päällä ja tuolla nauhoitat vain äänen,,tai on siinä se mikkimahdollisuuskin - jossa on
3,5 mm stereoplugi molemmissa päissä, sillä voit siirtää kasettisoittimesta tietokoneelle matskua.
Digitaaliseen muotoon tallentamiseen voit käyttää vaikka tuota Audacitya, sitten muutat
kyseisellä ohjelmalla vielä mp3 muotoon, niin sopii cd-levylle useita tunteja puhetta/musiikkia. - ------
On hyvä nauhuri.
Sillä voit mikrofonin kautta äänittää omaa puhettasi tai vaikka kasettisoittimella olevat tarinat.
http://audacity.sourceforge.net/?lang=fi
http://audacity.sourceforge.net/help/documentation?lang=fi - Peiter
Se nauhurista (LineOut) tuleva johto kytketään tietokoneen LineIN liittimeen. (jos tallettaa liian hiljaa niin MicIN liittimeen) . Ja CD-r levy tehdään Nero poltto-ohjelmalla, audio-tiedostoksi (toimii soittimissa) (ei data tiedostoksi) . Voi tallettaa tiedostoon vaikka 30min verran. Tein joskus LP-levyille samaa ja talletin yhteen tiedostoon koneelle aina puolikas LP:n 25min kerralla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 18211356
- 575402
Taas ryssittiin oikein kunnolla
r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html462657- 402345
Vanha Suola janottaa Iivarilla
Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia131821Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin
Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,441765Tiedän kuka sinä noista olet
Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta381413Känniläiset veneessä?
Siinä taas päästiin näyttämään miten tyhmiä känniläiset on. Heh heh "Kaikki osalliset ovat täysi-ikäisiä ja alkoholin v371339Otavassa tapahtuu!
Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut261329Tulemmeko hyvin
Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s61296