Voisiko joku valaista mitä tarvitsen siian pohjaongintaan? Vapa on mutta olen käyttänyt sitä vain uisteluun. Entä miten sitten kalastetaan, kun välineet ovat valmiina?
Mitä pohjaongintaan?
3
2305
Vastaukset
- Taimentiimi
Tarvitset: liukupainoja, leikarin, koukun, tapsisiimaa ja koukun. Viritys tehdään seuraavasti:
Sidot koukun tapsiin (n.1m pitkä) tapsin toiseen päähän esin leikari, tai joku muu stoppari. Pääsiimaan pujotat liukupainon jonka jälkeen sidot pääsiiman kiinni tapsin leikariin.
Tällä viritelmällä siima pääsee liukumaan vapaasti painon läpi ja siika ei tunne vastusta matoa mutustellessa. Vapa pystyyn rantakivikkoon tai telineeseen ja siima kireelle, tärpin näet kun vavan kärki alkaa nykimään, nopea vastaisku ja kala rannalle. - Taimentiimi
Toinen pohjaonginta tyyli mikä tuli mieleen on... kiinteän painon käyttö. Tässä itse pääsiiman päähän sidotaan paino ja painosta halutun etäisyyden päähän tapsi jossa koukku.
Tämä versio toimii paikoilla jossa pohjassa on kaikenlaista shittiä. Liukupaino versio erityisesti siialle ja kampelalle hiekkapohjilla... - No-5
Kiitos vinkeistä, eiköhän noilla pääse alkuun!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2195973
Minun rakkaani.
Haluaisin käden mitan päähän sinusta. Silleen, että yltäisin koskettamaan, jos siltä tuntuu. Olen tosi huono puhumaan, m263744- 822587
- 392121
- 331902
- 451868
- 1071765
- 211656
- 271502
Tappajamanne kiinni
Herätys koko Mikkeli! Nyt tietoa kehiin, että saadaan tämä tappaja kiinni!331468