ensimmäinen

Miekko

Minulle puhut vasta
muutaman lasillisen jälkeen

taiteesta en halua
tämän alempaa en pääse

sinä lankesit ensin
vasta sitten minut petettiin

tiettyjen sanojen juurella
lakkaan yhtäkkiä mitään kaipaamasta

kuolevaisuus ei sovi yhteen
muiden ominaisuuksiesi kanssa.

13

460

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Täystyrmäys tällä runolla!
      Täts it, silleen lontooksi.

      • Miekko

        Oho, enpä arvannut joku tästä tykkäisi. Uutta alkua hain runotiellä.. kokeilumielessä ja täystarkoituksella kirjoitin naisesta josta en ole ennen kirjoittanut... joistakin pystyy kirjoittamaan runoja luontevammin kuin toisista.. mistä se johtuu, mietin ja päätin yrittää.. luetteloin asioita joita henkilöstä ajattelen, tuli mieleen.. ei tätä nyt kovin imartelevana voi ehkä pitää, loppua lukuunottamatta... ja kun ei tunne toista oikeastaan kunnolla, kuin tietyn puolen, niin vaikea kirjoittaa.. mutta enpä ainakaan pyrkinyt imelään mielistelevyyteen..paitsi lopussa...

        ... kerron pienen salaisuuden tuosta runon lopusta.. se tuli mieleen minämuotoisena fragmenttina johonkin runoon: "kuolevaisuus ei sovi yhteen muiden ominaisuuksieni kanssa".. tuntui kuitenkin, että ei oikein kehtaisi tuollaisenaan laittaa, ties mitä siitä ajateltaisiin... muutin keinotekoisesti sinämuotoiseksi ja sehän istuu tähän rakkausrunoon, eikä nainen arvaa mitään:)


      • Miekko kirjoitti:

        Oho, enpä arvannut joku tästä tykkäisi. Uutta alkua hain runotiellä.. kokeilumielessä ja täystarkoituksella kirjoitin naisesta josta en ole ennen kirjoittanut... joistakin pystyy kirjoittamaan runoja luontevammin kuin toisista.. mistä se johtuu, mietin ja päätin yrittää.. luetteloin asioita joita henkilöstä ajattelen, tuli mieleen.. ei tätä nyt kovin imartelevana voi ehkä pitää, loppua lukuunottamatta... ja kun ei tunne toista oikeastaan kunnolla, kuin tietyn puolen, niin vaikea kirjoittaa.. mutta enpä ainakaan pyrkinyt imelään mielistelevyyteen..paitsi lopussa...

        ... kerron pienen salaisuuden tuosta runon lopusta.. se tuli mieleen minämuotoisena fragmenttina johonkin runoon: "kuolevaisuus ei sovi yhteen muiden ominaisuuksieni kanssa".. tuntui kuitenkin, että ei oikein kehtaisi tuollaisenaan laittaa, ties mitä siitä ajateltaisiin... muutin keinotekoisesti sinämuotoiseksi ja sehän istuu tähän rakkausrunoon, eikä nainen arvaa mitään:)

        Hmmmm... äläpäs aliarvio, mitä nainen aavistaa.
        Sille tielle jos hupsahdat, olet hukassa tai ainakin umpipuskassa:))

        K. Koukkukin yritteli kerran kaikenlaista ja lipsahti mereen (plumps)
        ja vain kun ei uskonut naisen vaistoon:))
        Tästä lisää joskus vähemmän tuulisena iltana:=)


      • Miekko
        KapteenskaK kirjoitti:

        Hmmmm... äläpäs aliarvio, mitä nainen aavistaa.
        Sille tielle jos hupsahdat, olet hukassa tai ainakin umpipuskassa:))

        K. Koukkukin yritteli kerran kaikenlaista ja lipsahti mereen (plumps)
        ja vain kun ei uskonut naisen vaistoon:))
        Tästä lisää joskus vähemmän tuulisena iltana:=)

        En aliarvioi naisen vaistoa. Ajattelen, että mies ehkä keräää vain näkyviä faktoja ja kokoaa niistä johtopäätöksen. Nainen pystyy poimimaan salattuja motiiveja, salaisia viestejä toisesta ja vetämään johtopätöksen joka on vastoin näkyvää totuutta.. ja se osuu usein oikeaan..

        Mutta tämä runo ei nyt ollut kovin vakavaksi tarkoitettukaan. Vain tällainen kokeilu.


    • Oletko huomannut että jos ottaa lasillisen
      tai ilman sitä,niin mitä on sanojen kuin
      tunteiden ero...että jos on sillai tai tälläi,
      miten persoona muuttaa sanojaansa.

      Kaksi viimeistä lauseen ryhmää on älykkään
      ajatellusti kirjoitettu,oiskohan kokemuksen
      ääni ohjannut Sinua.

      • Miekko

        Olen huomannut. Selvänä ei uskalleta kaikkea sanoa.. se ilmaistaan sitten humalan voimin tai nimettömänä keskustelupalstalla.

        Lähinnä jäin pohtimaan sitä, miksi toiset naiset ovat helpommin lähestyttäviä kuin toiset. Miksi jotkut jäävät etäisiksi, vaikka naisena ei olisikaan mitään vikaa?

        Eihän kaikkia voi miellyttääkään, mieltymykset ovat niin erilaisia.

        Kiitos.


    • herkkäsielu

      Muutama lasillinen.
      Rakkaudenpisaroita kielellä
      maistellen.
      Ujouden peittämistäkö?
      Vai kokemattomuutta vahvuuden edessä?

      Taide. Moniosaamista.
      Liian vaikeaa,
      olla rakastamatta
      liikkumattomia patsaita,
      sileää marmoria.
      Öljyvärien tuoretta tuoksua kankaalla.
      Lantioiden liikkeitä salsan rytmein.
      Varjokuvia sinusta.
      Miksi en lankeaisi?
      Ihminen minäkin.

      Huokaus huuliltasi.
      Menet.
      Vahvana.

      Huulten hellä kohtaaminen.
      Utuisena unena.

      • Miekko

        Rakkauden nektari
        on makeaa
        suussa hitaasti vaikuttavaa

        Ujous
        maahan laskettu katse
        kaino sulokkuus
        sulattaa jään

        Heikkona hetkenäsi
        vuoret siirtyvät paikoiltaan
        maa järisee sijoillaan
        saat kaiken tolaltaan

        Kuin taideteosta
        ihailen
        sileää pintaa
        siveltimen piirtoa iholla
        aromaattista öljyä lanteilla

        Kuin unta
        todellisuuden tuolta puolen


      • Herkkäsielu
        Miekko kirjoitti:

        Rakkauden nektari
        on makeaa
        suussa hitaasti vaikuttavaa

        Ujous
        maahan laskettu katse
        kaino sulokkuus
        sulattaa jään

        Heikkona hetkenäsi
        vuoret siirtyvät paikoiltaan
        maa järisee sijoillaan
        saat kaiken tolaltaan

        Kuin taideteosta
        ihailen
        sileää pintaa
        siveltimen piirtoa iholla
        aromaattista öljyä lanteilla

        Kuin unta
        todellisuuden tuolta puolen

        Kiitos sinulle.
        Ei kauniimin olisi enää voinut vastata.
        Jäin sanattomaksi.


      • herkkäsielu
        Herkkäsielu kirjoitti:

        Kiitos sinulle.
        Ei kauniimin olisi enää voinut vastata.
        Jäin sanattomaksi.

        painovirhepaholainen sanassa kauniimmin...
        joopajoo...huokaus
        onneks on perjantai.


      • Miekko
        herkkäsielu kirjoitti:

        painovirhepaholainen sanassa kauniimmin...
        joopajoo...huokaus
        onneks on perjantai.

        Olen ajatellut, että en osaa kirjoittaa kauniisti.. tai etten tiedä mitä on kauniisti kirjoittaminen. Sinulta se luontuu.

        Taitaa todellakin olla perjantai, kun nainenkin jää sanattomaksi :)


    • Minanoita

      Vakava sointuinen runo, tyylisi kirjoittaa säväyttää usein ainakin minua, niinpä nytkin....
      Lisää huutaa kuolevainen:)))))

      • Miekko

        Kiitos:)

        Ei tämä ole niinkään vakava lähtökohdiltaan.. tämä on vain vähän pakottaen tehty.. listattu asioita, joita voi sanoa tilanteessa jossa ei voi sanoa mitään. Ehkä tätä on nyt vähän kiusallista lukea, kun tämä oli vain tällainen päähänpisto. Mutta paikkansa varmaan ajaa tunteiden selvittelyssä ja muussa.

        No joo..

        "tiettyjen sanojen juurella
        lakkaan yhtäkkiä mitään kaipaamasta"

        tuo oli jonkinlainen valaistumisen hetki... oivalsin jälkikäteen että sinä iltana oli ollut vain se hetki, vain ne ihmiset.. ei mitään mennyttä.

        Kiitos kommentista:)


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      190
      1955
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1053
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      109
      1035
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      20
      757
    5. 52
      704
    6. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      32
      633
    7. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      608
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      174
      556
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      528
    10. Auto ajoi päälle?

      Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      9
      482
    Aihe