Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

lahja ristiäisiin

jhbv

mitä veisin lahjaksi ristiäisiin

7

1034

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tytytytytytyty

      ..oman lapseni kohdalla että rahana oli kaikkista paras lahja,kun tavaraa on joka kaappi täynnä.Laitettiin lapsen tilille ne rahat.Pikkuhiljaa kerryttää opiskelu yms. tms. rahoja sinne =) .
      Yksi kummi nyt toi soittorasian jossa on säilytysosa (voi laittaa esim.hiuskiekuran,lähteneet hampaat tms.) ja joka sivulle saa laittaa kuvan =) , ja toinen kummi toi valokuva kehyksen =) .

    • Pikkumymmeli:)

      Tulevana äitinä vastaisin että jotain käytännöllistä, vaikka vaatteita vauvalle ym, joita aina tarvitsee! Turhaa tavaraa varmasti löytyy monilta, joten korut ja lelut ovat aika vaikeita lahjoja. Tietenkin voi kysyä aina mitä perhe tarvitsee?

      Raha tietenkin aina toimii, mutta on vähän "kylmä lahja" minun mielestäni. Lahjakortti toimisi paremmin?

      Tuli mieleen että itse olisin hyvin kiitollinen esimerkiksi uimahallin sarjalipusta - siitä olisi iloa koko perheelle eikä tulisi turhaa krääsää :)

      • 6kastajaiset

        ..käytännöllistä on vaatteissa,kun vaikka kuinka sanoisit ja neuvoisit että "ei liian pieniä,mielummin hiukan isoja", niin silti ne on aina jo valmiiksi liian pieniä, tai menevät vain viikon-pari. Ja lahjakortti? sillä saa ostettua vain yleensä yhdestä kaupasta, eikä sillä voi tulevaisuudessa opiskelua, ajokorttia tms. maksaa!
        Kokemuksesta sanon, ja 6kastajaiset on ollu, että mielummin rahana, saa sitten säästää lapsen omalle tilille tai säästöpossuun..kumpi nyt kelläkin on.Lapsi kiittää siitä säästöstä vielä joskus.


      • ...
        6kastajaiset kirjoitti:

        ..käytännöllistä on vaatteissa,kun vaikka kuinka sanoisit ja neuvoisit että "ei liian pieniä,mielummin hiukan isoja", niin silti ne on aina jo valmiiksi liian pieniä, tai menevät vain viikon-pari. Ja lahjakortti? sillä saa ostettua vain yleensä yhdestä kaupasta, eikä sillä voi tulevaisuudessa opiskelua, ajokorttia tms. maksaa!
        Kokemuksesta sanon, ja 6kastajaiset on ollu, että mielummin rahana, saa sitten säästää lapsen omalle tilille tai säästöpossuun..kumpi nyt kelläkin on.Lapsi kiittää siitä säästöstä vielä joskus.

        niin tässä olisi tilaisuuteen sopivaa ja tyylikästäkin paketoitavaa:

        http://www.aikuihana.com/index.php?page=shop.browse&category_id=1&option=com_virtuemart&Itemid=34


    • ...
      • säästöä säästöä

        ..jos ei ole kummi, niin ei kannata viedä mitään muuta kuin rahana.
        Ikinä et tiedä mitä kummi/kummit haluaisivat ostaa lapselle. Ja olen muutenkin samaa mieltä kuin kirjoittaja
        "6kastajaiset" .Lapsi kiittää vielä kun olet säästänyt rahaa opisekelua,ajokorttia tms. varten.


    • Ei kummi

      Nämä tavat varmaan vaihtelevat eri puolilla Suomea, mutta kysynpä nyt kuitenkin. Minä olen ollut siinä käsityksessä, että kummit antavat jonkun lahjan ristiäisissä ja muut vain, jos eivät vielä ole tuoneet jotain "rotinoita" vauvalle aiemmin. Mieheni on kotoisin eri paikkakunnalta kuin minä ja olinkin ihan ihmeissäni, kun anoppi patisti meitä ostamaan miehen siskon vauvalle kastelahjan vaikka meistä ei tullut kummeja ja olimme vähän aiemmin antaneet vauvalle paketin (sisälsi mm. vaatteita ja vähän muutakin), kun näimme hänet ensimmäisen kerran. Minä olin sitä mieltä, että meidän ei tarvitse enää ostaa ristiäisiin mitään, koska olimme jo muistaneet vauvaa emmekä olleet kummeja. Mielestäni se on myös vähän kummin varpaille astumista, jos kaikki muutkin alkavat ostelemaan kaiverrettuja kehyksiä ristiäisiin eikä kummilla ole enää sellaista erityisasemaa. Anoppi naputti muuta ja mieheni oli tässä asiassa äitinsä vietävissä, joten jouduin taipumaan. Ihmettelin vain, kun itse oli tottunut muuhun käytäntöön...
      Kiinnostaisi nyt kuulla, että millaisia tapoja muualla on, kuka ostaa ja mitä lahjaksi ristiäisiin?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      69
      2197
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2023
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      77
      1642
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1470
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1446
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      10
      1357
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1324
    8. 52
      1228
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      62
      1180
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      28
      1169
    Aihe