4 vuotta 10 kuukautta 15 päivää

Shahov

Voisiko tämä paskanjauhanta wincapita oikeudenkäynnin kestosta pikku hiljaa saattaa päätökseen. Wincapita on suomen suurin talousrikos(epäily) ja tutkinnan laajuus ja kesto sen mukainen.

Wincapitan toimintaan on osallistunut noin 10000ihmistä ja wincapitan kautta kulkeutunut noin sata miljoonaa euroa. Esitutkintamateriaalin laajuus, ja se että tutkintaa on jouduttu ulottamaan rajojen ulkopuolelle lisää luonnollisesti tutkinnan kestoa.

Se miksi en perusta paskaakaan herra columbon ja kumppaneiden Rovaniemeltä levittäämään skeidaan,johtuu siitä että halutessaan he olisivat voineet kertoa jo jäsenmaksua kerjätessään, että talousrikosten tutkinta ajat Suomessa ovat keskimääräisesti kestäneet 4 vuotta 10 kuukautta. Pisimmät yli 7 vuotta.

EOK:lle on pelkästään etua pitkistä tutkinta ajoista. Wincapita tulee työllistämään oikeuslaitosta vuosi kausiksi ja totta kait Rovaniemen lahja Euroopan oikeusturvalle tulee imemään jokaisen euron ressukoiden wincapitan kusettamien lompakoista. Tai siis veronmaksajien lompakoista.

Sponsorit ja heidän äänitorvensa Columbo taas hyötyvät jokaisesta ex. capitalaisesta joka jää miettimään voisiko sittenkin heidän puheissaan olla perää. Samaan aikaan oikeusprosessi jatkaa vääjäämätöntä kulkuaan ja kusetettujen mahdollisuudet saada edes jotain takaisin pienenee. Pökäleet hyötyvät jokaisesta tekemättömästä ilmosta,joko ajallisesti tai rahallisesti.

Alla olevasta linkistä voi jokainen tehdä omat johtopäätöksensä siitä onko wincapitan tutkinta kestänyt liian pitkään ja onko pökäleiden sumutukselle pohjaa:

http://www.kko.fi/uploads/palif00gnxdu.pdf

9

642

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
      • Shahov

        Tuo raporttihan( linkki) nimenomaan pyrkii tutkimaan miksi talousrikostutkinnat Suomessa kestää niin pitkään. Kuitenkin tuon tutkimuksen valossa wincapitan tutkintaa on viety Suomen oloissa erittäinkin ripeästi eteenpäin.

        Jos nyt vaan unohtaisitte ne salaliittoteoriat ja keskittyisitte avustamaan viranomaisia tutkinassa.


      • Ryysaa Pessaa
        Shahov kirjoitti:

        Tuo raporttihan( linkki) nimenomaan pyrkii tutkimaan miksi talousrikostutkinnat Suomessa kestää niin pitkään. Kuitenkin tuon tutkimuksen valossa wincapitan tutkintaa on viety Suomen oloissa erittäinkin ripeästi eteenpäin.

        Jos nyt vaan unohtaisitte ne salaliittoteoriat ja keskittyisitte avustamaan viranomaisia tutkinassa.

        http://www.uusisuomi.fi/kotimaa/78397-oikeusministerio-haukutaan-lyttyyn-”vahattelya”

        Elä tuo Neuvostoliiton aikaisia tapojasi Suomeen!


      • Shahov
        Ryysaa Pessaa kirjoitti:

        http://www.uusisuomi.fi/kotimaa/78397-oikeusministerio-haukutaan-lyttyyn-”vahattelya”

        Elä tuo Neuvostoliiton aikaisia tapojasi Suomeen!

        Toisaalta tuosta perusteellisesta ja aikaa vievästä tutkinnasta on se hyöty että mahdolliset jäkeenpäin tehtävät kantelut saattavat vähentyä.
        Eikös sinunkin mielestä oikeudenkäynnin lopputulema ole tärkein,ei se että homma saadaan hanskattua mahdollisimman nopeasti.

        Aivan varmaa on että tämäkin keissi tulee silti poikimaan kanteluja syystä tai toisesta. Osa varmasti aiheestakin. Silti Wincapitan kokonaisuuden selvittäminen on aikaa vievä prosessi jolla taataan oikeudenmukainen lopputulos kaikkien kannalta(Toivottavasti)


    • Wermut

      >>Alla olevasta linkistä voi jokainen tehdä omat johtopäätöksensä siitä onko wincapitan tutkinta kestänyt liian pitkään ja onko pökäleiden sumutukselle pohjaa:

      Kysymys on pääeipäillyn Hannu Kailajärven esitutkinnan ennätyksellisestä kestosta (1v) muutenkin, mutta jos vielä huomioidaan, että kaveri on ollut KRP:n mukaan yhteistyökykyinen kuulusteluissa ja on tunnustanut pyramiidihuijauksen/ponzin, niin kyllä on perkeleen saamattoman törkeää touhua. PISTE!

      Jos taasen puhutaan kaikesta mikä liittyy Wincapitaan "sivuhaarat" yms. niin se kestää kauemmin kuten on myös madoffhuijaus, mikä oli 6kk äijän kiinniotosta, niin oli ukko tuomittu ja paljon laajempi kansainvälinen juttu kuin Wincapita. Siinä oli vähän tekemisen meininkiä, eikä suomalaismaista epämääräistä nuhjaamista.

      Toiseksi ei suomalaisten omiin tutkinta-aikoihin kannata verrata, sillä nehän ovat kansainvälisesti ajateltuna rikollismaisen syvältä! Onneksi me capitalaiset olemme kuitenkin tuoneet tätä mätäpaisetta aktiivisesti esille
      eri forrumeilla ja politiikkojen kanssa keskustellessa on alkanut edes tulla vähän kuhinaa pöntöön ja samantien putsataan EOK:n kanssa tuo vankeinhoito, missä tuntuu olevan kanssa paljon salailua ja suoranaisia ihmisoikeuksien rikkomisia.

      Että pysyhän poju kanavalla!

      • Shahov

        Tutkimusaineiston jutuissa valtakunnallinen keskiarvo esitutkinnan pituudessa on 516 päivää.
        Raportin pisin esitutkinta kesti 2149 päivää,eli lähes 6 vuotta.

        Siitä olisiko käsittelyajoissa muuten parantamista on tietysti hyvä kysymys,mutta wincapita tutkinta etenee pikajunan vauhdilla.


      • Wermut
        Shahov kirjoitti:

        Tutkimusaineiston jutuissa valtakunnallinen keskiarvo esitutkinnan pituudessa on 516 päivää.
        Raportin pisin esitutkinta kesti 2149 päivää,eli lähes 6 vuotta.

        Siitä olisiko käsittelyajoissa muuten parantamista on tietysti hyvä kysymys,mutta wincapita tutkinta etenee pikajunan vauhdilla.

        Nimittäin esitutkintojen keskiarvot on laskettu alkaneeksi rikosilmoituksen tekemisestä esitutkinnan valmistumiseen.

        Siis jälleen, että puhutaanko Wincapitan esitutkinnan valmistumisesta(= jäsenet/hannu/wc) vai puhutaanko
        joidenkin yksittäisten jäsenten tai Hannu Kailajärven esitutkinnan kestosta ja mainittakoon, että osa jäsenten esitutkinnasta on päättynyt ja syyteharkinta alkanut. vielä erilaiset sivuhaarat jne.

        Siis nuo keskiarvot ovat siis talousrikosten (siis koko juttu) esitutkinnan keskiarvoja.Siis tällä vauhdilla etanatkin menevät kuin raketti ohi wincapita tutkinnassa.

        Mainittakoon vielä, että tietojemme mukaan Hannu on ollut 6kk eristettynä yms. 4kk hieman paremmissa tiloissa, mutta rajoitukset päällä, eli sinulle tiedoksi, että kaikki ennätykset hänen suhteensa ovat paukkuneet jo aikoja sitten ja erittäin negatiivisessa mielessä ajatellen viranomaistemme toimintaa.

        Siis pysyhän poju langoilla!


      • Wermut kirjoitti:

        Nimittäin esitutkintojen keskiarvot on laskettu alkaneeksi rikosilmoituksen tekemisestä esitutkinnan valmistumiseen.

        Siis jälleen, että puhutaanko Wincapitan esitutkinnan valmistumisesta(= jäsenet/hannu/wc) vai puhutaanko
        joidenkin yksittäisten jäsenten tai Hannu Kailajärven esitutkinnan kestosta ja mainittakoon, että osa jäsenten esitutkinnasta on päättynyt ja syyteharkinta alkanut. vielä erilaiset sivuhaarat jne.

        Siis nuo keskiarvot ovat siis talousrikosten (siis koko juttu) esitutkinnan keskiarvoja.Siis tällä vauhdilla etanatkin menevät kuin raketti ohi wincapita tutkinnassa.

        Mainittakoon vielä, että tietojemme mukaan Hannu on ollut 6kk eristettynä yms. 4kk hieman paremmissa tiloissa, mutta rajoitukset päällä, eli sinulle tiedoksi, että kaikki ennätykset hänen suhteensa ovat paukkuneet jo aikoja sitten ja erittäin negatiivisessa mielessä ajatellen viranomaistemme toimintaa.

        Siis pysyhän poju langoilla!

        kieltämättä ainekset uuteen kestoennätykseen.
        Onhan sitä poliisilla tuhansia haastateltavia ja syyttäjillä sitä myöden paljon luettavaa.
        Ehditään tässä hyvän aikaa märehtiä asiaa sinne tänne.


      • väinämöinen
        sunlin kirjoitti:

        kieltämättä ainekset uuteen kestoennätykseen.
        Onhan sitä poliisilla tuhansia haastateltavia ja syyttäjillä sitä myöden paljon luettavaa.
        Ehditään tässä hyvän aikaa märehtiä asiaa sinne tänne.

        Uusista kestoennätyksistä wincapitajutussa ja mikäs siinä, mutta on tässä vähän paljon klappia tuon aloittajan kirjoitukseen, kun taasen aletaan asia tarkemmin tutkiskelemaan.;)


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      131
      1364
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      102
      881
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      713
    4. 51
      605
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      13
      521
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      484
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      153
      451
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      417
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      389
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      175
      384
    Aihe