Miksi en hanki digiä

Terola

Mielestäni on uskomatonta, miten jotkut päättäjät ja muutkin digitelevision puolestapuhujat jaksavat ihmetellä ihmisten hidasta siirtymistä digitv:n käyttäjiksi. No, minäpä kerron omalta kohdaltani, miksen ole vielä pitkään aikaan edes harkitsemassa digikäyttäjäksi siirtymistä.

Ensinnäkin, meillä on talossa neljä televisiota, jotka ovat kaikki suht uusia (alle 5v.) mutta analogisia. Toisekseen, taloyhtiömme antenni ei ole digi-valmiudessa. Kolmanneksi, digibokseissa on vain yksi viritin, jolloin yhden digikanavan katsominen ja toisen nauhoittaminen samanaikaisesti ei onnistu. Neljänneksi, tekstityksen kanssa on vieläkin suuria ongelmia.

Eli tehdäänpäs pieni yhteenveto. Jos haluaisin saada koko talomme sellaiseksi kuin se on nyt television suhteen, pitäisi minun ostaa neljä digiboksia, hinnaltaan 100 euroa ja ylöspäin. Yhteensä väh. 400-500 euroa. Sitä ennen pitäisi kuitenkin saada antenni digi-yhteensopivaksi. Hintaa en tiedä, enkä tiedä haluanko edes. Sitten digiboksit pitäisi liittää telkkareihin, joissa ei kaikissa ole kuin yksi Scart-liitäntä, joissakin jopa kaksi. Kaikki scart-liittimet on varattu videoille, DVD-soittimille tai pelikonsoleille. Lisää johtohelvettiä siis tiedossa. Sitten taas jo ennestäänkin mahdottomaksi käyvä kaukosäädinarsenaali kasvaa yhdellä. Tämän jälkeen voin siis katsoa ja nauhoittaa ainoastana yhtä digikanavaa kerralla. Tekstitykset tulevat tökkimään jonkin verran ja kuva pikselöitymään. Uudet kanavat eivät tarjoa minulle mitään, mitä kaipaisin ja kuvanlaatu on nykyisellään erinomainen. Eli, EI KIITOS digi-tv:lle.

Digi-tv vs. nykyinen tilanne

-suuret hankintakustannukset
-tekniikka puolivalmista
-asennus (liittimet, lisää johtoja jne.)
-kuvan pikselöityminen, ongelmat tekstityksessä
-ei voi nauhoittaa ja katsoa samaan aikaa eri kanavia

lisäkanavia (joita en tosin tarvitse alkuunkaan)

ETTÄ EN OIKEIN NÄE SYYTÄ HANKKIA DIGIÄ!!! Haukkukaa vain vanhanaikaiseksi jne. mutta kertokaa nyt hyvät ihmiset miksi helvetissä mä siirtyisin digi-aikaan vielä, kun se ei tarjoa mulle mitään muuta kun ongelmia!!

16

2047

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • DigIt

      Ok! Tarviiko sitä täällä julistaa kuitenkaan?

    • Jaana

      no, jos on varaa ostaa 4 televisiota, niin luulis olevan varaa ostaa 4 digiboksiakin.

      tekstityksen kanssa ei ole ainakaan minulla Nokian purkin kanssa mitään ongelmia.

      Jos teillä on harava katolla, niin se kyllä riittää digiTV:n vastaanottamiseen oikein mukavasti.

      scart menee digiboksista videoihin ja digiboksista teeveeseen. et siis tarvitse kahta scarttia televisiossa, senkin urpo.

      kahdella virittimellä ja kiintolevyllä varustettuja bokseja on myynnissä, joten voit heittää ne videosi seinään.

      mutta ihan miten vaan. katsele sinä sitä analogista lumisadetta.

      • Jäitä hattuun

        Täältä te kaikki digiuskovaiset voitte lukea kritiikkiä asiantuntijalta, jonka meriitit puhuvat puolestaan:
        http://www.pjoy.fi/lehdet/

        Millä asiantuntemuksella Sinä, Jaana, kirjoitat juttusi maailmalle?


      • Jaana
        Jäitä hattuun kirjoitti:

        Täältä te kaikki digiuskovaiset voitte lukea kritiikkiä asiantuntijalta, jonka meriitit puhuvat puolestaan:
        http://www.pjoy.fi/lehdet/

        Millä asiantuntemuksella Sinä, Jaana, kirjoitat juttusi maailmalle?

        Teen työkseni DVB-sovelluksia.

        En pidä juuri minään jotain todellisesta tekniikasta vieroutuneita professoreita, jotka kirjoittelevat lämpimikseen kolumneja digiteeveestä ilman sen kummempaa "hands on" -kokemusta.

        Lisäksi nuo lähettämäsi viitteet HS:n juttuihin oli kirjotitettu melkein yhtä kauan sitten kun sinä sait viimeksi seksiä. Että se niistä.


      • DigIt
        Jaana kirjoitti:

        Teen työkseni DVB-sovelluksia.

        En pidä juuri minään jotain todellisesta tekniikasta vieroutuneita professoreita, jotka kirjoittelevat lämpimikseen kolumneja digiteeveestä ilman sen kummempaa "hands on" -kokemusta.

        Lisäksi nuo lähettämäsi viitteet HS:n juttuihin oli kirjotitettu melkein yhtä kauan sitten kun sinä sait viimeksi seksiä. Että se niistä.

        ...osui ja upposi!

        Hyvä Jaana (teen aaltoja itsekseni):-)


      • Jäitä hattuun
        Jaana kirjoitti:

        Teen työkseni DVB-sovelluksia.

        En pidä juuri minään jotain todellisesta tekniikasta vieroutuneita professoreita, jotka kirjoittelevat lämpimikseen kolumneja digiteeveestä ilman sen kummempaa "hands on" -kokemusta.

        Lisäksi nuo lähettämäsi viitteet HS:n juttuihin oli kirjotitettu melkein yhtä kauan sitten kun sinä sait viimeksi seksiä. Että se niistä.

        Arvelinkin, että tuollainen fanaattinen usko ja into edellyttää omaa lehmää ojassa. Ymmärrän hyvin vaikuttimesi: Jos ei tule digi-tv:tä, ei tarvitse kehittää DVB-sovelluksia.

        Mielipiteet ovat kuin pers'reikä. Meillä jokaisella on sellainen, ja sillä sekä mielipiteellä, että Petteri Järvinen olisi "tekniikasta vieroutunut professori" on muutakin yhtäläistä.

        Tämä on tuorein, mitä äkkiä löysin..
        http://www.talouselama.fi/doc.te?d_id=113096
        ..eli erehdyit siinäkin, Petteri ei kirjoita päivittäin.

        Jaana, onko kukaan muu kuin äitisi koskaan sanonut, että olisit oikeassa jossakin?


      • Humm
        Jaana kirjoitti:

        Teen työkseni DVB-sovelluksia.

        En pidä juuri minään jotain todellisesta tekniikasta vieroutuneita professoreita, jotka kirjoittelevat lämpimikseen kolumneja digiteeveestä ilman sen kummempaa "hands on" -kokemusta.

        Lisäksi nuo lähettämäsi viitteet HS:n juttuihin oli kirjotitettu melkein yhtä kauan sitten kun sinä sait viimeksi seksiä. Että se niistä.

        Kun digiuskovaiselta loppuu asia-argumentit, alkaa vyön alle iskeminen.


      • digi
        Jäitä hattuun kirjoitti:

        Arvelinkin, että tuollainen fanaattinen usko ja into edellyttää omaa lehmää ojassa. Ymmärrän hyvin vaikuttimesi: Jos ei tule digi-tv:tä, ei tarvitse kehittää DVB-sovelluksia.

        Mielipiteet ovat kuin pers'reikä. Meillä jokaisella on sellainen, ja sillä sekä mielipiteellä, että Petteri Järvinen olisi "tekniikasta vieroutunut professori" on muutakin yhtäläistä.

        Tämä on tuorein, mitä äkkiä löysin..
        http://www.talouselama.fi/doc.te?d_id=113096
        ..eli erehdyit siinäkin, Petteri ei kirjoita päivittäin.

        Jaana, onko kukaan muu kuin äitisi koskaan sanonut, että olisit oikeassa jossakin?

        petteri on vitsi koko mies, ei kelpaa mihinkään todisteluun.
        digitaalisuus on fakta homma, usko vaikka huviksesi.


      • idioottinro
        Humm kirjoitti:

        Kun digiuskovaiselta loppuu asia-argumentit, alkaa vyön alle iskeminen.

        K.o herralla (PJOY) on myös oma lehmä ojassa. Tietokone uskovaisena hän huomaa että helpompi ja halvempi tapa tekee hänen bisneksilleen hallaa. Eli koitappa vaikka nyt tehdä niinkuin PJOY haluaisi, eli tilata netin välityksellä tilausvideoita, katsella livenä tv-lähetyksiä jne. Ei onnistu, ja vaikka joskus 50v kuluttua onnistuisikin niin hinta on aivan toista kuin digitv tekniikalla.


      • Hehehee
        Jäitä hattuun kirjoitti:

        Arvelinkin, että tuollainen fanaattinen usko ja into edellyttää omaa lehmää ojassa. Ymmärrän hyvin vaikuttimesi: Jos ei tule digi-tv:tä, ei tarvitse kehittää DVB-sovelluksia.

        Mielipiteet ovat kuin pers'reikä. Meillä jokaisella on sellainen, ja sillä sekä mielipiteellä, että Petteri Järvinen olisi "tekniikasta vieroutunut professori" on muutakin yhtäläistä.

        Tämä on tuorein, mitä äkkiä löysin..
        http://www.talouselama.fi/doc.te?d_id=113096
        ..eli erehdyit siinäkin, Petteri ei kirjoita päivittäin.

        Jaana, onko kukaan muu kuin äitisi koskaan sanonut, että olisit oikeassa jossakin?

        Petterin mielestä digi-tv on liian kallista kuluttajille, itse hän suosittelee ostamaan (ja vaihtamaan 2v välein) 1500euron tietokoneen, siihen laajakaista härvelit (50e/kk). Näillä sitten saa kivuttomasti ilman mitään vaikeuksia digilähetteitä kotiin (=17" monitorille). Hehheh! Netti on niin tukkoinen jo nykyään että huh!Onkohan nyt kuitenkin halvempaa ostaa parinvuoden kuluttua n.50e maksava digiboksi ja katsella sillä ohjelmia, tai vaihtoehtoisesti seuraavaa televisioita ostaessa ostaa valmiiksi digi-tv.
        Petteriltä taitaa mennä bisnes kun asiakkaat osaavat käyttää konetta ilman hänen julkaisemaansa 500sivun käyttöopasta? Vai mistä kiikastaa?


      • Jäitä hattuun
        idioottinro kirjoitti:

        K.o herralla (PJOY) on myös oma lehmä ojassa. Tietokone uskovaisena hän huomaa että helpompi ja halvempi tapa tekee hänen bisneksilleen hallaa. Eli koitappa vaikka nyt tehdä niinkuin PJOY haluaisi, eli tilata netin välityksellä tilausvideoita, katsella livenä tv-lähetyksiä jne. Ei onnistu, ja vaikka joskus 50v kuluttua onnistuisikin niin hinta on aivan toista kuin digitv tekniikalla.

        Eiköhän tilausvideo ja digi-tv ole kaksi täysin eri asiaa. Tilausvideo netin kautta ei onnistu, siinä olet oikeassa, mutta ei se tule onnistumaan myöskään digi-tv:n kautta.

        Näin siis tänään, kun tekniikka ei ole vielä kypsää. Asiaan tulee korjaus ajan myötä. Mihin teillä digiuskovaisilla on kiire?

        Ja missä PJOY on ilmaissut halunsa tilata (tai että tilaisimme) netin välityksellä tilausvideoita, katselisimme livenä tv-lähetyksiä jne.?
        Linkkiä peliin, kiitos!

        En puolustele Petterin tai PJOY:n tekemisiä, sanomisia tai kirjoitteluita muuten kuin että hän nyt vain sattuu olemaan oikeassa digi-tv:n suhteen. Sitähän ei voi lukea miehen viaksi, vaikka moni mm. täällä kirjoittevista haluaisikin niin tehdä.


      • Jaana
        Jäitä hattuun kirjoitti:

        Eiköhän tilausvideo ja digi-tv ole kaksi täysin eri asiaa. Tilausvideo netin kautta ei onnistu, siinä olet oikeassa, mutta ei se tule onnistumaan myöskään digi-tv:n kautta.

        Näin siis tänään, kun tekniikka ei ole vielä kypsää. Asiaan tulee korjaus ajan myötä. Mihin teillä digiuskovaisilla on kiire?

        Ja missä PJOY on ilmaissut halunsa tilata (tai että tilaisimme) netin välityksellä tilausvideoita, katselisimme livenä tv-lähetyksiä jne.?
        Linkkiä peliin, kiitos!

        En puolustele Petterin tai PJOY:n tekemisiä, sanomisia tai kirjoitteluita muuten kuin että hän nyt vain sattuu olemaan oikeassa digi-tv:n suhteen. Sitähän ei voi lukea miehen viaksi, vaikka moni mm. täällä kirjoittevista haluaisikin niin tehdä.

        "near video on demand" on jo käytössä Saksassa. Siinä voit tilata netistä leffan, joita sitten näytellään tasatunnein ja ne aukaistaan sinun salauskorttisi numerolle, jos olet leffan netistä tilannut. siis siihen aikaan, kun sen olet halunnut katsoa.

        eli tämä ei ole vielä varsinainen tilausvideo, mutta hyvin paljon parempi systeemi, kuin esim. canalilla suomessa. tässä maksat vain niistä leffoista kuin haluat ja silloin kuin haluat.

        www.premiere.de


      • Peewee
        Jaana kirjoitti:

        Teen työkseni DVB-sovelluksia.

        En pidä juuri minään jotain todellisesta tekniikasta vieroutuneita professoreita, jotka kirjoittelevat lämpimikseen kolumneja digiteeveestä ilman sen kummempaa "hands on" -kokemusta.

        Lisäksi nuo lähettämäsi viitteet HS:n juttuihin oli kirjotitettu melkein yhtä kauan sitten kun sinä sait viimeksi seksiä. Että se niistä.

        Oletteko te kaikki digialalla työskentelevät yhtä aggressiivisia, jos joku ei ole samaa mieltä kuin te ja teidän pomonne?

        Ps. Koskas sinä olet saanut viimeksi seksiä?

        Ps. Puhu suomea. Mitä tarkoittaa "hands on" -kokemus? Ootko joku ulkkis?


      • Jäitä hattuun
        Peewee kirjoitti:

        Oletteko te kaikki digialalla työskentelevät yhtä aggressiivisia, jos joku ei ole samaa mieltä kuin te ja teidän pomonne?

        Ps. Koskas sinä olet saanut viimeksi seksiä?

        Ps. Puhu suomea. Mitä tarkoittaa "hands on" -kokemus? Ootko joku ulkkis?

        Ehkä digi-tv-hankkeissa työskenteleminen edellyttää tiettyä aggressiivisuutta. Se on kuitenkin aivan epäilemättä lähtöisin "ylhäältä", sieltä, mistä tämän teatterin naruja nypitään. Päivänselvää lienee, että hiljaa hyssyttelemällä digi-tv:stä ei koskaan tulisi mitään...näissä olosuhteissa.

        Ehkä Jaanakin huomasi tilanteen ja "liiallisen aggressiivisuutensa". Ainakin hänen myöhempi kirjoituksensa osoittaa selviä parantumisen merkkejä :)


    • digi

      ei digitaalitekniikka häviä (vaikka kuinka vastustatte) vaan tulee kaikkialle. uskokaa jo.
      tämä alkaa olla todella typerää.
      en viitsi tämmöiseen soopaan mitään muuta kommentoida.

    • JPKK

      Mikäs ihmeen vuodatus toi oli??? Minkä takia sinun pitäisi ostaa noin monta digiboksia heti alkuun??? kyllähän niitä vähitellen voi ostaa ja hinnat laskee kokoajan. Jos sinulla ei ole kerta lisäkanavista apua niin ei digiboksit maksa läheskään tuota mainitsemaasi hintaa. Hintataso tällähetkellä 59€-99€ korttipaikattomissa bokseissa.(99€ saa TM testivoittajan Sonyn).

      Tosi paljon lisäjohtoja :) jos et johtoja halua paljoa niin yksi scart piuha riittää lisää... uutta antennipiuhaakaan et välttämättä tarvitse jos et analogisia lähetyksiä katso.


      Voit nauhoittaa ja katsoa muita kanavia jos kerran olet noin monta digiboksia hankkimassa ;)

      Tekniikkahan on aina puolivalmista,mutta sinä kun et tunnu olevan noiden kanavien suhteenkaan niin nirso niin millälailla tekniikka on kehnoa... tekstityksetkin rupee olemaan jo ihan hyvää luokkaa melkein joka boksilla.

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      150
      1479
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      911
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      733
    4. 51
      625
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      15
      573
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      504
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      157
      476
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      44
      462
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      409
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      185
      402
    Aihe