kauanko tupakkayskä lopettamisen jälkeen kestää??

.

Te, joilla on ollut tupakkayskää ja ootte tupakoinnin lopettanut, kauanko tupakkayskä vielä vaivasi?
Itselläni edelleen limaa nousee jonkin verran, vaikka lopettamisesta kuukausi aikaa. Toki paljon vähentynyt, tupakoidessa sai aina availla keuhkoja pari tuntia ja päivän mittaan yskiä ja nieleskellä limaa.
Vieläkin siis limaa nousee, muttei pahasti eikä niin että se häiritsisi muita tyyliin "kauhee tota sun yskääsi".
Pelottaa, että keuhkot lopullisesti menneet...! Aloitin tupakoinnin 17- vuotiaana ja nyt olen 36v. Välissä tosin on pari pidemppää (vuoden - 3 vuotta) ajanjaksoa, jolloin en polttanut olenkaan/ juuri yhtään.

7

5877

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ..
      • 7648934

Stumppaaminen auttaa

Tupakoinnin lopettaminen on keuhkoahtaumataudin tehokkain hoito. Tauti etenee, jos polttamista jatkaa.

– Suosittelen nikotiinikorvaushoitoja. Hoidot tuplaavat onnistumisen tupakoinnin lopettamisessa, sanoo keuhkosairauksien erikoislääkäri Anne Laatikainen Kuopion yliopistollisesta sairaalasta.

Kun on ollut 10 vuotta polttamatta, keuhkojen toiminta on palannut samaan tilaan kuin ei olisi koskaan polttanutkaan.

Keuhkoahtaumatautia ei tarvitse pelätä, jos on joskus polttanut ja lopettanut. Tauti tulee vain jatkuvasti tupakoimalla.
        suoranaista paskaa...se ei koskaan parane, vaan pahenee iän myötä, oon itse ahtaumapotilas.

• ap
        7648934 kirjoitti:

Stumppaaminen auttaa

Tupakoinnin lopettaminen on keuhkoahtaumataudin tehokkain hoito. Tauti etenee, jos polttamista jatkaa.

– Suosittelen nikotiinikorvaushoitoja. Hoidot tuplaavat onnistumisen tupakoinnin lopettamisessa, sanoo keuhkosairauksien erikoislääkäri Anne Laatikainen Kuopion yliopistollisesta sairaalasta.

Kun on ollut 10 vuotta polttamatta, keuhkojen toiminta on palannut samaan tilaan kuin ei olisi koskaan polttanutkaan.

Keuhkoahtaumatautia ei tarvitse pelätä, jos on joskus polttanut ja lopettanut. Tauti tulee vain jatkuvasti tupakoimalla.
        suoranaista paskaa...se ei koskaan parane, vaan pahenee iän myötä, oon itse ahtaumapotilas.

Ei kyllä yhtään henkeä ahdista ja harrastan liikuntaa säännöllisesti.

• 7648934

yhteyttä tuohon lääkäriin, ja hän vastasi toimittajan vetäneen liian suoria johtopäätöksiä, koska ahtaumatauti ei koskaan parane, mutta hidastuu kyllä, polttamisen lopettamisen johdosta.

• Rikastin
        ap kirjoitti:

Ei kyllä yhtään henkeä ahdista ja harrastan liikuntaa säännöllisesti.

sitkeä yskä on ensimmäinen oire keuhkoahtaumataudista ja tuolloin tuhot keuhkoissa ovat edenneet jo aika pitkälle. Tupakoinnin lopettaminen kannattaa.

• FAKTA tieto!.
        7648934 kirjoitti:

Stumppaaminen auttaa

Riippuu siitä,että kuinka monta vuotta on tupakoinut (väh.10 vuotta),keuhkojen toimintaan saattaa olla jäänyt jotain häiriötä ja keuhkokudoksien määrä ei palaudu ennalleen!!.

Kyse on siis vakavasta,tupakoinnin aiheuttamasta "kansantaudista"!!!.

• ap
        7648934 kirjoitti:

yhteyttä tuohon lääkäriin, ja hän vastasi toimittajan vetäneen liian suoria johtopäätöksiä, koska ahtaumatauti ei koskaan parane, mutta hidastuu kyllä, polttamisen lopettamisen johdosta.

mun isällä keuhkoahtauma vaikka ei koskaan polttanutkaan. ikää sillä 71

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. YLE Äänekosken kaupunginjohtaja saa ankaraa arvostelua

Kaupungin johtaja saa ankaraa kritiikkiä äkkiväärästä henkilöstöjohtamisestaan. Uusin häirintäilmoitus päivätty 15 kesä
      Äänekoski
      75
      1390
    2. Euroopan lämpöennätys, 48,8, astetta, on mitattu Italian Sisiliassa

Joko hitaampikin ymmärtää. Se on aivan liikaa. Ilmastonmuutos on totta Euroopassakin.
      Maailman menoa
      243
      1269
    3. Martina lähdössä Ibizalle

Eikä Eskokaan tiennyt matkasta. Nyt ollaan jännän äärellä.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      152
      1076
    4. Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava
      Maailman menoa
      255
      1048
    5. Avustikset peruttu.

Aettokosken ampuraan rahat otettu poekkeen valtiolle.
      Suomussalmi
      51
      775
    6. 65
      744
    7. Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa

Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em
      Ikävä
      62
      727
    8. Miksi mies tuntee näin?

Eli olen mies ja ihastuin naiseen. Tykkään hänestä ja koskaan hän ei ole ollut minulle ilkeä. Silti ajoittain tunnen kui
      Ikävä
      39
      708
    9. Se nainen näyttää hyvältä vaikka painaisi 150kg

parempi vaan jos on vähän muhkeammassa kunnossa 🤤
      Ikävä
      44
      671
    10. Määpä tiijän että rakastat

Minua nimittäin. Samoin hei! Olet mun vastakappaleeni.
      Ikävä
      30
      627
    Aihe