Mihin sijoittaisit 4000 euroa?

Mafia

Kuvitellaan että sinulla olisi 4000euroa, mitä tekisit? miten saisit sen summan tuottamaan mahdollisimman paljon ja kaikki keinot ja konstit ovat nyt siis sallittuja, kerro päällimmäiset ajatukset joka heräsivät tämän luettuasi.

16

1559

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pompompom

      säästötilillä. Korko on mitätön, mutta rahastoissakaan tuotto ei juuri häävi ole, kun en ole valmis ottamaan juurikaan riskiä rahojen menetyksestä. Joka penni on hiellä ansaittu, joten turvallisinta pitää pankkitilillä.

      • ei riskeeraaja

        laittaisin parhaiten tuottaviin rahastoihin, kaikki yhteen kun on noin pieni summa,
        eivät ainakaan koskaan ole minua pettäneet, kun puolivuotta,
        alle vuoden olen pitänyt ja tuotto on kuukaudessa sen kun pankilla vuodessa.


    • sijoitusmies

      mahdollisimman suurta tuottoa, on otettava mahdollisimman suurta riskiä.

      Eli vaikka koko potti mahdollisimman riskikkäisiin johdannaisiin. Hyvässä lykyssä "sijoitettu" pääoma moninkertaistuu. Todennäköisesti koko potti menee sen sileän tien ;-)

      Jos kuvitellaan ettei minulla olisi muita varoja, laittaisin rahamarkkinarahastoon sen verran mitä tarvii yllättäviä menoja varten. Loput hajautetusti osakkeisiin ja korkosijoituksiin.

    • mania.

      Tällä hetkellä seisoo normaalilla tilillä 47000 euroa. Korko on olematon mutta pysyypähän rahat tallessa. Ei muutamalla kymppitonnilakaan vielä pääse kunnon tuotoille. Pitää olla satoja tuhansia että korkotulot tuntuu missään. 4000 euroa on niin pieni summa ettei sillä vietä kuin yhden mukavan viikonlopun lapin maisemissa.

      • Toiselle paljon tois

        Minulle ainakin tuollainen säästö kun 4000euroa olisi todella tervetullut asia. Minä myös yritän säästää, mutta se on niin hidasta ja vaikeaa kun kk saan säästöön joskus n 20-50euroa?


    • m26+

      ~5000 euroa alkaa olla kasassa, josta puolet on tällä hetkellä yhden yrityksen osakkeissa kiinni. Loput ajattelin laittaa samaan pottiin, kunhan hinta on kohdallaan. Riski on todella kova, eikä kenenkään pitäisi näin toimia, mutta onpahan vähän jännitystä elämässä. Tosin kun kohde on huolellisesti valittu, potentiaalinen yritys johon itse uskoo, ei edes yöunet asian takia kärsi.

      Summana tuo alkaa olla sitä laatua, että sen menetys kyllä kirpaisisi, muttei kaada maailmaa. Jatkossa haetaan sijoituksille uusia kohteita, ja tällä tavoin lähinnä kerrytän uusien yritysten osuutta salkussa kerralla aina enemmän, aina silloin kun se kannattavalta näyttää. Hajaustus tulee siis olemaan vielä vuosien ajan aika heikolla pohjalla tällä konstilla, vaikka onnistuessaan tulos voikin olla "normaalia" reilustikin parempi.

      Mutta liikaa en voi painottaa sitä, että älkää perkele muut tehkö näin, jollette tunne läpikotaisin omaa riskinsietokykyänne, ja ole oikeasti valmiita menettämään kaikkea.

      • sijoittaa

        tavaraan jota halvalla saa!!! Ja käyttää vähän omaa aikaa siihen, että saa tavaran kaupaksi - vähän kalliimmalla tietysti - niin siinä tulee voittoa enemmin kuin tulisi pankin koroilla - vai? Mikä se tuote olis joka menis kaupaksi? mietipä... Raha täytyy panna poikimaan, ei sitä kannata pankissa makuuttaa, eika patjan alla...


      • korjaan
        sijoittaa kirjoitti:

        tavaraan jota halvalla saa!!! Ja käyttää vähän omaa aikaa siihen, että saa tavaran kaupaksi - vähän kalliimmalla tietysti - niin siinä tulee voittoa enemmin kuin tulisi pankin koroilla - vai? Mikä se tuote olis joka menis kaupaksi? mietipä... Raha täytyy panna poikimaan, ei sitä kannata pankissa makuuttaa, eika patjan alla...

        mutta sama periaate!


      • Kertoin kohdallaan.
        sijoittaa kirjoitti:

        tavaraan jota halvalla saa!!! Ja käyttää vähän omaa aikaa siihen, että saa tavaran kaupaksi - vähän kalliimmalla tietysti - niin siinä tulee voittoa enemmin kuin tulisi pankin koroilla - vai? Mikä se tuote olis joka menis kaupaksi? mietipä... Raha täytyy panna poikimaan, ei sitä kannata pankissa makuuttaa, eika patjan alla...

        Tuotteen mikä toisi melkoiset voitot, sen moni varmaan tietää, mutta luonnollisesti siitä ei puhuta julkisesti....


      • mitä tavaraa ostaa!?
        Kertoin kohdallaan. kirjoitti:

        Tuotteen mikä toisi melkoiset voitot, sen moni varmaan tietää, mutta luonnollisesti siitä ei puhuta julkisesti....

        Tietysti jotain laitonta jokainen tietää, mutta mitä sillä on merkitystä, jos on rehellistä rahaa 4000€, niin miksi sitä alkaa vääntämään jollain epämääräisellä tavalla pimeäksi rahaksi. Tavallisen pulliaisen tavaran ostot menee jo siinä kerrasta pieleen, että monikaan ei edes tiedä ARVONLISÄVEROTUKSESTA yhtään mitään, saati on edes alv-velvollinen, joten niiden tavaroiden myynti tökkii jo siinä, kun ei pysty kirjoittamaan kunnon kuittia ostajalle.

        Vaan kysyjän kysymykseen, turvallisin on tietty sijoittaa tuo (varsin pieni) summa ihan pankkitilille. Sitten voisi harkita osakkeita, itse ostaisin jonkun pienen puhelinyhtiön osakkeita (niitä vanhoja lankapuhelin osakkeita), joita monet jobbarit ostavat 1000€ hintaan ja todellinen arvo on monasti 2000-3000€, jopa enemmänkin, jotkut yhtiöt maksavat hyvää osinkoa, että viidessä vuodessa parhaimmillaan tuo summa on tullut takaisin maksettuina osinkoina. Itselläni on yhdestä pienestä yhtiöstä osakkeita ja tuollaisella 4000€ sijoituksella vuosittain tulee osinkoina n. 1000€, eli mielestäni paras sijoitus pikkurahalle.

        Jos ei ole kiirettä rahalle ja haluaa varman sijoituksen, niin voi ostaa sillä tontin jostakin hieman toisarvoisesta kohdasta tai ihan metsämaata pienen pläntin, mieluummin ihan taimikkoa tai nuorta metsää, että hinta on mahdollisimman sopiva ostettaessa. Tässä kohdassa kannattaa harkita yhteismetsää, eli kerätä kavereita porukkaan, jossa kukin sijoittaa tuon neljä tonnia ja ostaa porukalla isompi tila, mutta tämä vaatii jo jonkinmoista perehtymistä asiaan, vastaavasti ei niin hullu juttu pidemmän päälle.

        Sitten aivan erilainen sijoituskohde, ostaa kylmästi nuorten taiteilijoiden töitä oman mieltymyksen mukaan ja yllätys yllätys, joku heistä kimpoaa maineeseen ja kunniaan, taulujen ja muiden töiden arvo ihan pilvissä.

        Sitten ne tavarat, joita tässäkin on tarjottu ostettavaksi, suosittelen poliisin huutokauppoja tai panttilainaamon huutokauppoja, joista voi tehdä löytöjä, myös pakkohuutokaupat käyvät. Muut huutokaupat tuppaavat olemaan omilla huutajilla varustettuja, ettei niistä juuri kokemattomalle jää mitään, vaan tavaroita myydään vielä monessa huutokaupassa, vaikka ne on jo moneen kertaan huudatettu. Tämäkin vaatii hieman perehtymistä asiaan, esim. pakkohuutokaupasta ostettu autotalli-osake voi tuoda rutkasti rahaa jo tälläkin sijoituksella ja pienemmälläkin. Pitää vain muistaa vanha sääntö huutokaupoissa, frakki maksaa euron, puku kympin ja haalari 50€, eli mitä erikoisempi tavara, sitä halvempaa se on ostettaessa ja voitto tehdään aina ostettaessa selvitti vanha kauppaneuvos-setäni.


    • säästetään

      Määräaikaiset tilit olivat joku aika sitten hyviä sijoituksia. Nyt on katsottava korkoja, voi olla kannattavampaa pitää säästötilillä niin kauan kuin korot nousee. Tämä vinkki vain niille jotka eivät halua riskejä.

    • ....

      kulta ja hopee vie mun mieles voiton, tappiota voi tulla muttei koskaa menetä arvoa. muistakaamme että rahan arvo perustuu kultaan.

      • Salainen_Agentti

        "muistakaamme että rahan arvo perustuu kultaan."

        Öö, kannattaisi päivittää tietojasi. Kultakannasta on luovuttu joskus 1970-luvulla, nykyään rahan arvo määräytyy kysynnän ja tarjonnan perusteella.


    • LottoTheBest

      Laittaisin koko rahalla lottoa :D

    • koska kevääl laskee

      sinne kaikki. on suhteellisen alhaalla joten nousee. ehkä kuitenkin laittaisin vaikka neljässä osassa muutamna päivän välein.otat pis kun on tarpeeksi noussut. esim kuussa äkkiä 10%

      • nemo

        Lottovoiton saaminen on yhtä todennäköinen, kuin yrittäisi soittaa jollekin tutulle Pohjoismaihin, eikä tietäisi puhelinnumeroa. Näppäilee numeron ja toivoo, että se sattuisi olemaan kaverin numero ja hän vastaisi.
        Toisaalta: oli mies joka rukoili joka ilta, että voittaisi lotossa. Eräänä iltana huone valaistui rukouksen jälkeen ja taivaalta kuului ääni: "Lottoa Eino, lottoa".
        Vaikka kuinka rukoilet, mutta et lottoa, et voita. - Näinkin se on.-


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin olet viimeksi nähnyt

      Kaivattusi ja missä? Onko ikävä vastaa rehellisesti.
      Ikävä
      145
      2465
    2. Onpas punavihreät taas ärhäkkäinä

      😺 Ihan tuntuu kuin syyttäisitte meikäläisiä/meikäläistä Oulun puukotuksesta. Tapaus on hyvin ikävä ja tuomittava. En
      Luterilaisuus
      410
      2118
    3. Pimahdan kohta ihan kunnolla

      Entä, jos otan sitten yhteyttä sinuun? 🫨🫥🥴
      Ikävä
      34
      1948
    4. Hauskaakin jopa...

      Että moni nainen olettaa, että kyse on vaan siitä kaanustinloukusta, kun mies jotain ehdottaa. 😄 Ja miettiikö monikaan
      Sinkut
      233
      1300
    5. Toivottavasti vielä kohdataan mies

      Ja aloitetaan juttelu. Nyt olisin valmis.
      Ikävä
      111
      1259
    6. Nainen, minkä kappaleen laittaisit nyt miehelle

      kuunneltavaksi tietäen, että hän ikävöi sinua ja kipuilee päästäkseen yhteyteen kanssasi. Jotain, joka kertoo...
      Ikävä
      119
      1149
    7. Vanhemmalle naiselle

      Aikataulu muutos. Ensi viikolla pistetään asia vireille. Ei juhannukseen asti aikaa. Kannatti valehdella!
      Ikävä
      56
      1093
    8. Jos et kaipaakaan minua täällä

      Niin miksi sinua ehkä häiritsee se, että minä kaipaan sinua? Miehelle.
      Ikävä
      11
      1077
    9. Koen, että minua tavallaan vainotaan

      Kyllä minä vain satun tietämään, että täälläkin on joitain serkun kaiman kummeja jotka kiusaavat minua. Lisäksi sairas n
      Ikävä
      124
      1054
    10. Morning has broken

      Simmut aukaistaan. Ja noustaan päivään valkeaan. Hyvää huomenta. 😊☀️🍳☕❤️
      Ikävä
      61
      942
    Aihe