Musta,valkoinen vai hopea?

ave avensis

Uusi Ave farkku nimen laittoa vaille tilattu. Väri enää ongelmana: metallinmusta, valkoinen vai metallinhopea? Valkoisessa ei menisi lisähintaa, ja se on raikas ja tekee auton isomman näköiseksi. Musta taas tekee edustavaksi mutta pöly näkyy. Hopea helppo lian ja pölyn kannalta mutta vähäsen tylsähkö.

Mikä noista?

16

1364

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • voi viddu

Värin valitseminen se on aina "ongelma" uutta tilatessa. Itse olen ajatellut, etten seuraavaan autooni maksa lisähintaa metalliväristä. Isot rahat menee hukkaan lisähilpetööreissä, eikä niistä saa mitään takaisin, kun kotteron jättää vaihdossa seuraavaan.

• zöf

Pitkässä juoksussa värin valitseminen on vähän sama kuin hyvien kaiuttimien valinta.
        Ota sellalnen joka ei tee niin hirveää vaikutusta, sen kanssa pärjää pitkässä juoksussa.

Musta ja valkoinen on hienoja värejä mutta hopean kanssa tulee kaikista vaivattomimmin toimeen, ei nimittäin tarvitse jatkuvasti pestä :) ,lisähinta tietysti harmittaa.

Itse ottaisin kylläkin sen violetin, nienon näköinen eikä mene lisähintaa.

• muu...

Miksi vain nuo kolme vaihtoehtoa? Itse valitsisin jonkin muun...

Musta on edustavan näköinen puhtaana ja kiillotettuna, mutta heti kun pinnassa on vähänkin pölyä tai kuraa siitä tulee todella nuhruinen. Hyvä valinta, jos auton pesee talviaikaan päivittäin ja kesällä pari kertaa viikossa.

Valkoinen ei ole värinä juurikaan mustaa parempi. Siinäkin lika näkyy selvästi. Varsinkin talvella kylkiin pinttyvä piki. Valkoinen väri sopii hyvin joihinkin autoihin, mielestäni ei kuitenkaan uuteen Avensikseen.

Metallinhopeassa ei lika näy. Se on myös varma valinta, jos haluaa sulautua massaan. Liikenteessä noin joka kolmas auto näyttää olevan metallinhopea, tai jonkin muun sävyinen harmaa metallinhohtoväri. Vähän liikaa mielestäni.

Vähän vaikea suositella mitään noista, koska itse en mustaa tai metallinhopeaa valitsisi oman autoni väriksi. Avensikseen en myöskään valkoista. Kai Avensiksenkin värikartasta löytyy myös sinertäviä, punertavia ja vihertäviä vaihtoehtoja?

• erves

• erves

• WhiteAve
        erves kirjoitti:

ei se perkeleen linkki nyt toimikaan! Käykääs katsomassa netissä autotalli.com ja sieltä Avensis vm. 2009, läytyy aika hulppean näköinen ave-sedan valkoisena, ja pukee samalla lailla farkkua.

linkittämisessä. Jostain syystä linkki ei kopioidu kokonaan viestiin. Mutta valkoinen on paras vaihtoehto.

• takkari__

Sinä olet ostamassa autoa, joten sinun tulee päättää itse autosi väri. Pitäisi osata itse päättää omista asioista! Vai meinaatko valita värin tämän huutoäänestyksen perusteella?

• WhiteAve

se on paras. Valkoinen on nykyään muutenkin muodikas väri autoon eikä maksa mitään.

• T250

Kukaaan ei huoli käytettyä valkoista autoa, musta kuumenee kesällä ja hopeisia autoja on 13 tusinassa.

• ...........
        T250 kirjoitti:

Kukaaan ei huoli käytettyä valkoista autoa, musta kuumenee kesällä ja hopeisia autoja on 13 tusinassa.

vasta onkin. Se on tilastojen mukaan yleisin väri Suomessa. Valkoinen tai musta, ehdottomasti.

• - ex ave -

Minä joskusmuinoin vannoin, etten laita koskaan valkoista autoa. Mutta niinhän siinä sitten kävi, että kun olin kerran suoralla kaupalla ostamassa uutta autoa, niin eräässä liikkeessä oli 1 kpl etsimääni automallia (valkoinen väriltään) ja sain siitä selvästi muita liikkeitä paremman tarjouksen. Eipä siinä auttanut, kaupat tuli ja minulla oli sitten valkoinen auto. Vuosien varrella huomasin, että valkoinen on oikeastaan todella upea autonväri. Aurinko ei kesällä haalista valkoista läheskään yhtä paljon kuin tummempia värejä (punaisesta nyt puhumattakaan). Ja kun vähän viitsii pitää maalipinnasta huolta, pestä ja joskus vahata, niin valkoinen on aina hyvännäköinen. Jos on kesällä pilvisenä päivänä valkoinen ja punainen auto vierekkäin parkissa, niin valkoisen auton pelti on viileä, mutta punaisen auton pellillä pystyisi melkein paistamaan räiskäleitä. Ero on todella suuri!

Nykyään autoni on metallihohtovihreä (käytettynä ostamani auto sattui olemaan sen värinen). Hieno väri sekin on silloin kun se on puhdas ja puunattu. Sen vain melkein joutuu joka kerta pesemään kahteen kertaan - kun auto on kuivunut ensimmäisen pesun jäljiltä, paistaa tumman auton kyljestä aina joku harmaa likarantu ja eihän siinä auta kuin pestä vielä uudelleen....

• 7

näitä kysymyksiä,etkö pysty päättämään auton väriä?
      Pyysitkö apua puolison valinnassa,koeajoiko kaverit hänet?

• tuo oli...

hyvä pointti!

• avensis09

Itsellä ollut aina aikaisemmin musta ja niin piti tulla nytkin (siis uusi ave farkku myös) mutta päädyin kuitenkin valkoiseen, koska mielestäni uuteen Avensikseen valkoinen sopii passelisti. Keventää esim. muuten hieman kolhon näköistä perää. Jos valkoiseen autoon vielä laittaa mustat vanteet niin lopputulos on näyttävä.

• -------

silloin todella hieno jos autossa ei ole hirveästi mustaa muovia ulkopuolella. Uudessa Avessa ei taida olla yhtään mustaa muovia? Korjatkaa jos olen väärässä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Alle 15 oli

Arvasi että lapsi asialla hallin palossa. Surullista. Mutta jos osaa/kykenee käyttää tulentekovehkeitä niin pitää osata
      Vimpeli
      89
      2648
    2. Heh, persut = vassarit = 10,0 %

Minja tuli nyt jo Riikan rinnalle, sitten alkaa tekemään kaulaa. Molemmilta kympin arvoinen suoritus! https://www.hs.f
      Maailman menoa
      204
      1682
    3. Onko kaivattusi yllättänyt sinut?

Piditkö häntä toisenlaisena ihmisenä?
      Ikävä
      116
      1610
    4. Paula Koivuniemi täyttää tänään 78 vuotta! Sydämelliset onnittelut!

Paula Koivuniemi, tuo suomalaisen iskelmän ikoninen artisti, täyttää tänään 78 vuotta. Muutaman vuoden estradeilta pois
      Suomalaiset julkkikset
      41
      1471
    5. Olen miettinyt pitkään miksi hän ei uskalla

Hän kyllä yrittää tiedän sen ja olen yrittänyt olla helposti lähestyttävä ystävällinen lempeä jne. mutta silti hän yhä v
      Ikävä
      64
      1232
    6. Juhannusterveiset kaivatulle

Onko teillä yhteisiä juhannuksia vietettynä ja millaista juhannusta viettäisit kaivattusi kanssa juhannuksena 2025? 🌻
      Ikävä
      76
      1015
    7. Kaupunki osti Absin

Nyt vaan yrittäjiä kaivataan
      Haapavesi
      56
      979
    8. Rakastan sinua

Kohta sanon tämän livenä, älä pelästy.
      Ikävä
      67