En mä jaksa purnata

pilvi* se tässä taas

Huomenta tass, palsta alkaa samoilla lauluilla, ja minähän en haluu kiukutella , pikemminkin hauskutella, eläke pyörii ja maailma kulkee kulkuaan, ja oikeastaan tää elämä on oikein viehkoa!

Mites teillä muilla pyyhkii? Onks elämä mallillaan? Mä katoin peiliin aamulla ja siellä näkyi hyväntuulinen pörröpää. Paljon muusta ei väliäkään :D

35

508

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • *Kukkahame*

Lueskelin ja samaan tulokseen tulin kanssasi.
      Ei minullakaan mitään varsinaista hätää ja sen tiedä ettei minulta kukaan odota mitään uudistusta, kunhan tämä terveys säilyy ja mieliala ei laske.
      60 kävin lukemassa siellä paljon valoisampaa kirjoitustyyliä, kai se ikä temppuilee jo meillä, loppua kohti yritetään koko maailma parantaa ja kerralla.
      Täällä on vallinnut matalapaine jo viikkoja, kyllä iloisempaakin ihminen tarvitsee kun vain pelkästään epäkohtien luettelemista, ja niihin on kajottava oikealla aikaa oikeissa paikoissa, tämä area ei varmasti ole mitenkään tehokas, saa jatkaa loputtomiin saamatta mitään muutosta.
      Siis kiitos avauksesta nyt voidaan jo ottaa hymy esille, ja kääntää ikävyydelle selkä, auringosta ei vielä mitään havaintoa, niin että voiteet säästyy ;-D.

• Ramoona*

Meillä oli eilen aasikeskusteluja lastenlasten kanssa. He pitävät kovasti adventtilaulusta "Tiellä ken vaeltaa, ken aasilla ratsastaa, maahan on heitetty vaatteita, lehtiä oksia..." Useana vuonna olemme olleet Lohjan Vivamossa osallistumassa jouluvaellukseen, jossa aaseihinkin saa lähituntumaa. Ihmeteltiin yhdessä myös kirkkovuoden järjestystä, kun adventtina Jeesus ratsasti aikuisena miehenä Jerusalemiin, jouluna hän syntyy Betlehemiin seimeen. Tiernapoikiakin muisteltiin, nauroivat kun kerroin ja näytin kuvia, näes olen laulanut monet kerrat työpaikan joulujuhlissa Mänkin, tähtipojan osan. Muilla oli miekat, minulla tähti pitkän seipään päässä.

Koska lähestytään seimen lapsen juhlaa, laitan Carolan Himlen i min famn. Carolan joululevyt ovat ihania kuunneltavia.

http://www.youtube.com/watch?v=SE-bDIYlDXo

• *Kukkahame*

Peilikuvani oli hetken epävarma kuka sieltä kurkki, piti oikein lasit hakea ja tunnistin vielä siksi samaksi joka liikuu vaatteissani sisällä ja käyttää myös ulkona vaatteitani.
        Sama jota sotkee kaapit ja yrittää järjestää, löytämättä sitten tavaroitaan, sopivasti mukavuudenhaluinen laiskakin, katsoo tv:tä sohvallani ja nukahtaa varmasti elokuvaa katsoessa, illalla viimeksi da Vinci koodi jäi puoliväliin.
        Käyttää pankkikorttiani ja allekirjoittaa joskus asiapapereita.
        Ajaa autollani luvatta.
        Olen tunnistavinani hänet!

• Armosta elävä

Huomenta vaan. Ihan samaa hyväntuulista täälläkin. Päästin koirat vapauteen pihalle ja nekin nauttivat juoksemisesta. Koululaiset on jo menneet ohi, joten pysyvät paremmin pihassa.
        Ensimmäiset joulutortutkin tuli syötyä viikonloppuna. Seuraavat sitten jouluna.
        Miten on, joko olette vähentäneet joulun tarjontavalikoimaa? Meillä laadut pöydässä vähenevät. Väkikin on vähentynyt. Mikä syynä lienee, kun nuoremmat ei välitä laatikkoruuista? Imelletty perunalaatikko on minun jouluni pakollinen laji tai ei pakosta sentään. Lanttulaatikkoakin teen jo syksystä alkaen. Se on helppoa, kun sitä sosetta saa valmiina.

Rentoa menoa tämä jo on, olen vieläkin yöpaidassa. Päivän aikaan haetaan siipan kanssa viikon puut sisään.
        Kiitollisin mielin tässä ollaan. Kun olisi molemmilla terveyttäkin, mutta toisella se on pettänyt. Nautitaan kuitenkin jokaisesta päivästä ja toistemme seurasta vielä.

• pilvi*
        *Kukkahame* kirjoitti:

Peilikuvani oli hetken epävarma kuka sieltä kurkki, piti oikein lasit hakea ja tunnistin vielä siksi samaksi joka liikuu vaatteissani sisällä ja käyttää myös ulkona vaatteitani.
        Sama jota sotkee kaapit ja yrittää järjestää, löytämättä sitten tavaroitaan, sopivasti mukavuudenhaluinen laiskakin, katsoo tv:tä sohvallani ja nukahtaa varmasti elokuvaa katsoessa, illalla viimeksi da Vinci koodi jäi puoliväliin.
        Käyttää pankkikorttiani ja allekirjoittaa joskus asiapapereita.
        Ajaa autollani luvatta.
        Olen tunnistavinani hänet!

on kiva lukea aamutuimaan. Silloin kun 'Kukkis* kirjoitti vahingossa "mustata vanhuksia" joulun alla nauroin kyllä niin sydämestäni, ja muistelen sitä. Lapsetkin nauroivat makeasti!

Luin tässä välissä meiliviestin ystävältäni ja vakavoiduin hieman. Lämmin ajatus seuraa nyt häntä hetken.
        Palaan taas...

• pilvi*
        Ramoona* kirjoitti:

Meillä oli eilen aasikeskusteluja lastenlasten kanssa. He pitävät kovasti adventtilaulusta "Tiellä ken vaeltaa, ken aasilla ratsastaa, maahan on heitetty vaatteita, lehtiä oksia..." Useana vuonna olemme olleet Lohjan Vivamossa osallistumassa jouluvaellukseen, jossa aaseihinkin saa lähituntumaa. Ihmeteltiin yhdessä myös kirkkovuoden järjestystä, kun adventtina Jeesus ratsasti aikuisena miehenä Jerusalemiin, jouluna hän syntyy Betlehemiin seimeen. Tiernapoikiakin muisteltiin, nauroivat kun kerroin ja näytin kuvia, näes olen laulanut monet kerrat työpaikan joulujuhlissa Mänkin, tähtipojan osan. Muilla oli miekat, minulla tähti pitkän seipään päässä.

Koska lähestytään seimen lapsen juhlaa, laitan Carolan Himlen i min famn. Carolan joululevyt ovat ihania kuunneltavia.

Ihana laulu, sopi tunnelmaani tällä hetkellä...

• pilvi*
        Armosta elävä kirjoitti:

Huomenta vaan. Ihan samaa hyväntuulista täälläkin. Päästin koirat vapauteen pihalle ja nekin nauttivat juoksemisesta. Koululaiset on jo menneet ohi, joten pysyvät paremmin pihassa.
        Ensimmäiset joulutortutkin tuli syötyä viikonloppuna. Seuraavat sitten jouluna.
        Miten on, joko olette vähentäneet joulun tarjontavalikoimaa? Meillä laadut pöydässä vähenevät. Väkikin on vähentynyt. Mikä syynä lienee, kun nuoremmat ei välitä laatikkoruuista? Imelletty perunalaatikko on minun jouluni pakollinen laji tai ei pakosta sentään. Lanttulaatikkoakin teen jo syksystä alkaen. Se on helppoa, kun sitä sosetta saa valmiina.

Rentoa menoa tämä jo on, olen vieläkin yöpaidassa. Päivän aikaan haetaan siipan kanssa viikon puut sisään.
        Kiitollisin mielin tässä ollaan. Kun olisi molemmilla terveyttäkin, mutta toisella se on pettänyt. Nautitaan kuitenkin jokaisesta päivästä ja toistemme seurasta vielä.

Tässä iässä sentään tajuaa ajan rajallisuuden jota nuorena ei ajattele ja hyvä niin kuuluu ollakin.
        Hauskaa on tehdä yhdessä jouluaskareita, toisen ilo tarttuu, kun näkee sen ja saa työtkin tuntumaan mielekkäiltä.

Minä en laita suurempia jouluruokia tänä vuonna, kun vietän aaton poikani perheessä. Viime jouluna olin vielä shokissa mieheni kuoltua ennen joulua, ja tänä vuonna iskikin sitten kaipaus entiseen.

No, se tuli surtua, ja nyt on mieli siltä osin keventynyt, kyllä minuakin vielä tarvitaan maailmassa:)

Oikastaan iloitsen, ettei tartte tehdä ruokia ja hössöttää niin kamalasti, hyvää jatkoa vaan...

• 1-Katleija
        Ramoona* kirjoitti:

Hyvän mielen toivat Pilvi Ramoona ja Kukkahame nämä viestinne. Käyn aina aamukahvin ja Tunteitten ja Tuoksujen jälkeen koneella lukemassa 70 viestit. Tämä ketju toi valoa tähän sateiseen ja harmaaseen aamuun. Ei ole oikein haluttanut palstalle paljoa kirjoittaakaan, nyt teki mieli kiittää teitä ahkeria positiivisia kirjoittajia.
        Vielä tosin on hyvä jälkimaku eilisestä, kun pojanpoikani oli kihlattunsa kanssa käymässä. Olen tulossa isomomummuksi tammi-helmikuun vaihteessa. Mukava oli katsoa onnellista nuorta esikoistaan odottavaa pariskuntaa. Valmiina on jo vauvansänku, hoitopöytä ym. nykyaja välttämättömät tarvikkeet.
        Kerroin heille kuinka minä laitoin äitiyspakkauslaatikosta vauvankopan, niinkuin ennen oli tapana. Siinähän oli patjakin valmiina.
        Adventtiaika on alkanut ja sillä on oma vaikutuksensa. Mieli herkistyy joulun odotukseen. Vanhat traditiot toistuvat, mutta iän myötä paljon olen karsinut, tärkeimmät säilyttänyt.
        Tämän karsimisen aloitin muovikuusen hankkimisella muutama vuosi sitten, kun kyllästyin tässä lähellä olevan kuusien myynnistä saamiini variseviin neulasiin. Niin kauan kun jälkipolvissa on niin pieniä, jotka nauttivat kuuseni koristamisesta, sitä pidän.

• *Kukkahame*
        1-Katleija kirjoitti:

Hyvän mielen toivat Pilvi Ramoona ja Kukkahame nämä viestinne. Käyn aina aamukahvin ja Tunteitten ja Tuoksujen jälkeen koneella lukemassa 70 viestit. Tämä ketju toi valoa tähän sateiseen ja harmaaseen aamuun. Ei ole oikein haluttanut palstalle paljoa kirjoittaakaan, nyt teki mieli kiittää teitä ahkeria positiivisia kirjoittajia.
        Vielä tosin on hyvä jälkimaku eilisestä, kun pojanpoikani oli kihlattunsa kanssa käymässä. Olen tulossa isomomummuksi tammi-helmikuun vaihteessa. Mukava oli katsoa onnellista nuorta esikoistaan odottavaa pariskuntaa. Valmiina on jo vauvansänku, hoitopöytä ym. nykyaja välttämättömät tarvikkeet.
        Kerroin heille kuinka minä laitoin äitiyspakkauslaatikosta vauvankopan, niinkuin ennen oli tapana. Siinähän oli patjakin valmiina.
        Adventtiaika on alkanut ja sillä on oma vaikutuksensa. Mieli herkistyy joulun odotukseen. Vanhat traditiot toistuvat, mutta iän myötä paljon olen karsinut, tärkeimmät säilyttänyt.
        Tämän karsimisen aloitin muovikuusen hankkimisella muutama vuosi sitten, kun kyllästyin tässä lähellä olevan kuusien myynnistä saamiini variseviin neulasiin. Niin kauan kun jälkipolvissa on niin pieniä, jotka nauttivat kuuseni koristamisesta, sitä pidän.

Ihanan uutisen kerroit 1-Katleija, parasta pitkään aikaan mitä olen täällä lukenut...Onnea Sinullekin ja kaikkea hyvää!
        Tällaisten uutisten kuultua on hienoa myötä elää kanssasi, pidäthän meidät ajantasalla!

Tuntuu kuin maailma uusiutuu tällaisista uutisista, muistan kuin eilisen päivän erään jouluaaton mökillä, olimme tyttäreni kanssa pari päivää siellä lämmittämässä ja valmistamassa joulua, silloin oli lunta maassa ja oikein kauniit ilmat, kuusenkin saimme sahattua!
        Aattona sitten loppuväki tuli joulun vietto sai alkaa, siinä laulettiin ja naurettiin, oli syöty saunottu ja paketitkin avattu.
        Istuin konjakkipullo kädessä (saatu lahja), sanoin leikilläni että taidankin alkaa naukkaamaan pullon suusta, kun poikani toi lasin ja pyysi ottamaan 'pienet', hänellä on vielä yksi lahja.
        ----
        Ja se vasta lahja olikin, vaimoni odottaa ja lapsi syntyy heinä/elokuun vaihteessa, vieläkin tässä kirjoittaessa tulee se ihana ravistava tunne, ensimmäinen lapsenlapsi syntyi 30 07.
        Tämä oli pakko kertoa.

• isoäiti*
        pilvi* kirjoitti:

Tässä iässä sentään tajuaa ajan rajallisuuden jota nuorena ei ajattele ja hyvä niin kuuluu ollakin.
        Hauskaa on tehdä yhdessä jouluaskareita, toisen ilo tarttuu, kun näkee sen ja saa työtkin tuntumaan mielekkäiltä.

Minä en laita suurempia jouluruokia tänä vuonna, kun vietän aaton poikani perheessä. Viime jouluna olin vielä shokissa mieheni kuoltua ennen joulua, ja tänä vuonna iskikin sitten kaipaus entiseen.

No, se tuli surtua, ja nyt on mieli siltä osin keventynyt, kyllä minuakin vielä tarvitaan maailmassa:)

Oikastaan iloitsen, ettei tartte tehdä ruokia ja hössöttää niin kamalasti, hyvää jatkoa vaan...

on mukava kirjoittaa. Sain juuri puhelun miniältäni Saksasta, tulevat jouluaattona luokseni, tuli vipinää ja odotuksen tuntua! Ovat pari päivää luonani ja lähtevät sitten Lappiin talvilomille. Voi onnea.
        Saan nähdä pojantyttärenikin jota harvemmin näen, yli vuosi sitten viimeksi.Paras joululahja on tiedossa, mitään lahjoja emme osta se sovittiin, yhdessäoloa vain ja hyvää ruokaa.
        Vasta seuraavana päivänä sukuloivat, eikä minun tarvitse ottaa kaikkia sukulaisia vastaan, vaan seuraan mukana vierailuillle.

• tonttumuori*
        isoäiti* kirjoitti:

on mukava kirjoittaa. Sain juuri puhelun miniältäni Saksasta, tulevat jouluaattona luokseni, tuli vipinää ja odotuksen tuntua! Ovat pari päivää luonani ja lähtevät sitten Lappiin talvilomille. Voi onnea.
        Saan nähdä pojantyttärenikin jota harvemmin näen, yli vuosi sitten viimeksi.Paras joululahja on tiedossa, mitään lahjoja emme osta se sovittiin, yhdessäoloa vain ja hyvää ruokaa.
        Vasta seuraavana päivänä sukuloivat, eikä minun tarvitse ottaa kaikkia sukulaisia vastaan, vaan seuraan mukana vierailuillle.

Pilvi* tuo *Kukkahameen* piiriin vetää
        Ramoonaa jätä ei tanssista ketään.
        1Katleija riemuun liitää mukaan
        armosta elävä ei kompastukaan.

Isoäiti riemulla hyppeli tupaan
        piiri se vinhasti pyörivi näin
        Kaikilla nuttukin nurinpäin.
        Iloisina ilmeet ja naurussa suut
        ihmetelköön kaikki muut.

• *Kukkahame*
        tonttumuori* kirjoitti:

Pilvi* tuo *Kukkahameen* piiriin vetää
        Ramoonaa jätä ei tanssista ketään.
        1Katleija riemuun liitää mukaan
        armosta elävä ei kompastukaan.

Isoäiti riemulla hyppeli tupaan
        piiri se vinhasti pyörivi näin
        Kaikilla nuttukin nurinpäin.
        Iloisina ilmeet ja naurussa suut
        ihmetelköön kaikki muut.

Miellyttävää lukea näitä ihania hyviä asioita.
        Pilvi* olen hyvin huolimaton kirjoittaja, mutta sen olen huomannut noista virheistä että jos ne korjaa voi tulla vielä hullumpi kirjainvirhe, pääasia ettei ole ollut pahempi loukkaus.

Piipahdin vierailulla ja vein villasukat hänelle, pysyy varpaat lämpimänä TVtä katsellessa.

Joku on kirjoittanut kauniin runon meille SUURKIITOS!, oikein lämmin olo tuli tuosta hauskasta riimityksestä.

Meinaan elää kahvilla ja voileivillä lopun illan, ja kahvinkeitin lähetti just ilmoituksen..
        Palaillaan

• *Kukkahame*
        *Kukkahame* kirjoitti:

Miellyttävää lukea näitä ihania hyviä asioita.
        Pilvi* olen hyvin huolimaton kirjoittaja, mutta sen olen huomannut noista virheistä että jos ne korjaa voi tulla vielä hullumpi kirjainvirhe, pääasia ettei ole ollut pahempi loukkaus.

Piipahdin vierailulla ja vein villasukat hänelle, pysyy varpaat lämpimänä TVtä katsellessa.

Joku on kirjoittanut kauniin runon meille SUURKIITOS!, oikein lämmin olo tuli tuosta hauskasta riimityksestä.

Meinaan elää kahvilla ja voileivillä lopun illan, ja kahvinkeitin lähetti just ilmoituksen..
        Palaillaan

Onkos muste päässyt kuivumaan?
        Varmaan katsovat muutkin tvtä, olen seurannut Emmerdalia ja sitä on jonkin verran yritettävä katsella, taitaa tulla uusintanakin.
        Nyt menen sättimöön siellä ainakin on muutama kirjoittelija.

• pilvi*
        *Kukkahame* kirjoitti:

Onkos muste päässyt kuivumaan?
        Varmaan katsovat muutkin tvtä, olen seurannut Emmerdalia ja sitä on jonkin verran yritettävä katsella, taitaa tulla uusintanakin.
        Nyt menen sättimöön siellä ainakin on muutama kirjoittelija.

Emmerdale oli taas ihan mukavaa katsottavaa:D Päivä on menneyt mukavasti sain maalattuakin yhden vaativan kohdan. Riemukas runohan tuolla huvittaa, jollakin on ollut inspis.

Pimeys vaan haittaa, pitäisi taas maalata saunan pesuhuoneessa, missä on kattoikkuna ja päivänvaloa, jos on. Jaa a 70 vuotta sitten syttyi sota, ja tulivat ankarat vuodet. Oli kuulemma myös kovat talvet silloin. Ruoka kun oli säännöstelty niin olivat ihmisetkin hoikkia.

Isäni oli vain 28 v. kaatuessaan. En saanut häneen tutustua ihmisenä. Vielä on maassamme sotaveteraanejakin elossa, vähenee joukkonsa jatkuvasti.

Mukavaa iltaa kaikille:D

• pilvi* kirjoitti:

Emmerdale oli taas ihan mukavaa katsottavaa:D Päivä on menneyt mukavasti sain maalattuakin yhden vaativan kohdan. Riemukas runohan tuolla huvittaa, jollakin on ollut inspis.

Pimeys vaan haittaa, pitäisi taas maalata saunan pesuhuoneessa, missä on kattoikkuna ja päivänvaloa, jos on. Jaa a 70 vuotta sitten syttyi sota, ja tulivat ankarat vuodet. Oli kuulemma myös kovat talvet silloin. Ruoka kun oli säännöstelty niin olivat ihmisetkin hoikkia.

Isäni oli vain 28 v. kaatuessaan. En saanut häneen tutustua ihmisenä. Vielä on maassamme sotaveteraanejakin elossa, vähenee joukkonsa jatkuvasti.

Mamoilen - olen siis olemassa, sanoi filosofi Descartes vai kuka se oli.

Jostain netistä luin TV-3 juontaja Lauri Karhuvaaran menevän nukkumaan klo 20.00.

On se oikea karhumainen elämäntapa etenkin näin nirkosen valon aikoina. Sii saa kaikki itelleen.
        Taidanpa tästä itsekin kohta pyllähtää latillensa, sano.

• jjoutava
        pilvi* kirjoitti:

Pilvi sinulle.
        Kaksi setääni kaatui Talvisodan lopulla muistan kuinka mustareunaiset kirjekuoret tiesivät itkua vanhemmilleni.
        Mutta nyt ei siihen nähden ole itkun aika.
        Halkojen hakkuu oli silloin kotirintamilla urakkana, jonkin mitalin siitäkin saivat urakoijat naisetkin, rintaansa.
        Talvet oli kylmiä ja polttopuuta kului paljon, Naapurin Kerttu tytär löi jalkaansa kirveellä ja muistan kun hänet tuotiin veljensä paitaan sidottuna, hevoskyydillä sairaalaan.
        Kaikkea jäi lapsen mieleen mutta kun ei ymmärtänyt pelätä, se oli se hyvä puoli.
        Ei tämäkään ole purnausviesti mutta Talvisottaa muistellessa nämä tuli mieleen.

• *Kukkahame*
        jjoutava kirjoitti:

Pilvi sinulle.
        Kaksi setääni kaatui Talvisodan lopulla muistan kuinka mustareunaiset kirjekuoret tiesivät itkua vanhemmilleni.
        Mutta nyt ei siihen nähden ole itkun aika.
        Halkojen hakkuu oli silloin kotirintamilla urakkana, jonkin mitalin siitäkin saivat urakoijat naisetkin, rintaansa.
        Talvet oli kylmiä ja polttopuuta kului paljon, Naapurin Kerttu tytär löi jalkaansa kirveellä ja muistan kun hänet tuotiin veljensä paitaan sidottuna, hevoskyydillä sairaalaan.
        Kaikkea jäi lapsen mieleen mutta kun ei ymmärtänyt pelätä, se oli se hyvä puoli.
        Ei tämäkään ole purnausviesti mutta Talvisottaa muistellessa nämä tuli mieleen.

Kerronpahan minäkin: Kun talvisota alkoi 70v sitten oli 14,5 kk vanha nyytti sisarteni huolenpidossa, koska äidillä oli eväitä kannettavana, isä rintamalla, lähdettävä oli ehkä sillä oli joku tarkoitus että sisarukseni pitivät minusta huolen.
        Jossain vaiheessa palattiin takaisin ja pian taas oli evakkomatka edessä jolta sitten ei enää palattu, äiti piti meistä kaikista huolen ja isä palasi haavoittuneena pitkän ajan perästä.
        On itketty, surtu, pelätty ja kaikista selvitty.
        Koulussakin sain kantaa ryssänimeä, enpä ymmärtänyt että se oli haukkumanimi,elävänä säilyin, ja jonkunlainen koulutuskin takana, samoin kuin pitkä työputki.
        Lähtökohdat oli varmasti samat kaikilla, jos joku yrittää sanoa ettei ollut varaa, ei sitä ollut kellään, ei ollut mutta kaikki mahdolliset ansiotyöt tehtiin mitä ikinä sai tai löysi.
        Kun vihdoin työskentelin omassa yrityksessä ja perheellisiä oli työssä, tein tärkeän päätöksen joka pitää, sanoisinpa että se myös kantaa edelleenkin, alentua ei kannata kenenkään edessä, mikäli ihminen kulkee rehellisellä tiellä ja avoimella mielin

• *Kukkahame*
        *Kukkahame* kirjoitti:

Kerronpahan minäkin: Kun talvisota alkoi 70v sitten oli 14,5 kk vanha nyytti sisarteni huolenpidossa, koska äidillä oli eväitä kannettavana, isä rintamalla, lähdettävä oli ehkä sillä oli joku tarkoitus että sisarukseni pitivät minusta huolen.
        Jossain vaiheessa palattiin takaisin ja pian taas oli evakkomatka edessä jolta sitten ei enää palattu, äiti piti meistä kaikista huolen ja isä palasi haavoittuneena pitkän ajan perästä.
        Koulussakin sain kantaa ryssänimeä, enpä ymmärtänyt että se oli haukkumanimi,elävänä säilyin, ja jonkunlainen koulutuskin takana, samoin kuin pitkä työputki.
        Lähtökohdat oli varmasti samat kaikilla, jos joku yrittää sanoa ettei ollut varaa, ei sitä ollut kellään, ei ollut mutta kaikki mahdolliset ansiotyöt tehtiin mitä ikinä sai tai löysi.
        Kun vihdoin työskentelin omassa yrityksessä ja perheellisiä oli työssä, tein tärkeän päätöksen joka pitää, sanoisinpa että se myös kantaa edelleenkin, alentua ei kannata kenenkään edessä, mikäli ihminen kulkee rehellisellä tiellä ja avoimella mielin

Jatka vielä- - -

Ehkä elämässäni on ollut tarpeeksi jännitystä pelkoa ja itkua, ja siten kiintiö täyttynyt noilta osin, nyt on jäljellä rauhallinen loppuelämä eläkeläisenä ja isovanhempana, ja tästä jaksosta olen tähän asti nauttinut ja elänyt täysillä, niin kuin nuoriso sanoo.

Enää en ota vapaaehtoisesti mitään murheita, tämä on jo nuorempien hartioille heitetty, sekä vastuut että parannukset niin perheessä kuin valtiollisella tasolla, en edes äänestä ketään vanhaa 'ukkelia' enkä 'akkelia' , vanhat vaihtoon, sijalle 2 sport mallia.

• pilvi*
        pilvi* kirjoitti:

minäkin. Me ukkelit ja akkelit olemme osamme tehneet, työelämä takana, monessa olen myös ollut mukana,omassa yrityksessä myös. Kantaa voi ottaa moneenkin asiaan, mutta myönnettävä on, että kiinnostukseni on tieteessä ja taiteessa pääosin. Katselin ohjelmaa roboteista ja kuinka ne herättävät inhimillisiä tunteita ihmisessä. Ei ihmekkään, niin ihmisen kopioita kun ne ovat.

Ehkäpä ne yleistyvät kotiapulaisina, tulisi makuuhuoneeseeni tarjotin käsivarrella ja kauniilla äänellä sanoisi:
        Rouva aamiaisenne olkaa hyvä! Istuisi ja pitäisi seuraa, keskustelisi päivän uutisista ja lausuisi välillä kohteliaisuuden: Olettepa viehättävä tänä aamuna, varmaan on yönne ollut hyvä?

Illalla kysyisi viimeksi: Toivotteko rouva vielä jotakin? Onhan kaikki hyvin? Ja toivottaisi: Hyvää yötä! aamulla nähdään !

• *Kukkahame*
        pilvi* kirjoitti:

minäkin. Me ukkelit ja akkelit olemme osamme tehneet, työelämä takana, monessa olen myös ollut mukana,omassa yrityksessä myös. Kantaa voi ottaa moneenkin asiaan, mutta myönnettävä on, että kiinnostukseni on tieteessä ja taiteessa pääosin. Katselin ohjelmaa roboteista ja kuinka ne herättävät inhimillisiä tunteita ihmisessä. Ei ihmekkään, niin ihmisen kopioita kun ne ovat.

Ehkäpä ne yleistyvät kotiapulaisina, tulisi makuuhuoneeseeni tarjotin käsivarrella ja kauniilla äänellä sanoisi:
        Rouva aamiaisenne olkaa hyvä! Istuisi ja pitäisi seuraa, keskustelisi päivän uutisista ja lausuisi välillä kohteliaisuuden: Olettepa viehättävä tänä aamuna, varmaan on yönne ollut hyvä?

Illalla kysyisi viimeksi: Toivotteko rouva vielä jotakin? Onhan kaikki hyvin? Ja toivottaisi: Hyvää yötä! aamulla nähdään !

Olen seurannut kun lapsilla on kauko-ohjattavia jotain robotteja, ja joskus ne vahingossa menee johonkin tuolinjalkaan, pidätän automaattisesti henkeä, että alkaako se huutamaan!
        Ajattele jos se tekee jonkun virheen eikä kahvi osukkaan pöydälle, mieti nyt vielä, josko ollenkaan otat robottia.
        Joku nuori miespalvelija vois olla silmänruokaakin. ;-DDD

Vitsi vitsi,,älä ota tosissaan,, minä jo naurahtelen ääneen

• en silti purnaa
        *Kukkahame* kirjoitti:

ne lähtökohdat. Erilaisuutta, syrjäseutuja, monia vaikeuksia, mutta ei kaikilla samat.
        Vain jotka onnistuivat sanovat, sinullakin oli samat mahdollisuudet, ei ne ollut.

• pilvi*
        *Kukkahame* kirjoitti:

Olen seurannut kun lapsilla on kauko-ohjattavia jotain robotteja, ja joskus ne vahingossa menee johonkin tuolinjalkaan, pidätän automaattisesti henkeä, että alkaako se huutamaan!
        Ajattele jos se tekee jonkun virheen eikä kahvi osukkaan pöydälle, mieti nyt vielä, josko ollenkaan otat robottia.

yhteishenki oli silloin erinomainen. Katselin Huomenta Suomi 20 v. lähetystä, Pääministeri Matti Vanhasen haastattatelua, ( joka muuten on mielestäni hyvin edustava esiintymisessään ja puhdaslinjainen mies) tajuten, että tulee vaatimaan yhteishenkeä ja asioideen hyväksymistä sellaisina kuin ne ovat, veronkorotuksineen , leikkauksineen työttömyyksineen, ilman purnausta hallitusta vastaan, jonka syytä se tietenkään ei ole. Yhteishenkeä ja yrittämistä se tulee vaatimaan.

Me eläkeläiset emme paljoakaan voi tehdä asioiden hyväksi, omia työssäkäyviä ja opiskelevia nuoriamme vain kannustaa ja auttaa.

Jorma Ollilalta kysyttiin pitääkö ihmisellä olla unelmia? Toki pitää, Unelmia siellä Nokian ydinporukkakin toteutti edellisen laman jälkeen, oli vastaus.

Minä unelmoin nyt talvipäivän seisauksen jälkeisestä valon lisääntymisestä, lähettäen hyville haltioille
        hartaan toivomuksen:---- Siroittele vaikeuksien keskellä kamppaileville voiman ja toivon kipinöitä, ja ilonkin murusia !

• *Kukkahame*
        *Kukkahame* kirjoitti:

Eikä taida tullakaan, ne kun ovat vain jossain hyllyssä pidettäviä komistuksia, mutta Oskarin oksan ostin ihan itse, on mainio apuväline.
        Muistaakseni Seura-lehdellä oli Oskarin onnenpyörä, kai joku kilpailu, nämä tästä päivän sankarista.
        Eräs kutsukortin tekstin alkoi..Harvat ne saavat Oskarin, ja jos saavat sitä kannattaa juhlia...
        Huomenta kuitenkin tähänkin päivään, yhtä pimeä on kuin edellisetkin, ei valon kajoa edes auringonnousun suunnalla, ei kannata masentua, siellä se kuitenkin on ja antaa odottaa itseään, enää 20 yötä ja talven selkä taittuu, muutamassa päivässä huomaa kuulauden illassa ja aamussa, on paljon miellyttävämpää odottaa kevättä, sinnehän sitä ollaan matkalla.
        Aika kuluu vauhdilla, vastahan sitä poltettiin juhannuskokkoja, kerättiin pientareilta kukkasia ja mansikoita, eipä ole pitkä matka enää kevään vihreyteen, ihanaa näillä ajatuksilla aloittaa tämä joulukuu, eletään eteenpäin!

• *Kukkahame*
        *Kukkahame* kirjoitti:

Eikä taida tullakaan, ne kun ovat vain jossain hyllyssä pidettäviä komistuksia, mutta Oskarin oksan ostin ihan itse, on mainio apuväline.
        Muistaakseni Seura-lehdellä oli Oskarin onnenpyörä, kai joku kilpailu, nämä tästä päivän sankarista.
        Eräs kutsukortin tekstin alkoi..Harvat ne saavat Oskarin, ja jos saavat sitä kannattaa juhlia...
        Huomenta kuitenkin tähänkin päivään, yhtä pimeä on kuin edellisetkin, ei valon kajoa edes auringonnousun suunnalla, ei kannata masentua, siellä se kuitenkin on ja antaa odottaa itseään, enää 20 yötä ja talven selkä taittuu, muutamassa päivässä huomaa kuulauden illassa ja aamussa, on paljon miellyttävämpää odottaa kevättä, sinnehän sitä ollaan matkalla.
        Aika kuluu vauhdilla, vastahan sitä poltettiin juhannuskokkoja, kerättiin pientareilta kukkasia ja mansikoita, eipä ole pitkä matka enää kevään vihreyteen, ihanaa näillä ajatuksilla aloittaa tämä joulukuu, eletään eteenpäin!

Tulen taas tänne pulputtamaan mitä mielessä pyörii.
        Olin kaupungilla hakemassa muutamia tärkeitä puuttuvia tavaroita, ja satoi, satoi, ja satoi...
        Tuossa tulomatkalla alkoi tuntumaan että aurinko tulee esiin, no mitä vielä sillä oli jo lukujärjestyksessä laskeutuminen metsän taa, taivas on aivan jäänsinen paikka paikoin, ja oikein poutaa ennustava, pieni pilven repale hohtaa valkoisena, sanon että kaunis.
        Näinkö se lämpö häviää ja miinukset valtaa mittarin, johan se olisi aika villahousujen ja turkisten, talvisaappaitten ja hävintään korvaläppien.
        Nuo jouluiset dingeldangelit soi vieläkin päässä, miksi ne pitää olla kaikissa tavara taloissa, jos vaikka laulettua joulumusiikkia olisi, voisi vaikka jäädä hetkeksi rauhoituumaan ja lepäilemään kuunnellen sanoja.
        No eipä se kovin paha ole, tottuu ne korvatkin siihen, vähemmällä volymilla olisi parempi, ja nyt tulisi sitten purnattuakin, voi voi.

• 1-Katleija

Kuka tässä mitään purnaisi, kun näin kaunis päivä on alullaan. Taivas on sees ja pikku pakkanen. Suorastaan vaatii ulkoilemaan. Välillä on mukava mennä kaupungille ihmisten ilmoille. Joulukadun lamppujen alla mukava kävellä. Tuo valtava tavaranpaljous ei enää kiinnosta sillä lailla, että ostella pitäisi.
      Meilläkin aikuiset olemme sopineet, ettei lahjoja vaihdeta, lapset saavat.
      Hauska katsella ihmisiä. Siinä bussipysäkin penkillä odottaessani autoa, katselin ohikulkijoita. Vanha mies klenkkasi siinä puseron vetoketju auki ja housun vyötärö pudonneena sen ns.kuvun alapuolelle. Toisesta kengästä vilkkui paljas kantapää, liekö sukassa iso reikä tai oliko jalka ilman sukkaa, I don't know. Nuori nainen ylikorkeine saapikkaineen meni kovaa vauhtia, niin että nilkat oli nyrjähtyä.
      Kadun toisella puolella, torin laidalla maahanmuuttajamies oli taas levittänyt ne myytävät vaatteet esille. Ainakin ne on hyvin tuuletettuja, kun siinä päivästä ja viikosta toiseen liehuvat.Ihan noita samoja tuotteita on kaupat ja marketit vääränään. Mihin ne oikein lopulta päätyvät, olen miettinyt.
      Vanha nainen asettui odottamaan autoa siihen kohtaan, johon arveli bussin oven osuva, jotta ekaksi sisään pääsisi. Me vanhat ollaan hätäisiä, sitten moititaan etuilijoiksi.
      Tänään matka Citymarkettiin täydentämään varastoja, kun jotain taas puuttuu. Hyvä konsti on pitää muistilappupinoa ja kynää esillä, johon aina heti merkitsee mitä puuttuu. Nytkin kahvi melkein lopussa, kamala ellei muistaisi sitä ostaa.

• *Kukkahame*

Kyllä on ollut kaunis päivä, aurinkokin muistanut kurkistella.
        Päivän työt melkein tehty, ja huomenna on uusi päivä, jos tänään yllättää laiskuus.
        Muistin viimeinkin ostaa jatkojohdon, sain kynttelikön hyvään paikkaan, kyllä ne luo tunnelmaa led lampuilla sähkönkulutuskaan ei ole hurjaa.
        Pikku-Neiti tuossa käväisi ja ihasteli että sulla mummi on jo jouluntuntua, onhan heilläkin, vaan hän on niin huomaavainen, sitten kohta tuli kuvaviesti, nyt on alettava lähettelemään noita sitten eteenpäin.
        Aikuisten lähettämät tekstiviestit tyssää kyllä minun kohdalla, mutta nuo lasten on aivan eri asia, hehän ovat tärkeimpiä ihmisiä maailmassani.

Ilmoitus 16 5 ei ole 21

• kiva ketju
        *Kukkahame* kirjoitti:

Kyllä on ollut kaunis päivä, aurinkokin muistanut kurkistella.
        Päivän työt melkein tehty, ja huomenna on uusi päivä, jos tänään yllättää laiskuus.
        Muistin viimeinkin ostaa jatkojohdon, sain kynttelikön hyvään paikkaan, kyllä ne luo tunnelmaa led lampuilla sähkönkulutuskaan ei ole hurjaa.
        Pikku-Neiti tuossa käväisi ja ihasteli että sulla mummi on jo jouluntuntua, onhan heilläkin, vaan hän on niin huomaavainen, sitten kohta tuli kuvaviesti, nyt on alettava lähettelemään noita sitten eteenpäin.
        Aikuisten lähettämät tekstiviestit tyssää kyllä minun kohdalla, mutta nuo lasten on aivan eri asia, hehän ovat tärkeimpiä ihmisiä maailmassani.

Ilmoitus 16 5 ei ole 21

Jatkakaa samaan tyyliin vaan. Tämä oli vuosi sitten.

• *Kukkahame*
        kiva ketju kirjoitti:

Jatkakaa samaan tyyliin vaan. Tämä oli vuosi sitten.

Katselin ihmeissäni nimimerkkiä pilvi*...pitihän se lukea koko ketju.
        Näin sitä kirjoiteltiin vuosi sitten joulun alla, samoilla linjoilla tänäkin vuonna vain hiukan ikääntyneempänä, viisastumista ei kannata kummemmin mainita, tämä lopputaival kun alkaa olla jo valikoivalla muistilla varustettu.
        Tuo uuden taltiointi kun tapahtuu jo hataralle muistilevylle, saattaa olla jo hapettunut ja reikiäkin käytön paljoudesta, ei siinä ihmettä jos asiat eivät vauhdissa pysy mukana.

Sitä samaa pimeyttä näin aamusta se muistaakseni oli -09kin, ajatukset alkaa olla joulussa adventissa kuitenkin.
        Jokavuotinen juhla, vaikka aina tuntuu niin uudelta.
        On alettava kiltiksi kun se kirjuritonttu alkaa kiertelemään talojen ikkunoiden alla ja kirjoittelee kiukuttelevien nimiä muistiin, vai oliko se että kiltit lapset ja lapsen mieliset saavat nimensä tontun listalle, olipa se miten päin tahansa, ihan yhtä mukavaa on yhdessäolo ja kodin lämpö.
        Tavallaan aletaan valmistautumaan kuka milläkin tavalla tähän keskitalven juhlaan.

• sinisirkku-
        *Kukkahame* kirjoitti:

Katselin ihmeissäni nimimerkkiä pilvi*...pitihän se lukea koko ketju.
        Näin sitä kirjoiteltiin vuosi sitten joulun alla, samoilla linjoilla tänäkin vuonna vain hiukan ikääntyneempänä, viisastumista ei kannata kummemmin mainita, tämä lopputaival kun alkaa olla jo valikoivalla muistilla varustettu.
        Tuo uuden taltiointi kun tapahtuu jo hataralle muistilevylle, saattaa olla jo hapettunut ja reikiäkin käytön paljoudesta, ei siinä ihmettä jos asiat eivät vauhdissa pysy mukana.

Sitä samaa pimeyttä näin aamusta se muistaakseni oli -09kin, ajatukset alkaa olla joulussa adventissa kuitenkin.
        Jokavuotinen juhla, vaikka aina tuntuu niin uudelta.
        On alettava kiltiksi kun se kirjuritonttu alkaa kiertelemään talojen ikkunoiden alla ja kirjoittelee kiukuttelevien nimiä muistiin, vai oliko se että kiltit lapset ja lapsen mieliset saavat nimensä tontun listalle, olipa se miten päin tahansa, ihan yhtä mukavaa on yhdessäolo ja kodin lämpö.
        Tavallaan aletaan valmistautumaan kuka milläkin tavalla tähän keskitalven juhlaan.

lunta tullut! Huh, postin kävin hakemassa ja heti on lapioitava että saa oven auki.! Kuinkahan kauan jaksan selvitä talvista tulee mieleen.... Onkohan palstalla puute aloituksista kun nostetaan näitä ketjuja?

Meneilläänhän on ennestäänkin samanlainen! No, onhan tuo nimimerkki tuttu, vaikka ihan säikähdin, moitteitako on tulossa:D

Tuolla pihalla on niin hiljaista että voi kuvitella tontun katsovan jostakin, ihan hymyilyttää punalakkinen pieni tonttu-ukko!

Tulee mieleen Viktor Rydberg'in runo ** Midvinternattens köld är hård, sjärnorna gnistra och glimma**

Kamalaa kun liesituulettimen kautta oli pyryttänyt hellalle lunta, onneksi siinä on lieden urat reunoilla,

ihan täynnä vettä. Tuo lumimäärä jo kestää ennenkuin sulaa ja puhdasta on:D Nyt suihkuun!

• kuka keksikään
        sinisirkku- kirjoitti:

lunta tullut! Huh, postin kävin hakemassa ja heti on lapioitava että saa oven auki.! Kuinkahan kauan jaksan selvitä talvista tulee mieleen.... Onkohan palstalla puute aloituksista kun nostetaan näitä ketjuja?

Meneilläänhän on ennestäänkin samanlainen! No, onhan tuo nimimerkki tuttu, vaikka ihan säikähdin, moitteitako on tulossa:D

Tuolla pihalla on niin hiljaista että voi kuvitella tontun katsovan jostakin, ihan hymyilyttää punalakkinen pieni tonttu-ukko!

Tulee mieleen Viktor Rydberg'in runo ** Midvinternattens köld är hård, sjärnorna gnistra och glimma**

Kamalaa kun liesituulettimen kautta oli pyryttänyt hellalle lunta, onneksi siinä on lieden urat reunoilla,

ihan täynnä vettä. Tuo lumimäärä jo kestää ennenkuin sulaa ja puhdasta on:D Nyt suihkuun!

alustaa näille kahdelle taas niin sopivasti , päästään kuulemaan että joku käy suihkussakin. Mikä siinä ettei nää kehujat koskaan laita nikkiään. DDDD

• Joku keksi sen jo
        kuka keksikään kirjoitti:

alustaa näille kahdelle taas niin sopivasti , päästään kuulemaan että joku käy suihkussakin. Mikä siinä ettei nää kehujat koskaan laita nikkiään. DDDD

Kuka keksikään...?

• opintojen äiti
        Joku keksi sen jo kirjoitti:

Kuka keksikään...?

Kuka keksi rakkauden?

• 19
        opintojen äiti kirjoitti:

Kuka keksi rakkauden?

Kuka viitsii nostaa vanhoja juttuja, lapsellista :(

• *Kukkahame*

Kiva ketju ilman kiusanhenkeä ja turhia huomautuksia.
      Hyvä että tällaistakin on ollut.

• Minäkin luin ja muistelin. Mikä tarkoitus oli nostaa? kiitos kuitenkin!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Keskisarja loisti A-studiossa, vauhkoontunut Sofia Virta munasi itsensä

Keskisarja taas puhui 100% faktaa maahanmuuttoon liittyen. Kokoomuksen Kaumalta tuli pari hyvää puheenvuoroa, joskin muu
      Maailman menoa
      494
      2452
    2. Janni Tikkanen ohjattiin miesten pukuhuoneeseen

Vai olisko sittenkin Janne Tikkanen? Jos siellä jalkojen välissä on miesten killukkeet, mieshän tämä Janni on. Ja kuuluu
      Kajaani
      85
      2439
    3. Sä olet epävakaa

tai ainakin yrität onnistuneesti vaikuttaa siltä. Ei sun kanssa uskalla ruveta yhtään mihinkään, menis hommat ojasta all
      Ikävä
      21
      1541
    4. Rakastan ja ikävöin sinua

Ei helpota tämä ikävä millään. Pelkäsin että tämä ajanjakso tulee olemaan juuri näin vaikea. Siksi halusin ennen tätä pä
      Ikävä
      77
      1502
    5. Tiedän ettet tehnyt tahallasi pahaa

Asiat tapahtuivat, ristiriidat ovat meitä vahvempia. Olemmeko me niin vahvoja, että selviämme tästäkin vielä? Aika paljo
      Ikävä
      110
      1450
    6. Vihjeketju naisille

Kirjoita tähän vihjeesi kaivatullesi.
      Ikävä
      67
      1343
    7. Mieti miten paljon yritin

Löytää yhteyttä kanssasi uudelleen sen väärinymmärryksen jälkeen. Koen etten tullut puoleltasi hyvin kohdelluksi mies😔
      Ikävä
      38
      1293
    8. Kurkkiiko myyrä jo

Milloin tulee kolostaan?
      Ikävä
      27
      1258
    9. Teräväkielinen Virta jauhotti totaalisesti sössöttävän Keskisarjan

Harvoin on noin suvereenia jauhotusta A-studiossa nähty. Ja minä äänestän demareita, joita ei oltu paikalle edes kutsut
      Maailman menoa
      274
      1145
    10. Haluatko tietää totuuden?

Olen kyllästynyt sinuun. Et herätä enää mielenkiintoa. Samat jutut x 100. Kuten narskuilla aina. Samalla tunnen myötätun
      Ikävä
      87
      1113
    Aihe