Ostin keväällä 2,5 heppasen suzuki-perämoottorin, kone on ihan OK ja kaikinpuolin hyvä ja mukava käyttää, mutta kauhistuin kun kysyin sit ensimmäisen syyshuollon hintaa. Varkaudessa ainut suzukia huoltava liike sanoi hinnaksi yli 90 euroa, eli rahastuksen makua.. Ja tietysti se on pakko huoltaa merkkihuollossa että takuu säilyy. ja takuuta myönnetään 5vuotta, eli moottorin hina tuplaantuu tällä tavalla,,, Kannattaa siis ottaa selvää huoltohinnoista ennen perämoottorin hankintaa. Tiedän että esim. 2,3hv hondan syyshuolto maksaa n40e
Pettymys, Suzuki 2.5
39
19769
Vastaukset
- oifurs
kun kerran 10 vuoteen käyttää huollossa
- Voihan nenä
Eiköhän se huollon tarve ole hieman riippuvainen käyttömäärästä ja paikastakin.
- Kirottuja rakenteita
Hondan 2hv on rakennettu sen verran hankalasti, että jos venttiilit tarkastetaan ja säädetään niin se 40 on naurettava hinta.
Mikäli venat jätetään katsomatta, niin eihän siihen tule kuin öljyjen vaihdot, tulpan tarkastus/vaihto ja ehkä kaasarin tyhjennys. Prässillä rasvaa yhteen nippaan. Mahdollisesti pienkonebensan sisäänajo. Noistakaan ei selviä millään kirjoitustöineen alle tunnin, joten hesan hintatasolla tuokin maksaa vähintään 80. Työ vaan maksaa, joten kyllä sille takuulle tulee hintaa.
Lähistöllä oleva huoltoliike kertoi, että he eivät yksinkertaisesti voi laskuttaa esim Honda 2:n huollosta sellaista summaa kuin työhön oikeasti menee aikaa.- mo-65
Viime syksynä kaveri käytti 2,3hv hondan varkaudessa kymppikoneessa vast. syyshuollossa ja se maksoi tasan 40 euroo
mo-65
- mä nyt tiiä
Ei 90 euroa paljon ole jos huolto on hyvä.
- Anonyymi
On se pieni investointi kun miettii että moottorit maksaa 10 kertaa enemmän ja huollettu = uuden veroinen. Varsinkin purkkarin perätuuppari on vähäisessä käytössä mutta jos se ei heti kåynnisty niin aiheuttaa aina ylimääräisiä peliliikkeitå ja pahimmillaan reittisuunnitelma uusiksi.
.seuraava on sähkökone
- fr4fgr4fgr4
Miksi veisit huoltoon? Ei tuollainen huoltoa tarvitse läheskään vuosittain eikä sillä takuulla ole niin väliä. Tossa koneessa ei ole oikeastaan mitään mikä voisi rikkoontua ja saada takuuseen. Ja vaikka menisikin takuun aikana niin osat ovat edullisia.
Noilla ajetaan niin vähän ja ne ovat kuivilla kun ei aja niin peräöljy on varmaan ok 5 vuotta (toki kannattaa katsoa valuttamala tippoja). Tulpat voit vaihtaa itse ja öljykin on helppo vaihtaa ilman pumppuakin. Avaa öljytulppa ja kaada vanhat helvettiin ja uutta sisään. Se on kaasarikone joten vähän vanhentunutkin bensa menee siitä läpi keväällä. Jos menee tukkoon on helppo avata ja putsata. Ei jaksa uskoa että venttiilinvälyksiä tarvii edes tarkastaa ensimmäiseen 5v.
Ei kai kukaan tosissaan vie ammattimiehelle huoltoon? Jos vie niin totta helvetissä laskutetaan. 90e vaikuttaa olevan samassa linjassa isompien koneiden kanssa.- Ykä2
Nimimerkki fr4fgr4fgr4 kirjoitti aikalailla asiaa. Koneen hinta suhteessa huoltoon tekee merkkihuollon käytön pitkälti järjettömäksi.
Pääosa huollosta on esitetty koneen käyttöohjeessa. Lähes ainoa asia joka ei ehkä avaudu on venttiilien säätö. Tarpeellisuuteen ja ohjeiden sanomisesta sen verran, että ohjeiden tarkistus/säätövälit eivät ole ihan ilmasta ole tempaistu, huollon tarve kun ei ole mikään positiivinen asia koneen markkinoinnissa.
Totta lienee sekin, että koneilla ajetaan yleensä vähän, joten huollon tarve on senkin vuoksi vähäinen.
Satasen huolto esitti, että kone kestää vaikka 500h/kesä tekemättä mitään ja useamman kesän.
Näillä pikkumyllyillä on kaasussa useimmiten kaksi asentoa, täysillä tai aivan hitaalla. Ei tuollainen pikkukone kestä täysillä ajamista sitäkään mitä isommat, joten jos mylly kestäisi edes yhden kesän ajaa 500h täysillä niin hyvä niin.
Minulla on käytössä Hondan 2hv, kesiä takana 9 ja tunteja noin 400. Ajo pääosin uistelua. Koneen venttiilit on säädetty pariin kertaan. Öljyt vaihdettu sekä moottorista, että perästä kausittain. Laitteen öljynkulutus on jo noussut selvästi ja se tekee käytön hankalaksi, koska näissä pikkukoneissa ei ole kaikissa kunnollista mittatikkua mistä voisi tarkastaa öljyn pinnan. Kone on nostettava maihin pystyyn ja yritettävä saada öljyn määrästä selvää. Öljyn lisääminen on sitten toinen riesa. Tämä öljyn kanssa pulaaminen on ollut isompi riesa kuin koskaan 2-t koneissa oli.
Tulpan olen uusinut kaksi kertaa, ei sen vuoksi, että se olisi ollut pakko, vaan kun en tykkää kiukuttelevista koneista, varsinkaan jos tietää, että asian voi etukäteen varmistaa.
Kaasarikoneen huolettomuudesta oli myös jollain turhan positiivinen kuva. Itse en ole kokenut talviongelmia kuin viime keväänä. Ajan yleensä koneen viimeiset ajot pienkonebensalla jolloin ei ole ollut seuraavana keväänä minkään laisia ongelmia. Syksyllä -08 kävi niin, että erinäisistä sattumista johtuen ei näin tullut tehtyä. Keväällä kone ei sitten suostunut käynnistymään. Tulppa pois ja vähän bensaa suoraan sylinteriin, tulppa kiinni ja johan käynnistyi, kävi sen aikaa kunnes bensa loppui. Kaasari auki keittiön pöydälle ja putsausta käytettävissä olevin keinoin. Sisällä vihertävää rähmää, aikaa kaasarin kimpussa vierähti noin tunti. Takaisin rantaan ja kone käy, mutta ei kunnolla, vaan rupeaa temppuilemaan. Lopuksi käy vain rikastimen kanssa. Uusi kaasarin purku. Nyt myös hajoitinputki irti. Kaikki reiät rassataan sähköjohdosta puretulla säikeellä. Aikaa mene noin 2h. Tämän jälkeen kone oppi taas toimimaan. Jos tämä putsausoperaatio olisi tehty jossain merkkihuollossa, olisi hintaa kertynyt helposti koneen arvon verran. Jos on käytettävissä tehokas ultraäänipesuri, aika tietysti lyhenee. Se siitä kaasarin huolettomuudesta.
Hondan 2 hv (joissakin vanhemmissa versioissa on kuulema ollut) ei ole vesipumppua, 2,3 en tiedä. Muissa on. Siipipyörää ei kannata koittaa ajaa kymmentä vuotta, voi kestää, mutta riski koneen ylikuumenemisesta veden puutteessa kasvaa. Se siipipyörä on syytä vaihtaa noin 5 vuoden välein. Yleensä se on kuin uusi, mutta ei aina. Käytännön järkeä saa toki käyttää. Jos konetta ei ole juuri käytetty, kone ollut pääosin suojassa ja mitään oireita ei ole, voi vaihtoväliä aika turvallisesti venyttää. 500 ajotuntia rupeaa kuitenkin olemaan riittävä määrä vaihtaa siipipyörä, oli vuosia kuinka vähän tahansa. Ihan vertailun vuoksi, Evarin E-tec koneissa siipipyörä vaihdetaan kolmen vuoden tai 300 ajotunnin välein koska määräaikaishuolto on tällä välillä. Kuutta vuotta tai 600 tuntia pidetään siis liian pitkänä välinä.
- satasenhuolto
Peukalo keskellä kämmentä silloin ei auta kuin maksaa.
Aja kymmenen vuotta ja tarkista tilanne .
Kun öljyn vaihtaa joka syksy saa ajaa vaikka 500 tuntia kesässä, ei ne mitään huoltoa tarvi.
Huolto ei tarkasta venttiilinvälyksiä tuollaisesta vispilästä .- mo-65
Ei olekkaan siitä kiinni ettenkö osais tommoista konetta huoltaa, mut jos sen huoltaa joku muu kun merkkihuolto, niin takuu ei ole enää voimassa
- vanhassa vara...
mo-65 kirjoitti:
Ei olekkaan siitä kiinni ettenkö osais tommoista konetta huoltaa, mut jos sen huoltaa joku muu kun merkkihuolto, niin takuu ei ole enää voimassa
Vaihtakaa vanhempaan,itsellä käytössä n.25v. vanha 2hp jamppi sitä ei tarvi huoltaa ollenkaan.
aina vaan käy ja kukkuu. - Ei huoltaja
mo-65 kirjoitti:
Ei olekkaan siitä kiinni ettenkö osais tommoista konetta huoltaa, mut jos sen huoltaa joku muu kun merkkihuolto, niin takuu ei ole enää voimassa
Eikai nyt enään ole millekään tuotteelle merkkihuolto pakollinen koska ollaan EU:ssa?
Ainakin autot voi huollattaa missä huoltoliikkeessä haluaa ja takuu säilyy siltikin, (joten on siitä EU:sta jotain hyötyäkin) varmaan perämoottoreissa on sama käytäntö, eikä myyjä liikkeet voi sitä muuttaa/estää. - ceowhfwoeh
Ei huoltaja kirjoitti:
Eikai nyt enään ole millekään tuotteelle merkkihuolto pakollinen koska ollaan EU:ssa?
Ainakin autot voi huollattaa missä huoltoliikkeessä haluaa ja takuu säilyy siltikin, (joten on siitä EU:sta jotain hyötyäkin) varmaan perämoottoreissa on sama käytäntö, eikä myyjä liikkeet voi sitä muuttaa/estää.Ei kai se merkkihuolto ole pakollista, mutta takuuaikana täytyy käyttää valmistajan hyväksymiä osia ja öljyjä, eikä niitä ihan jokaisella nyrkkipajalla ole. Tietysti voi käydä ostamassa osat ja viemässä ne nyrkkipajalle, saattaahan siinä päivän ajellessa säästää vaikka kahvirahat huoltoasemalle. Eli jättäkää te perseaukiset hankkimatta uusia koneita niin ei tarvi valittaa joka hemmetin asiasta näillä palstoilla ...
- PÖLLÖMPÄÄ HOMMAA
ceowhfwoeh kirjoitti:
Ei kai se merkkihuolto ole pakollista, mutta takuuaikana täytyy käyttää valmistajan hyväksymiä osia ja öljyjä, eikä niitä ihan jokaisella nyrkkipajalla ole. Tietysti voi käydä ostamassa osat ja viemässä ne nyrkkipajalle, saattaahan siinä päivän ajellessa säästää vaikka kahvirahat huoltoasemalle. Eli jättäkää te perseaukiset hankkimatta uusia koneita niin ei tarvi valittaa joka hemmetin asiasta näillä palstoilla ...
Osia tarvitaan huoltaessa. sellaisia jotka ovat vain merkkihuollossa KERRO
Kerro samalla linkki sivuille mistä päästään Yamahan öljytehtaan sivuille tai suodatin tehtaan??????? - 3 sylinteriä
PÖLLÖMPÄÄ HOMMAA kirjoitti:
Osia tarvitaan huoltaessa. sellaisia jotka ovat vain merkkihuollossa KERRO
Kerro samalla linkki sivuille mistä päästään Yamahan öljytehtaan sivuille tai suodatin tehtaan???????Tommosilla ajetaan niin vähän, että huolto joka kolmas vuosi riittää. Ajat pelkästään pienkonebensalla ja nostat koneen talveksi lämpimään. Se riittää ensimmäiset 15 vuotta.
Merikoneille lisäksi makeavesihuuhtelu. - Anonyymi
3 sylinteriä kirjoitti:
Tommosilla ajetaan niin vähän, että huolto joka kolmas vuosi riittää. Ajat pelkästään pienkonebensalla ja nostat koneen talveksi lämpimään. Se riittää ensimmäiset 15 vuotta.
Merikoneille lisäksi makeavesihuuhtelu.Isäukko nosti mercuryn muutama vuosi sitten suoraan Suomenlahdesta vajaan. Uskon että öljyt oli ok - niillä on ajettu ehkä puoli tuntia vaihdon jälkeen - mutta miten paljon tuo merivesi on näinä vuosina tehnyt pahojaan?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Isäukko nosti mercuryn muutama vuosi sitten suoraan Suomenlahdesta vajaan. Uskon että öljyt oli ok - niillä on ajettu ehkä puoli tuntia vaihdon jälkeen - mutta miten paljon tuo merivesi on näinä vuosina tehnyt pahojaan?
Siis tässä kyseessä kai 5- tai 6hp mercury eli onko se omaa sukua joku daihatsu
- Jappai
Veneily on rahamiesten hommaa. Ja jos tuo logiikka ei ole selvinnyt jo autoa omistaessa, niin on jo korkea aika: Isointa bisnestä autoille ja veneille on nimenomaan huoltopalvelut. Audissani pelkkä pissapojan täyttö maksaa tuon 40 euroa - jos en siis muista huomauttaa, että voin tehdä sen myös itse.
- Hubert___
Tuskinpa maksaa pissapojan täyttö 40 euroa. Luultavasti hommaan kuuluu itse nesteet kultasormen töiden lisäksi, toinen käsihän vatkaa sinun munaasi siellä Audi-liikeessäsi.
- 25 v venekorjaamolla
Tuollasta pikkukonetta on aivan turha raijata mihinkään huoltoihin.Öljy maksaa muutaman euron.Tulppaa 4 t koneeseen on ei tarvitse vaihtaa kuin noin 100 tunnin välein.Peräöljy sama juttu.Venttiileihin ei pidä mennä kajoomaan jos käyntiinlähtö moitteetonta.Tälläisillä eväillä ainakin Japaninpojan koneet toimii maailman tappiin kun vielä ajaa syksyllä makeessa vedessä ja tyhjentää kaasarin tai säilöntäainetta bensaan.Noi 90 Euron huollot on pelkkää rahastusta.Eihän se maahantuoja mitenkään tyhmä ole jos tarjoaa 1000 euron prutkuun vaikka 10 vuoden takuun 90e/vuosihuolto...
- Anonyymi
Itsellä toimii muuten hyvin mutta vaihde ei mene vapaalta vedolle. Sokat ehjät, ilmeisesti siirtovipu irti. Onkohan helppo korjata itse?
- Purjehtija1961
Myyn tuollaisen maailman keveimmän 4-t ikiliikkujan. Tämä uusin on kyllä äänetön vesijäähdytteinen.
Uusi Suzuki DF2.5S neljä vuotta takuuta. Hp 650e. Soita 0400 602089. - Happy with H
Itselläni vuoden 1997 vuosimallin Honda. Vesipumppumallia. Ensimmäisenä vuotena käytin huollossa että tarkastivat ja mahdollisesti säätivät jotain. Sen jälkeen itse vaihtanut moottoriöljyt ja peräöljyt. Käy ja kukkuu nätisti. Kuin uutena. Turha näihin yksinkertaisiin koneisiin on mitään ylimääräisiä tehdä. Korjataan jos tarvitsee ja jos korjaus tulee kalliiksi niin hankitaan uusi.
- Anonyymi
Onkohan tämmöiseen suzukiin mahdollista tuunata irtotankki kun omaan tankkiin mahtuu vain litra. Pitemmillä ajeluilla saa tankata useasti kesken matkan.
- Anonyymi
Minä pidin aikoinaan pikkuprutkun tankin täyttämistä hankalana kanisterista merellä, erityisesti kelissä jopa vaarallisena, yritin yleensä välttää sitä ennakoimalla täytön esimerkiksi saaren suojassa ennen ajamista allokkon jos mahdollista. Heiluminen pienen kiikkerän veneen takatuhdolla polvillaan, yrittäen saada ainakin valtaosan bensasta valumaan tankkiin, eikä ohi tai yli oli usein suoritus joka nosti sykettä aika lailla,
Nykyään tankkaan pikkuprutkuani kesken matkan tarvittaessa valmiista "annospullosta", tavallinen limupullo jossa niin pieni suuaukko jotta sen saa tukkoon painamalla peukalon pullon suulle. Kunhan moottorin avattu tankin korkki vaan pysyy mukana turvasiiman tai turvaketjun varassa roikkuen, niin saan vaikka kelissä täytettyä tankin nostamatta takapuoltani takatuhdolta viemallä avattu pullo tankin täyttöaukolle ja antamalla sen tyhjentyä itsestään sinne. Koko hommaan menee ehkä parikymmentä sekuntia. Omassa koneessa on hieman alle litran tankki, joten litran pullot ptää olla hieman vajaatäytettyjä.
Tarvittessa täytän tyhjentyneet pullot vasta määränpäässä tai saaren suojassa kanisterista. Taitaa markkinoilta myös löytyä kanisterimalleja, jossa on automaattinen täytön pysäytys kun tankki tulee täyteen ja tälläisesta voisi ehkä kaataa suoraan koneen tankkiin, mutta tuo pullojuttu oli riittävän toimiva minulle, joten ei tarvinnut sen kummempia tapoja miettiä tuohon täyttöongelmaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minä pidin aikoinaan pikkuprutkun tankin täyttämistä hankalana kanisterista merellä, erityisesti kelissä jopa vaarallisena, yritin yleensä välttää sitä ennakoimalla täytön esimerkiksi saaren suojassa ennen ajamista allokkon jos mahdollista. Heiluminen pienen kiikkerän veneen takatuhdolla polvillaan, yrittäen saada ainakin valtaosan bensasta valumaan tankkiin, eikä ohi tai yli oli usein suoritus joka nosti sykettä aika lailla,
Nykyään tankkaan pikkuprutkuani kesken matkan tarvittaessa valmiista "annospullosta", tavallinen limupullo jossa niin pieni suuaukko jotta sen saa tukkoon painamalla peukalon pullon suulle. Kunhan moottorin avattu tankin korkki vaan pysyy mukana turvasiiman tai turvaketjun varassa roikkuen, niin saan vaikka kelissä täytettyä tankin nostamatta takapuoltani takatuhdolta viemallä avattu pullo tankin täyttöaukolle ja antamalla sen tyhjentyä itsestään sinne. Koko hommaan menee ehkä parikymmentä sekuntia. Omassa koneessa on hieman alle litran tankki, joten litran pullot ptää olla hieman vajaatäytettyjä.
Tarvittessa täytän tyhjentyneet pullot vasta määränpäässä tai saaren suojassa kanisterista. Taitaa markkinoilta myös löytyä kanisterimalleja, jossa on automaattinen täytön pysäytys kun tankki tulee täyteen ja tälläisesta voisi ehkä kaataa suoraan koneen tankkiin, mutta tuo pullojuttu oli riittävän toimiva minulle, joten ei tarvinnut sen kummempia tapoja miettiä tuohon täyttöongelmaan.Hyvä vinkki, kiitos.
- Anonyymi
Nämähän on semmoisia nämä pikkunelitaahtimotorit notta näillä ajetaahan "hamaan maailman tappiin saakka" jos vaan käytetähän oikiata bensiiniä. Menaan pienkonebensiin, siis sama jota ruohonleikkuriinni on paree noihin, kuni "säästellä"ajeleemalla 95 -98 autojen bensiinillä! Jos autojen bensiiniä noihin meet laittahan niin jo on kaasarin neulaventtiilit pian tukossa ja silloon kannattoo vaihtoo koko kaasutin joka maksaa 100-200 euroo jos sen ihte mennöö tekemään, huollot veloottaa kyllä paljon enemmännii.
- Anonyymi
Älä nyt noin kovasti pelottele. Kyllä 98 bensaa voi huoletta käyttää kunhan syksyllä ajaa sinne kaasariin pienkonebensan talveksi.
Kokemus on kyllä osoittanut, että talven yli seisottaminen ei 98 bensalla vielä tee tukkoja.
Parempi on kuitenkin laittaa se pienkonebesa sisään, sillä voihan käydä niin, että seisonta aika venyy pidemmäksi kuin yksi talvi.
Kyllä siinä enemmän ajava säästää kun ajaa 98 bensalla.
Eikä sitä kaasaria tarvitse vaihtaa, jos sattuu tukkeutumaan. Niillä on kyllä sellaiset pesukoeet, että hartsit lähtee. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Älä nyt noin kovasti pelottele. Kyllä 98 bensaa voi huoletta käyttää kunhan syksyllä ajaa sinne kaasariin pienkonebensan talveksi.
Kokemus on kyllä osoittanut, että talven yli seisottaminen ei 98 bensalla vielä tee tukkoja.
Parempi on kuitenkin laittaa se pienkonebesa sisään, sillä voihan käydä niin, että seisonta aika venyy pidemmäksi kuin yksi talvi.
Kyllä siinä enemmän ajava säästää kun ajaa 98 bensalla.
Eikä sitä kaasaria tarvitse vaihtaa, jos sattuu tukkeutumaan. Niillä on kyllä sellaiset pesukoeet, että hartsit lähtee.Kokemukseni on osoittanut, että voin käyttää 95 bensaa 15 hv Mercuryssä . Syksyllä annan koneen käydä kaasuttimen tyhjäksi . Se on syyshuolto . Keväällä öljyn ja suodattimen vaihto . 3 - 4 vuoden välein peräöljy . 6- 7 vuoden välein jakohihnan vaihto . Bensansuodatin 4- 5 vuoden välein . Tulpat olen vaihtanut kerran . Näin on menty 15 vuotta samalla moottorilla n.700 tuntia ajoa .
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kokemukseni on osoittanut, että voin käyttää 95 bensaa 15 hv Mercuryssä . Syksyllä annan koneen käydä kaasuttimen tyhjäksi . Se on syyshuolto . Keväällä öljyn ja suodattimen vaihto . 3 - 4 vuoden välein peräöljy . 6- 7 vuoden välein jakohihnan vaihto . Bensansuodatin 4- 5 vuoden välein . Tulpat olen vaihtanut kerran . Näin on menty 15 vuotta samalla moottorilla n.700 tuntia ajoa .
Uudempien moottoreiden käsikirjoissa neuvotaan käyttämään 95 bensaa ja varmaan on aivan ok niin.
On kuitenkin syytä huomata, että sitä kuluu hieman enemmän kuin 98 ( ero on kyllä pieni), mutta jos se jää vahingossa talveksi moottoriin, niin siitä saattaa tulla ongelmia.
Käytännössä kannattaa käyttää 98, jos ajaa vähän. Siinä jää silloin aina pelivaraa huollon suhteen.
Jokainen tekee kuitenkin omat arvionsa mitä bensaa käyttää. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Uudempien moottoreiden käsikirjoissa neuvotaan käyttämään 95 bensaa ja varmaan on aivan ok niin.
On kuitenkin syytä huomata, että sitä kuluu hieman enemmän kuin 98 ( ero on kyllä pieni), mutta jos se jää vahingossa talveksi moottoriin, niin siitä saattaa tulla ongelmia.
Käytännössä kannattaa käyttää 98, jos ajaa vähän. Siinä jää silloin aina pelivaraa huollon suhteen.
Jokainen tekee kuitenkin omat arvionsa mitä bensaa käyttää.Ai tekee vai?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ai tekee vai?
Koska olit lisännyt kysymysmerkin loppuun, niin kysyn myös itse mitä tarkoitat tuolla vastauksellasi?
- Anonyymi
Jos meressä kåy niin hyvähän se on putsata. Voi kyllä olla että oma perämoottorini käväisi meressä huollon jälkeen enkä muistanut sitä suolattomassa käyttää. Tuleekin olemaan mielenkiintoista kun joskus jokusen vuotta myöhemmin käynnistää - onko jäähdytysputket syöpyneet puhki suolan takia vai putkutteleeko menemään kuin tyhjää vain. Veikkauksia?
- Anonyymi
Tuskin on syöpynyt. Noin muuten voi olla hankala saada käymään (kunnolla)jos jokusen vuotta seisoo. Riippuu mitä teit viimeisellä ajolla ja sen jälkeen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuskin on syöpynyt. Noin muuten voi olla hankala saada käymään (kunnolla)jos jokusen vuotta seisoo. Riippuu mitä teit viimeisellä ajolla ja sen jälkeen.
Toihan kiinnostaakin että "mitä teit viime ajolla". Samankaltainen tilanne meilläkin - kone seissyt vuosia. Auttaako jos kone seisoo telineessä pystyasennossa, jos tankissa on ollut (,ja taitaa vieläkin olla) pienkonenensaa, tankin ilmaruuvi ja hana on kiinni ja narusta on aina välillä tahdin verran nykyistä ettei ihan mäntä ruostu kiinni?
- Anonyymi
Vaihdoin omaan käyntiongelmaiseen viistoista vuotta vanhaan sutsukiin uuden kaasarin ja nyt käy ja kukkuu kuin tuliterä. Onse vaan etopeli! Isohko tasaperä 200 kg ja 165 leveä ei ihan nouse liukuun mutta kulkee ja ohjautuu aalloissakin oikein mukavasti. Tällä uistellaan vielä toiset viisitoista vuotta hyvinkin, eikä ole kallista jos laskee kaasarin hinnan jaettuna vuosien määrällä. Toki aion käyttää vain pienkonebensaa jotta ei pienei suuttimet tukkeudu.
- Anonyymi
Hyvä että käy kunnolla. Sen verran tuohon lisäystä, että ei ne suuttimet tukkeudu 98 bensasta kesällä käytön aikana, vaan siitä, että on jätetty se tavallinen bensa pariksi vuodeksi sinne sisään.
Kun joka syksy ajaa pienkonebensan sinne moottoriin, niin ei varmasti tule polttoaineesta johtuvia ongelmia eteen.
- Anonyymi
Mitä tuollaista pikku vatkainta huoltoon vie?
Itse vaihtaa öljyt koneeseen ja vaihteistoon ja joskus uudet tulpat niin se on siinä.
Itse kun ostin 3.5 heppaisen tohatsun niin kolme kesää ajoin ennen kuin vaihdoin mitään öljyjä ja nyt ollut jo 7 vuotta ja edelleen samat tulpat.
Hyvin toimii. - Anonyymi
Ei oo riemulla rajaa kun sutsukilla ajaa, kaasariongelmat on ohi ja nelitahti kulkee kuin unelma n. 10 km/ h tunnissa lastilla kuin lastilla tasaperäisellä moottoriveneellä eekä kuluta juuri mittään. Iänikin on matalata murinaa kirreisiin ja haiseviin kakstahtimuseorakkineisiin nähen!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Karhuryhmä
Kellään tarkempaa tietoa miksi ja missä karhuryhmä ollut? Perheväkivaltaa vai huumeperintää kenties taas?373992- 1003534
Raisionkaaren koira hyökkäys
Taas nähtiin että koiriin ei voi luottaa. Eilen illalla vapaana ollut koira hyökkäsi Raisionkaarella kolmen henkilön kim1113460- 783205
"Mielipide: Äärivasemmiston uhka on otettava vakavasti"
Demokratia näyttäisi olevan Halla-aholle enemmänkin välttämätön paha kuin tavoiteltava asia. Väkivallan ihannointi ja m883184Tapa jolla kohtelit minua viimeksi miellytti erityisesti
Osaat huomioida kauniisti ja katsot aina tilanteita yhteisen hyvän kannalta. Sitä arvostan erityisesti.862855- 352640
Satuit vain olemaan
Ensimmäinen joka avasi minussa sen nähdyksi ja rakastetuksi tulemisen puolen. Pitäisi vain muistaa että et ole ainoa. Se472519- 692513
- 962284