Mikähän tässä nyt mättää kun värien koodit eivät toimi yhtään? (Kokeilin vain ihan perus html:ää?)
Kirjoitin siis esim näin:
eli oletin saavani harmaalle taustalle punaista tekstiä. Mutta kun sivun klikkaa selainnäkymään niin siinähän on kirkkaan sinisellä pohjalla myrkyn vihreää tekstiä. Tässä kokeillut aikani ja valkoinen/musta tuntuvat olevan ainoat oikein näkyvät värit.
Voiko tää nyt mättää sen takia kun etsin värikoodilistaa googlen kuvahaulla ja klikatessani "näytä kuvaa" alkoi virustorjunta huutamaan jostain viruksesta ja vaikka peruutinkin sivun latauksen niin... Elisiis voiko tuo muka olla jonkun viruksen tekosia etteivät värit näy vai oonko mä itse nyt tehnyt jotain väärin... ?
APUA! Ongelmia värien kanssa.
7
518
Vastaukset
- samasama
niihin hakasmerkkeihin kirjoitin:
BODY BGCOLOR=”#808080” TEXT=”#ff0000”- yhäkin sama
ihan kirjaimin kirjoittaen (gray, red) värit näkyvät kyllä oikein joten ongelma on nimenomaan noissa värikoodeissa...
- wanhaa.....
yhäkin sama kirjoitti:
ihan kirjaimin kirjoittaen (gray, red) värit näkyvät kyllä oikein joten ongelma on nimenomaan noissa värikoodeissa...
< font color="#FF0000" >
- aloittaja taas
wanhaa..... kirjoitti:
< font color="#FF0000" >
Et ehkä ymmärtänyt nyt ongelmaa oikein?
Tekstin värin kun voi kyllä määrittää myös ko "body" -kohdassakin, mikä siis tulee ennen kaikkea näkyvää tekstiä (siis siinä samassa jossa määritellään myös esim taustaväri joka ei sekään toimi mulla normaalisti).
Kokeilin toisella koneella niin samoilla komennoilla sivu näyttää ihan halutulta (eli punainen teksti harmaalla pohjalla) mutta tällä koneellä näyttää ihan päin prinkkalaa. - aloittajapajoo
aloittaja taas kirjoitti:
Et ehkä ymmärtänyt nyt ongelmaa oikein?
Tekstin värin kun voi kyllä määrittää myös ko "body" -kohdassakin, mikä siis tulee ennen kaikkea näkyvää tekstiä (siis siinä samassa jossa määritellään myös esim taustaväri joka ei sekään toimi mulla normaalisti).
Kokeilin toisella koneella niin samoilla komennoilla sivu näyttää ihan halutulta (eli punainen teksti harmaalla pohjalla) mutta tällä koneellä näyttää ihan päin prinkkalaa.ja ko komennolla saan tekstin myös myrkynvihreäksi :(
- 4w9+tf0ia0j
Käytä HTML-koodissa tavallisia ASCII-lainausmerkkejä eli "näitä" äläkä oikeita lainausmerkkejä eli ”näitä”.
4w9+tf0ia0j kirjoitti:
Käytä HTML-koodissa tavallisia ASCII-lainausmerkkejä eli "näitä" äläkä oikeita lainausmerkkejä eli ”näitä”.
Itsekin kokkeilin ihan mielenkiinnolla, kun en ole ikinä edes ajatellut noita ihme lainausmerkkejä. Näköjään tekee juurikin tuollaisen virheen ainakin explorerissa. Firefoxissa ei jaksanut kokeilla.
CSS tyylimäärittelyt rulez:) tältäkin olisi vältytty
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1121226
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1201101- 138993
- 96812
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten306787Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82694Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54626Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist49609Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64592- 75514