APUA! Ongelmia värien kanssa.

hhhuoh

Mikähän tässä nyt mättää kun värien koodit eivät toimi yhtään? (Kokeilin vain ihan perus html:ää?)

Kirjoitin siis esim näin:



eli oletin saavani harmaalle taustalle punaista tekstiä. Mutta kun sivun klikkaa selainnäkymään niin siinähän on kirkkaan sinisellä pohjalla myrkyn vihreää tekstiä. Tässä kokeillut aikani ja valkoinen/musta tuntuvat olevan ainoat oikein näkyvät värit.

Voiko tää nyt mättää sen takia kun etsin värikoodilistaa googlen kuvahaulla ja klikatessani "näytä kuvaa" alkoi virustorjunta huutamaan jostain viruksesta ja vaikka peruutinkin sivun latauksen niin... Elisiis voiko tuo muka olla jonkun viruksen tekosia etteivät värit näy vai oonko mä itse nyt tehnyt jotain väärin... ?

7

518

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • samasama

      niihin hakasmerkkeihin kirjoitin:

      BODY BGCOLOR=”#808080” TEXT=”#ff0000”

      • yhäkin sama

        ihan kirjaimin kirjoittaen (gray, red) värit näkyvät kyllä oikein joten ongelma on nimenomaan noissa värikoodeissa...


      • wanhaa.....
        yhäkin sama kirjoitti:

        ihan kirjaimin kirjoittaen (gray, red) värit näkyvät kyllä oikein joten ongelma on nimenomaan noissa värikoodeissa...

        < font color="#FF0000" >


      • aloittaja taas
        wanhaa..... kirjoitti:

        < font color="#FF0000" >

        Et ehkä ymmärtänyt nyt ongelmaa oikein?

        Tekstin värin kun voi kyllä määrittää myös ko "body" -kohdassakin, mikä siis tulee ennen kaikkea näkyvää tekstiä (siis siinä samassa jossa määritellään myös esim taustaväri joka ei sekään toimi mulla normaalisti).

        Kokeilin toisella koneella niin samoilla komennoilla sivu näyttää ihan halutulta (eli punainen teksti harmaalla pohjalla) mutta tällä koneellä näyttää ihan päin prinkkalaa.


      • aloittajapajoo
        aloittaja taas kirjoitti:

        Et ehkä ymmärtänyt nyt ongelmaa oikein?

        Tekstin värin kun voi kyllä määrittää myös ko "body" -kohdassakin, mikä siis tulee ennen kaikkea näkyvää tekstiä (siis siinä samassa jossa määritellään myös esim taustaväri joka ei sekään toimi mulla normaalisti).

        Kokeilin toisella koneella niin samoilla komennoilla sivu näyttää ihan halutulta (eli punainen teksti harmaalla pohjalla) mutta tällä koneellä näyttää ihan päin prinkkalaa.

        ja ko komennolla saan tekstin myös myrkynvihreäksi :(


      • 4w9+tf0ia0j

        Käytä HTML-koodissa tavallisia ASCII-lainausmerkkejä eli "näitä" äläkä oikeita lainausmerkkejä eli ”näitä”.


      • 4w9+tf0ia0j kirjoitti:

        Käytä HTML-koodissa tavallisia ASCII-lainausmerkkejä eli "näitä" äläkä oikeita lainausmerkkejä eli ”näitä”.

        Itsekin kokkeilin ihan mielenkiinnolla, kun en ole ikinä edes ajatellut noita ihme lainausmerkkejä. Näköjään tekee juurikin tuollaisen virheen ainakin explorerissa. Firefoxissa ei jaksanut kokeilla.

        CSS tyylimäärittelyt rulez:) tältäkin olisi vältytty


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      112
      1226
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      120
      1101
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      138
      993
    4. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      96
      812
    5. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      306
      787
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      694
    7. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      626
    8. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      49
      609
    9. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      592
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      75
      514
    Aihe