APUA! Ongelmia värien kanssa.

hhhuoh

Mikähän tässä nyt mättää kun värien koodit eivät toimi yhtään? (Kokeilin vain ihan perus html:ää?)

Kirjoitin siis esim näin:

eli oletin saavani harmaalle taustalle punaista tekstiä. Mutta kun sivun klikkaa selainnäkymään niin siinähän on kirkkaan sinisellä pohjalla myrkyn vihreää tekstiä. Tässä kokeillut aikani ja valkoinen/musta tuntuvat olevan ainoat oikein näkyvät värit.

Voiko tää nyt mättää sen takia kun etsin värikoodilistaa googlen kuvahaulla ja klikatessani "näytä kuvaa" alkoi virustorjunta huutamaan jostain viruksesta ja vaikka peruutinkin sivun latauksen niin... Elisiis voiko tuo muka olla jonkun viruksen tekosia etteivät värit näy vai oonko mä itse nyt tehnyt jotain väärin... ?

7

519

Vastaukset 7

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • samasama

niihin hakasmerkkeihin kirjoitin:

BODY BGCOLOR=”#808080” TEXT=”#ff0000”

• yhäkin sama

ihan kirjaimin kirjoittaen (gray, red) värit näkyvät kyllä oikein joten ongelma on nimenomaan noissa värikoodeissa...

• wanhaa.....
        yhäkin sama kirjoitti:

ihan kirjaimin kirjoittaen (gray, red) värit näkyvät kyllä oikein joten ongelma on nimenomaan noissa värikoodeissa...

< font color="#FF0000" >

• aloittaja taas
        wanhaa..... kirjoitti:

< font color="#FF0000" >

Et ehkä ymmärtänyt nyt ongelmaa oikein?

Tekstin värin kun voi kyllä määrittää myös ko "body" -kohdassakin, mikä siis tulee ennen kaikkea näkyvää tekstiä (siis siinä samassa jossa määritellään myös esim taustaväri joka ei sekään toimi mulla normaalisti).

Kokeilin toisella koneella niin samoilla komennoilla sivu näyttää ihan halutulta (eli punainen teksti harmaalla pohjalla) mutta tällä koneellä näyttää ihan päin prinkkalaa.

• aloittajapajoo
        aloittaja taas kirjoitti:

Et ehkä ymmärtänyt nyt ongelmaa oikein?

Tekstin värin kun voi kyllä määrittää myös ko "body" -kohdassakin, mikä siis tulee ennen kaikkea näkyvää tekstiä (siis siinä samassa jossa määritellään myös esim taustaväri joka ei sekään toimi mulla normaalisti).

Kokeilin toisella koneella niin samoilla komennoilla sivu näyttää ihan halutulta (eli punainen teksti harmaalla pohjalla) mutta tällä koneellä näyttää ihan päin prinkkalaa.

ja ko komennolla saan tekstin myös myrkynvihreäksi :(

• 4w9+tf0ia0j

Käytä HTML-koodissa tavallisia ASCII-lainausmerkkejä eli "näitä" äläkä oikeita lainausmerkkejä eli ”näitä”.

• 4w9+tf0ia0j kirjoitti:

Käytä HTML-koodissa tavallisia ASCII-lainausmerkkejä eli "näitä" äläkä oikeita lainausmerkkejä eli ”näitä”.

Itsekin kokkeilin ihan mielenkiinnolla, kun en ole ikinä edes ajatellut noita ihme lainausmerkkejä. Näköjään tekee juurikin tuollaisen virheen ainakin explorerissa. Firefoxissa ei jaksanut kokeilla.

CSS tyylimäärittelyt rulez:) tältäkin olisi vältytty

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nyt se syksy on sitten alkanut

Esimerkiksi tänään sataa aamusta iltaan, ja nytkin.
      Maailman menoa
      51
      991
    2. Minä en ole koskaan

Rakastanut ketään toista yhtä paljon kuin sinua
      Ikävä
      98
      984
    3. Tiesitkö? Jorma Uotisen EX-rakas on Helena Lindgren - Nämä ovat välit nyt: "Me ollaan..."

Jorma Uotinen ja Helena Lindgren olivat avoliitossa v. 1982-1999. Pariskunta oli aikansa näyttävä julkkispari, missä i
      Kotimaiset julkkisjuorut
      20
      837
    4. Vähän pitää

Kiusia ja näyttää
      Ikävä
      134
      792
    5. Anteeksi J-mies

Anteeksi että myötävaikutin siihen että rakastuit minuun, jota et voi koskaan saada. Viimeksi kun näimme ja katselimme t
      Ikävä
      121
      766
    6. Olet nainen ollut vaikein rasti

Eniten olet tunteitani myllännyt ja niitä kuluttanut, ja tuottanut. 🤔
      Ikävä
      38
      678
    7. Taidat olla

Luovuttanut jo minun suhteeni osalta?
      Ikävä
      45
      656
    8. Kenen viisautta on ollut laittaa tie väärällä murskeella pilalle

Kenen viisautta on ollut kun Siimeksen/Kylmänpurontie pantu pilalle kun on ajettu liian karkeaa mursketta. Rengasliikke
      Hyrynsalmi
      22
      616
    9. Minä muistan

Minä muistan sinut nauravana. Sellaisena, joka sai tavallisenkin hetken tuntumaan vähän kevyemmältä, kuin huoneeseen ol
      Ikävä
      45
      610
    10. Mä voisin rakastua noihin tähti silmiin

Katseesi on niin lumoava nainen💚.
      Ikävä
      19
      596
    11. Riittääkö mahkut

Kaivattuusi 🤭.
      Ikävä
      40
      581
    12. Jos tullaan toisiamme vastaan, niin

pitäiskö pysähtyä ja onnitella?
      Ikävä
      46
      578
    13. Voisiko vielä välillemme jotain kehittyä

Vai heihei ja ei nähdä enää.
      Ikävä
      34
      552
    14. Siinä kävi mies nyt niin että tämä ämmä muuttaa ulkomaille

Vuonojen maa kutsuu, joten ei hätää. Et kuule minusta enää. 😂 Lycka till! Ämmä riittää.
      Ikävä
      72
      548
    15. Koska Martina viettää aikaansa lapsiensa kanssa

Äiti vaan juoksee miehen perässä Tallinnassa, Lontoossa, Turussa. Kyllä oli kätilö oikeassa, kun sanoi, että ei olisi ka
      Kotimaiset julkkisjuorut
      137
      526
    16. Ähtäri on taas TV: n ja radion ykkösuutinen

Uusi podcast on julkaistu ja on nyt kuunneltavissa. Mot on tehnyt hyvää työtä! Mikko Savola ja kepu ei ota mitään vast
      Ähtäri
      44
      516
    17. Mitä muuta on olemassa kuin lisääntyminen

Jos mies ei pääse lisääntymään niin mikä hänen osansa elämässä on? mitä jää jäljelle? Hän on vain muiden palvelija kok
      Sinkut
      113
      513
    18. Tilanteenne

Onko tilanteenne tällä hetkellä hyvä?
      Ikävä
      47
      505
    19. Kerro kolme hyvää asiaa

Kaipaamastasi ihmisestä ja lisää perään onko kaivattusi n vai m 😍
      Ikävä
      25
      502
    20. Pahkalassa tapahtuu

Mitäs on tapahtunut yöllä pahkalan kerrostaloilla.oli poliisia ja ambulanssia taas vaihteeksi
      Parkano
      8
      495
    Aihe