LAHNAJÄRVI

MATKAMANNA

KULJIN MUUTAMA PÄIVÄ SITTEN VANHAA YKKÖSTIETÄ JA PYSÄHDYIN LAHNAJÄRVEN KAHVILAN PIHALLE. VOI MITEN SURULLISELTA PAIKKA NÄYTTI KUN MUISTAA MILLAINEN SE ON OLLUT MONTA VUOSIKYMMENTÄ.60-LUVULLA PIHALLA OLI KYMMENITTÄIN LINJA-AUTOJA JA SISÄLLÄ PITKÄ JONO OSTAJIA.MYÖS NAAPURISSA OLEVA LENTÄVÄ LAUTANEN KIINNOSTI IHMISIÄ.ITSE OLIN TÖISSÄ 70-LUVUN VAIHTEESSA JA MONIA MUKAVIA MUISTOJA ON JÄÄNYT MIELEEN. TOIVOTTAVASTI NOIN KAUNIS JÄRVENRANTA LÖYTÄÄ VIELÄ JONKUN UUDEN IDEAN JA ELÄMÄ PALAA LAHNAJÄRVELLE.

129

14344

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • käpslok

      ONKO PAKKO HUUTAA!

    • Sammatin mökkiläiset

      Meillä on kova ikävä Lahnajärven ravintolaa ja sitä miljöötä. Pyhäinpäivänä meillä mökkiläisillä oli tapana lähteä kävellen Lahnikselle - syödä ja juoda hyvin ja rupatella paikallisten kanssa. Sitten kävellen mökille, yhteensä 10 km. Lämmitettiin sauna ja vietettiin iltaa yhdessä. Voi kunpa Lahnis vieä palaisi toimimaan.

      • Ihmettä odotellen.

        Kyllä tulee "tippalinssiin", kun muistaa miten mukava siellä Matka mannassa oli olla työssä -70 luvulla. Oltiin nuoria ja huolettomia. Ja siellä oli hyvä työporukka, kaikki oltiin kuin suurta perhettä. Emäntänä E.Laakso oli huippua.

        Nyt odotellaan että siihen joku perustaisi jonkun kylpylän-hotellin-tanssipaikan tms.


      • kulkurin kämppä
        Ihmettä odotellen. kirjoitti:

        Kyllä tulee "tippalinssiin", kun muistaa miten mukava siellä Matka mannassa oli olla työssä -70 luvulla. Oltiin nuoria ja huolettomia. Ja siellä oli hyvä työporukka, kaikki oltiin kuin suurta perhettä. Emäntänä E.Laakso oli huippua.

        Nyt odotellaan että siihen joku perustaisi jonkun kylpylän-hotellin-tanssipaikan tms.

        Minäkin siellä töissä 70-luvun alussa ja se aika oli elämäni hauskinta ,mutta myös rankkaa työtä me nuoret teimme siellä.Monia työkavereita olen lämmöllä muistellut jälkeenpäin.Me lensimme jokainen tahoillemme,mutta sydämiin Matkamanna jäi ikuisesti.


      • etsitään1
        Ihmettä odotellen. kirjoitti:

        Kyllä tulee "tippalinssiin", kun muistaa miten mukava siellä Matka mannassa oli olla työssä -70 luvulla. Oltiin nuoria ja huolettomia. Ja siellä oli hyvä työporukka, kaikki oltiin kuin suurta perhettä. Emäntänä E.Laakso oli huippua.

        Nyt odotellaan että siihen joku perustaisi jonkun kylpylän-hotellin-tanssipaikan tms.

        tiedättekö entisen työntekijän matkamannasta vuonna 68 ,olimme samaan aikaan työssä siellä ja kävimme tanssimassa ankkurikellarissa,hänen nimensä oli silloin vuokko kaarilaakso mutta on voinut nimi muuttua jos naimisissa.Terveisin anja .


      • ankkurikellari
        etsitään1 kirjoitti:

        tiedättekö entisen työntekijän matkamannasta vuonna 68 ,olimme samaan aikaan työssä siellä ja kävimme tanssimassa ankkurikellarissa,hänen nimensä oli silloin vuokko kaarilaakso mutta on voinut nimi muuttua jos naimisissa.Terveisin anja .

        Asuu nykyään turussa ja mennyt naimisiin.Uutta nimeä en tiedä!


      • matkamannan muija

        Mä voin jakaa pilllua ihan niinku ennen jos vaan hankitte mulle paikan jossa vois pitää bordellia.


      • tihlimanna

        Mikä paikkaa se on siellä oli Kitula niminen kylä ja Karjalaisen konepaja


    • LOCK CAPS

      JUNTTI! OPETTELE PIENET KIRJAIMET........................

      • Virheistä oppii.

        Voi miten pienet murheet ihmisellä on, kun ei ole kuin toisten opettaminen kirjoittamaan ja kirjoitusvirheiden korjaaminen.
        Toivon silti tälle ihmiselle kaikkea hyvää ja tapahtumarikasta elämää.


    • 2+14

      Kirjoittakaa muistelmia Mauri Sariolasta.Viinat ja oluet haki kai Lohjalta
      tai Salosta tai toi mukaan Helsingistä mökilleen Sammattiin.Saattoi lottoilla
      Lahnajärvellä.

    • lockraukka

      lockäpille pitää antaa punaista pilleriä,voi raukkaa

      • Mukido

        Porvarit ohjailee maailmaa .ei oo kun teboilia s-ketjua ja koota.lahnis ajettiin alas tarkoituksella. Kaiken laiset eu säädökset tappaa hauskan ja iloisen yrittäjyyden. Oneks koko paska kaatuu omaa mahottomuuteen ja palataan menneisyyteen.ja maalle muutto alkaa kukoistamaan tulevaisuudessa.oma tupa ja peruna maa.


      • Anonyymi
        Mukido kirjoitti:

        Porvarit ohjailee maailmaa .ei oo kun teboilia s-ketjua ja koota.lahnis ajettiin alas tarkoituksella. Kaiken laiset eu säädökset tappaa hauskan ja iloisen yrittäjyyden. Oneks koko paska kaatuu omaa mahottomuuteen ja palataan menneisyyteen.ja maalle muutto alkaa kukoistamaan tulevaisuudessa.oma tupa ja peruna maa.

        Mun mielestä sitä ei ajettu tarkoituksella alas.Moottoritie vaan siirsi liikenteen sivuun siitä.Se vois olla etenkin kesäaikaan ihan toimiva paikka koska mökkiasutusta on paljon.Kaljaa tietysti pitäis olla tarjolla ja sitten mökkiläisille vaikka jotain takeaway-sapuskaa.Talviaika olis sitten haastavampi.En tiedä löytyiskö talvella asiakaspohjaa juottolalle,onhan siinä Kitulan taajama lähellä josta ei saa kun kuivia pizzoja.Urheilumieltä vaatis yrittäjältä,etenkin ton talviajan riskit olis suuret.


    • Lahna ja järvi

      Kävimme myös siellä ja kuka sen omistaa nykyisin, voisimme harkita jatkoa paikalle? Vai onko mahdoton tehtävä...
      t Kössi

      • Järvestä lahnaa

        Oletko oikeesti kiinnostunut,tiedän kuka omistaa,ollut tähänasti ilmeisesti vuokralla,mutta käsittääkseni oli myös myynnissä.


      • Lahna Rules
        Järvestä lahnaa kirjoitti:

        Oletko oikeesti kiinnostunut,tiedän kuka omistaa,ollut tähänasti ilmeisesti vuokralla,mutta käsittääkseni oli myös myynnissä.

        Kiinnostusta itseasiassa olisi....onko vuokralla? myynnissä?


      • Lahnis
        Järvestä lahnaa kirjoitti:

        Oletko oikeesti kiinnostunut,tiedän kuka omistaa,ollut tähänasti ilmeisesti vuokralla,mutta käsittääkseni oli myös myynnissä.

        Hei,
        tiedätkö tosiaan kuka omistaa lahnajärven? Olen todella kiinnostunut!


      • DJ juhels

        Ihmeessä jatkakaa! Kaikki kunnon huoltamot ajetaan alas! Nykyään on vain niitä kauheita ketju huoltamoita!


      • Pete
        Lahnis kirjoitti:

        Hei,
        tiedätkö tosiaan kuka omistaa lahnajärven? Olen todella kiinnostunut!

        Hei! Laitetaan tohinalla pelastusoperaatio käyntiin. Multa saa yhteystiedot pelastusjoukkoihin!


    • pestoboileriakaipaa

      Olisi upeaa jos paikka saisi uuden mahdollisuuden.. Täällä ainakin yksi tuleva vakioasiakas odottamassa, enkä taida olla ainut :-)

      Jos itse saisin rahoituksen kuntoon lähtisin samantien kehittämään kyseisen paikan uudelleen henkiin herättämistä !

    • Tanssiinlähtö

      Ei ole kellään tullut mieleen tehdä sitä kesäistä tanssipaikkaa, kuten Teeriharju tai muut?
      Kesämökkeläisiä kymmeniätuhansia viidenkymmenen kilsan rajoilla on.
      Puuttuu vain se uskalias yrittäjä ja uskon jos sellainen löytyy, se on varmaan ulkosuomalainen -eihän meistä ole enää yrittäjiksi.

      • Ulkoilmasuomalainen

        Eikös ulkosuomalaiset ole lähteneet ulkomaille töihin/yrittäjäksi? Suomeen on sitten tilalle tullut maahanmuuttajia, jotka ovat ulkosomalialaisia, ulkoturkkilaisia, ulkovenäläisiä jne.


    • M6761

      Moottoritien linjaus olisi ehdottomasti pitänyt tehdä siten, että Lahnajärvi olisi voinut säilyttää asemansa taukopaikkana. Suomea ei tälliaisia historialllisia arvoja ole koskaan ymmärretty. Ikävä kyllä tämäkin legendaarinen paikka tuhoittiin. Tilalle saadaan persoonattomia tusinapaikkoja, joihin menee vain, kun muuta ei ole tarjolla.

      • n72www

        Lahnajärvi elää sydämissämme aina!!! vielä tulee aika jolloin kyllästytään noihin samalla leimalla tehtyihin paikkoihin.


      • sehän on

        Eikö se ole aika hyvässä paikassa? Suoraan liiittymän vieresä, näköyhteys ja matkaa vain 300 metriä.


    • wanted

      Onko kenelläkään tietoa salon lahnajärven matkamannan työntekijöistä vuodelta 1968,siihen aikaan oli tellervo ja myös vuokko ,jos jollain vanhemmilla olisi tietoa yhdestäkään tämän ajan em henkilöistä nykyään,olisin kiitollinen .Tietääkseni paikan bisnes lopetettin vuonna 2008, ohitustien takia, mutta tarvitsisin tietoa sen ajan työntekijöistä ettâ saisin yhteyden tärkeän asian vuoksi.Anja

      • ravurilikka

        Olin siellä minäkin silloin töissä ja muistan nuo tytöt ja taidan tietää sinutkin.Kyllä tuo aika oli meille kaikille merkityksellistä ja matkamanna oli tunnettu ympäri etelä-suomea.sillä vastaavia paikkoja ei silloin ollut.


      • kulkurinkämpän tyttö

        Olin siellä töissä 68 ja tunnen nuo henkilöt ! Oletko anja kuopiosta lähtöisin? Jos niin muistan kyllä sinutkin


      • serviette1
        kulkurinkämpän tyttö kirjoitti:

        Olin siellä töissä 68 ja tunnen nuo henkilöt ! Oletko anja kuopiosta lähtöisin? Jos niin muistan kyllä sinutkin

        kyllä olen,voitko laittaa viestiä minulle koska olisi [email protected]


      • pikku tintu
        ravurilikka kirjoitti:

        Olin siellä minäkin silloin töissä ja muistan nuo tytöt ja taidan tietää sinutkin.Kyllä tuo aika oli meille kaikille merkityksellistä ja matkamanna oli tunnettu ympäri etelä-suomea.sillä vastaavia paikkoja ei silloin ollut.

        kuka sinä olet mimä leena olel syntynyt ja asunut ja ollot töissä matkamannassa äitili oli leipurina siellä ota yhteyttä


      • ravuri p..
        serviette1 kirjoitti:

        kyllä olen,voitko laittaa viestiä minulle koska olisi [email protected]

        Muistatko emäntä mattilan joka oli todella auktoriteetti ja me opimme kyllä tekemään töitä.missä anja vaikutat nykyään


    • Pohjanmaan mies

      Tutustuin Lahnajärven pysäkkiin vuonna 2005 löytäessäni vaimon Lohjalta. Harmikseni pysäkkipaikka on nykyään kiinni. Kiva paikka oli

      • siellähän minäkin

        Matkamanna nimi taitaa olla perin uskonnollnen - Mannaa sataa, oli muistaakseni kirkonkylän kansakoulussani jokin uskontotuntejen teema.
        Viddu, siellähän silloin piti kaikki ulkoa osata uskonnosta, vaan ei osattu opettaa elämänkatsomusta tai muuta järkevää - napoleon aikainenkin historiiki oli aina tapetilla ja vitutko siitä opimme.


    • SINNE VAAN!

      PAINU VITTTUUSEEN!

    • prace1974

      jos joku teistä tietää lahnajärven omiatajan niiin ois kiva saada omistaja tietoon

      • vtt463765

        Huhu kiertää että joku olisi sen ostanut ja tarkoituksena avata se? Onko kellään tietoa ??


      • tttt6
        vtt463765 kirjoitti:

        Huhu kiertää että joku olisi sen ostanut ja tarkoituksena avata se? Onko kellään tietoa ??

        On myyty ja pitäisi vissiin joku kauppa ja kahvila tulla siihen..Toivottavasti tulee! :) Remontti ainakin käynnissä...


    • lifeidfu

      Ei uutta infoa. kohta taitaa liekit jo nuolla

    • lahnis

      On sitä kyllä alattu kunnostamaan! asun ihan tässä lähellä ja olen nähnyt kun kaikki puutkin ovat kaadettu,yksi päivä siellä oli roskalavojakin. Mutta toivotaan että se viimeinkin avautuisi.

    • minä

      Yrittäjä Landen ostanut paikan

    • Possu28

      Lahnajärvelle on tulossa mahtavaa toimintaa jo ensi vuonna. Uudet omistajat ovat aurinkoisia, innovatiivisia ja varsin mukavia! On hienoa että legendaarinen paikka herätetään henkiin ja koska isolla riskillä mennään näinä aikoina niin muistetaanhan kannattaa paikkaa sitten kun ovet on auki!

      Sijainti tosiaan on loistava, vaikka moottoritieltä' joutuukin ajamaan pois. Väittäisin kuitenkin että Lahnikselle on lyhyempi liittymä kuin esim. Kivihoville joka mukamas sijaitsee motarin varrella.

      • Pia Landen

        Kuka sit oletkin,tän vika viestin kirjoittaja,sait minulle kyyneleet silmiin!Yritän parhaani!JA TODELLA AUKEAA,kaikkine jutskineen!


      • talkoota
        Pia Landen kirjoitti:

        Kuka sit oletkin,tän vika viestin kirjoittaja,sait minulle kyyneleet silmiin!Yritän parhaani!JA TODELLA AUKEAA,kaikkine jutskineen!

        Hienoa että vihdoinkin aukeaa!!
        Onko muuten tarvetta talkootyöläiselle?
        [email protected]


      • Pave E
        Pia Landen kirjoitti:

        Kuka sit oletkin,tän vika viestin kirjoittaja,sait minulle kyyneleet silmiin!Yritän parhaani!JA TODELLA AUKEAA,kaikkine jutskineen!

        Tosi kiva jos ja kun Lahnajärvi palaa kartalle. Mökkimatka vanhaa Turuntietä pitkin on nimittäin paljon mukavampi kuin motaria käyttäen! Todennäköisesti meistä tulee vakiasiakkaat!


      • tie110
        Pia Landen kirjoitti:

        Kuka sit oletkin,tän vika viestin kirjoittaja,sait minulle kyyneleet silmiin!Yritän parhaani!JA TODELLA AUKEAA,kaikkine jutskineen!

        Paikkaan liittyy paljon muistoja ja tunteita. Tryffelisuklaajäätelöä jäi kaipaamaan. Saavun varmasti ystäväporukalla helsingistä avajaisiin kunhan tarkempi ajankohta saadaan lahnajarvi.fi sivuille.

        Jää mielenkiintoiseksi nähdä, mitä keinoja yrittäjällä on takataskussaan houkutellakseen kiireiset kesälomalaiset poikkeamaan moottoritieltä edes sitä sataa metriä. Voisiko paikkaan liittää muutakin liiketoimintaa kuin kahvilaravintola-huoltoasema-vesipuisto-ufotalo? Entä lähikuntien / kylien palvelutarpeet?

        Mitenköhän iso urakka olisi saada taukopaikkakyltti moottoritien kylkeen?


    • possu28

      Pia, sä pystyt siihen kyllä ja isot tukijoukot on mukana!

    • Muistellen

      Jee! Aivan mahtavaa, että legendaarinen "Lahnis" avataan taas! Mutta en ole mistään löytänyt tietoa, että milloin päästään kaffeelle. Osaako joku kertoa?

    • Kärpänen

      Kattokaa, nyt löytyy jo nettisivutkin! www-lahnajarvi.fi

    • maija777

      ruoka on huonoa

    • Totuusennenkaikkea

      "Ruoka on huonoa". Tällaiset kommentit vaatisivat hieman perusteluita. Näitä on niin helppoa ja heppoista heitellä. Sinä olet tyhmä. Siinä sinulle saman henkinen toteamus. Ilman mitään perusteluita sekin on helppo heittää.

      • PaskanMöivät

        Perusteluja? Kävin siellä tänään puolen päivän aikaan, tilasin ulkofile pihvin berdanais-kastikkeella mediumina, mitä sain ? En tiedä mikä vittu oikeuttaa nämä maalaistollot tarjoilemaan maksavalle asiakkaalle sellaista paskaa, mitä toivat eteeni. Annos oli suuri ja näytti hyvältä, mutta maistaminen olisi kannattanut jättää väliin. Kastike maistui virtsalle, pihvi oli kova kuin kenkänahka ja maistui vanhalle, perunat suolattomia eikä by the way, koko ravintolassa ollut suolapurkkia pöytään. Ehdottomasti paskin pihvi ikinä, ei medium vaan ylikypsä, söin siitä ehkä neljä suupalaa koska maku oli oksettava. Matkalla helsinkiin pitikin käydä motarin varressa heittämässä laatat pariin kertaan. Mennessä olisi pitänyt ymmärtää, kun pihassa oli lounasaikaan vaan yksi rekka ja pari henkilöautoa. Vielä selkeämpi merkki oli se, että yksi asiakkaista joutui käymään vessassa kesken annoksen, mutta minä tyhmä käsitin vasta kun haukkasin ensimmäisen palan pihvistä. Hyvää matkaa konkurssiin, aivorammat jotka tuota ylläpitää, ei tuollaista paskaa tarjoilemalla hyvä heilu.


      • makunsa_kullakin

        Mielenkiintoinen puheenvuoro. Onko sinulla useinkin tapana maistella virtsaa tai nuolla kengänpohjia ?


      • LahnisKelpasi
        PaskanMöivät kirjoitti:

        Perusteluja? Kävin siellä tänään puolen päivän aikaan, tilasin ulkofile pihvin berdanais-kastikkeella mediumina, mitä sain ? En tiedä mikä vittu oikeuttaa nämä maalaistollot tarjoilemaan maksavalle asiakkaalle sellaista paskaa, mitä toivat eteeni. Annos oli suuri ja näytti hyvältä, mutta maistaminen olisi kannattanut jättää väliin. Kastike maistui virtsalle, pihvi oli kova kuin kenkänahka ja maistui vanhalle, perunat suolattomia eikä by the way, koko ravintolassa ollut suolapurkkia pöytään. Ehdottomasti paskin pihvi ikinä, ei medium vaan ylikypsä, söin siitä ehkä neljä suupalaa koska maku oli oksettava. Matkalla helsinkiin pitikin käydä motarin varressa heittämässä laatat pariin kertaan. Mennessä olisi pitänyt ymmärtää, kun pihassa oli lounasaikaan vaan yksi rekka ja pari henkilöautoa. Vielä selkeämpi merkki oli se, että yksi asiakkaista joutui käymään vessassa kesken annoksen, mutta minä tyhmä käsitin vasta kun haukkasin ensimmäisen palan pihvistä. Hyvää matkaa konkurssiin, aivorammat jotka tuota ylläpitää, ei tuollaista paskaa tarjoilemalla hyvä heilu.

        Sitä saa, mitä tilaa! Kun et osannut tilata ulkofilepihviä bearnaisekastikkeella, sait tilaamasi "ulkofile pihvin berdanais-kastikkeella"., vai oliko moka juurikin ravintolan, jopa koskien annosten nimiä?

        En sinua syytä, mutta hirveän ikävää, jos asiakaskokemuksesi totta...(:

        Tämä on oma outo ja hassukin kokemukseni, mutta kerron, tulkoon mitä palautetta tulee:

        Olen vuosikymmeniä Turku-Helsinki-väliä reissannut, eri tavoin. Ennen omaa autoa aina linja-autolla (ja sehän oli siis linja-auto, eikä mikään bussi, s:tana!)

        Lahnajärvellä pysähtyi jopa express-vuoro, ja se pysähdys oli must. Hitaammalla versiolla sitten pidempi pysähdys, ruokailuineen ja virkistyskävelyineen.

        Niin paljon edistyttiin, että matkattiin omalla autolla, mutta aina vaan piti päästä tauolle Lahnajärvelle. Vanha ykköstie oli kuitenkin kaunis ajaa Helsinkiin asti.

        Mielestäni ykköstien annettiin rapistua tahallaan. Monet Itä-Suomesta tulleet ja siell ajaneet tutut naljailivat ykköstien kunnosta. Hartiat lysähtivät kerralla alas, kun istuin taas kerran Helsinki-Turku-linja-autossa. Lähes tyhjässä autossa myöhäissyksyllä edessäni istuivat kaksi henkilöä, joista nainen ilmeisesti suomalainen, ja mies ilmeisesti juuri ensimmäistä kertaa Suomeen saapunut englanninkielinen, ei britti, vaan ehkä jenkki tai kanadalainen. Hänen kysymyksensä koskien silloista valtakunnan ykköstietä: onko täällä talvikunnossapitoa? (do they have winter maintenance over here?). Facepalm...

        Sittemmin alettiin rakentaa moottoritietä. Mahtava ylpeydenaihe, suuret odotukset!
        Olemattomien palveluiden, jatkuvien stressaavien ohitustilanteiden ja ilman maisemia tunnelissa (jotka milloin auki, milloin kiinni) ajaen alkoi vanha ykköstie taas maistua. Huonon uuden moottoritien vaihtoehtona tuli kokeiltua myös VR.


      • LahnisKelpasi
        LahnisKelpasi kirjoitti:

        Sitä saa, mitä tilaa! Kun et osannut tilata ulkofilepihviä bearnaisekastikkeella, sait tilaamasi "ulkofile pihvin berdanais-kastikkeella"., vai oliko moka juurikin ravintolan, jopa koskien annosten nimiä?

        En sinua syytä, mutta hirveän ikävää, jos asiakaskokemuksesi totta...(:

        Tämä on oma outo ja hassukin kokemukseni, mutta kerron, tulkoon mitä palautetta tulee:

        Olen vuosikymmeniä Turku-Helsinki-väliä reissannut, eri tavoin. Ennen omaa autoa aina linja-autolla (ja sehän oli siis linja-auto, eikä mikään bussi, s:tana!)

        Lahnajärvellä pysähtyi jopa express-vuoro, ja se pysähdys oli must. Hitaammalla versiolla sitten pidempi pysähdys, ruokailuineen ja virkistyskävelyineen.

        Niin paljon edistyttiin, että matkattiin omalla autolla, mutta aina vaan piti päästä tauolle Lahnajärvelle. Vanha ykköstie oli kuitenkin kaunis ajaa Helsinkiin asti.

        Mielestäni ykköstien annettiin rapistua tahallaan. Monet Itä-Suomesta tulleet ja siell ajaneet tutut naljailivat ykköstien kunnosta. Hartiat lysähtivät kerralla alas, kun istuin taas kerran Helsinki-Turku-linja-autossa. Lähes tyhjässä autossa myöhäissyksyllä edessäni istuivat kaksi henkilöä, joista nainen ilmeisesti suomalainen, ja mies ilmeisesti juuri ensimmäistä kertaa Suomeen saapunut englanninkielinen, ei britti, vaan ehkä jenkki tai kanadalainen. Hänen kysymyksensä koskien silloista valtakunnan ykköstietä: onko täällä talvikunnossapitoa? (do they have winter maintenance over here?). Facepalm...

        Sittemmin alettiin rakentaa moottoritietä. Mahtava ylpeydenaihe, suuret odotukset!
        Olemattomien palveluiden, jatkuvien stressaavien ohitustilanteiden ja ilman maisemia tunnelissa (jotka milloin auki, milloin kiinni) ajaen alkoi vanha ykköstie taas maistua. Huonon uuden moottoritien vaihtoehtona tuli kokeiltua myös VR.

        ...Jatkuu: tosiaan, tuli junaankin vaihdettua, mutta välillä pakko autolla. Ja kärvistellen sitä uutta moottoritietä. Toisinaan, jos mahdollisuus, koukkaan maalaisteille rentoutumaan.

        Vähitellen alkoi aina vain tuntua mukavammalta ajaa vanhaa ykköstietä, ja löytyy sieltä vielä palveluitakin.

        Aina kouraisi sydämestä, kun legendaarisen Lahnajärven viitan ohi ajoin, vaan nyt kyllä kouraisee vielä enemmän, jos vuosien jälkeen nyt on vilpittömällä sydämellä, vaan olemattomalla ammattitaidolla yritetty noin nostalginen paikka herättää henkiin.

        Ja viimeinen siis jonkun Jyrki Sukulan ohjelman perusteella, josta näkyi, että henkilökunnalla oli homma hyvinkin hanskassa, rouva omistaja ei ollut kartalla alkuunkaan, ja hän syypää ongelmiin.

        Jospa nämä nyt kuitenkin saisivat tässä haastavassa tilanteessa ravintolan toimimaan? Toivotan onnea!


    • pettynyt333

      käytiin mieheni kanssa eilen 18.10 syömässä Lahnajärven ravintolassa,olen pettynyt! Odotin jotain....kun on ollu letijuttuja ja Jyrki Sukula ja vaikka mitä,mut lähtiessä olin sitä mieltä että sama ku ABC(ehkä vielä huonompi)vaan toinen nimi! En lähde enää toista kerta!

    • SPR_täti

      "TOIVOTTAVASTI NOIN KAUNIS JÄRVENRANTA LÖYTÄÄ VIELÄ JONKUN UUDEN IDEAN"

      Vastaanottokeskus.

    • isopettymys

      ruoka kylmää jaa huono

    • Mustgo

      Hyvää oli ruoka ja paikka nostalginen. Poikkean toistekkin ja olenkin niin jo tehnyt. Ihmiset on kateellisia kun Pia olet avannut Lahnajärven uudelleen. Tsemppiä ja kiva oli käydä!

    • Janoinenlahna

      Sukulan tv-ohjelman mukaan yrittäjä ei ymmärrä ruokapaikan pitämisestä, vaan huseeraan mieluimmin remonttihommissa. Myös huono stressinsietokyky. Ei ennusta hyvää tulevalle. Lahnajärven puolesta toivotaan silti parasta. Toivottovasti ees munkkirinkilöitä on tarjolla kahvin kaa, jos Sukulan ruokalista on liian tyyris pidettävä.

    • pieter

      Lähdettiin oikein su syömään lahnajärvelle.No päivänpihvi ok,mutt lisukkeet pöydästä loppuivat kesken ja odottelin aikansa,ei tullut lisää.Peräsali oli kyllä kolea että meinasi ruoka jäähtyä, mitä sitten keskitalvella.Pientä säätöä niin saatan tulla jopa uudestaan.

    • eisprtätejä

      spr täti? älkää vaan pilatko ettei vaan enää lisää...
      ..spr kerää rahaa "keinolla millä hyvänsä geneveen"? keräyksestä kuin keräyksestä itse tarkoitukseen max 17%!! ja veronmaksajat maksavat taas yhden "leirin mamuille"!
      lahnajärvi suomalaisille...

    • Klupniska

      Aivan mahtava ruoka siis hyvää edulliseen hintaan olen tässä nyt muutaman kerran käynyt kun menen Helsinkiin ja viikonloppuna käytiin oikein perheen kanssa syömässä tultiin Raumalta oikein sitä vartan ja kannatti kaikki tykättiin hienoa kun meillä on tälläinen paikka käykää hyvät ihmiset täällä että saamme pitää tämän paikan

    • Make-69

      Kävin Lahnajärvellä työhaastattelussa ja se riitti koska omistaja niin "erikoinen" ja lisäksi olisi pitänyt tehdä töitä talkootyönä (ruokapalkalla) useampi kuukausi.

      • Maure

        Mitä tarkoitat talkootyönä?


    • iuytt

      Lahnajärvi järvenä B tasoa. Tuossa lammessa ei ole mitään arvoa, vedenlaatu huono. Ohjelman nähneenä, päätin jättää kokeilematta tämän tuttavuuden. Ei ole edes sitä perinteistä katkarapuvoileipää, josta tuo kahvila oli myös jotensakin tunnettu.

      • tji

        Lukasin tossa vähän aikaa sitten vedenlaatu raportin ja väitteesi ei pidä mitenkään paikkaansa!


      • yx-ajatus

        Tämmöisellä "iuytt" ym.. kirjoittelulla-ajattelulla suomi ei tule ikinä nousemaan tästä lamasta. Nyt jos joku haluaa yrittää jotain, niin eikös joku " heikon itsetunnonomistaja" ala kirjoittamaan perätöntä pahaa yrittäjistä.

        Eikös nyt pitäsi kannustaa kaikkia jotka vähänkin yrittävät "raapia veromarkkoja valtiolle".
        Tsemppiä kaikki yrittäjät, Te olette kultaakin kalliimpia, ja yritätte maksaa veroja, joista sitten on jakaa ns.heikompiosaisille.


      • PaskanMöivät
        yx-ajatus kirjoitti:

        Tämmöisellä "iuytt" ym.. kirjoittelulla-ajattelulla suomi ei tule ikinä nousemaan tästä lamasta. Nyt jos joku haluaa yrittää jotain, niin eikös joku " heikon itsetunnonomistaja" ala kirjoittamaan perätöntä pahaa yrittäjistä.

        Eikös nyt pitäsi kannustaa kaikkia jotka vähänkin yrittävät "raapia veromarkkoja valtiolle".
        Tsemppiä kaikki yrittäjät, Te olette kultaakin kalliimpia, ja yritätte maksaa veroja, joista sitten on jakaa ns.heikompiosaisille.

        Kuulehan nyt: Se on täysin yrittäjän oma valinta palvella huonosti ja tarjoilla huonoa ruokaa. Se ei ole millään tavalla asiakkaan vika, asiakas tulee suurin odotuksin ja hänelle annetaan rahaa vastaan täysin ammattitaidottomasti valmistettua sontaa. Jos yrittäjä haluaa tehdä yritykselleen itsemurhan toimimalla tällä tavoin, se on yrittäjän hölmöyttä, eikä se suomi sillä nouse että palvellaan vähäisiä asiakkaita huonosti. Tämäkin yrittäjä olisi saanut minusta asiakkaan, jos olisi palvellut hyvin ja tarjoillut edes kouluarvosanoin 8 arvoista ruokaa. En minä häntä pakottanut tarjoilemaan minulle minun puolivuosisataisen elämäni huonointa pihviä, hän teki sen täysin vapaaehtoisesti. Tämän jälkeen minulle on herttaisen yhdentekevää millaista ruokaa siellä tarjotaan, sillä minua palvellaan huonosti vain yhden kerran. Se on aina merkki siitä ettei tarvitse tulla uudelleen, eikö totta? Joten yrittäjän kannattaisi välttää tarjoilemasta tällaisia kokemuksia, eikö totta? Ja silti niin tapahtuu. Toinen seikka mitä en ymmärrä on se, mikä vttu siinä ruuan laittamisessa on niin vtun vaikeaa, kun kirjaimellisesti miljoonat amatöörikokit taikovat kotikeittiöissään aivan loistavaa ruokaa, mutta ravintoloilla on selkeitä vaikeuksia vttu edes paistaa pihvi ja tarjoilla se lämpimänä? Mistä tämä johtuu? Mikä siinä on niin helvetin vaikeaa?? Onko se merkki jumalaisesta älystä, vai elämää suuremmasta typeryydestä? Minä esimerkiksi syön vain niissä ravintoloissa, joissa tarjoillaan aina kelvollista ruokaa, ja minä syön työn vuoksi lounaan ravintolassa viitenä päivänä viikossa. Ja koska ulkona syöminen on mukavaa ja säästää tiskiä, harrastan sitä työn ulkopuolellakin niin paljon kuin voin. Toisin sanoen ostan ravintoloiden palveluita noin 125:lä eurolla viikossa, joten minulla lienee oikeus päättää kuka ne rahat saa? Espoolaisyrittäjä tarjoili sitkeän pihvin, josta valitin. Sain tilalle toisen, kelvollisen. Kun menin seuraavan kerran ja valitsin päivän pihvin, se oli jälleen sitkeä. En viitsinyt valittaa, vaan lakkasin käymästä ko. ravintolassa, koska heidän liikeideansa ei tyydyttänyt minua. Näin yksinkertaista se on. Espoolaisyrittäjä aivan kuten tämä lahnajärven räkälänpitäjä, molemmat tekivät valintansa, joka johti siihen että asiakas antaa rahansa toiselle yrittäjälle. Eikö olekin jännä? Hokema "sitä saa mitä tilaa" toimii näinkin päin.


    • entinenkäyttäjä

      Eipä todella kiehdo tuopaikka,kylmä kun mikä ja ruoka naurettavan huonoa mössöä. Yritetään vaan rahastaa huonolla ruualla ja huono. Palvelu.emäntä elää pilvissä,,,mut kyl hän putoaa ku rahat loppuu.

    • Rapurapurallaa

      Katkarapuvoileipä oli yhtä komea ja maukas kuin paikan "loiston" aikoina. Tämä riittää minulle.

    • taavivaan

      kävin tänään tuolla loosissa ja voi et voi olla kylmää sisällä. miesten vessa lähes jäässä.vanha sähköpatteri tuotu ja aivan kylmä sekin keskellä muka ns ravintolaa...kolme ihmistä sano et kiitos riitti tää kokemus.

    • Nummilainen

      Mullakin hyviä muistoja lahniksesta. Aina tultiin tanssien jälkeen sinne.
      Tässä uudessa olen käynyt kolme kertaa syömässä. Lohikeitto oli niin hyvää. Söimme myös jonkun pihvin. Kastike oli tosi hyvää. Kuhaa myös syöty. Oikein maukasta.

    • sekamelska

      Käytiin Lahnajärvellä verestämässä vanhoja muistoja, mutta ei tarvitse mennä toista kertaa. Niin ihana paikka, mutta työntekijöillä tuntui olevan kaikki hakusessa.
      Se on hyvä kun joku uskaltaa yrittää mutta silläkin on merkitystä miltä se paikka näyttää. Ei nyt kannattaisi ottaa vastaan mitä vaan katusteita vaikka ilmaiseksi saisikin.
      Kyllä nyt vähän kannattaisi käyttää visuaalista silmää ja liikaa rojua joka paikassa, tämäkin ampuu yli että kassan takaa lähdetään yht äkkiä leikkaamaan hiuksia ja joku hierontapaikkakin oli naisten wc; n takana.
      Salaattipöytä oli kun sikolätti ja yhtään salaattia en olisi siitä pöydästä ottanut.

      Pihallakin oli vesiliukumäki joka päättyi kuivalle maalle jos nyt sinne asti yleensä liukui.

      Kannustan mielellään yrittäjyyttä ja hyvä kun tulee työpaikkoja mutta ei hinnalla millä hyvänsä. Kannattaisi keskittyä ensin ravintolan pitoon, ja sen jälkeen
      voisi ottaa muita toimintoja jos tuntuu siltä. Nyt kassa lähti kesken palvelun viemään jotain annosta.

      Asiakkaita oli paljon , joten toivotaan että asiakkaita riittää jatkossakin.

    • vtimo

      Naudan Wienereike oli heikko suoritus. Tilasin leikkeelle medium kypsyysasteen ja sain kaikki kolme kypsyysastetta samalla kertaa. Leike oli toisesta päästä kypsä, keskeltä medium ja toisesta päästä raaka. Olimme tulossa syömään eikä ollut aikaa pihvien palautuksiin ym. Annos oli ulkonäöstä huolimatta syötävää, mutta ei siis mitenkään tasalaatuinen ja palautteen annettuani selvisi heillä olevan uusi laite keittiössä, että siinä täytyy olla jotain vikaa jos lämmöt epätasaiset. Vika ei välttämättä aina ole käytettävissä laitteissa, koska myös raaka-aineella ja tekijällä on osuutensa. Kassan toiminta oli ok, paitsi että olisi voinut kysellä millä potuilla (muusi-,ranskalaiset-,lohko-) , jos kerran hinnastossa jossain mainitaan vaihtoehtojakin. Hyvityksenä tarjottiin kyllä ilmainen jälkiruoka, mutta piti kieltäytyä täydellä mahalla. Eikä palautteen tarkoitus ollut saada hyvitystä tai alennusta eikä mitään taloudellista etuutta vaan puhtaasti toiminnan kehitys jatkossa kohti laadukkaampaa ruokapaikan pitoa. Mielestäni palautteen antaminen (hyvässäkin hengessä) on palveluntarjoajalle tärkeää, koska mikäli vain muristaan eikä tulla uudestaan niin ei se tieto mene perille eikä kehitystä tapahdu, koska luullaan että kaikki ok mikäli kukaan ei valita mistään.

    • Viemäritv

      Tiedä sitten onko sitten viimesyksyn asiat muuttunut mutta silloin jo eteisessä vastaan löi hirveä käry ja viemärinhaju ettei tullut mieleenkään syödä paikassa yhtään mitään. Katselin eteisessä vanhat valokuvat, kävin tokaisemassa vessojen kamalan kunnon ja lähdin helvettiin, todeten että mennyttä ei takaisin saa ja tämä uusi "yritys" ei vanhaa ravintola-kahvilaa takaisin tuo.

      En tiedä mikä tässä oikein on takana. Mitä ihmisille olisi tarkoitus tarjota? Kaikille kaikkea? Ei tule toimimaan. Minusta HYVIN toimiva kahvila- ja ravintola(ruoka)toiminta olisi paikan juju ja siihen kannattaisi panostaa. Mutta se(kään) ei kuuleman mukaan oikein toimi. Itse en ole asiaa todennut. Juuri muiden huonosta palautteesta johtuen. Kaikenmaailman vesiliukuihin ja kauneushoitoloihin investoinnit olisi kannattanut laittaa nekin varsinaisen ravintolan kehittämiseen. Vaikkapa niinkin että ne vanhat kuluneet haisevat vessat oltaisiin saatu uusittua.

      Ja yksi oikopolku on sekin lähteä tähän perinteiseen kaljanmyyntilinjaan niin kuin kaikki muukin Suomessa. Miksi, oi miksi? Paikalliset juntit pääse katsomaan Nykästä ja Frederikiä? Joku toimintalinja olisi valittava, ravintola vaiko paikallinen räkälä. Molemmat tuskin toimivat yhdessä.

      Epäilen että vuoden kahden kuluttua on ovet säpissä. Kun yrittäjä ei osaa onkeensakaan ottaa asiakkaitten(kaan) palautteista ja kehitysehdotuksista niin paljon ei ole tehtävissä. Herää vaan kysymys kenellä tätä touhua sitten tehdään ylipäätään? Facebookissa huutaminen, räyhääminen, vittuilu, kieltäminen ja muiden syyttely ei ole ammattitaitoisen johtajan toimintatapoja kritiikkiä käsiteltäessä. Jos (kun) homma menee ympäri niin en ole kyllä oikeastaan pahoillanikaan. Ei tämä ole "Lahnajärvi" jona se perinteisesti on totuttu tuntemaan, ja kun ei ole niin olkoot vaikka kiinni sitten. Juju kun on siinä että tällä yrittäjällä ei ole nöyryyttä yhtään. Ei pätkääkään. Surullista, tietty aikakausi on päättymättömästi loppu. Paikka on auki joo, mutta se ei asiaa muuta.

      • marinkki

        Olen aikoinani käynyt matkamannassa kun käytiin huvikalliolla tansseissa,ihana paikka siihen aikaan...muistoja on,paljonkin.Haluaisin käydä siellä vielä muistoja verestämässä vaikka karaoke illan merkeissä,minulla kun sattuu olemaan poika joka on tosi hyvä laulamaan...vois lähtee vaikka vaan sitä kuntelemaan,niin ja muutkin,yllättyisivät varmaan.


    • PT11

      Kiva paikka,hyvää ruokaa.

      • vieraspaikkakuntalainen

        Onko se paikka vielä auki vai myyty? Kun se paikka on myynnissä!


    • lopputulee

      Taitaa konkurssiin mennä. Ei kannata pitää, tulos 64000e miinuksella..

      • ehdotustämäkin

        Siitähän tulisi mahtava tanssikeidas ja salikin olisi valmiina akustiikkaa myöten.
        Kesäisin koko etelän mökkiläiset sinne tulisivat tanssimaan kunnon tangoa Eino Grönin johdolla kunhan olisi nimekkäitä esiityjiä - parlkkipaikkaakin silloin toki piäisi laajentaa.

        Kulut olisivat isot, mutta jos kausi alkaisi vasta toukokuussa ja lokakuussa loppuisi.


    • taavivaan

      eipä toteutuneet johtajattaren lentävät ajatukset,,,pitäis toimia ennen kun puhuu paskaa,,,ja rahapussiin kannattaa myös katsoo. kuka tuon loossin enää elvyttää,,,ei kukaan.

      • Fortsu1

        Kukahan on uusi omistaja joka aloittaa joulun jälkeen?


      • Vahingoniloinen

        Joo ei tosiaan taida kaupaks mennä :) Myydään yritystä jolla parikymppiä verovelkaa (ytj), maksuhäiriömerkintä(asiakastieto), työntekijöiden palkat maksamatta(varma tieto) , todella reilusti velkaa tukkurille(vielä varmempi tieto), omavaraisuusaste - 20% yms yms.. Ja siis ostajahan saa nämä tiedot kyllä ennen kauppoja. Nyt omistaja syyllistää ostajaehdokasta firmansa fb sivulla. Yrittäjässä itsessään ei ikinä ole vikaa. Ihmettelen että kyseisessä paikassa on yhä edes anniskeluluvat verojen hoitamattomuuden takia? Varmaan pitäisi AVIlta kysyä asiaa hieman tarkemmin... Ravintola-alalla olleena hieman rehellisten yritysten puolesta harmittaa tuo ja lisäksi tykkään potkia maassa makaavaa. Nykyisin ei kai sitten anniskelijan tarvitse enää olla luotettava. Viisaampi odottaa konkurssia ja lunastaa kiinteistön pikkurahalla. Konkurssiin ei kauaa mene ja todennäköisesti se on yrittäjän mielestä nyt peruuntuneen kaupan vika, koska olihan paikka sen takia muka kaksi viikkoa kiinni.. Voi hellanlettas. Varmasti olisi osaavissa käsissä yhden perheen elättäny hyvinkin. Harmittaa vain jos tossa osakeyhtiössä on vielä joku ulkopuolinen bossladyn lisäksi. Niille ei olisi huonoa toivonut. Bossladylle (yrittäjän oma nimitys itsestään) kyllä toivon oikein huonoa joulua ja konkurssia. Kehnompaa ja kierompaa ihmistä en ole oikeastaan ikinä tavannut. Enkä myöskään tiedä huonompaa yrittäjää ja työnantajaa. Mutta niinhän sitä sanotaan että KARMA kostaa :) Siitä olen salaisesti erittäin hyvilläni. Ei ehkä olisi kannattanut Portugalilla vielä niin tuulettaa.. Ei kai ne tyhjätaskuja elätä. Tietty jos on verottajalta vedetty tarpeeksi ohi niin pärjäähän sitä vaikka meneekin kohta firma alta. Tämä on kyllä huono arvaus, koska en usko että tämä yrittäjä olisi niin nokkela. Tai jos on niin ei ainakaan osaa jälkiään peitellä. Nooh selvittäköön verohallinnon tutkijat sen sitten joskus.Kyllähän EUsta tuodaan ihminen vastaamaan teoistaan tarvittaessa :) Siitäkin olen ihan mielissäni tässä tapauksessa.


      • Ex-asiakas
        Vahingoniloinen kirjoitti:

        Joo ei tosiaan taida kaupaks mennä :) Myydään yritystä jolla parikymppiä verovelkaa (ytj), maksuhäiriömerkintä(asiakastieto), työntekijöiden palkat maksamatta(varma tieto) , todella reilusti velkaa tukkurille(vielä varmempi tieto), omavaraisuusaste - 20% yms yms.. Ja siis ostajahan saa nämä tiedot kyllä ennen kauppoja. Nyt omistaja syyllistää ostajaehdokasta firmansa fb sivulla. Yrittäjässä itsessään ei ikinä ole vikaa. Ihmettelen että kyseisessä paikassa on yhä edes anniskeluluvat verojen hoitamattomuuden takia? Varmaan pitäisi AVIlta kysyä asiaa hieman tarkemmin... Ravintola-alalla olleena hieman rehellisten yritysten puolesta harmittaa tuo ja lisäksi tykkään potkia maassa makaavaa. Nykyisin ei kai sitten anniskelijan tarvitse enää olla luotettava. Viisaampi odottaa konkurssia ja lunastaa kiinteistön pikkurahalla. Konkurssiin ei kauaa mene ja todennäköisesti se on yrittäjän mielestä nyt peruuntuneen kaupan vika, koska olihan paikka sen takia muka kaksi viikkoa kiinni.. Voi hellanlettas. Varmasti olisi osaavissa käsissä yhden perheen elättäny hyvinkin. Harmittaa vain jos tossa osakeyhtiössä on vielä joku ulkopuolinen bossladyn lisäksi. Niille ei olisi huonoa toivonut. Bossladylle (yrittäjän oma nimitys itsestään) kyllä toivon oikein huonoa joulua ja konkurssia. Kehnompaa ja kierompaa ihmistä en ole oikeastaan ikinä tavannut. Enkä myöskään tiedä huonompaa yrittäjää ja työnantajaa. Mutta niinhän sitä sanotaan että KARMA kostaa :) Siitä olen salaisesti erittäin hyvilläni. Ei ehkä olisi kannattanut Portugalilla vielä niin tuulettaa.. Ei kai ne tyhjätaskuja elätä. Tietty jos on verottajalta vedetty tarpeeksi ohi niin pärjäähän sitä vaikka meneekin kohta firma alta. Tämä on kyllä huono arvaus, koska en usko että tämä yrittäjä olisi niin nokkela. Tai jos on niin ei ainakaan osaa jälkiään peitellä. Nooh selvittäköön verohallinnon tutkijat sen sitten joskus.Kyllähän EUsta tuodaan ihminen vastaamaan teoistaan tarvittaessa :) Siitäkin olen ihan mielissäni tässä tapauksessa.

        Paikkahan on nyt jo ollut yli kuukauden suljettu ja nyt myydään irtainta :D


      • Pitkä-pena

        Itse henkilökohtaisesti tietenkin uskon, että kaikesta tuosta irtaimistosta kirjoitetaan asianmukaiset kuitit. Kaikenlaista irtotavaraa mm. käytettyjä patjoja ja lakanoitahan olisi Fbn kirpputorilla nyt kaupan. Viinat onkin jo juotu sekä juotettu kantiksille ni eiköhän tässä hyvin käy. Sedu ilmeisesti uusi yhtiökumppani.


      • Asiamies999
        Vahingoniloinen kirjoitti:

        Joo ei tosiaan taida kaupaks mennä :) Myydään yritystä jolla parikymppiä verovelkaa (ytj), maksuhäiriömerkintä(asiakastieto), työntekijöiden palkat maksamatta(varma tieto) , todella reilusti velkaa tukkurille(vielä varmempi tieto), omavaraisuusaste - 20% yms yms.. Ja siis ostajahan saa nämä tiedot kyllä ennen kauppoja. Nyt omistaja syyllistää ostajaehdokasta firmansa fb sivulla. Yrittäjässä itsessään ei ikinä ole vikaa. Ihmettelen että kyseisessä paikassa on yhä edes anniskeluluvat verojen hoitamattomuuden takia? Varmaan pitäisi AVIlta kysyä asiaa hieman tarkemmin... Ravintola-alalla olleena hieman rehellisten yritysten puolesta harmittaa tuo ja lisäksi tykkään potkia maassa makaavaa. Nykyisin ei kai sitten anniskelijan tarvitse enää olla luotettava. Viisaampi odottaa konkurssia ja lunastaa kiinteistön pikkurahalla. Konkurssiin ei kauaa mene ja todennäköisesti se on yrittäjän mielestä nyt peruuntuneen kaupan vika, koska olihan paikka sen takia muka kaksi viikkoa kiinni.. Voi hellanlettas. Varmasti olisi osaavissa käsissä yhden perheen elättäny hyvinkin. Harmittaa vain jos tossa osakeyhtiössä on vielä joku ulkopuolinen bossladyn lisäksi. Niille ei olisi huonoa toivonut. Bossladylle (yrittäjän oma nimitys itsestään) kyllä toivon oikein huonoa joulua ja konkurssia. Kehnompaa ja kierompaa ihmistä en ole oikeastaan ikinä tavannut. Enkä myöskään tiedä huonompaa yrittäjää ja työnantajaa. Mutta niinhän sitä sanotaan että KARMA kostaa :) Siitä olen salaisesti erittäin hyvilläni. Ei ehkä olisi kannattanut Portugalilla vielä niin tuulettaa.. Ei kai ne tyhjätaskuja elätä. Tietty jos on verottajalta vedetty tarpeeksi ohi niin pärjäähän sitä vaikka meneekin kohta firma alta. Tämä on kyllä huono arvaus, koska en usko että tämä yrittäjä olisi niin nokkela. Tai jos on niin ei ainakaan osaa jälkiään peitellä. Nooh selvittäköön verohallinnon tutkijat sen sitten joskus.Kyllähän EUsta tuodaan ihminen vastaamaan teoistaan tarvittaessa :) Siitäkin olen ihan mielissäni tässä tapauksessa.

        Asiaa!


    • Boss_lady666
    • yritämme_aina

      Sellaistakin puhutaan, että täällä Salossa hyvin tunnettu Matka-Mannan Muija ostaa kyseisen konkurssipesän ja perustaa sinne KORKEAluokkaisen Bordellin.
      Hyvä, juuri tuollaista yritteliäisyyttä kaipaamme Salossa!

      • ESSON_baaristakuulin

        Minä taas kuulin erittäin varmoista uutislähteistä Ryslandian Runggarit Ldt:stä, että Putin on ostanut Matkamannan kaikki osakkeet ja perustaa sinne Ryssien Homolandian/pienimunaisten kullin lutkutus klinikan.
        Koska Ryslandiassa suhtaudutaan kielteisesti ja jopa pannaan linnaan kaikki kakkoseen mieltyneet miehet tulevat ne nyt kaikki lomailemaan tänne joukolla ja eturivissä tietysti pienimunainen Puttini.
        Myös suomen oma KGP:osasto on mielenkiinnolla seurannut tilannetta ja aikookin estää mahdollisen kaupan, vetoamalla että se on liian lähellä moottoritietä.


      • Anonyymi

        Eihän sitä bordellin nimellä tarvitse perustaa,viimeisimmän EU-direktiivin mukaisesti kyseessä on pienturkisvuokraus.


    • grasnajaa

      PuTin lähipiiri ostaa sen verojensa maksamien piiloteluun ?

      • takajassoon

        Putin on erittäin innostunut vesipuiston liukumäestä myös ja aikoo lasketella kesällä takaperin mäeä alas vauhdilla, ison hinttarimiehen sestessä alhaalla kalu sojossa - siinähän menee puttinin perseeseen kalu vauhdilla sisään.
        Tämä tietysti tapahtuu vasta kun vaalit on pdetty ja Putin voittaa ne 300% kannatuksella, äänestysprosentin ollessa noin 21%.


    • Loppu110

      Nyt on yrittäjä kirjoittanut Faceen: "Kaikkeni yritin, kiitos!" Joten kuppila kai suljettu kun rahat on loppu ja konkurssi kai tehty.

      • Tulonjako

        Onhan sinne tullut myös "kasvihuoneilmiö" kilpailemaan.


      • Syvälampivol2

        Etsii myös siellä jotakuta mahdollista (hullua) liikekumppania jonka rahat vastaavasti voisi jatkossa polttaa yritelmään. Valitettavaa, mutta todettava on että alkuasetelmasta päätellen ei yrityksen lopputulema voinut muuta olla. Taitaa Lahnajärven legenda olla lopullisesti tapulteltu historian syövereihin. Saattaapa tilat löytää vielä ennen sitä myös Syvälammen "kahvila" -tyyppiset toimijat...


      • Ex-asiakas

        Hakeekohan pankki nyt saataviaan kun on suljettu....


    • virtaneespoo

      Kyl raha on,paviljongin rahat tähän kyllä asiakkaita tulee! 1.500.000€ markkinointiin ja sitten konkurssiin?

    • 00100j

      Nyt tuli tarun loppu. Firma haettu konkkaan. Jos oltaisi keskitytty olennaiseen eli ruoanlaittoon, palkattu motivoitunut ja taitava kokki sekä pidetty paikka siistinä tilanne voisi olla nyt täysin toinen.

      Sitten kun mopo lähti käsistä ja haaveiltiin mökkikyliä, vesipuistoja yms. Niin keskittyminen herpaantui ja alamäki oli valmis. Utopialla ei ole ennenkään saavutettu pysyvää.

      Jos paikka olisi maanlaajuisesti tunnettu esim. jostain täysin ylivertaisen hyvästä ruuasta vaikka pihveistä tai kalasta niin kyllä sinne lähdettäisiin kauempaakin. Sen sijaan huoltamotason ruoka ja muistot 1960-70-luvulta eivät riitä ja useat kävijät ovat katkerasti pettyneet käynnin jälkeen.

      Yrittäjälle hatunnosto, mutta ammattilaisia käyttämällä tässä ei oltaisi. Omia taitoja ei kannata yliarvioida.

      • PaskanMöivät

        Kuten jo tuolla aiemmin sanoinkin, konkurssi ei ole mikään yllätys vaan suora seuraus siitä ettei ravintoloitsija/henkilökunta osaa palvella asiakasta, laittaa ruokaa jne. Toiset ansaitsevat konkurssinsa. Kirjoitin oman lausuntoni paikan antimista joulukuussa 2015 ja totesin, että noilla eväillä meno ei pitkään jatku. Eikä jatkunutkaan, koska asiakkaiden aliarvioiminen on kaatanut monta menestyksekkäämpääkin bisnestä. Voimia omaisille..


      • paskaajauhoit
        PaskanMöivät kirjoitti:

        Kuten jo tuolla aiemmin sanoinkin, konkurssi ei ole mikään yllätys vaan suora seuraus siitä ettei ravintoloitsija/henkilökunta osaa palvella asiakasta, laittaa ruokaa jne. Toiset ansaitsevat konkurssinsa. Kirjoitin oman lausuntoni paikan antimista joulukuussa 2015 ja totesin, että noilla eväillä meno ei pitkään jatku. Eikä jatkunutkaan, koska asiakkaiden aliarvioiminen on kaatanut monta menestyksekkäämpääkin bisnestä. Voimia omaisille..

        Puolet haukkumaviesteistä sinun kirjoittamiasi ja kävit muka uudelleenkin vaikka lupasit olla käymättä. Varmasti jokainen ravintola on tyytyväinen jos pääsee sinusta eroon. Olet harvinaisen kateellinen.


      • Anonyymi
        paskaajauhoit kirjoitti:

        Puolet haukkumaviesteistä sinun kirjoittamiasi ja kävit muka uudelleenkin vaikka lupasit olla käymättä. Varmasti jokainen ravintola on tyytyväinen jos pääsee sinusta eroon. Olet harvinaisen kateellinen.

        No hei Pia! Itseasiassa kaksi viestiä on minun, kun kerran kysyttiin perusteluja. Itse todistitkin sitten miten liikeideasi toimii, ja nyt on taas uusi yrittäjä yrittämässä kirvestä kiveen. Mites meni noin omasta mielestä? Olisiko kannattanut kuunnella Sukulaa, jättää muu pelleily ja keskittyä tarjoilemaan hyvää ruokaa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No hei Pia! Itseasiassa kaksi viestiä on minun, kun kerran kysyttiin perusteluja. Itse todistitkin sitten miten liikeideasi toimii, ja nyt on taas uusi yrittäjä yrittämässä kirvestä kiveen. Mites meni noin omasta mielestä? Olisiko kannattanut kuunnella Sukulaa, jättää muu pelleily ja keskittyä tarjoilemaan hyvää ruokaa?

        Mutku Tauski ... ikiihana 😂😂


    • Salostak

      Omistaja lähti näköjään etelään. Tällä tavoin Firma pystyyn ja Suomi nousuun!

      Matkustaa toki saa, mutta tässä tilanteessa vähän outoa.

      http://picbear.club/pialanden

      Toiv. Ihmiset eivät käy vähään aikaan ovella kolkuttelemassa.

    • huihaiJuttuja

      Panttikirjoilla piti leveillä nurin mentiin kumminkin...

    • ääpieruariitt

      syörään aina vaan pihvejä ja pääle pierreskellään

    • mitesmeitänkäy

      Kuis meitän Sammatin Mökkilästen ny käy, kun Lanteenin muija lopetti ja muutti Ameriikkaan?

      • hyvinmenee

        Nyt meillä Sammatin Mökkiläisillä menee tosi hyvin!!! Ei olla enää Lanteenin muijan ikeen allla!!! Mennään Saloon Nuija-Paariin, siellä kun on P-oikeutet niin saataan olutta ja pilsneriä ninpaljon kun vaan jaksetan juota. Ja kun alkka hiukasen, sit ostetan Bob-Gornia.
        Vittu, meilä mene Hyvin!!!


      • nuijjapaarisatavatan
        hyvinmenee kirjoitti:

        Nyt meillä Sammatin Mökkiläisillä menee tosi hyvin!!! Ei olla enää Lanteenin muijan ikeen allla!!! Mennään Saloon Nuija-Paariin, siellä kun on P-oikeutet niin saataan olutta ja pilsneriä ninpaljon kun vaan jaksetan juota. Ja kun alkka hiukasen, sit ostetan Bob-Gornia.
        Vittu, meilä mene Hyvin!!!

        Oleme samma mielttä! Lähteme Sammatistta ja meneme Salon Nuijja-Paariin. Ei tartte katella Lanteeni akan typerännäköstä naamaa.
        Juotaaan vaan pilsua ja syötään Bobs-Gorniksija.


    • Pataässätässä

      Mikä meininki? Onko auki vai kiinni?

      • Ex-asiakas

        Kiinni on ja pysyy. Ellei löydy ostajaa paikalle.


    • Hiidenvedenpete

      Hei! Mitenkäs jos kaikki me murisijat ja haukkujat koottaisiin voimamme yhteen ja ostettaisiin Lahnis varmoihin käsiin. Tuohon firmaan ei kyllä kosketa, mutta kiinteistö lienee jonkun arvoinen, tulevaisuudessa, ei nyt. [email protected]

    • Hähtäh

      Mikä tilanne nyt? Facebookissa on niin outoja päivityksiä, ettei ihan ota touhusta selvää. Jotain hyviä uutisia kuulemma, mutta mitä?

      • Ex-asiakas

        Se naurettava muija esittää. Lumetta ne facekirjotukset. Just oli velkomustuomio : 90 tonnia maksamatta tukkurillekin


      • Anonyymi
        Ex-asiakas kirjoitti:

        Se naurettava muija esittää. Lumetta ne facekirjotukset. Just oli velkomustuomio : 90 tonnia maksamatta tukkurillekin

        Jalkoja levittämällä pärjää köhempikin ämmä.


    • Anonyymi

      Kuka osti Lahnajärven?

      • Anonyymi

        Kuuluiko kauppaan myös koko Lahnajärvi, heh, no sit meni halvalla?


    • Anonyymi

      Mä ihmettelen miten edellinen omistaja ei osaa päästää paikasta irti. Jatkuvasti päivittää lahniksen facea, vaihtaa profiili- ja taustakuvia. Miksi? On myös huonoa mainosta paikalle, ja uudelle yritykselle.

      • Anonyymi

        Totta. Mutta naurettavaahan hänen toiminta on koko ajan ollut!


    • Anonyymi

      Ravintola Lahnajärvi avataan 1.4.2020.

    • Anonyymi

      Näyttää ex-omistaja tuolla Fuengirolassa nenä punaisena tissuttelevan...

    • Anonyymi

      Lahnajärvi hyvä!

    • Anonyymi

      Onhan tosta Lahnajärvestä semmoisia nostalgisia muistoja jostain 80-luvun alusta.Lähdettiin Stadista (siis Stadista,ei nykyisestä vihreiden hallitsemasta Tsadista)ajelemaan milloin minnekin, se ajoi joka oli vähiten kännissä.Käytiin kerran sitten Raisiossa sakka mut siellä oli jo bensiksen baari menny kiinni ja nukuttiin pari tuntia siinä aseman pihalla ja lähdettiin kotiinpäin.Ensimmäinen auki oleva paikka oli sitten Lahnajärvi.Ostettiin kuskille vissyä eikä kukaan muukaan saanu kaljaa:).Pelattiin siinä aikamme jotain videopelejä,mä muistaakseni voitin,tai sit se oli se toinen tai joku kumminkin voitti.Ja sit me lähettiin kotiin ruosteisen Crownin helmapellit lepattaen.Voi niitä aikoja ja niitä krapuloita.

      • Anonyymi

        Siellä oli hyviä venäläisiä naisia,
        Nykyinen salolainen kyttäpersupolitiikko ratsasi sen ja hyvä bordelli meni kiinni.
        En persuja äänestä koskaan.


    • Anonyymi

      Nyt on hyvät kokit.

      • Anonyymi

        Ja hyvä meininki muutenkin.


    • Anonyymi

      Saako sieltä kaljaa nykyään?

    • Anonyymi

      Kannata lakialoitetta kahden sähkömittarin sallimiseksi samassa taloudessa. Yksi mittaisi pörssisähköä sen ollessa halpaa ja toinen sopimussähköä sen ollessa halvempaa.
      Nykyinen laki kieltää kahden mittarin käytön!!
      https://www.kansalaisaloite.fi/fi/aloite/12663

    Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      135
      5479
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      33
      3375
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      17
      1883
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      23
      1855
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      21
      1699
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      73
      1548
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      13
      1447
    8. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1327
    9. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1326
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      21
      1295
    Aihe