Vuokraturvasta huonoja kokemuksia

Erittäinen pettynyt

Erittäin huonoja kokemuksia Vuokraturva-nimisestä yrityksestä

En suosittele kenelleekään milloinkaan, koskaan, ikinä, missään tilanteessa vuokraamaan asuntoa Vuokraturvan kautta. Itse olen saanut niin huonot kokemukset kyseisen yrityksen toiminnasta että haluan varoittaa muitakin. Palvelu on erittäin huonoa ja hidasta, yhteydenottoihin, sähköposteihin ja puheluihin ei vastata. Asiat jäävät hoitamatta eivätkä mene eteenpäin ennen kuin asianajaja ottaa heihin yhteyttä. Ja vuokravakuuksia ei meinata palauttaa millään. Joten en suosittele kenelleekään käyttämään kyseisen yrityksen palveluja!

54

27346

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Bulla

      Mainoksessaan kehuvat hankkivansa vuokralaiset "markkinajohtajan ammattitaidolla"!
      Jos heidän ammattitaitonsa on niin ala-arvoista, että mm. ei osata toimeksiantosopimuksesta lukea mille ajalle asunto annetaan vuokralle vaan tehdään vuokrasopimus ihan väärin tiedoin, niin mietin millaisella ammattitaidolla muut, ei markkinajohtajat hoitavat asiakkaidensa asiat....

      Kokemukset ovat, että palvelu on hidasta, asioihin ei reagoida, ei omata sisälukutaitoa yms..

      Joten emme suosittele Vuokraturva yritystä kenellekään emmekä itse tule koskaan enää, tämän yhden kerran jälkeen käyttämään ko. yrityksen "palveluja ja ammattitaitoa"!!

      • CORAP

        Ihan samat kokemukset mulla myös, ärsyttävintä kun ne eivät vastaa siihen puhelimeen vaikka välillä tyyttää varattua ja vaikka jättä vastaajan viestin että soita heti takas, niin ei tuu mitään vastausta. Olen käyttänyt vuokraturvaa puoltoistvuotta sitten ja silloin homma toimi todella hyvin mutta nyt joulukuussa palvelu oli todella huonoa enkä käytä heitä enää koskaan.


      • AARGH!!
        CORAP kirjoitti:

        Ihan samat kokemukset mulla myös, ärsyttävintä kun ne eivät vastaa siihen puhelimeen vaikka välillä tyyttää varattua ja vaikka jättä vastaajan viestin että soita heti takas, niin ei tuu mitään vastausta. Olen käyttänyt vuokraturvaa puoltoistvuotta sitten ja silloin homma toimi todella hyvin mutta nyt joulukuussa palvelu oli todella huonoa enkä käytä heitä enää koskaan.

        vastaavia kokemuksia! Eli helvetin hidas ja huono palvelu. Ei vastata puhelimeen ja kun vastataan niin luvataan selvitellä ja soittaa takaisin, mitä ei kuitenkaan tapahdu.
        Välittäjä ensin lupasi asunnon, jonka jälkeen "huutokauppasi" sitä seuraavalle, kutsui yksityiseen näyttöön muitakin katsojia.
        Sen jälkeen odotettiin vko vuokrasopimuksen saapumista s-postiin (vaikka piti tulla samana päivänä). Ja, kappas, vuokrasopimuksessa luki että asuntoon on tulossa putkiremontti. Tätä ei oltu kerrottu missään vaiheessa hakuprosessia, ei näytössä tms. Ja tässä vaiheessa elettiin aikaa 3vkoa ennen muuttoa.
        Nyt sitten selvitellään saadaanko vuokranalennusta vai haastetaanko oikeuteen. Kuluttaja-asiamies oli ainakin oikein innokas hoitamaan asiaamme jos niin halutaan. Helvetti mitä urpoja. Saa nähdä mitä on vielä tulossa.


      • ne.kysettävät.teit

    • täti ESpoo

      Totta on muuten kaikki edellä kirjoitettu. Tosi tahmeaa palvelua.Minullekaan ei vastattu viesteihin eikä puheluihin. ETsin opiskelijalle asuntoa eikä välittäjä edes tiedä voiko asuntoon hakea opiskelijat. OLIs ottanu edes asian selville.

    • Todella pettynyt

      Todella huono palvelu. Kannattaa ottaa oma lakimies mukaan, kun Vuokraturvan kanssa asioi.

    • ei, ei , ei, ei

      Ehkä Vuokraturvassa aika menee (ainakin pomon Timo Metsolan) siihen että kirjoitellaan kaikkiin mahdollisiin lehtiin "asiantuntijalausuntoja" vuokra-asioista.
      Milla siinä ehtii varsinaista vuokravälitystä hoitamaan.

    • pivota

      ehkei millään!!!!!

    • honokissa

      ja kiva kun nyt piti saada vakuusfyrkat takas niin uuni on paskanen 1 vanha ja pitäis maalaa ku on poltettu vaikka ei polteta vaanedellinen asukas on san hoitanu et kivaa ei muuten mut me haluttais fyrkat takas

    • kurpä

      Tosiasia on että missään asiassa ei tässä maassa näytä enää saavan edes kohtuullista palvelua. Mitä tulee vuokrapalveluihin niin SATO se vasta perseestä onkin. Ja vuokrat ovat silkkaa ryöstöä.

      Vuokralaiset ovat yksi ryhmä jota pompotellaan, kusetetaan, kupataan jne niin paljon kuin sielu sietää ... kun milläs pistät hanttiin. Joo, voi palkata asianajajan joka maksaa vitusti vain jotta selviää, että huono palvelu ei ole laitonta. Kuluttaja-asiamieskin on täysin munaton; osaa ja voi antaa vain suosituksia ja huomautuksia, joihin nämä yritykset sitten pyyhkivät perseensä.

      Jäljet johtaa sylttytehtaalle eli eduskuntaan, jossa poliitikot eivät ole kymmeniin vuosiin pistäneet tikkua ristiin suomalaisen ja varsinkin pääkaupunkiseutulaisen ihmisen asumisongelmien eteen.

      Mulle riitti tämä paska juuri tämän vuoden alussa. Olin ajatellut että en osta omaa, koska perin sitten aikanaan mm. pari asuntoa. Mutta muutin mieleni. Menen lainaneuvotteluihin viikon kuluttua ja sen jälkeen en käy missään Saton talossa enää edes paskalla.

      • kunpa pysyisi

        Kun minä asuin VVO:n asunnossa, oli vielä ihan mukavaa, taisi olla vuonna 2009. Sitten asuin erään vakuutusyhtiön asunnossa, ja irtisanominen kävi sähköpostilla (soitin tietysti ensin). Vuokravakuuskin tuli ihan muutaman päivän sisällä. Kun sitten muutin Avaran (Arenna) ihan uuteen vuokra-asuntoon, alkoi kaikki tökkiä. Isännöitsijä ei vastannut koskaan, eikä soittanut takaisin, vaikka olin jättänyt soittopyynnön. Tosin vuoden sisällä taisi olla kolme isännöitsijää (kerrallaan tietysti). Nykyisin asun erään vuokrayhtiön vuokra-asunnossa, joka valmistui viime vuoden lopulla. Minusta oli ihan outoa kun jo muuttopäivänä tuli tiedote, että televisiokaapeli ei toimi. Seuraavana päivänä tuli tiedote, että vasta sinä iltana toimii. Oudoksi tämän tekee se, että edellisessä asunnossa ei oltu saatu laajakaistaa vedettyä, piti olla jo muuttaessa. Asia oli kiinni taloyhtiöstä, ei operaattorista. Mitään ei ilmoitettu missään vaiheessa. Ei vain toiminut. Luovutin ja otin mokkulan. Sitten lämpöjä nostettiin, kukaan ei ilmoittanut mitään, vaikka asunto oli kuin sauna. Nyt tulee kaikesta poikkeavuudesta tiedote, tosin asia on ajankohtainen aina jo seuraavana päivänä. Parempi sekin kuin ei mitään! Eihän sitä tiedä miten käy jatkossa, mutta ainakin nyt on kiva vuokranantaja.


      • Anonyymi
        kunpa pysyisi kirjoitti:

        Kun minä asuin VVO:n asunnossa, oli vielä ihan mukavaa, taisi olla vuonna 2009. Sitten asuin erään vakuutusyhtiön asunnossa, ja irtisanominen kävi sähköpostilla (soitin tietysti ensin). Vuokravakuuskin tuli ihan muutaman päivän sisällä. Kun sitten muutin Avaran (Arenna) ihan uuteen vuokra-asuntoon, alkoi kaikki tökkiä. Isännöitsijä ei vastannut koskaan, eikä soittanut takaisin, vaikka olin jättänyt soittopyynnön. Tosin vuoden sisällä taisi olla kolme isännöitsijää (kerrallaan tietysti). Nykyisin asun erään vuokrayhtiön vuokra-asunnossa, joka valmistui viime vuoden lopulla. Minusta oli ihan outoa kun jo muuttopäivänä tuli tiedote, että televisiokaapeli ei toimi. Seuraavana päivänä tuli tiedote, että vasta sinä iltana toimii. Oudoksi tämän tekee se, että edellisessä asunnossa ei oltu saatu laajakaistaa vedettyä, piti olla jo muuttaessa. Asia oli kiinni taloyhtiöstä, ei operaattorista. Mitään ei ilmoitettu missään vaiheessa. Ei vain toiminut. Luovutin ja otin mokkulan. Sitten lämpöjä nostettiin, kukaan ei ilmoittanut mitään, vaikka asunto oli kuin sauna. Nyt tulee kaikesta poikkeavuudesta tiedote, tosin asia on ajankohtainen aina jo seuraavana päivänä. Parempi sekin kuin ei mitään! Eihän sitä tiedä miten käy jatkossa, mutta ainakin nyt on kiva vuokranantaja.

        Itsekin asuin aikaisemmin VVO:n asunnossa ei ollut häirintää siinä mittakaavassa kuin nyt. Mutta äsken sain puhelun Lumo kodit oy joltakin joka kiitetävästi kauppasi Lumo kodit oy asukkaalle parvekelasitusten huoltoa joka hänen esityksen mukaan olisi vuokralaisen maksettava kun kieltäydyin niin kysyi kenelle olisi soitettava kyseisessä asiassa sanoin että soita lumo kodit oy tai Kojamolle mutta ei ainakaan mulle asun vuokralla en omista asuntoa enkä siis maksa kunnostusta ja onhan VVO jolta kysyä. Mainos telkusta ei vuokravakuutta eikä tyytyväisyys takuuta kuvastaa hyvin tilannetta.


    • - ABC

      Mistähän mahdat puhua? Eihän Vuokraturva palauta vuokravakuuksia vaan vuokralainen maksaa vakuudet suoraan vuokranantajalle? Vuokranantaja palauttaa vakuudet vuokrasuhteen päätyttyä, eikä Vuokraturvalla ole tämän asian kanssa tekemistä?

    • esteri55

      Pankkini ei suostuisi millään tekemään vuokravakuustiliä, jossa vuokranantajalle annetaan mahdollisuus nostaa tilin rahat milloin tahansa. He sanovat, että rahat voi nostaa vasta vuokrasuhteen päätyttyä ja päättymispäivä merkitään vuokravakuustilipaperiin. Vuokraturva tällaisen tilin kuitenkin vaatii. Onko ihan laillista?

      • tyytyväinenAsiakas

        Vakuus 2 kk vuokran määrä minun tililleni, sama kuin mihin vuokra tulee.
        Vuokravakuustilit ovat ällöttävää pelleilyä. Annan asukkaan käyttöön sata tai kaksisataa tonnia maksavan asunnon ja nytkö olen epäluotettava konna jollnka haltuun ei voi antaa vuokravakuutta?
        Vuokraturvan hössö virkailija muuten tuputti tuollaista vuokravakuustiliä heti seuraavalla viikolla juuri kun oli edellisen viikon lopussa kertonut vaativani talletusta vuokranmaksutilile.
        Kaksi vuokrausta muuten ok. Toisessa asukas yhä vuodesta 2006 asti. Toisessa 2009 tullut muutti juuri pois putkiremontin alta.


    • muitafirmojalöytyy

      En suosittele enää, olen käyttänyt Vuokraturvaa ennen, silloin palvelu toimi, nyt ei enää toimi, ei- ammattimaista henkilökuntaa, hommat ei hoidu asiallisella tavallla, ja minä maksan heidän töpeksimisensä, viimeinen kerta kun tätä firmaa käytän!

      • DD-Indeed

        Juuri muutin pois Vuokraturvan välittämästä asunnosta ja jäi kyllä niin paskanmaku suuhun, että huhhuh. Asiakaspalvelussa ainut toimiva asia oli välittäjä/esittelijä, joskin hänen kiinnisaanti oli välillä hankalaa, mutta asiat hoituivat mukavasti. Mutta heidän konttorivirkailija oli täysi kyrpä, elämäänsä kyllästynyt kirjastotäti-tyyppinen nainen, joka ei edes toivottanut hyviä jatkoja asunnon luovutushetkellä. Mutta hetkeä ennen palveli ja nuoleskeli jonkun muun asiakkaan perärööriä niin mukavasti että. Ihan peruskäytös oli töykeää.

        Ja mitä tulee firman toimintatapoihin, nimestä päätellen ni todellisuudessa vuokraajaa se ei "turvaa", firma ei itsekkään ole kunnolla perillä vuokra-asumisen lakipykälistä, itse selvittelin asiat, jotta ei päästy mua huijaamaan mitenkään. Vuokraturva siis loppupeleissä ainoastaan välittää asunnon ja on välikätenä vuokralaisen ja asukkaan välillä asunnon vuokraushetkellä ja avaimien palautuksessa, muttei puutu muuten mihkään vuokra-asumiseen liittyvään, vaan jättää vuokralaisen/antajan hoitamaan asioista keskenään.

        Ja vuokranantajasta en edes ala mitään kirjoittamaan, se on kanssa melkoinen tarina. Onneksi sentään kiltisti palautti vuokravakuuden, vaikka yriti kepuloida osaa siitä itselleen.


        En suosittele Vuokraturvaa, vuokratkaa ennemmin vuokra-asunto yhtiöltä asunto, siellä ollaan sentäs asioista perillä ja ne hoidetaan.


    • NouProbleemo

      Kaksi kertaa vuokrannut asunnon Vuokraturvan kautta, eikä mitään ongelmia ole ollut. Tälläkin hetkellä asutaan Vuokraturvan kautta vuokratussa uudehkossa asunnossa kohtuu vuokralla. Kaipa sekin vaikuttaa millaisen vuokranantajan sattuu saamaan, itsellä kai käynyt tuuri myös näiden kanssa.

    • ChristianRH

      Minulla on henk.koht. erittäin huonoja kokemuksia kyseisestä firmast. Menin sovitulle näytölle mutta siellä ei ollut ketään. Soitin ja vastaukseksi tuli 'Ai niin joo, kato, tsori, ei kai haittaa'... Seuraavalla kerralla 'meklari' oli myöhässä, ei tiennyt missä kyseinen asunto oli eikä pystynyt vastaamaan yhteenkään kysymykseen koskien huoneistoa. Säälittävää touhua.

    • välttäkää

      Minulla kans on huonoja kokemuksia. Vuokraturva laittoi mainokseensa 28 neliön asunnosta.
      Kun menin paikalle se oli kyllä pienempi. Paljon pienempi. Olen sentäs elämäni aikana nähnyt mikä on 28 neliön ja mikä on paljon pienempi. En viitsinyt kysyä mitään siitä sillä muut asunnonhakijat olivat sitä "karjaa" että eivät myöskään uskaltaneet kysyä mitään kun asunnonesittelijä oli ottanut naamaansa sellaisen ilmeen että on itse ukkojumala ja korkein auktoriteetti tyyliin "minultahan ei kysytä mitään". Monet vain jättivät hakemuksen nopeasti ja lähtivät livohkaan.
      Kehtaavatkin valehdella!

    • Helvetinhelvetti

      Vuokraturva syrjii eläkeläisiä. Kelan vakuus ei kelpaa, vaikka hakija ei olisikaan toimeentulotuen varassa.

      • Anonyymi

        Itse vuokran-antajana en ota kelan asiakkaita, sillä asiakas saa itse päättää, maksaako kela vuokraosuuden asiakkaalle vai vuokranantajalle. Oma kokemukseni oli, että vuokraaja halusi itse maksaa vuokran-antajalle. Vuokra-raha ei tullut koskaan vuokran- antajalle , vaan jäi vuokraajalle sähkölaskun maksamiseen. Itse vuokranmaksu oli toissijaista. Lopputulos oli vuokralaisen irtisanominen.


    • Anonyymi

      Hyvä kun on tällainen ketju sillä nyt en annakaan heille asuntoa välitettäväksi. Luulen, että air bnb voi olla parempi ratkaisu.

    • Anonyymi

      Vuokralaiset täällä valittavat.

      Vuokralle antajana minulla on hyvät kokemukset Vuokraturvasta. Homma on hoitunut aina nopeasti ja kätevästi netin kautta. Vain avaimen luovuttaminen välittäjälle ennen ensimmäistä näyttöä vaatii henk.koht. tapaamisen, jonka voi tehdä samalla, kun käy vanhan vuokralaisen kanssa pitämässä loppukatselmuksen.

      Hyviä ja säntllisiä vuokralaisia on ollut, ei mitään ongelmia vuokranmaksuissa tai asunnon kunnon suhteen.

    • Anonyymi

      Ihmetyttää ylikalliit vakuudet esim. 1900-luvun talo (remonteista ei mainintaa), silti vakuus voi olla jopa 3000e vuokran lisäksi tuntuu rahastukselta. Ko.firman ilmoituksia katsoneena vaikea löytää kohtuuhintaista.

    • Anonyymi

      On ollut vaihtelevia kokemuksia. Myös huonoja. Yhdessä kivalta vaikuttavan asunnon näytössä välittäjä sanoi, että talossa on tehty putkiremontti ja muut isot remontit. Se oli hyvä uutinen talon iän yms. takia. Sitten asuntoa tarjottiin jo samana päivänä ja olisi pitänyt vastata heti. Halukkaita oli kuulemma useita jonossa. Kysyin uudelleen remonteista ja lopulta selvisi, ettei putkiremonttia ollutkaan tehty. Tuli aika huijattu olo.

      • Anonyymi

        Ilmoittakaa kuluttajansuojaviranomaiselle jos näytössä valehdellaan


    • Anonyymi

      En suosittele kenellekkään.

    • Anonyymi

      sitä varten on asianajotoimistoja. Ajaakseen ihmisiä kodittomiksi, jos satasen kämpästä ei tipu kahta.

    • Anonyymi

      Täysin samaa mieltä. Erittäin huonoa asiakaspalvelua! Nuori "asiakaspalvelija" tyttö huutaa puhelimessa, täysin törkeä asenne asialliseen palautteeseen. Vuokralaisen muuttaminen tehty vaikeaksi, ei saa edes päivää ennen muuttaa vaikka edellinen asunto pakko irtisanoa edellisen kuukauden loppuun. Avaimien haku Helsingin toimistosta vain ensimmäisenä vuokrauspäivänä ja siihenkin varattu aikaa ruhtinaalliset 2 h 45 min.. Vuokravakuuksien järjestämiseen ei käy kätevät kk-maksuiset palvelut, vaan pitää olla käteisenä koko summa tilille. Ikinä törmännyt näin ala-arvoiseen palveluun ja näin hankalaan järjestelyyn, vaikka muuttoja takana muutama.

    • Anonyymi

      Minä taas olisin halunnut antaa asuntoni vuokrattavaksi heidän kauttaan. Laitoin yhteydenottolomakkeen heille kaksi viikkoa sitten, eikä kukaan ole vastannut. Sitten laitoin sähköpostia, kukaan ei ole vastannut. Puhelimeenkaan ei kukaan vastaa, joten eivät vissiin tarvitse asiakkaita. Hyvä tietää kokemuksia kyseisestä yrityksestä, valitsen jonkun luotettavamman yrityksen.

    • Anonyymi

      Ovat vuokranantajan puolella, sillä hehän Vuokra"turvalle" maksavat välityspalkkion. En suosittele yritystä silti kenellekään. Jopa meidän vuokranantajalla on mennyt hermot heidän viivyttelyyn asiakaspalvelussa.

      Kannattaa ottaa oma asianajaja mukaan, kun tämän ahneen yrityksen kanssa asioi. Haluavat vain turvata oman rahavirtansa jatkuvuuden.

      Vuosisadan harhaanjohtavin yrityksen nimi. "turva"...

      • Anonyymi

        Juuri tälläinen surkra kokekus. Avaan asiaa tarkemmin ensi kuussa. Julkisesti. Ihan on syvältä koko lafka.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juuri tälläinen surkra kokekus. Avaan asiaa tarkemmin ensi kuussa. Julkisesti. Ihan on syvältä koko lafka.

        Samat kokemukset. Tarina tulee julkisuuteen täältäkin. Törkeää vuokralsisten kohtelua.


      • Anonyymi

        Varokaa.


    • Anonyymi

      Anonyymi! - Todellakin oli hyvä tietää! Kuinka tuollainen saa pitää yritystään yllä!? Siis - Hämäystä!

    • Anonyymi

      Samoja kokemuksia lähipiirissä. Koko tarina myöhemmin. Jos voitte vuokrata muualta tehkää se.

      • Anonyymi

        Aivan varmasti. Omistan useita asuntoja jotka vuokraan itse. Haluan myöa vuokranantajana sitä, että vuokralaisisiani kohdellaan hyvin. Siksi ei kiitos Vuokraturvalle. Olen kuullut vuoden sisällä useammankin ala-arvoisen tarinan ko toimijasta.


    • Anonyymi

      Luin koko ketjun, sillä kiinnostaa tietää ko. firmasta. Olen laittamassa asuntoa vuokralle ja haluan käyttää siihen välitysfirmaa.
      Monikaan ketjussa ei näytä ymmärtävän, että firman tehtävä on vuokrata muitten asuntoja eteenpäin ja turvata nimen omaan vuokraajan etuja. Toisin sanoen löytää luotettava ja maksukykyinen vuokralainen, hoitaa vakuus ja vuokrasopimus, sekä hoitaa avainten luovutus ja takaisinsaanti. Muu jää asunnon omistajalle.
      Asunnon omistaja on se henkilö, joka päättää vuokran suuruuden ja johon ollaan yhteydessä jos asunnossa on jotain sellaista vialla, joka ei ole asunnon haltijan (vuokralainen) vastuulla. Omistaja on se jolla on velvoite huolehtia siitä, että asunto on vuokraehdoissa sovitussa kunnossa. Vuokralaisella taas on velvoite pitää asunto siistinä ja palauttaa se omistajalle siinä kunnossa kuin se vuokrakauden alkaessa oli. Normaalia kulumista saa asunnossa olla, esim. 10 vuoden jälkeen. Mikäli asuntoa ei ole pidetty kunnossa, tai vuokria on jätetty maksamatta, on omistajalla oikeus pidättää vuokravakuus tai osa siitä.
      Vuokraturva ei liity asumisen aikaisiin asioihin mitenkään. Itsellä on hyviä kokemuksia heidän palveluistaan. Olen tälläkin hetkellä takaajana kahdelle lapselleni, jotka löysivät asunnon Vuokraturvan kautta, eli sen verran on firmasta kokemusta.

      • Anonyymi

        Minä taas vuokraan kaiken itse ilman välittäjää. Vuokralaisten valinta on tosin tullut koko ajan vaikeammaksi, kun itse rahansa asaitsevia ei enää tunnu löytyvän. KELAlla "työssä" olevat taas ovat rauhattomia - tulevat ja menevät. KELA-tapausten joukossa on kyllä sitten myös niitä, jotka pysyvät. Esimerkiksi iäkkäät työttömät ovat suhteellisen pysyviä. Työelämään pääsy on erittäin epätodennäköistä, joten vuokrasuhde on KELA-vetoinen ja pitkäaikainen.

        En usko, että yhdelläkään välittäjällä on aikaa perehtyä vuokralaisten taustoihin riittävästi. Nykyään joutuu seulomaan helmiä renttujen joukosta ihan tosissaan.

        3 virhettä olen tehnyt: 1. Huumeongelmainen meni seulan läpi ja vuokrasuhde purettiin. Toinen ongelma oli vuokraus Nokian toimitusjohtajan suosittelemalle henkilölle. Kolmas oli tuttavan suosittelema henkilö, joka sitten rikkoi asuntoa ja maksoi vasta oikeudenkäynnin jälkeen. Osapuilleen joka 10. vuokralainen on jonkin tason ongelma. 90 % vuokrasuhteista on kokonaan ongelmattomia.


    • Anonyymi

      Tuttavan kokemus. Yksi varoitus ja parin päivän päästä häätö tämä kuukaudessa henkilölke jolla ei koskaan ollut aienmin ongelmia ja vuokratkin usein jopa etuajassa. Pidättivät lisäksi 1.5 kk vuokravakuutta uudelleen vuokraukseen.

    • Anonyymi

      Ei se kuulkaa parempaa ole, asuupa omassa asunnossa tai vuokralla. Molemmista on kokemusta. Isännöinti on samanlaista kummassakin. Isännöitsijät usein haluttomia mihinkään, tai ei saa kiinni, tai unohtavat asioita tehdä, tai tiedotukset hoidetaan huonosti jne. Taloyhtiön puheenjohtajalle kun tiedottaa asioista, hän vie oman kokemukseni mukaan tiedon isännöitsijälle parhaiten ja nopeiten.

    • Anonyymi

      Huonot kokemukset täälläkin. Annoimme Vuokraturvalle toimeksiannon vuokrata yksiömme, ja asunto oli karmeassa kunnossa vuokralaisen jäljiltä, eikä vuokralaista meinattu saada ulos. Mitään vastuuta ei vuokraturva ottanut eikä vuokralaiselta saatu ahi goista korvausta.
      En missään tilanteessa enää ole missään tekemisissä tämän yrityksen kanssa.

      • Anonyymi

        No höh... Mikään firma, eikä kukaan yksityinenkään pysty luottotietoja lukuun ottamatta. tarkastamaan vuokralaisen taustatietoja. Et voi edes pyytää rikosrekisteriotetta, tai mainetodistusta. Sellainen kun on nykyään yksiselitteisesti laitonta. Ne ajat oli ja meni.

        Tuo Vuokraturvahan takaa normaalin vuokravakuuden lisäksi ylimääräisen takauksen ensimmäisen vuoden vuokranmaksusta, Eli jos vuokrlainen jättää vuokrat maksamatta, niin Vuokraturva maksaa. Sula mahdottomuus kenenkään on taata sitä, millaisen vuokralaisen lopulta saatkaan.

        On omaakin kokemustakin vuokraturvan kautta tulleesta vuokralaisesta muutaman vuoden takaa.
        Nuori nainen, jonka kanssa pari vuotta meni ihan ok. Maksoi vuokrat ja kun kävin, niin asunto oli ihan siistissä kunnossa. Yhtäkkiä vuokranmaksu loppui ja kun viimein pääsi katsomaan asuntoa, niin huumekämppähän siitä oli tullut. Kaikki paikat hajotettu, jaakaappi ja hella paskana, seinät sotkettu, keittikalusteet hajalla jne... Se leikki maksoi minulle 6 kk x 680 € vuokratappiot 10.000 € remonttikuluja. Mutta en minä siitä Vuokraturvaa syytä ja vaikea on syyttää itseänikään. Tarvinneeko kertoa, että **tuttaa ja rankasti.


    • Anonyymi

      Kiitos silmiä avaavista kommenteista. Pysyn siis kaukana ko. firman toiminnoista.

    • Anonyymi

      Samanlaista kokemusta kyseisestä yrityksestä. Sitten toinen pahempi on vanha Realia, uusi Retta joka kusee samalla tavalla silmille. Vuokrasivat asunnon joka paljastui olevan täysin homeessa, ja tähän asiaan ei viikossa saatu mitään muutosta vaan pomputettiin joka suuntaan ilman päätä tai häntää. Tähän asti vain vähätelty home kuvia, sekä pomputettu joka suuntaan koska " tämä ei kuulu meille".

      Pyydän sydämeni pohjasta, älkää ikinä menkö Retta asuntoihin, 4 asunnosta 3 huoneessa suurpellossa ja 1 luokattomassa kunnossa. Pistävät maksamaan näköjään 2400e siitä että altistettikn 2 päivää itseämme ja minulla sekä kumppanilla järkyttävät oireet ja nenä vuotaa verta siellä ollessa.

      • Anonyymi

        Homeinen kämppä ei ole vuokraturvan, vaan lähinnä asunnon omistajan / taloyhtiön ongelma. Vuokratasonkin määrää asunnon omistaja, ei Vuokraturva.

        Pari kertaa Vuokraturvaa käyttänyt ilman ongelmia. Kolmannella kerralla, eli vajaa vuosi sitten asuntoon ei löytynyt vuokralaista, jonka luottotiedot olisivat olleet kunnossa. 3 kk yritettiin, laskin vuokraa ja tein pientä pintaremppaakin. Sitten luovutin ja myin asunnon.


    • Anonyymi

      Olimme jo vuokraamassa 4h k toisen vuokrafirman kautta, kun heidän sopimuksensa meni umpeen kesken neuvottelujen. Vuokranantaja valitsi seuraavaksi Vuokraturvan.
      Asunto oli ollut koko kesän tyhjillään ja vuokranantaja oli ehtinyt tehdä asuntoon muutoksia hädissään, jotka madalsivat asunnon arvoa. Vuokraturva laittoi asuntoon korkeamman vuokran, ja käyttäytyi meitä kohtaan tylysti. Vuokranantaja maksaa isosta asunnosta kuukausittain huomattavan vastikkeen. Vuokraturva ei kai halunnut vuokrata vakavaraiselle perheelle asuntoa vaan etsii lyhytaikaisia opiskelija-asujia joiden vuokran maksaa asumistuki. Nyt olemme päättäneet välttää kyseistä yritystä, on vielä olemassa välitysfirmoja jotka ovat sekä vuokranantajan että vuokraajan puolella. Tuskin kukaan Vuokraturvaan kahta kertaa sortuu.

    • Anonyymi

      En vuokraa koskaan vuokraturvan kautta asuntoa. Paskaa paskaa paskaa!

      • Anonyymi

        No kerro parempi vaihtoehto? Mikä muu yritys toimii paremmin?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No kerro parempi vaihtoehto? Mikä muu yritys toimii paremmin?

        Olen tehnyt viimeisen kolmen vuoden aikana neljä tai viisi vuokrasopimusta Vuokraturvan välittämänä. Tähän mennessä kaikki toimeksiannot on hoidettu hyvin, ihan nopeasti ja minun ymmärrykseni mukaan ammattitaidolla. Tarjolle tuodut asukkaat ovat olleet hyviä ja luotettavia (valitettavan liikkuvaisia kylläkin. Johtunee siitä että asunnot ovat yksiöitä ja asukkaat nuoria) ja asiakirjat on tehty hyvin ja ripeästi.


    • Anonyymi

      Kokeilin vuokraturvan kautta vuokrata asuntoa. Soitin ja kerroin tilanteen. Minulla on huippupaikalla 12min Helsingistä junalla luonnon helmasta 3 h k vuokrattavana jne. Lupasivat vastata sähköpostilla. Sitä sähköpostia en saanut jne....

      • Anonyymi

        Niin huonoa ja epäystävällistä palvelua en ole kohdannut aikoihin. Tarve oli vuokrata asunto ja samalla antaa toiselta paikkakunnalta asunto vuokrattavaksi. Viesteihin ei vastata, puhelimella ei saa ketään kiinni ja jos saa niin palvelu on luokattoman huonoa.


    • Anonyymi

      Siltä alkaa näyttämään, lienee Metsollat ote pettänyt.
      2010 asunnon saaminen vei 48 tuntisia mutta nyt ei onnistu edes viikossa, väännetään ja käännetään.
      En tiedä mitä siellä sitten on tapahtunut ja tuota samaa ongelmaa oli muillakin. Ymmärrän kyllä suomalaisen lasikuuden mutta tuo on vedetty nyt ihan omiin sfääreihinsä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1565
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1204
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1127
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1036
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      985
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      967
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      892
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      870
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      714
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      670
    Aihe