Miltä näyttää allergiareaktio vauvan poskilla? Onko jossain kuvaa vai osaako joku kuvailla? Vauvamme posket ovat aina hieman punoittavat ja nyppyläiset, mutta tämä vaihtelee paljon... enkä osaa yhdistää mihinkään ruoka-aineeseen sitä. Onkohan punoitus normaalia?
allergisen vauva poski?
4
298
Vastaukset
- herkkä iho
posket on aina välissä punaiset ja röpöläiset ja saattaa olla näppyjäkin. Maitorupi-tyyppistä ihottumaakin (oli aika pahan näköinen) oli taannoin, mutta ei todettu maitoallergiaa.
Vauvojen iho on tosi herkkä ja helposti tulee näppyä/ihottumaa, vaikkei allergiaa olisikaan. Jos vauva puklailee tai kuolaa ja hieroo sitten kasvojaan, niin se saattaa aiheuttaa iho-oiretta. Tai esim. unirätillä hinkaa kasvoja. Myös liian karhealla paperilla pyyhkiminen voi olla pahasta. Harvalla vauvalla taitaa iho olla silkinpehmeä ja helakka päivästä toiseen:)
Rasvaus oikealla rasvalla on tärkeää. Meillä vääränlainen rasva pahentaa ihoa. Jos ihottuma oikein ärtyy, niin kannattaa näyttää lääkärillä. Kotikonsteina voi myös kokeilla kortisonia.- ......
Kiitos vastauksestasi :) Ehkei tuo olekaan allergiaa vaan esim. äsken mies pussasi vauvan poskia ja parta saattoi hangata. Olen käyttänyt ceridalin lipogeeliä ja öljyä naamaankin, sillä se hylkii vettä ja puklua ja pitää ihon puhtaana moisista. Ja on säilöntä- ja väriaineetonta ja vain muutamaa (turvallista) ainesosaa.
- 5:n äiti
Minkä ikäinen vauvasi on? 1-2 kk ikäisillä on aina näppylöitä poskissa. Ne ovat nimeltään hormooninäppyjä, ja paranevat ajan myötä itsestään.
- .....
4,5 kk on... ja syönyt jo kuukauden kiinteitä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k232512- 622414
Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän
Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi1062290- 321537
Hajoaako persut kuten 2017?
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011217813.html Tämä on totisinta totta. Persut on murroksessa. Osa jättää puolueen2381532- 321520
Kamala uutinen: Henkilö kuoli Tokmannin pihaan Kankaanpäässä- Jäi trukin alle
IL 9.5.2025 Ihminen kuoli Kankaanpään Tokmannin edustalla perjantaina aamupäivästä. Poliisin mukaan henkilö oli jäänyt371442- 281220
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä201186- 951171