Elikkäs, jatko-opiskelut ois suunnitteilla ja avopuoliso haluaisi takas karjalan kotikunnaille. Minulle se sopii vallan mainosti mutta kaupunki on vielä haussa. Nuo kolme em. olisvat kärjessä koska sieltä löytyi haluttu koulutuslinja. Voisiko joku siis antaa suoraa kommenttia mikä kannattaisi ja miksi?
Joensuu, Kuopio vai Savonlinna?
3
406
Vastaukset
- friedrich young
Ennenkuin ruhdytään tuikituntemattomalle tietoja antamaan. Sanotaan vaikkapa, niin ettei viitsi turhiin provoihin aikaa tuhlata. Mistä puolisosi on siis kotoisin? Entäpä itse? Mitä pääsit opiskelemaan? Miksi juuri sinut pitulisi hyväksyä ko. koulutusohjelmiin? Onko sinulla ylipäätään mahdollisuuksia päästä sisälle? Onko tällä hetkellä jokin kaoulutukseenhakuaika käynnissä? Yhteishaku se ei ainakaan ole.
- rannikolla asunut
No itse olen kokkolasta kotoisin, tällä hetkellä asutaan vaasassa. Mies on tohmajärveltä joten joensuu on tällähetkellä ykkösenä. Olen hakemassa kansainvälisenkaupan englanninkieliselle linjalle. sehän nyt ei tietenkään ole varmaa et sinne pääsen, mutku ekasta hakupaikasta nyt kuitenki saa sen 5 hakupistettä(mikä nyt ei paljoa ole mut plussaa kuitenkin) niin miksei sitten pohtia kunnolla sitä mikä se ykköspaikka olis. ja kyllä, mahdollisuuksia sisään pääsyyn on. Ongelmahan on siinä että tietoa noista kaupungeista ei juurikaan ole, itse en ole oikeasti käynyt yhdessäkään joten jonkin näköistä tietoa kaipaisin. harrastusmahdollisuudet, ihmiset, vapaa-aika, kenties jopa jos jollakin on jotain sanottavaa noiden kaupunkien ammattikorkeiden laadusta. kaikki fakta on plussaa :)
- klklklas
rannikolla asunut kirjoitti:
No itse olen kokkolasta kotoisin, tällä hetkellä asutaan vaasassa. Mies on tohmajärveltä joten joensuu on tällähetkellä ykkösenä. Olen hakemassa kansainvälisenkaupan englanninkieliselle linjalle. sehän nyt ei tietenkään ole varmaa et sinne pääsen, mutku ekasta hakupaikasta nyt kuitenki saa sen 5 hakupistettä(mikä nyt ei paljoa ole mut plussaa kuitenkin) niin miksei sitten pohtia kunnolla sitä mikä se ykköspaikka olis. ja kyllä, mahdollisuuksia sisään pääsyyn on. Ongelmahan on siinä että tietoa noista kaupungeista ei juurikaan ole, itse en ole oikeasti käynyt yhdessäkään joten jonkin näköistä tietoa kaipaisin. harrastusmahdollisuudet, ihmiset, vapaa-aika, kenties jopa jos jollakin on jotain sanottavaa noiden kaupunkien ammattikorkeiden laadusta. kaikki fakta on plussaa :)
No pahapa noista on sen kummemmin sanoa, savonlinna on pienin siellä on pikkusen semmosta kaikki tuntee kaikki menoa, mutta onhan siellä paljon muualta tulleita opiskelijoitakin. Kuopio taitaa olla Oulun kokoa(eikös se ole lähellä kokkolaa) ja joensuu on siitä väliltä... Ehkä joku löytäisi eroja savolaisten ja karjalaisten väliltä, mut en tiiä..... Samaa hurusakkia se on koko suomenmaa. :D
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 793204
- 492410
- 322127
Sinkkujen kommentti järkyttävään raiskaukseen
Mikä on kommenttisi tähän järkyttävään raiskaukseen? https://www.is.fi/uutiset/art-2000011204617.html Malmin kohuttu sa4812122- 1371889
Ryöstö hyrynsalmella!
Ketkä ryösti kultasepänliikkeen hyryllä!? 😮 https://yle.fi/a/74-20159313311802- 311745
Sukuvikaako ?
Jälleen löytyi vastuulliseen liikennekäyttäytymiseen kasvatettu iisalmelainen nuori mies: Nuori mies kuollut liikenne101579Joskus mietin
miten pienestä se olisi ollut kiinni, että et koskaan olisi tullut käymään elämässäni. Jos jokin asia olisi mennyt toisi51320Hyvää yötä
Söpöstelen kaivattuni kanssa haaveissani. Halaan tyynyä ja leikin että hän on tässä ihan kiinni. *olet ajatuksissani61264