Tuulimunan spontaani kohduntyhjeneminen alkoi lauantaina, 6 tuntia vuoto oli todella runsasta ja kaikenlaista "kökköä" tuli aika kovien kipujen kanssa ulos. Sen jälkeen kivut ja vuoto taantuivat kuukautisten runsaiden vuotopäivien tasolle. Edelleen, nyt siis maanantai, otan särkylääkkeitä pari päivässä. Kuuluisiko kipujen kadota, vai onko normaalia, että särkee vielä vatsaa ja selkää. Kipu on siis samanmoista kun kuukautisten alkupäivinä ja silloin otan myös särkylääkettä. Lääkäriltä sain hirveän vähän neuvoja, mikä on normaalia ja milloin pitää olla huolissaan. En oletakaan, että vuoto loppuisi kuin seinään, eihän se synnytyksenkään jälkeen tehnyt niin, mutta kuuluko kivut asiaan ja milloin pitää niistä olla huolissaan?
kohdun tyhjentyminen
3
798
Vastaukset
- pikkuenkelini
Hei. Mulla alkoi niukka vuoto 2 viikkoa sitten keskiviikkona (rv 10 2) ja keskiviikkoiltana todettiin kuollut sikiö, joka vastasi viikkoja 8 5. Koko torstain tuli todella runsaasti vuotoa, myös sikiö (luulisin, siltä se näytti) ja oli todella kipeä maha. Perjantaina menin naistentautien polille (olen Rh-negatiivinen) ja sain vasta-ainepiikin ja tyhjennyslääkkeet, edelleen vuotoa tuli, mutta niukempana. Lauantain ja sunnuntain vielä supisteli ja maha oli kipeä, sitten kivut lakkasivat. Vuoto tosin jatkui melkein 2 viikkoa... Eli mulla kesti tyhjennyksen alusta 5 päivää mahakivut, vuoto kesti lähes 2 viikkoa (runsas vuoto 3pv, sitten niukkaa).
- Jolia79
Mulla alkoi eilen aamusta vuoto, heti alkuun tuli ulos aika reilunkokoisia hyytymiä ja myös sitten ihan ohutta kirkasta verta. Vatsakivut todella kovat ja kramppimaiset. Rv6 tuli siis kesken tämä, kävin gynen poliklinikalla ultrassa ja hcg-kokeessa, viikon päästä uusi arvo otetaan, jotta olisi laskenut. Vuoto on pikkasen hiljentynyt mutta tavallisia kuukautiskipuja kovemmat nää kivut yhä on. Kauan muilla on vuoto kaikenkaikkiaan kestänyt ja kuin nopeaan kuukautiset siitä sitten alkaneet? Edellä sanottiinkin et kaksi viikkoa vuotanut, entä muilla? Itkettää ja suututtaa, on todella pettynyt olo..uutta raskautta haluaisimme molemmat alkaa yrittää heti kun vaan mahdollista. Jotenkin mietin että tällä ei kaikki ollut hyvin, mut mistä sitä tietää onko ollut tuulimuna vai keskeytynyt muusta syystä? Ultrattaessa ei kohtuontelossa näkynyt enää sikiökalvoa, vaan hieman paksuuntunutta limakalvoa, epäilivät ensin kohdun ulkopuolista raskautta? Inhottaa olla näin epätietoinen ja toisaalta pitääkö nyt pelätä jatkossa että näin käy uudestaan..
- pn
Jolia79 kirjoitti:
Mulla alkoi eilen aamusta vuoto, heti alkuun tuli ulos aika reilunkokoisia hyytymiä ja myös sitten ihan ohutta kirkasta verta. Vatsakivut todella kovat ja kramppimaiset. Rv6 tuli siis kesken tämä, kävin gynen poliklinikalla ultrassa ja hcg-kokeessa, viikon päästä uusi arvo otetaan, jotta olisi laskenut. Vuoto on pikkasen hiljentynyt mutta tavallisia kuukautiskipuja kovemmat nää kivut yhä on. Kauan muilla on vuoto kaikenkaikkiaan kestänyt ja kuin nopeaan kuukautiset siitä sitten alkaneet? Edellä sanottiinkin et kaksi viikkoa vuotanut, entä muilla? Itkettää ja suututtaa, on todella pettynyt olo..uutta raskautta haluaisimme molemmat alkaa yrittää heti kun vaan mahdollista. Jotenkin mietin että tällä ei kaikki ollut hyvin, mut mistä sitä tietää onko ollut tuulimuna vai keskeytynyt muusta syystä? Ultrattaessa ei kohtuontelossa näkynyt enää sikiökalvoa, vaan hieman paksuuntunutta limakalvoa, epäilivät ensin kohdun ulkopuolista raskautta? Inhottaa olla näin epätietoinen ja toisaalta pitääkö nyt pelätä jatkossa että näin käy uudestaan..
Mulla keskenmenon vuoto ja kivut alkoi eilen,11 3. Ultrassa ei näkynyt enää mitää, joten en myöskään tiedä koska on mennyt kesken. Onko ollut tuulimuna vai mitä? Onko h1n1 -rokotuksella ollut osuutta asiaan, jonka otin viikolla 6.
Yritän olla sitä miettimättä, koska en voinut kuitenkaan itse vaikuttaa asiaan. Sun myös kannattaa miettiä siten, että sikiö ei olisi pystynyt selviytymään ulkomaailmassa. Ja siihen et ole voinut vaikuttaa!
Kuitenkin mietin tässä itsekin että koska vuoto loppuu. Lääkäristä saaduista papereissa luki että vuoto voi kestää 1-5 viikkoa, ja kuukautisetkin alkaa yksilöllisesti. Nyt vaan yritetään odotella...Ja muista että vaikka pelottaakin, voi jatkossa kaikki mennä hyvinkin!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 652937
Sinä saat minut kuohuksiin
Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai252073Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä671668Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa
Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t241510- 281281
Tiedän, että emme yritä mitään
Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian151241Näin pitkästä aikaa unta sinusta
Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni61186Mitä, kuka, hä .....
Mikähän sota keskustassa on kun poliiseja on liikkeellä kuin vilkkilässä kissoja281150Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik101107Noh joko sä nainen oot lopettanut sen
miehen kaipailun jota sulla EI ole lupa kaivata. Ja teistä ei koskaan tule mitään. ÄLÄ KOSKAAN SYÖ KUORMASTA JNE! Tutu62991