Hei,
opiskelen Ammatillisessa opettajakorkeakoulussa opettajan pedagogisia opintoja. Lop-putyössäni tarkastelen käsityksiä opettajuuden kasvusta otsikolla: Kasvaako opettajuus?
Tuovatko pedagogiset opinnot muutosta opettajuuteen ja onko niiden suorittamisen jälkeen nähtävissä tai koettavissa ammatillisen identiteetin kasvua?
Toivon, että Sinä joka olet toiminut opettajan tehtävissä ennen ja jälkeen pedagogisten opintojen suorittamisen, vastaisit kysymyksiini. Vastauksiesi muodon ja pituuden voit valita itsellesi sopivaksi. Kiitos!
Havaitsitko muutosta opettajuudessasi pedagogisten opintojen suorittamisen jälkeen?
Muuttuiko ammatillinen identiteettisi ja jos niin miten?
Muuttuivatko työskentelytapasi jollain tavalla?
Koetko kasvaneesi opettajana?
Oliko opinnoilla muita merkityksiä?
Kasvaako opettajuus?
2
307
Vastaukset
- Pitkään ollut
opettajuus? Tämä on työtä kuten muukin työ. Ei kukaan kysy farkkujen ompelijalta, että kasvaako ompelijuus? Tuon siitä saa kun lukee kasvatustieteellisiä oppikirjoja.
Opettajan työ on työtä, jota tehdään enemmän tai vähemmän ammattitaitoisesti. Mutta turha siitä on mitään elämäntehtävää tehdä tuollaisilla muka-viisailla ilmaisuilla kuin opettajuus ja sen kasvaminen.
Olla aikuinen lasten ja nuorten kanssa on ihan normaalia elämää, ei mitään erityistä 'opettajuutta'. Teet työsi niin hyvin kuin osaat ja sitten muun ajan olet vapaalla - ihan kuten muidenkin ammattien harjoittajat.- Pedakomiikkaa
mieltä ja lisäisin vielä että pedakoomisista opinnoista ei ole ollut ainakaan itselleni minkäänlaista hyötyä...kirjoiteltiin ympäripyöreitä, vaikka saman olisi voinut sanoa yhdellä lauseella...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oletko kertonut jo muille tunteistasi?
Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.854970- 962853
- 432816
- 1992402
ROTAT VALTAAVAT ALUEITA
Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj282014- 1331959
- 1781570
Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan
Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️161501Alavuden sairaala
Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan51329Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut
Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh3681311