Hyvin menee mutta menköön

nainen 26

Jo kaksi viikkoa ahmimatta. Ja kaksi viikko sitten oli ahmintaa ja se pysyi vain yhdessä päivässä. Olo on niin virkeä ja elinvoimainen, ettei tee edes mieli vajota siihen ruokahumalaan ja itseinhoon. Olen nyt kaksi viikkoa syönut kromia sisältävää monivitamiinitablettia ja pakko sanoa, että se on auttanut makeanhimoon ja yleensäkin ruoanhimoon, tai sitten ne kaikki vitamiinit ja hivenaineet yhdessä...jotenkin sellainen olo, ettei edes saa kunnolla makeaa ruokaa alas.

3

602

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • BEDder

      Minkäs nimistä/hintasta/mistä saatavaa kromia sisältävää monivitamiinitabua oot nauttinut? Kuulostaa nimittäin hyvältä, krominhan onkin jossain väitetty joskus ehkäisevän makeanhimoa. Nykyinen lääkärien kanta on kuitenkin plasebon puolella, sillä tieteellisiä perusteita ei ole löydetty. (Tosin oon toin lukenu jostain vuoden-parin vanhasta lehdestä, en tiedä nykytilannetta)

      Kuinka hyvin ja usein syöt päivittäin? Jos syöt kamalan tasapainoisesti ja saat riittävästi vitamiineja ja hivenaineita kehoosi, voihan ahmimishimo lähteä silläkin, luulisin.

      Onnea kuitenkin! Pyrin itsekin tästä eroon. En kuitenkaan jaksa pelkästään itselleni väsätä mitään kauhean monipuolista ruokaa, vaan esim. kasvissosekeittoa pari päivää, leipää, puuroa... Että tahtoisin kokeilla jotain tuommoisia tabuja, jos ne ovat auttaneet "kollegaanikin" :)

      • nainen 26

        nainen 26

        Syön ihan vaan tavallisia apteekin monivitamiinitabletteja joihin on lisätty kromia. Kromia saa myös täysjyväviljatuotteista, parantaa tablettien imeytymistä :) Olen kuullut, että kromin puute aiheuttaa eläimillä sokeritautiin viittavan tilan, liekö ihmisillä sama juttu.


      • kromi on jees

        En ole ikinä ajatellut että "kuuluisin" johonkin syömishäiriöryhmään, vaikka oma suhtautumiseni ruokaan on ollut aina aivan sairas. Muistan nuoruudestani näitä päiviä, kun paastosin koko päivän ja illalla kotiin tullessani söin niin paljon että ei mitään rajaa. Nyt myöhemmin, vielä vajaa vuosi sitten ei ollut paljoakaan paaston hetkiä, vaan ihan sairasta syömistä koko ajan. Koska olen kotona lasten kanssa, niin jääkaappi on aina niin lähellä. Mun päivät alkoi syömisellä ja mä mässäsin koko ajan. Siis ihan koko ajan: pullaa, suklaata, pizzaa, ruokaa, karkkia, ihan mitä vaan löysin. Ja jos ei ollut mitään mätettävää, niin sit mä tein sitä. kakkuja, piirakoita tms. Olin niin koukussa makeaan ja ylipäätään syömiseen. Kun kuulin tuttavaltani kromista ja että se oli auttanut häntä pääsemään yli makeanhimosta ja syöpöttelystä, niin marssin heti lähimpään apteekkiin. Ostin sieltä Kelasin merkkistä Kromia. Annostus 1tbl päivässä, otin varmuudenvuoksi kaksi. Vajaa viikko kun oli mennyt, niin olo jo aivan erilainen. Paino putosi 3kg ja siitä lähti mun elämä muuttumaan. Painoa mulla oli tullut tosta mässäilystä liikaa 35kg, joista nyt vajaassa vuodessa on pudonnut 20kg. Olo on mitä mainioin. Vielä välillä entiset tavat nostaa päätään ja mulla saattaa tulla välillä noita syömiskohtauksia, mutta nykyään osaan katkaista ne ajoissa. Ikinä en ole pystynyt oksentamaan, vaikka usein oli semmoinen olo illalla kun menin nukkumaan että oksennus tulee väkisin ylös. Sen vuoksi mun paino nousikin niin hurjiin lukemiin. Mä en kuitenkaan ollut niin syvässä kierteessä, mitä jotkut muut on, kenen juttuja luin tältä palstalta. Niinpä en näkisi että itse välttämättä kuulun mihinkään syömishäiriö ryhmään, vaikka sairas suhtautuminen mulla oli ennen ruokaan, mutta halusin kirjoittaa tähän mun kokemukset nimenomaan tosta kromista:). Toivottavasti siitä olisi apua myös sulle:)! Paljon voimia ja jaksamisia taistelussa!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      56
      5431
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3487
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1612
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      198
      1544
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      76
      1076
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      25
      1033
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      897
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      836
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      71
      799
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      798
    Aihe