# Laki #

~~~

Jos,
rakkaus on lakia
täytettyjä toiveita
pidettyjä lupauksia

Tahto taivutettuna
tekojen tielle,
aina uhrautuen..

Käsky käskyn päälle
läksy läksyn päälle
milloin siellä, milloin täällä

Niin,
missä on erehdys ?
ihmisen vajavaisuuden
anteeksiantamus

Missä ?

Missä toisen suloisuus,
nuo aidot kyyneleet
ja herkkyys särkyneen mielen

Missä olkapää johon nojata
sallien olla heikkona heikko

Olkapää, joka sanoisi,
antakaa väsyneen levätä
tässä on lepo, leposija

Oi Rakkaus,
Anna anteeksi !

En kykene täyttämään toiveitasi
tahtoa minulla kyllä olisi,
mutta minä heikko ihminen
en pysty pitämään päätöksiäni..

Ja sinä Laki !
siltikin, sinä`läksy läksyn päälle` !
et Sinä voi rakkauttani sammuttaa
tunteitani virtoihin hukuttaa

Et !
sillä minua vajavaistakin..

Rakkaus rakastaa,
ottaa syliin ja ehjää
ehjää, vaikka ala-arvoinen
mun todistukseni ois...

~~~

http://www.youtube.com/watch?v=jVBHKuwujDQ

8

427

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • :)))))

      Tuli niin surullinen olo kun sitä luin aivan kuin jäähyväiset.
      Rakkaus paljon ottaa, mutta paljon paljon antaa.
      Pidin tosi paljon!

      • " On kaksi tietä elämässä
        oikea ja väärä

        Jos toista lähdet
        kulkemaan

        Niin toisen täytyy
        jäädä.. "

        ~

        Sen minkä laki minussa lannistaa
        sen rakkaus uudelleen rakentaa

        Siis laki on sittenkin hyvä
        ja minussa asuu paljon pahaa...

        ~

        Kiitos palautteestasi ! :)
        ja kivaa päivää sinulle !

        Terkuin (*J*)

        http://www.youtube.com/watch?v=vzxxBpMH1-Y


    • kuunsäde##

      Onko rakkaus..
      Anteeksi antamista
      lakeja
      läksyjä
      erehdyksiä
      toiveita
      lupauksia
      uhrautumista
      käskyjä
      kyyneleitä
      olkapää mihin nojata
      suloisuutta
      herkkyyttä..jne..
      Iloita ja surra,,minä ainakin haluan rakastaa!!
      Kiva runo:))

      • Tämän minun runoni innoitus tulee osittain Jes28 luvusta:
        ("vrt")
        " Ja nämäkin horjuvat viinistä, hoipertelevat väkijuomasta.
        He horjuvat näyissä, huojuvat tuomioissa.
        `Keitä tuokin luulee taitoon neuvovansa,
        keitä saarnalla opettavansa.. Olemmeko me vasta
        maidosta vieroitettuja, äidin rinnoilta otettuja ?
        Käsky käskyn päälle, läksy läksyn päälle,milloin siellä milloin täällä`

        Niin sopertavin huulin ja vieraalla kielellä hän on puhuva tälle
        kansalle. Hän, joka on sanonut heille: " Tässä on lepo, antakaa
        väsyneen levätä, tässä on levähdyspaikka."
        Mutta he eivät ole tahtoneet kuulla !

        Niinpä on Herran sana oleva heille:
        " Käsky käskyn päälle, käsky käskyn päälle,
        läksy läksyn päälle, läksy läksyn päälle"
        niin että he kulkiessaan kaatuvat selälleen ja
        ruhjoutuvat, että heidät kiedotaan ja vangitaan...
        Sentähden, näin sanoo Herra,Herra:
        "Katso, minä lasken Siioniin peruskiven, koetellun kiven,
        kalliin kulmakiven, lujasti perustetun,
        joka uskoo ei Pakene*. (hebr. "jahiish"= ei kiirehdi,hoppuile)

        Eli tässä runossa yritin näiden asioiden valossa liittää tätä Jesajan kohtaa myös
        parisuhteeseen ja siihen, että nyky-yhteiskunta on velvoittanut ihmiset
        jotenkin sellaiseen "Legalistiseen" ( legalismi `latinan sanasta lex = laki` eli lainomaisuus, lakihenkisyys) ajatteluun, jossa ollaan tavallaan
        säälimättömiä itseä ja muita ihmisiä kohtaan ! Ja tämä Legalistisyys näkyy
        hyvin myös uskonnollisissa " ääriliikkeissä" kuin myös aivan kansankirkossammekin, joissa Lakihenkisyys usein tahtoo syrjäyttää todellisen "Kristuksen rakkauden" ja opetus on muuttunut tavallaan
        Lain kautta pyhitysopiksi !

        Eli jotain sellaista halusin tällä runollani tuoda esiin, siis lähinnä sitä, että todellinen Rakkaus on lahjaa !
        armollista ja anteeksiantavaa...
        Ja ansaittu rakkaus ei sitä ole ! vaan se on tekoja "palkan" toivossa !

        Eli jotain tälläistä...

        Kiitos sinulle palautteestasi ! Ja kivaa päivää ! :))

        Terkuin (*J*)


    • Tiirailija

      olet runosi rakentanut, runosi voi käsittää monella tavalla, ymmärtäisin kuitenkin että se olisi saatu ideana jostain, tai luet ilmeisesti paljon on hienoa lukea näin taidokkaasti rakennettu runo.
      Kiitos lukuhetkestä.

      • Kiva jos runoni miellytti sinua... :))

        Joo, en minä kyllä paljoa lueskele mutta
        yhtä kirjaa olen tutkinut kyllä aika paljon
        ja hallitsen sen käyttöohjeet aika hyvin mutta
        käytäntöön soveltamisessa voi joskus olla vähän puutteita... ;)

        Oikin kivaa päivää sinulle ja "itseppäisyyspäivää" myös.. ;D

        Terkuin (*J*)


      • tykätä Maria Careyn musiikista...

        Niin lähellä Rakkautta on lähellä tulta !
        ja etäällä Rakkaudesta on sielulla kylmä...

        Kiva jos tykkäsit runostani ! :)
        ja kivaa iltaa sinulle !

        Terkuin (*J*)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka tai ketkä tappo eilen?

      Kenet ja miksi?
      Varkaus
      39
      2020
    2. Arvostele kaivattusi

      ulkonäköä, asteikolla 1-10. Perustelut myös 🧢
      Ikävä
      49
      846
    3. Mitä teet mies?

      Oletko jonkun naisen kanssa? 😞
      Ikävä
      85
      834
    4. Kuka varasti Sisun rahat

      Kun lukee Sisun pöytäkirjaa, niin kuka on se, joka on varastanut Sisun rahat?!
      Sysmä
      7
      711
    5. Miten sulla on niin kaunis

      Ääni. Sellainen rauhoittavan vangitseva, jolloin aika kuin hidastuu. Ihmettelen sua vielä aika paljon. Lähes joka aamu t
      Ikävä
      35
      691
    6. Ajattelen sinua

      vain. Ihoasi vasten ihoani, huuliasi huulillani, sormiasi vartalollani... Olen katkera elämälle siitä että se antoi sinu
      Ikävä
      27
      600
    7. Mikä sai sinut ajattelemaan mies...

      Ettet riittäisi minulle?😔
      Ikävä
      64
      553
    8. Miten murun juhannus meni

      ❤️🤗 Muistithan olla kiltisti 😁😘
      Ikävä
      43
      477
    9. Porukkaa ku pipoa

      Olipas iloinen yllätys kun kiertelin ja kaartekin autolla koko päivän pitkin ähtäriä joka paikassa väkeä, leirintäalueel
      Ähtäri
      28
      469
    10. Luulet olevasi pidetty

      Luulet olevasi pidetty ihminen ja tärkeä monille. Oikeasti et ole! Kukaan EI oikeasti sinua jeesaa, kun tarvitset olkap
      Ikävä
      78
      457
    Aihe