kestovaippamateriaalit...

kompassia kaivataan

Hei, olen tekemässä vauvalleni itse kestovaippoja ja olen vähän eksyksissä materiaaliviidakossa... Ehkä tämä voisi olla melkeimpä gallup :) Siis haussa on kangas joka tulee täyttövaipoissa ihoa vasten, mikä olisi mahdollisimman kuivan tuntuinen? (Coolmax, babyfleece? Niitä olen (ehkä) ajatellut kokeilla.) Kokemuksia ja suosikkeja kertokaa...

Ja sitten imuista... Mikä olisi todella tehokas imukangas? Olen hamppucollegea ajatellut...

Kosteussulkukankaana ajattelin käyttä PUL-kankaita...

Kiitos etukäteen :)

4

564

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kestoilija

      meillä on ihoa vasten ollut polyestermokka (se kerää paljon nöyhtää...) ja muutamassa vaipassa kuivaliinakangasta (se jää tarroihin ikävästi kiinni, ja menee huonoksi...)
      fleeceä kokeilin niin, että ostin kaupasta valmiita peittoja, ja tein niistä kuivaliinan (TOIMII ja on halpaa)
      fleece ei vaan ole ollut niin hyvää vauvan pyllylle...
      mutta, jos vielä joudun tekemään, niin laitan ehdottomasti coolmaxia!! se on varmasti parasta (???)


      aluksi ostin todella paljon hamppu ja bambu kankaita (fleeceä en kokeillut), mutta jouduin pettymään niihin totaalisesti!! ei ime ollenkaan hyvin! sitten meille tuli pitkä tauko...
      sitten hokasin, että käytän vanhoja pyyhkeitä (meillä siis taskuvaippoja) minä huolittelin pyyhkeet saumurilla, ja ne ovat olleet parhaita imuja!
      ja nyt olen kaupasta ostanut siivoukseen tarkoitettuja mikrokuituliinoja, ja totesin, että ne ovat ERITTÄIN hyviä imemään!! kannattaa kokeilla!!

      lopuksi vielä se, että yllätyin, kuinka paljon pitää vaippaan tunkea täytettä, että se ei vuoda tunnin jälkeen yli...

      meillä on 3,5v, joka ei kerennyt kestoilemaan, ja 2vee joka on kestoillut 10kk nyt, ja pari viikkoa sitten jätettiin yö kertakäyttövaipat pois :) (käyttää kestoja yölläkin!
      maaliskuussa syntyy kolmas :), yrityksenä olisi saada hänestäkin kestopeppu, pitänee perehtyä enemmän villahousuihin sitten :)

      • Iirislotta

        Coolmax on ehdoton suosikkini sisäpinnalle jos haluaa kuivapintaisia vaippoja. Meillä on kasa n.1v sitten tekemiäni taskuvaippoja, joita on käytetty tosi ahkerasti, eikä valkoinen coolmax ole mennyt miksikään.
        Paras imukangas on mielestäni hamppu. BAmbusta ei ole juuri kokemusta muuta kuin bambufleecestä, mutta se ei oikein ole vakuuttanut. Flanellitaitot on tosi näppäriä taskuvaipan täytteenä hamppulisäimun kanssa, kuivuu nopsaan.
        Kestovaippainfon sivuilta saa hurjasti lisää tietoa, suosittelen! Itse löysin sivut vasta kun olin jo koko vaippa-arsenaalin tehnyt.


      • 5:n äiti

        Noiden hamppukankaiden kanssa kannattaa muistaa että uusi kangas ei oikeasti ime mitään, mutta kun sen pesee yli 10 kertaa, alkaa imukyky vähitellen löytymään, ja sitten ne kyllä imeekin enemmän kuin saman paksuinen puuvilla. Eli jos ei jaksa noita monia sisäänajopesuja, niin hamppuimut kannattaa ostaa käytettyinä, niin ovat valmiiksi sisäänajettuja.


    • kestoilija kans

      Meillä käytössä kasa si-vaippoja, ostettuja ei oo ollu yhtään. Mulla on kaikki vaipat tehty pul-coolmax yhdistelmästä ja hyvin on toiminu. Vauvakuumeisena ajattelin s-koon vaipat tehdä seuraavaksi pul-bambujoustofrotee- yhdistelmästä, ihan vaan kokeeks.

      Imuina meillä on joustofroteeta, bambujoustofroteeta ja hamppujoustofroteeta sekä lisäimuina harsolätkiä. Meillä on noi kaikki toiminu yhtä hyvin, ehkä hamppujoustis on valinta jos tarvitsen vähän pidemmän vaihtovälin. Mutta kerroksia lisäämällä saa kaikista kyllä yhtä hyvät imut. Ja oon huomannu et se harsolisäimulätkä imee varmaan yhden ylimääräsen pissan joten nykyään laitan automaattisesti lisän mukaan niin ei oo tarvinu niin usein vaihtaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      79
      1947
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      19
      1733
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1594
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      20
      1336
    5. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1252
    6. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1244
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1226
    8. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      45
      1203
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      10
      1202
    10. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1181
    Aihe