Tässä mennään rv 9 0 ja kolmas raskaus menossa. En muista milloin edellisissä raskauksissa tunsin ekat vauvan liikkeet. Kuvittelinko eilen vai tunsinko oikeasti liikkeet :0
Makasin selälläni ja alavatasassa tuntui pientä hypähtelyn tuntuisia liikkeitä useammankin kerran.
Eihän se vauva ole vielä juuri minkään kokoinen että voiko saada aikaiseksi liikkeitä edes.
Onko kokemuksia?
Millä rv tuntui liikkeet?
13
5661
Vastaukset
- ...............
En usko, että kukaan noin aikaiseen tuntee sikiön liikkeitä. Itse tunsin esikoista odottaessa vkolla 18 ja nyt toista odottaessa vkolla 16. Hoikka olen, joten ei ole ainakaan vatsanpeitteitä vaimentamassa...jos sillä nyt mitään merkitystä edes on.
- rv 28
Heippa!
Juu, kyllä olet varmaan tuntenut nyt jotain muuta masun möyryämistä, sillä ei noilla viikoilla vielä mitään liikeitä tunnu.
Mulla oli ekalla kerralla kait jossain tuolla rv 21-22 paikkeilla, kun alkoi liikkeet tunnistaa varmasti vauvan aikaan saamiksi.
Nyt tällä toisella kerralla olin tunnistavani vauvan liikkeet tuolla rv 19 alussa.
Kyllähän ne on aina alussa tietty niin pikkuisia ja hentoja, että on vaikea erottaa vatsan ja suoliston muljahduksista. Mutta nyt tässä toisessa raskaudessa osaa jo paremmin tunnistaa ennakoida niitä.- täällä..
itse tunsin rv 16 ja ekaa odotan, olen saattanut tuntea jo aijemmin mutten sitä ole hoksannut, koska nyt rv 16 tuntu ihan selvästi eikä jääny epäselväks mikä oli kun potkua pukkas iltasin nukkumaan mennessä kun oli hetken makoillut paikallaan. ja nyt rv 27 ja olen koko ajan tuntenut erittäin selvästi ja on vilkas kaveri kyseessä :) olen tosi hoikkanen joten ei ole niitä vatsanpeitteitä edessä, luultavasti myös se vaikuttaa hieman asiaan koska ainakin ultrassa on vauva löytyny heti ja nähny selkeesti kaikkee ja siihen kommentti oli että ei näkys niin slevästi jos olis 20cm lisänahkaa mahassa, tiijä sit mut onhan se aika loogistakin ehkä..
- marcelina
tunsin ekat todella hennot liikkeet tässä tokassa raskaudessa rv 13-14 paikkeilla. Ekassa raskaudessani muistaakseni tunsin jotain rv 18 jälkeen.
- suloisa 38+5
Vauvan pituus on viikolla 9 n. 2 cm ja paino 0,5g. Voit siitä päätellä, onko liikkeiden tunteminen mahdollista.
- ----------
niin, "vauva" ei ole vielä edes sikiö, vaan alkio, eli et kyllä varmasti tunne yhtään mitään.
- Mama3X
Minulla on kirja nimeltä Elämä ennen syntymää, raskauden kulku viikko viikolta, siinä sanotaan näin:
Kahdeksan raskausviikon kuluttua alkio on tarpeeksi kehittynyt että sitä voidaan kutsua sikiöksi.
8-9 raskausviikolla sikiö alkaa hieman liikuttaa käsiään ja jalkojaan, mikä voidaan selvästi havaita kaikututkimuksessa.
Sikiä saattaa kieriä, heittää volttia, potkia, venytellä, haukotella, hengittää, nieleskellä, tehdä kuperkeikkoja, kääntää päätään, imeä peukaloa, pitää penistä kädessään kieriä sivulta toiselle ja nikotella sekä säpsähtää kuullesssaan voimakkaita ääniä ulkopuolelta. Nämä toimintapuuskat, jotka alkavat noin 9rv, saattavat kestää seitsemänkin minuuttia, mutta tavallisempaa on että ne kestävät minuutin tai pari. Alankomaissa havaittiin herkissä kaikututkimuksissa, että lapsi alkaa liikkua ensimmäisen kerran seitsemän ja puolen viikon ikäisenä, jolloin se on alle 2.5cm. Sikiön ei voi tuntea liikkuvan ennen kuin 16-20 rv tienoilla.
Tuntemukset oli sitten vain jotain suolenmutinoita...
- NikNee
Ekan raskauden kohdalla liikkeet tuntui rv.lla 22 ja toisen jo rv.lla 15 :)
- ...
Alkion pääperämitta on about 3cm noilla viikoilla että on täysin mahdotonta tuntea liikkeitä. Ilma siellää masussa liikkuu.
- öö tais olla
tunsin suunnilleen viikoilla 19 suuntaan tai toiseen vähän heittäen.
- hjördis
liikket viime viikonloppuna selkeästi ja jopa mieheni tunsi ne. Viikkoja 21 3 ja istukka etuseinällä, joka lieventaa töyssyjä.
- rv 20+4
hjördis kirjoitti:
liikket viime viikonloppuna selkeästi ja jopa mieheni tunsi ne. Viikkoja 21 3 ja istukka etuseinällä, joka lieventaa töyssyjä.
Olen toisen ja nyt tämän kolmannen odotuksessa tuntenut liikkeet viikoilla 15-16. Hentoja aluksi, mutta tunnistettavia. Nyt RV 20 vesseli touhuaa iltaisin ja öisin niin, että siihen jo muutaman kerran herännyt. Liikkeet tuntuu päältäkin, vaikka minulla tuota varakerrosta kyllä on ; ). Istukka on minulla takaseinässä.
- kyyneltip.
rv 20+4 kirjoitti:
Olen toisen ja nyt tämän kolmannen odotuksessa tuntenut liikkeet viikoilla 15-16. Hentoja aluksi, mutta tunnistettavia. Nyt RV 20 vesseli touhuaa iltaisin ja öisin niin, että siihen jo muutaman kerran herännyt. Liikkeet tuntuu päältäkin, vaikka minulla tuota varakerrosta kyllä on ; ). Istukka on minulla takaseinässä.
missä minulla istukka on, mutta nyt viikon 17 loppupuolella, LOPULTAKIN pitkän odotuksen jälkeen, olen alkanut tunteita liikkeitä. Hyvin hentoja, mutta selviä liikahduksia kuitenkin ja töytäisyjä. Voisivat olla hyvin myös ilmavaivoja, mutta jotenkin kuitenkin erilaisia. Kuplintaa ja kevyttä liikehdintää...Tätä samanlaista olen tuntenut jo noin viikon-puolitoista, nyt rv:n 17 loppupuolella muuttunut selvemmäksi.
Ja mullakin on entuudestaan "vatsanpeitteitä" vaimentamassa.
Ehkä viikko 9 (ap kirjoittajalla) taitaa olla vähän turhan aikainen "toivo". ;) Kun vielä viikolla 17 oma mieli koettaa välillä sanoa, että älä nyt kuvittele....;)
Mutta kyllä ne viikot siinä vierähtävät!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olet toisen kanssa
...ja minä yhä vain sinua kaipaan. Tiedän ettet ole onnellinen siellä. Älä hukkaa aitoa onnea ja rakkautta hukkaan vain2241546- 291393
Kuka teistä on paras nainen
A-nainen? J-nainen? K-nainen? M-nainen? S-nainen? Vai kenties joku muu...? 😊611269Immu otti pataan
Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!691217- 781194
Osaako joku selittää tätä
Että miksi mulle on joka toinen ventovieras ihminen tyly ainakin ilmeillään ja eleillään?751172Jos me joskus nähtäisiin
niin ei kai sen vielä tarvitsisi merkitä sen enempää? Ja voihan olla ettei kumpikaan enää siinä vaiheessa edes haluaisi1031163- 54998
Lesken uusi
Onko totta että puolangan kunnalla töissä ollut mies joka kuoli niin sen vaimolla jo uusi lohduttaja. Pitäneekö paikkans18952Persun suusta:"Köyhät on luusereita ja ansaitsevat köyhyyden"
Ministeri Juuston apulainen näin uhoaa. Mitäs siinä. Kyllä on jo tiedetty muutaman vuoden hallitustyön pohjalta että per175855