On turha kuolevaa surra
Niin turha hammastaan yhteen purra
Lie turha kyyneltään vuodattaa
Onhan maailma elämää tulvillaan
Elämää?
Jossa toista niin helppo
On satuttaa
Jossa toista niin vaikee
On arvostaa
Näinhän me tätä elämää kohdellaan
Elämää
Ilman elämisen hallintaa
Ei liene turha kyyneltään vuodattaa
Kyynel?
7
157
Vastaukset
- *MURUKULTA*
Kyynel on sen merkki että ihminen tuntee
ja kun ihminen tuntee, hän on - ihminen, tuntava ihminen
sydän ja toisista välittävä asenne ...
Totuuksiakin runossasi - mutta - Ollaan - - ihmisiksi! ;D
Mukvaa pvää Tähtis ja hymyillään tänäänkin ja pudotetaan se kyynelkin... jos tarve vaatii! :)- Tähtis98
Tuo vähän hätäseen kyhäämäni runo sai alkunsa ihan tästä arkisesta/jokapäiväisestä elämisestämme. Ja ennen kaikkea sytykkeenä toimi eräs nuorukainen, joka tietyistä syistä sai mieleni ahdistumaan (=asioiden/olomuodon/elämisen tila).
Ja kun kuoleva kuolee, on hän täten vapaa kaikesta siitä, mitä me mahtipontiset kulkijat saatamme sylkeä elävän ihmisen päälle. Ainoastaan siitä syystä, ettei hän kenties täytä niitä tiettyjä kriteereitä, joita meille kaikkialta syydetään/tarjotaan.
Ps. Mutta en minä hänelle kyyneltäni näyttänyt, hymyni vain. Jopa sanoja vaihdettiin, sillain vertais -tasolla! Ja hymyillään kun on tarvis ja itketään sitten kun on tarvis, jookosta!! Joo!
Runosi -
paljastaa yhden kultaisen peistä taitetun
lauseen...elämää,ilman elämisen hallintaa
ja tuosta minä olen monet kerrat sanonut
että jonkinasteinen hallinta täytyy olla.
Mutta on tiettyjä asioita ettei niille kuin
mahtaisi mitään,tunteen ollessa vahvana
ja kaikkea on liian mahdoton hallita,aina
voi yrittää,etenkin silloin jos siihen löytyy
todellista tarvetta.
Hyvinkin ajaton on runosi,joka sai tälläiset
mietteet minulta...Hyvää päivänalkua Sinulle.- Tähtis98
tärkeän seikan esille: elämisen hallinta. Mitä se oikeasti on ja mistä tämä lähtee? Tietyt raamithan meille kuitenkin on asetettu, ulkopuolelta ainakin. Ja hyvä näin!
Kuten Sinäkin lausut: "...että jonkinasteinen hallinta täytyy olla."
Tämä hallinta -juttu onkin yksi tärkeimpiä asioita tässä elämisessämme. Kiitos, että nostit sen esille! Tähtis98 kirjoitti:
tärkeän seikan esille: elämisen hallinta. Mitä se oikeasti on ja mistä tämä lähtee? Tietyt raamithan meille kuitenkin on asetettu, ulkopuolelta ainakin. Ja hyvä näin!
Kuten Sinäkin lausut: "...että jonkinasteinen hallinta täytyy olla."
Tämä hallinta -juttu onkin yksi tärkeimpiä asioita tässä elämisessämme. Kiitos, että nostit sen esille!Ei nykyään turhaan puhuta oman elämän hallitsemisesta
ja tästäkin jopa eräät ammattihenkilöt ovat eri mieltä
mutta ainakin minä olen ollut että olen,jotta vähintäin
tietynlainen hallinta täytyy olla ... jo pelkästään siksikin,
että ns. omissa käsissä on langat itsellään,luottaen
itseensä ,omaan tekemiseensä,ettei eksy "turhuuden
viidakkoon".
Tämä nyky maailma on niin täynnä kaikenlaista sälää,
josta pitäisi selvitä ettei häviäisi ja eksyisi oman elämän
hallinnastaan.
Toivotan hyvää yötä tässä samalla Sinulle.
- Minanoita
Elämä on kova koulu joka ei
säästä kyyneliltä..
Hieno runo sinulta:)- Tähtis98
tulevat jos ovat tullakseen. Ja joskus ne tulevat tyystin ennakoimattomissa tilanteissa?
Otaksun, että ymmärsit ex-tempore -runoni ytimen! Hyvää yötä!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 383629
- 981731
- 1361615
Mira Luoti ja Julkkisselviytyjät 2017 - Ketä kuumottaa juuri nyt?
HS: Tässä ohjelmassa Mira Luoti kertoi kokeneensa seksuaalista väkivaltaa "PMMP-yhtyeen Mira Luoti kertoo Ylen uudessa481575- 931337
Törkeä eläinsuojelurikos Sonkajärvellä
Pohjois-Savossa Sonkajärvellä noin 40 kissaa ja reilut 10 koiraa on jouduttu lopettamaan kaltoinkohtelun vuoksi, kertoo301256MESTARI SIVALTAA JÄLLEEN
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011436243.html Suomen ainoa Mestari lausuu tosiasiat Sannasta , Tuomiojasta ja hil2891154- 571135
Jotkut ihmiset pelkäävät syöpää sairastavaa
On hauskaa, kun kertoo jollekin, että "minulla on syöpä". Jotkut käyttäytyvät kuin se olisi tarttuva tauti. Eivät uskall1261025Julkisuuden henkilön päiväin päätös
Sitä vaan, että kyllä nyt kaikki tietävät kuka oli Eemeli Peltola (kansanedustaja, joka päätti päivänsä eduskuntatalossa2711001