Hyvä parranajokone?

Lahjanostaja

Hei ja anteeksi samaan hengenvetoon, että tuppaannun isien palstalle.

Esitän pienen kysymyksen, josko joku teistä haluaisi auttaa. Aviomiehellä on nimittäin 15v vanha parranajokone, ja olen tässä ajatellut, että josko uskaltautuisin ottaa riskin ja ostaa hänelle uuden ajokoneen. Tiedän, riskialueilla liikutaan. Itse kun en tiedä, mitkä ovat hyvät parranajokoneen ominaisuudet. Siispä, kysyisinkin, mikä parranajokone sinusta on ollut toimiva ja hyvä?? Mitkä ominaisuudet koneesta tekee sinusta hyvän? Mitä koneita kannattaa välttää?

Kiitos jo etukäteen!

16

9749

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • turpahöylä

      Sopisiko pieni täydentävä kysymys?
      Mistä ajotavasta miehesi tykkää ja onko hän ollut tyytyväinen entisen koneensa ajotapaan?

      Eli selvitä. Onko miehesi entinen kone pyörivilläterillä (Philips), vaiko teräverkolla (Braun) varustettu. Kun saadaan tuo ajotapatottumus selville, niin katsotaan josko voisin auttaa.

      • Lahjanostaja

        Nykyinen kone on pyörivillä terillä oleva Philips. Siihen ei ole vaihdettu teriä aikoihin, siis vuosikausiin. Tuskin koskaan. Mies valittelee, ettei sillä saa tarpeeksi sileää jälkeä. Itse jäin miettimään, että johtuuko se vain kuluneista teristä, vai pääseekö millään parranajokoneella yhtä tarkkaan jälkeen kuin höylällä?


      • turpahöylä
        Lahjanostaja kirjoitti:

        Nykyinen kone on pyörivillä terillä oleva Philips. Siihen ei ole vaihdettu teriä aikoihin, siis vuosikausiin. Tuskin koskaan. Mies valittelee, ettei sillä saa tarpeeksi sileää jälkeä. Itse jäin miettimään, että johtuuko se vain kuluneista teristä, vai pääseekö millään parranajokoneella yhtä tarkkaan jälkeen kuin höylällä?

        Päästiin asiaan. Ensinnäkin millään parranajokoneella ei pääse niin tarkkaan jälkeen, kuin höylällä.
        Mutta koneajo on nopeaa, helppoa ja jos terät on kunnossa, niin jälkikin on riittävän hyvää.

        Kuluneet terät eivät enää aja tarkasti, mutta jos miehesi kone on jo tuon viisitoista vuotta vanha, niin eipä sen ikäiseen koneeseen enää kannata käydä uusia teriä hankkimaan. Semminkin, kun niiden hinta muodostaa jo reilun kolmanneksen uuden koneen hinnasta.

        Miehesi vanha kone on siis Philips, joten hän kuuluu ilmeisesti siihen suurimpaan joukkoon miehiä, jotka pitävät pyöriväteräisistä parranajokoneneista.

        Silloin on oikeastaan varmin valinta myös uudeksi koneeksi samaa menetelmää käyttävä kone, koska miehenkin iho on herkkä ja ajotavan muutos saattaa ärsyttää turhaa ihoa.
        Omasta mielestäni myös pyöriväteräinen ajotapa on miellyttävämpi ja ihoystävällisempi. Joskin vannoutuneet teräverkkokoneiten (Braun) käyttäjät väittävät, että heidän koneidensa ajotapa on tarkempi.

        Philipsin nykyisistä koneista mielestäni hyvä ja ominaisuuksiltaan riittävän monipuolinen kone on
        malli: Philips HQ 8240/18. Tämä kone toimii niin latauksella, kuin myös suoraan pistokkeesta verkkovirralla. Koneen hinta näyttää pyörivän liikeestä riippuen siinä n. 160,- € kahta puolta.
        Itse ostin viimevuonna itselleni isänpäivälahjaksi (sain lahjakortin vaimoltani ja aikuisilta pojiltani) kyseisen koneen edellisvuoden mallin, ja olen ollut siihen erittäin tyytyväinen.
        Nyt tämä uusi malli näyttäisi olevan tekniikaltaan vielä tuota edeltäjäänsäkin parempi.

        Toivottavasti sait tuosta sepustuksestani jotain apua päätöksen tekoon. Lisätietoja tästä ja muistakin partakoneista löydät vaikkapa Philipsin, tai Anttilan nettikaupan sivuilta.


      • Klok
        turpahöylä kirjoitti:

        Päästiin asiaan. Ensinnäkin millään parranajokoneella ei pääse niin tarkkaan jälkeen, kuin höylällä.
        Mutta koneajo on nopeaa, helppoa ja jos terät on kunnossa, niin jälkikin on riittävän hyvää.

        Kuluneet terät eivät enää aja tarkasti, mutta jos miehesi kone on jo tuon viisitoista vuotta vanha, niin eipä sen ikäiseen koneeseen enää kannata käydä uusia teriä hankkimaan. Semminkin, kun niiden hinta muodostaa jo reilun kolmanneksen uuden koneen hinnasta.

        Miehesi vanha kone on siis Philips, joten hän kuuluu ilmeisesti siihen suurimpaan joukkoon miehiä, jotka pitävät pyöriväteräisistä parranajokoneneista.

        Silloin on oikeastaan varmin valinta myös uudeksi koneeksi samaa menetelmää käyttävä kone, koska miehenkin iho on herkkä ja ajotavan muutos saattaa ärsyttää turhaa ihoa.
        Omasta mielestäni myös pyöriväteräinen ajotapa on miellyttävämpi ja ihoystävällisempi. Joskin vannoutuneet teräverkkokoneiten (Braun) käyttäjät väittävät, että heidän koneidensa ajotapa on tarkempi.

        Philipsin nykyisistä koneista mielestäni hyvä ja ominaisuuksiltaan riittävän monipuolinen kone on
        malli: Philips HQ 8240/18. Tämä kone toimii niin latauksella, kuin myös suoraan pistokkeesta verkkovirralla. Koneen hinta näyttää pyörivän liikeestä riippuen siinä n. 160,- € kahta puolta.
        Itse ostin viimevuonna itselleni isänpäivälahjaksi (sain lahjakortin vaimoltani ja aikuisilta pojiltani) kyseisen koneen edellisvuoden mallin, ja olen ollut siihen erittäin tyytyväinen.
        Nyt tämä uusi malli näyttäisi olevan tekniikaltaan vielä tuota edeltäjäänsäkin parempi.

        Toivottavasti sait tuosta sepustuksestani jotain apua päätöksen tekoon. Lisätietoja tästä ja muistakin partakoneista löydät vaikkapa Philipsin, tai Anttilan nettikaupan sivuilta.

        Uskomatonta: kohtelias, asiantunteva vastaus. Hienoa nähdä täällä tällaisiakin.


      • oikeassa olet.
        Klok kirjoitti:

        Uskomatonta: kohtelias, asiantunteva vastaus. Hienoa nähdä täällä tällaisiakin.

        Niin kysyjän, kuin vastaajan tyyli henkivät kunnioitusta ja välittämistä kanssaihmisiä kohtaan. Se on todella harvinaista herkkua täällä, mutta oiva osoitus siitä, millaista hyötyä ja apua netti voi parhaimmillaan tarjota, kunhan käyttäjäkunta noudattaisi normaalin vuorovaikutuksen ehtoja.


      • eskhj
        Lahjanostaja kirjoitti:

        Nykyinen kone on pyörivillä terillä oleva Philips. Siihen ei ole vaihdettu teriä aikoihin, siis vuosikausiin. Tuskin koskaan. Mies valittelee, ettei sillä saa tarpeeksi sileää jälkeä. Itse jäin miettimään, että johtuuko se vain kuluneista teristä, vai pääseekö millään parranajokoneella yhtä tarkkaan jälkeen kuin höylällä?

        vanha pestävä ladattava phillari toimi 15v kunnes tipahti lattialle,katoin 07 kuluttajaa ja panasonic pro curve on hitnalaatusuhteeltaan hyvä sekä philips HQ6695 nää sisss vanhoja mallei.


      • kkkkkkkkkkkkkk1
        oikeassa olet. kirjoitti:

        Niin kysyjän, kuin vastaajan tyyli henkivät kunnioitusta ja välittämistä kanssaihmisiä kohtaan. Se on todella harvinaista herkkua täällä, mutta oiva osoitus siitä, millaista hyötyä ja apua netti voi parhaimmillaan tarjota, kunhan käyttäjäkunta noudattaisi normaalin vuorovaikutuksen ehtoja.

        Itsekin tein saman huomion. Ihan vaikuttaisi siltä, että kahden asiallisen ihmisen osuminen samaan paikkaan täällä on mahdollista. Voisikohan tällainen suuntaus jatkua...?


    • Mitä teen, itsemurha

      Yläasteiällä samanniminen opiskelutoveri pyysi "mukamas" treffeille, en suostunut, aikuisena psyykepotilasleiriilä tavata samanniminen , mutta erinäköinen?

      • Tannebaum

        Noin kolme baaria kannattaa, tosin jos kanttarellit niin keskitysakseli kääntyy jonjohdosta ja sen takia vaikuttuneita ovat ne jotka hyväntekijää seuraavat. Kuka muka puolukoita kun on osaa kejujakaan rasvata. Vastasinko kysymykseesi?


    • mies___f

      Philipsillä pääsee parempaan ajotulokseen kuin braunilla, lisäksi philipsillä saa karvat nopeammin pois. Mutta sitten se kääntöpuoli. Eli philips saattaa ärsyttää voimakkaasti ihoa, niin voimakkaasti ettei sillä pysty ajamaan naamaa joka päivä. Philips repii partakarvoja ylöspäin ennenkuin se leikkaa ne ja tästä syystä pyöriväteräinen philips ei sovellu kaikilla naamoille. Braun sen sijaan sopii kaikille, jolla ei tosin päästä yhtä nopeaan ja hyvään ajotulokseen kuin philipsillä. Eli sinänsä jos mies käyttää philipsiä niin kannattaa ostaa sellainen ja päinvastoin. Mutta pitää ottaa sekin huomioon että jo 24h parrankasvu tekee ajotuloksesta merkityksettömän koska eroja ei enää huomaa.

    • praunilla loput

      Terät ei kulu, ovat senverran kovaa ainetta. mutta verkko voi kulua puhki ja terä tulla siitä läpi. Sen tuntee kyllä jos niin käy.

    • Partainen1

      Philips on paras.

    • Mävaan

      Parrasajokoneen ostaminen lahjaksi on aina riski. Vaimo osti mulle aikoinaan jonkun Braunin koneen joka ei sopinut mulle yhtään. Revi suorastaan karvat juurineen. Mulle nyt sopii Philipsin kunnon koneen, joita saa noin 100€ mennen tullen.

      Itseltäni hajosi vanha kone ja ostin Pregon Tarjousladosta hädissäni. Maksoin noin 60€. Koeaika vielä meneillään mutta ei aja yhtä hyvin kuin Philips. Jätän tämän varakoneeksi ja ostan ajan kanssa uuden.

      Ei ole höylällä ajanut niin en viitsi harjoitellakaan. Sehän olisi yksi hyvä vaihtoehto, mutta haluan ajaa naaman aamulla unenpöpperössä nopeasti. Sopisi kyllä varavehkeeksi ja sillä saa hyvä lopputuloksen kun oppii käyttämään.

      • En toista kertaa...

        Meillä mies pyysi minua ostamaan lahjaksi parranajokoneen. Se on nyt vuoden ollut kaapissa käyttämättömänä, ellei ole heittänyt roskiin. Ostakaa siis hyvät herrat itse parranajovehkeenne.


    • Partakonemies

      Oma kone ainakin yhtä vanha kuin aloittajan miehellä. Kuinka usein miehesi puhdistaa koneensa, siis hyvin? Hyvin puhdistettu kone leikkaa aivan eri tavalla kuin kauan puhdistamatta ollut. Kuvittele saksia joiden pinnassa olisi vaikka minkälaista paksua nihkeää tahmeaa roskia ja möhnää paksu irtoamaton kerros, kuinka hyvin mahtaisi leikata? Puhdistuksen jälkeen tuntuu aivan eri koneelta!

      Myös partakoneet ovat hyvä valinta! Siis ei sähköllä tai akulla toimivat, vaan ne joissa on partakoneen terä varren päässä. Ei niitä markettien x-tra tai rainbow, pirkka tms. ohut vartisia halpisjuttuja, joissa on monta terää samassa paketissa ja joilla naisetkin ajelevat säärensä, vaan kunnollinen laatumerkki partakone. Laadun tunnistaa hinnasta, hyvä maksaa vähintään n. 16 euroa, niissä yleensä yksi vaihtoterä mukana. Ensimmäinen teräni on kestänyt vuoden ja yhä leikkaa hyvin kun vain huuhtelee hyvin. Joskus voi liottaa saippuassa. En vaihda enää sähkökoneeseen kuin pakosta, niin hyvä tämä on! Nykyään näitä laatukoneita voi saada jopa tavallisista pikkumarketeista! Helppo valinta! Halpiskoneet leikkelevät kasvot joka kerta, laatumerkillä niin käy vain harvoin.

    • Anonyymi

      Osaako joku neuvoa miten Prego pb-711 merkkisestä parranajokoneesta saa terät irti puhdistusta varten?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 107
      2032
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      54
      1917
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      15
      1885
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1667
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      20
      1588
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      12
      1388
    7. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      26
      1330
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      11
      1316
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      14
      1301
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1252
    Aihe