Patti rinnassa

Kokemuksia?

Eli, olen vasta vajaa parikymppinen ja nyt vajaan puolen vuoden ajan tuntenut oikeassa rinnassani oudon epämuotoisen kyhmyn. Se ei tunnu olevan kiinnittyneenä minnekään eli on aika irtonainen mutta kuitenkin tuntuu aina samassa kohtaa. Kävin vasta lääkärissä ja minulle varattiin aika rinnan ultraäänikuvaukseen, aika on kuitenkin vasta parin kk:den kuluttua ruuhkien vuoksi. Lääkärikin sanoi ettei tapaus ole kiireellinen koska olen vielä näin nuori.

Patti aristaa hieman koskettelun jälkeen ja koska suvussani on ollut jos minkäkin moista kasvainta ja syöpää, alkaa mielikuvitus heti laukata. Eli onko kellään kokemuksia kuinka nuorena moisia tauteja ihmisillä on todettu ja onko mitään muita oireita esiintynyt??

11

11626

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • saana

      mullahan lekuri löysi ultralla patin rinnasta...
      itse valitin oikeaa kun tuntui ns .kivuliaalta
      ja varsinkin ennen menkkoja...noh sielä oli noin
      sentin kokoinen kysta....niille ei tehdä mitään
      kun eivät ole sillee vaarallisia...ja voivat puhjeta itsekseenkin.vasemmasta rinnasta se
      "samperi":))))sit löysi patin joka ei edes tuntunut käteen...siitä otettiin sitten koepala
      vaikka ne on yleensä aina jotain ns.rasvapatteja tmv.mut varmuudeksi kuitenkin:) no se tosiaan oli joku hyvälaatuinen juttu jolle eip tehä mitään.
      joten älähän panikoi siellä:)tuskin mitään vakavaa on :)
      nii juu mä olen muuten 30 vuotias...ja meidänkin suvussa on jos jonkin laista syöpää ollut:/

    • minulla

      Minulla on muutamia patteja ja ne on tutkittu mammografiassa..

      Ei kuulemma pahanlaatuisia, mutta ajattelin kuitenkin poistattaa ne yksityisellä ennen kuin kasvavat.


      Niitä on nyt seurailtu muutamia vuosia ja se on aika kallista kosta käyn yksityisellä kun en oikein noihin ´normi lääkäreihin luota.

    • aaa

      ..pattien poistoa, vaikka olisivatkin hyvälaatuisia ! Miksi pitää odottaa, että ne muuttuvat ajan kanssa pahanlaatuiseksi ja mahdollisesti vielä salakavalasti. Sitten voi olla jo myöhäistä. Varsinkin, jos suvussanne on rintasyöpää. Tutulleni kävi juuri näin.

    • Miijjuu

      Minulla on myöskin patti rinnassa.. en ole käynyt lääkärissä. olen hirveän nuori. pelottaa. eihän se ole syöpä. :(

      • Toista kertaa erässä

        Moi. Tänään huomasin suihkussa, että on vasempaan rintaan kehittynyt sellainen ~sentin läpimittainen patti. Maanantaina sitten taas lääkäriin. Tosiaan pari vuotta aikaisemmin löysin myös tällaisen patin, joka todettiin hyvänlaatuiseksi, mutta poistatin sen kuitenkin. On itsestä mukavampaa, kun ei tarvitse koko ajan miettiä, kehittyykö se ehkä pahempaan suuntaan jossain vaiheessa. Nämä hyvänlaatuiset patit ovat kuulemma kuitenkin melko tavallisia nuorilla naisilla, kun rinnat vielä kehittyvät.


      • mallluuuuu

        Joo löysin kans patin. eka se oli pieni ja sitte suureni. nyt se on aika arka. olen 18-vuotias niin eihän se välttämättä ole syöpä? jääkö kauheat jäljet jos sen poistaa? :/


      • Minullakin
        mallluuuuu kirjoitti:

        Joo löysin kans patin. eka se oli pieni ja sitte suureni. nyt se on aika arka. olen 18-vuotias niin eihän se välttämättä ole syöpä? jääkö kauheat jäljet jos sen poistaa? :/

        Minulla on ollut jo kaksi pattia rinnassa, jotka on sitten poistettu. Molemmat olivat hyvänlaatuisia. Nyt tuntuu taas että olisi joku patti tullut, joten aion käydä tarkastuttamassa että onko se hyvänlaatuinen. Todennäköisesti en kuitenkaan poistata sitä tällä kertaa, koska en halua taas lisää arpia rintaani. Jos kasvain kuitenkin alkaa kasvamaan tai on muuten epäilyttävä niin sitten harkitsen leikkausta. Onneksi nuo leikkaukset ovat yleensä hyvin helppoja, tehdään vain paikallispuudutuksella ja pääsee vielä samana päivänä kotiin. Joten älkää huoliko! hyvin suurella todennäköisyydellä patit rinnassa ovat hyvänlaatuisia.


      • Poekainen
        Minullakin kirjoitti:

        Minulla on ollut jo kaksi pattia rinnassa, jotka on sitten poistettu. Molemmat olivat hyvänlaatuisia. Nyt tuntuu taas että olisi joku patti tullut, joten aion käydä tarkastuttamassa että onko se hyvänlaatuinen. Todennäköisesti en kuitenkaan poistata sitä tällä kertaa, koska en halua taas lisää arpia rintaani. Jos kasvain kuitenkin alkaa kasvamaan tai on muuten epäilyttävä niin sitten harkitsen leikkausta. Onneksi nuo leikkaukset ovat yleensä hyvin helppoja, tehdään vain paikallispuudutuksella ja pääsee vielä samana päivänä kotiin. Joten älkää huoliko! hyvin suurella todennäköisyydellä patit rinnassa ovat hyvänlaatuisia.

        Eli olen mies. Tänään huomasin nänniin koskiessa, että pienikin kosketus tuntuu samalta kuin nänni olisi hiertynyt. Sillai polttaa/kirveltää koskiessa. Tosin aamulla tuntui muuallakin ihossa sellaista, joten voisikohan nukkuessa ollut hangannut.

        Sitten aloin tutkimaan tissejä. Kummastakin tissistä löytyy kaikkialta pieniä herneen kokoisia patteja kuin oikeen "kaivelee" tissiä.

        Voisiko olla ihan rauhasia?

        Olen 17 vuotias.


    • kipeee!!!

      Eli tossa pari viikoa taakse päin löyty rinnasta sellanen ihme kyhmy mikä ei siellä ennen oo ollu mulla on lääkäri 2viikon päästä maanantain ja nyt tissi on niin kipeä että siihen ei kärsi koskea yhtään!! olen vasta 16.v onko hätä? pitäiskö yrittää saada lääkäri aikasemmin?

    • tyttö17

      Ei hätää, toistaiseksi ainakaan. Oon 17 vuotias tyttö ja mulla ollu jo 2 kertaa rintatulehdus, ekan kerran 13vuotiaana. Lääkäritki ihmettelee. Olin vuosi sitte nesteenpoistossa.. otettiin vasemmsta rinnasta nännin kohdilta ohutneulalla nestettä pois , mulla on siellä joku nesteontelo. Nyt pari kuukautta sitee huomasin oikeessa rinnassa kyhmyn, nännin yläpuolella. Kävin tutkimuksissa ja ohutneulanäytteellä todettiin hyvälaatuinen kasvain. Se ei kasva eikä pienene eikä muutu pahaksi joten en leikkauttanut sitä pois. Paikallispuudutuksella helppo poisto jos alkaa vaivata. Helppo leikkaus mutta arpi jää.

    • patti

      Minulla on ollut monta kertaa rintatulehdus. Ja lääkäri sanoi syyksi, että minulla on ontelonännit, jotka aiheuttavat tälläistä. Ja kerran minulla oli nänni sisäänpäin vetääntynyt ja kävin tutkimuksissa ja ei ollut syöpää ja nyt taas nänni vetäytyi sisäänpäin ja tänään huomasin että sen keskelle on tullut pieni pehmeä, kiiltävä patti. Minulla on nyt antibioottikuuri päällä ja se loppuu huomenna ja menen sen jälkeen lääkäriin. Ihmettelen että mikä tämä patti on. Ei minulla ole koskaan ollut tälläistä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1898
    2. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      133
      1888
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1838
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1630
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1448
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1256
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1153
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1150
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1148
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1127
    Aihe