Luotto Naisiin,pettämisen jälkeen

Lento kotiin

Miten te olette saaneet luoton korjaantumaan edellisen suhteen pettämisen jälkeen? Itseäni petettiin edellisessä suhteessa todella tylysti. Edellisestä suhteestani on nyt 4v ja olisi aika etsiä uusi kumppani.

Jotenkin vain tuo petos kummittelee yhä ajatuksissani ja kun lukee lehtiä niin ei pettäminen ainakaan laskusuhtanteessa ole. En ole edes mustasukkaista tyyppiä.

Kävin hieman kauempana ottamassa etäisyyttä tähän olemassa olevaan elämääni menneinä 4v aikana. Nyt olisi tarkoitus palata takaisin Suomeen ja kotikonnuille.

Miksi ihminen pettää kumppaniaan? Jos haluaa pettää niin eikö kannattasi olla sitten vain ihan itsekseen ja hankkia kumppani aina tarpeen mukaan ja jännitysmomentin mukaan?
Vai onko mukavampi olla kahdestaan yksin? Olen miettinyt sitäkin,että olisinko lopun elämääni yksin. Jotenkin on vaan alkanut tuntumaan että lapsenkin tulo ei olisi haitaksi.

Haaveilut sikseen nyt ensin alkuun kaipaisin niitä vinkkejä miten taas voi luottaa Naiseen. Mietin sitäkin kun en ole mustasukkaista sorttia niin pitäisikö minun olla? Sillätavalla hyvällä tavalla. Kai Naiset pitäisi siitä että Uros olisi hieman hallitseva ja "mustasukkainen" omasta Naaraastaan.

Elämä on kyllä hienoa aikaa,mutta toisaalta täysi isoja laajoja kysymyksiä.

8

1653

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nuorisossa tulevaisu

      On todella itsekästä ja moraalitonta pettää kumppania. Jos kuitenkin niin tapahtuu kannattaa varmasti kertoa asiasta mahdollisimman pian jotta asiat voidaan hoitaa eteenpäin eli ero.

      Toivon että sinäkin löydät sen oikean ja luotettavan ihmisen rinnallesi. Pettämisestä kannattaa reilusti kertoa seurustelukumppanille. Ainakin itse olen sitä mieltä. Voihan sitä myös kartoittaa hienotunteisesti kuinka kohteena olevan naisen edelliset suhteet ovat päättyneet ja kuinka pitkiä ovat olleet. Mielestäni sekin kertoo ihmisestä aika paljonkin.

      Mustasukkaisuus on ymmärrettävää tietyissä rajoissa. Eihän sitä muuten toisesta välittäisikään. Olen myös sitä mieltä että kaikenlainen avoimuus tuossa tilanteessa on ehdoton. Jos on rehellinen toimissaan ei myöskään ole salattavaa. Tärkeää on kuitenkin luottamus. Älä siirrä edellisen huonoja puolia seuraavaan sillä jokainen on kuitenkin omanlaisensa hyvine ja huonoineen puolineen.

    • elämä jatkuu......

      Vieläkin kaivelee exän petos. Olen kertonut suoraan nykyiselleni, että minua harmittaa kun en hakannut exääni silloin kun sain tietää petoksesta. Olen myös sanonut suoraan, että seuraava nainen joka pettää, saa aivan varmasti turpaansa ja huolella (ei kannata ensitreffeillä sanoa, vaan sitten vasta kun suhde on oikeasti vakaalla pohjalla). Aion myös toteuttaa uhkaukseni ja näillä säännöillä mennään tässä uudessa suhteessa.

      "Haaveilut sikseen nyt ensin alkuun kaipaisin niitä vinkkejä miten taas voi luottaa Naiseen."

      Kannattaa tietenkin pyrkiä ottamaan sellainen nainen, joka tuntuu luotettavalta. sitä on vaikee nähdä etukäteen, mutta jos lopettaa suhteen ihan pienestäkin vinkeestä, niin kyllä se pakostakin karsii kevytkenkäisiä naisia.

      Kannattaa myös asennoitua siten että kukaan nainen ei ole sellainen, ettei eropäätös syntyisi tarvittaessa kymmenessä sekunnissa. Kaikki tämä kannattaa kertoa sitten uudelle naiselle. kannattaa kans miettiä etukäteen ne tilanteet, joissa antaa samantien kenkää, esimerkiksi hitaiden tanssiminen toisten kanssa. Pääsee paljon helpommalla kun on etukäteen miettinyt sellaiset tilanteet, josa mono heilahtaa samantien.

      "Mietin sitäkin kun en ole mustasukkaista sorttia niin pitäisikö minun olla?"

      tottakai, mustasukkaisuus on vain asennekysymys. itse en ollut ennen mustasukkainen kun se nykykäsitysten mukaan on vain tuhoava tunne, mutta vaihdoin tyyliä ja nykyään olen todella mustasukkainen. siitä myös oikeasti seuraa sellaista että minulta saa kenkää todella helposti. ei tarvi kuin hitaita tanssia tai käydä exän tykönä kahvilla tai liikaa olla yhteyksissä johonkin mieheen niin se oli sitten siinä. miespuolisia liian hyviä kavereita en siedä ollenkaan, mielummin eroan kun pureskelen kynsiäni.

      tärkeintä on ymmärtää että maailma on täynnä naisia, eivät ne lopu kesken vaikka yhden tai toisenkin heivaisi yli laidan

      • edelline jatkaa

        vaikka olisi aika mustasukkainen niin ei se sitä tarkoita että pitäisi olla vainoharhainen. kaikkein säälittävimpiä ovat ne tyypit, jotka kuvittelevat muijansa nussivat tupakkatauon aikana naapurin miehen kanssa. jos oikeasti epäilee tämmöistä niin mitä vittua sitten on edes kyseisen naisen kanssa?

        mun pointti on siinä että kannattaa olla mustasukkainen nimenomaan siksi, että heti kun alkaa esiintyä suurempaa syytä olla mustis (esimerkiksi tekstailua/puheluita jonkun toisen miehen kanssa) niin suhde poikki ja sillä selvä!


      • KyrpäKalle
        edelline jatkaa kirjoitti:

        vaikka olisi aika mustasukkainen niin ei se sitä tarkoita että pitäisi olla vainoharhainen. kaikkein säälittävimpiä ovat ne tyypit, jotka kuvittelevat muijansa nussivat tupakkatauon aikana naapurin miehen kanssa. jos oikeasti epäilee tämmöistä niin mitä vittua sitten on edes kyseisen naisen kanssa?

        mun pointti on siinä että kannattaa olla mustasukkainen nimenomaan siksi, että heti kun alkaa esiintyä suurempaa syytä olla mustis (esimerkiksi tekstailua/puheluita jonkun toisen miehen kanssa) niin suhde poikki ja sillä selvä!

        Hieman erillainen näkemys on minulla asiaan,omaan laajan kaveripiirin ja sitä seuraamalla on kyllä saanut tehdä huomioita monenlaisista kohtaloista.
        On tietynlaisia miehiä,jotka kyllä löytävät helposti mieleisensä daamin mutta joutuvat lopulta petetyn rooliin.
        Miksi on näin,viehättääkö näitä miehiä juuri sen tyyppiset naiset jotka ovat alttiita pettämään ,vai onko nämä miehet liian alistuvia suhteen vakiintuessa?
        Olen itse päätellyt että tälläiset petetyksi aina suhteissa tulleet miehet valitsevat kumppanikseen naistyypin joka tiedostaa olevansa seksikäs ja osaa flirttailla,siis helposti lähestyttävä nainen joka nauttii vetovoimansa testailusta,eli tämän tyypin nainen on tälläisen miehen mieleen.

        Miehenä pääsee paljon helpommalla kun ei antaudu heti suhteen alussa täysin palkein mukaan,antaa naisen todistaa ajan saatossa todellinen luonteensa ja saada täten varmuus suhteen kannattavuudesta.
        Jos on kokenut suhteissa tietää varmasti sen että siinä vaiheessa kun nainen huomaa olevansa niskan päällä ja mies umpirakastanut naisen käytös muuttuu,silloin nainen on kuningatar ja mies palvelija.
        Mutta jos nainen on epävarma miehen tunteista hän panostaa mieheensä enemmän ja on varmasti uskollinen.
        Naisen logiikka kun on lopulta selättää mies pauloihinsa jonka jälkeen viehätys vähenee, ja silloin helposti tykin piippu suuntautuu uusiin haasteisiin.
        Kantani on hyvin jyrkkä,jos kerran pettää ei luottamus koskaan palaa entiselleen,ja jos kerran pettää sitä toistaa saman toisella kerralla jo paljon herkemmin.
        Kantani on siihen että naiset jotka mielellään keimailevat tai tanssivat vieraiden miesten kanssa ovat juuri näitä oman viehätysvoimansa testaajia,eli herkkiä pettämään.


      • ei se aina
        KyrpäKalle kirjoitti:

        Hieman erillainen näkemys on minulla asiaan,omaan laajan kaveripiirin ja sitä seuraamalla on kyllä saanut tehdä huomioita monenlaisista kohtaloista.
        On tietynlaisia miehiä,jotka kyllä löytävät helposti mieleisensä daamin mutta joutuvat lopulta petetyn rooliin.
        Miksi on näin,viehättääkö näitä miehiä juuri sen tyyppiset naiset jotka ovat alttiita pettämään ,vai onko nämä miehet liian alistuvia suhteen vakiintuessa?
        Olen itse päätellyt että tälläiset petetyksi aina suhteissa tulleet miehet valitsevat kumppanikseen naistyypin joka tiedostaa olevansa seksikäs ja osaa flirttailla,siis helposti lähestyttävä nainen joka nauttii vetovoimansa testailusta,eli tämän tyypin nainen on tälläisen miehen mieleen.

        Miehenä pääsee paljon helpommalla kun ei antaudu heti suhteen alussa täysin palkein mukaan,antaa naisen todistaa ajan saatossa todellinen luonteensa ja saada täten varmuus suhteen kannattavuudesta.
        Jos on kokenut suhteissa tietää varmasti sen että siinä vaiheessa kun nainen huomaa olevansa niskan päällä ja mies umpirakastanut naisen käytös muuttuu,silloin nainen on kuningatar ja mies palvelija.
        Mutta jos nainen on epävarma miehen tunteista hän panostaa mieheensä enemmän ja on varmasti uskollinen.
        Naisen logiikka kun on lopulta selättää mies pauloihinsa jonka jälkeen viehätys vähenee, ja silloin helposti tykin piippu suuntautuu uusiin haasteisiin.
        Kantani on hyvin jyrkkä,jos kerran pettää ei luottamus koskaan palaa entiselleen,ja jos kerran pettää sitä toistaa saman toisella kerralla jo paljon herkemmin.
        Kantani on siihen että naiset jotka mielellään keimailevat tai tanssivat vieraiden miesten kanssa ovat juuri näitä oman viehätysvoimansa testaajia,eli herkkiä pettämään.

        "Olen itse päätellyt että tälläiset petetyksi aina suhteissa tulleet miehet valitsevat kumppanikseen naistyypin joka tiedostaa olevansa seksikäs ja osaa flirttailla,siis helposti lähestyttävä nainen joka nauttii vetovoimansa testailusta,eli tämän tyypin nainen on tälläisen miehen mieleen."

        on totta että tuollainen naistyyppi on aivan varmasti kaikkein pettämisalttein. sensijaan mua petti ujo ha hiljainen "naapurintyttö", joka ei koskaan bileissä puhunut mitään vaan seuraili sivusta kun minä taas tykkään olla sosiaalinen ja jopa juhlien keskipiste. eli vaikka kuinka tarkasti yrittäisi syynätä niin koskaan kenestäkään ei voi olla varma.

        joku viisas sanoi että kumppaniin pitää luottaa, mutta tarkistaa sen puuhat.

        "Kantani on siihen että naiset jotka mielellään keimailevat tai tanssivat vieraiden miesten kanssa ovat juuri näitä oman viehätysvoimansa testaajia,eli herkkiä pettämään."

        joo, mutta ratkaisuhan on tosi helppo eli mitä tuo edellinen kirjoittaja sanoi: jos nainen tanssii vieraiden miesten kanssa niin ei muuta kuin suhde poikki. se pettää kumminkin sillä tuolla tyylillä aivan varmasti sattuu se legendaarinen vahinko vaikkei sille olisi edes tietoista tarkoitusta!


    • Rakastunut edelleen

      ensimmäinen 15 vuotta kestänyt avioliittoni loppui vuonna -98. Aviomiehelläni ja minulla on viisi yhteistä lasta. Minulla oli pitkä ja kiihkeä suhde naapurin miehen kanssa, se kesti runsaan vuoden avioliittoni ohella. Olimme asuneet naapureina jo 10v ennekuin aloimme katsella toisiamme sillä silmällä. Se vaan joku kerta loksahti kohdalleen ja niinpä pienen pyristelyn jälkeen lankesin suhteeseen tuon ihanan naapurin kanssa. Tänä päivänäkään se ei kaduta.
      Oma silloinen aviopuolisoni oli varsin "kyttäävä" ja omistushaluinen. Naisen paikka oli "nyrkin" ja hellan välissä. Ja vaikka kävinkin töissä niin työmatkani ei esimerkiksi saanut kestää yli puolta tuntia. Tämä oli siis jo ennenkuin olin ensimmäistäkään kertaa pettänyt miestäni. Monenlaisia asioita tapahtui ja jälkeenpäin olen miettinyt miten ihmeessä olen moisessa avioliitossa voinut viihtyä. Osaltaan varmaankin se pettäminen liittyi siihen arjen ankeuteen. No tuli tilanne, että petin mieheni.
      Erosimme aviomieheni kanssa ja lopetin samalla suhteen myös siihen naapurin mieheen.
      Olin yksin vajaan vuoden ja työpaikalta löysin ihanan miehen. Olemme kohta kaksitoista vuotta olleet yhdessä ja niistä vuosista kymmenen avoliitossa ja saman katon alla. Meillä ei ole yhteisiä lapsia koska minä en niitä voi enää sairauteni takia tehdä. Avopuolisoni on ottanut lapseni kuin omikseen.
      Tällä hetkellä on tilanne, että puolisoni asuu kauempana omassa asunnossaan kun hän sai sieltä vakituisen työpaikan. Minä asun omassa asunnossani lasteni kanssa ja tapaamme avopuolisoni kanssa viikonloppuisin, jomman kumman luona. Eikä välttämättä edes joka viikonloppu, molemmilla on työt jotka rajoittaa myös viikkonloppuja.
      Kertakaan tämän suhteen ja avoliiton aikana ei ole tullut mieleen pettää nykyistä miestäni. Sellaista ihmistä ei vaan ole tullut vastaan joka pystyisi peittoamaan avopuolisoni aiheuttaman sydämenpyörähdyksen. Se tunne puolisooni on niin vahva ettei siihen mahdu ketään muuta väliin. Minulla on hyvä olla tässä suhteessa ja rakastan miestäni kovasti. Edes välimatka ei haittaa, meillä on sitä sielujen sympatiaa ja se kestää ja kestää. Tämä suhde on sellainen, että en edes halua pilata sitä millään ylimääräisellä sähläilyllä, ei ole tullut tarvetta. Tässä suhteessa ollaan tasavertaisia ja molemmat arvostamme toisiamme. Tämäkin viikonloppu menee yksin kotosalla mutta koko ajan ollaan yhteyksissä facepuukin kautta ja sähköpostit kulkee.
      Sen tiedän, että ex-aviopuolisoni on katkeroitunut ja alkoholisoitunut. Missään yhteyksissä hän ei ole omiin lapsiinsa. Ei jouluina, ei syntymäpäivinä, ei rippijuhliin edes ole tullut. Puhumattakaan arjen mukana elämisestä. Mutta se on hänen oma valintansa. Nykyinen puolisoni on ollut loistava isähahmo lapsilleni. Nuorin lapseni asuu enää kotona ja muut ovatkin jo omillaan pitkin suomea. Töissä ja opiskelemassa.
      Meillä avopuolisoni kanssa on runsas kymmenen vuotta työelämää jäljellä ja sen jälkeen vanhenemme yhdessä kiikkustuolissa istuskellen ja keinutellen.

    • Tarinaa

      Luin näitä viesti ketjuja.Olin ja vieläkin vähän ujo.Maalla kasvanut ilman kavereita.Olin todella huono itsetuntoinen.Monta vuotta ihastunut yhteen mieheen alle 20v.lopulta ajattelin,ettei minua huoli kukaan.Sitten ylin 20v. aloin seurustella ja se johti kihlautumiseen ja avioliittoon.Nyt olen n. 40v.ja todella ihastunut vieraaseen mieheen viime keväästä.Tämä tuskin johtaa mihinkään vaikka uneksin kokeilla miltä tuntuu ,jokin muu kuin oma kulta.Siksipä tuli hankittua seuraa netin kautta ja on tavattu salaa ja suudeltu.Joistakin on intiimimpää suutelu kuin yhdyntä.Jostain syystä sen jälkeenkin ajattelen tätä ihastustani ja suutelu ei tuntunut suurelta jutulta.Onko siis suurempaa pettämistä suuri rakkaus toiseen vaiko teot?Luultavasti pettämiseni etenee seksiinkin,ihan vain kokeilu mielessä.Tietenkin toimin niin ettei mieheni tiedä eikä varmasti uskoisi minusta!Tätä ihastustani olen hassua kyllä jopa kertonut hänelle!Tuntuu välillä,että hänkin tietää etten kelpaa tuolle miehelle.Tuntuu,että mieheni joutuu kärsimään siitä koska nuoruuteni jäi elämättä.Tai eihän hän kärsi jos ei tule tietämään.Luottamisen korjauksesta en tiedä olisi kamalaa varmasti hänelle.Luulen hänen olleen uskollinen minulle.Tässä oli vastaus minulta miksi petän kumppaniani.Ehkä kyllästymistä,seikkailunhalua ja jotain jonka tunnen jääneen minulta väliin.On myös tunne että alan olla jo vanha eli aikainen 50 villitys!Kyllä naisiin kannattaa luottaa,olisin minäkin pysynyt uskollisena jos edellisiä kokemuksia.Älä sen takia ole yksin jos pelkäät petetyksi tulemista.Löydät varmasti luotettavan naisen joka rakastaa sinua eikä petä.Onnea etsintään!

    • N40+

      luottaa että on vielä vapaana sellaisiakin ihmisiä jotka arvostaa uskollisuutta parisuhteessa,.
      Pitää vain pyrkiä tutustumaan kunnolla ja jutella/ kysellä kyseisestäkin asiasta, mitä toinen ajattelee ja kertoakin miten pahalta on tuntunut...
      Itsekin olen kokenut petetyksi tulon pariinkin otteeseen pitkänkin suhteen / avioliiton aikana.

      En kenellekään toivoisi samaa ... sen verran otti koville jo oman itsetunnon kannalta ja sitten niiden tunteiden lakkaaminen se vie aikansa, sillä itselläni ei tolellakaan ollut mitään halua alkaa uudelleen uskottelemaan että suhde voisi eheentyä. Kerrasta poikki vaikka sattuikin pitkään, onneksi elämä alkaa jo helpottaa.

      Eron jälkeen ja ns. suruprosessin jälkeen... nyt pelottaa uskaltaa alkaa uudelleen etsiä mahdollista uutta elämänkumppania.

      Ja näitä "pettäjiä " varattuja tuntuu liikkeellä olevan, ota sitten selvää kuka tosimielellä liikenteessä.

      Ei auta kuin askel kerrallaan tutustua.... kun ei tämä yksin eläminenkään niin herkkua ole , kyllä sitä 40:n vielä kaipaa rinnalleen kumppania, niin arkeen kuin juhlaan sellaista juttukaveria, uskollista ja luotettavaa läheisyyden/ hellyyden antajaa ja vastaanottajaa.

      Lippukorkeella ja avoimin silmin eteenpäin , onnea sinullekin etsintääsi.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      117
      2625
    2. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      255
      1148
    3. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      86
      1094
    4. Taas kuoli kuortaneella

      Mitä tapahtui kuhinoilla kun auton alle jäi ja kuoli 66.
      Kuortane
      8
      1054
    5. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1011
    6. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      12
      930
    7. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      63
      923
    8. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      896
    9. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      41
      832
    10. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      37
      799
    Aihe