Nyt olisi hyvät neuvot kalliit.
5kk vanha kollikissamme on tehnyt jo tovin erästä hyvin ärsyttävää tapaa..
Nimittäin se raapii meidän makuuhuoneen ovea aina kun on hänen mielestä aika herätä.
Tämä on vuorotyöläisille aika ärsyttävä tapa vielä ja varsinkin vapaapäivinä klo.08 herätykset ei ole kovin tervetulleita.
Emme päästä kissankarvojen takia sitä makuuhuoneeseen, ettei nukkuisi sängyssä.
Miten sen oven raapimisen saa loppumaan? Ollaan suihkautettu vesipullolla aina kun on tehnyt sitä ja jättänyt tämän "pelottavan" pullonkin siihen oven eteen, mutta ei... :(
Kissa raapii ovea
11
8965
Vastaukset
- 7+19
kokemus kissoista, on aina ollut kissa ja olen jo ikä-ihminen.
Mielestäni suljettu ovi on kissalle haaste, ainakaan meillä eivät ole voineet sietää oven taakse jäämistä.
Vaikka kattimme saa kuljeskella vapaasti asunnossamme se herättää joka aamu viideltä, miltei kellonsa voisi tarkastaa sen mukaan.
Haluaa ulos kun asumme maalla. - peli menetetty jo
voin kertoa, että tuo on oikeasti ärsyttävää ja tämän takia en voi edes teljetä kissaani mihinkään huoneeseen koska se tulisi varmasti oven läpi...Ainoa vaihtoehto on ottaa kisuherra makuuhuoneeseen nukkumaan,itselläni se onkin harvoja hetkiä kun kissa on kauniisti...
- kissa_
Meillä ei kissaa ole koskaan päästetty makkariin ja vuosien varrella se on sen hyväksynyt. Itse olen joskus suihkutellut kanssa kissaa, mutta suosittelen kuitenkin huomiotta jättämistä, se on toiminut ainakin meillä paremmin. Anna siis raapia vaikka viikkoja, älä reagoi mitenkään, koskaa, kertaakaan tai joudut aloittamaan koko homman alusta. Tämä voi oikeasti ottaa aikaa vaikka kuinka kauan, mutta kyllä se kissa lopulta tajuaa ettei tule saamaan MITÄÄN huomiota vaikka kuinka raapisi. Kissalle kun kelpaa myös se negatiivinen huomio. Siihen asti suosittelen korvatulppia.
- epätoivoiseT*
kissa_ kirjoitti:
Meillä ei kissaa ole koskaan päästetty makkariin ja vuosien varrella se on sen hyväksynyt. Itse olen joskus suihkutellut kanssa kissaa, mutta suosittelen kuitenkin huomiotta jättämistä, se on toiminut ainakin meillä paremmin. Anna siis raapia vaikka viikkoja, älä reagoi mitenkään, koskaa, kertaakaan tai joudut aloittamaan koko homman alusta. Tämä voi oikeasti ottaa aikaa vaikka kuinka kauan, mutta kyllä se kissa lopulta tajuaa ettei tule saamaan MITÄÄN huomiota vaikka kuinka raapisi. Kissalle kun kelpaa myös se negatiivinen huomio. Siihen asti suosittelen korvatulppia.
Joo pitää yrittää pysyä tiukkana. saa nähdä kuinka kauan hermot kestää..
Se kaapii kukista myös multia.. Onko siihen hyvää neuvoa? Kukka pöytä on polvenkorkeudella suurinpiirtein ja siinä on 3 kukkaa (muuta paikkaa ei oikein ole) ja öisin se kaapii niitä multia.. - voi...
epätoivoiseT* kirjoitti:
Se kaapii kukista myös multia.. Onko siihen hyvää neuvoa? Kukka pöytä on polvenkorkeudella suurinpiirtein ja siinä on 3 kukkaa (muuta paikkaa ei oikein ole) ja öisin se kaapii niitä multia..laittaa kukan juurille sitrushedelmän kuoria tai valkosipulia esimerkiksi, mutta tuo ei kyllä kaikkiin kissoihin tehoa;)...Eiväthän ole myrkyllisiä kukkia omasi, jos sattuu maistelemaan siinä multaa penkoessaan?!
Uskon, että kissa kaapii multia aamuyöllä kun kyllästyttää, kissathan ovat yöeläimiä ja jotain silloin olisi kiva puuhastella itsekseen, kun ei pääse edes sänkyyn muiden joukkoon:)
Oletko kokeillut kissalla aktivointileluja? Onko kiipeilytelinettä jossa raapia ja hyppiä? Voi myös kokeilla piilottaa yöksi vaikka raksuja jänniin paikkoihin, mistä niitä voi etsiä....
btw. Meillä tuommoinen ovien ulkopuolelle sulkeminen ei edes onnistu, kun osaavat avata ovet, ja varmasti avaavat kun nenän edestä laitetaan kiinni! Ja aamuherätys on jo siinä kuuden aikaan kissojen toimesta, itse tosin olen tottunut ja tykkään kun tullaan korvan juureen pesemään hiuksiani ja hyrisemään;) - tai.
epätoivoiseT* kirjoitti:
Se kaapii kukista myös multia.. Onko siihen hyvää neuvoa? Kukka pöytä on polvenkorkeudella suurinpiirtein ja siinä on 3 kukkaa (muuta paikkaa ei oikein ole) ja öisin se kaapii niitä multia..Jos sitruuna tai valkosipuli ei auta voit myös kattaa mullan pinnan kivillä.
- minna.
Jos laittaisi oven eteen jotain ettei pääse siihen käsiksi. Ei ehkä kuuluisi äänet.
- wattaa
ratkaisu on vain ilman huomiota. Totuin nopeasti raavintaan.
Hommaa kaveri. - mieleen että
wattaa kirjoitti:
ratkaisu on vain ilman huomiota. Totuin nopeasti raavintaan.
Hommaa kaveri.miksi sitä otetaan eläimiä jollei jaksa niiden elämistä? Kissat ovat eläviä olentoja ja elävät ja pitävät ääniä. Eivät istu hiljaa ja paikallaan.
Aika vähän jaksat jos nyt pentu vasta 5 kk ikäinen ja ilmeisesti pentu ollut nyt 2 kk sulla? Kissat eivät ole koiria jotka hetken opettelemisen jälkeen oppivat jotain. Kissat ovat jästipäitä jotka EHKÄ oppivat tai oikeastaan JOS haluavat oppia jotain.
Itse vuorotyöläinen myös jolla 2 v. 4 kk leikattu kolli. Herätys tarkalleen klo 07.00 aamuisin. Pentuna alle vuoden ikäisenä raapi aina eteisen ovea,päästäkseen ulos. Yli vuosi meni että tämä tapa loppui. Ja vieläkin silloin tällöin saattaa käydä raapaisemassa ovea,mutta sinkoaa karkuun nähdessään että tulen torumaan tästä.
Kukkia tässä huushollissa ei ole. Ainakaan pöydällä tai missään mihin kissa pääsee. Se on heille aktiviteettia että pääsee multaa tonkimaan. Tietysti pitkän ja sinnikkään opettamisen tuloksena voit saada kissan joka ei multaa tongi. Meillä kukat sijoittuvat katista roikkuviin amppeleihin joita kissat pääsevat vain ihastelemaan.
Kärsivällisyys on siis malttia ja valttia jos haluat kissasi saada käyttäytymään tietynlaisesti.
- Haggs
Ihan sama ongelma meidän 4kk vanhan kollin kanssa! Alussa nukuttiin makkarin ovi auki, mutta allergian ja sen hyökkäilyjen takia jouduttiin laittaa se oven toiselle puolelle.
Nimenomaan ärsyttävä tapa tuo oven raapiminen, kun kissan päättämä herätys tulee aina pari tuntia ennen oikeaa herätyskelloa.
Tähän asti olen aina lopulta noussut ylös sängystä ja mennyt antamaan kissalle ruokaa ajatellen, että se pitäisi kissan hiljaisena vielä pari tuntia. Tänää kuitenkin keksin, että ehkä se on se syy miksi kissa maukuu. Kissa ehkä ajattelee että nyt hänen on nälkä, nyt hän haluaa ruokaa ja maukumalla ja raapimalla ovea minä herään ja ruokaa tulee. Joten.. tänää mä ensimmäistä kertaa teinkin sillein, että jätin ruoan antamatta. Kissa oli ihmeissään ku tulin keittiöön ja laitoin ittelleni aamupalaa, mut en antanu sille ruokaa. Koitti se puskee jalkoja, että tajuisin ja kipitti keittiössä tavalliseen tapaansa. Lopulta se hyväksyi ja meni syömään kuivaruokaansa. Märkäruokaa se sai sitten vasta vähän myöhemmin.
Nyt aion toistaa tuota metodia, saa nähdä auttaako se yhtään. :)
Nii ja mä oon laittanu koristekivet kukkaruukkuihin mullan päälle, eipä oo kissa menny mitään kaivamaan, tosin vähän aikaa sit se kaato yhen ruukun, mut ei se sillonkaan ollu siel kaivelemassa.. varmaan hyppäs siihen reunalle vaan niin et se kukka kaatu.
Nii ja sitä sitruunamehua oon sivelly oveen ja kynnykselle ja sipulia kans.. kissa ei oo niistä tykänny, mut niiden vaikutus ei kestä kauaa.. puolen tunnin päästä sitä ei haittaa ne ollenkaan enää.. Ja vettä on kans suihkutettu oven raosta ja oven alta.. - Napsuliini
Ei kyllä alkaa syyttämään jos haluaa nukkua yönsä rauhassa, se mitään kärsivällisyyden puutetta ole.
Sama täällä. Kissa raapii makuuhuoneen ovea koska haluaa ruokaa. Ei johdu kaverista eikä tylsyydestä, leikkiä kuuluu koko ajan, välillä tullaan yöllä mukavasti huutamaan oven taakse. Meillä 3 kissaa ja vain yksi tekee näin.
Jos olisi kärsivällisyyden puute, niin en kissaa olisi ottanut ollenkaan, harrastuksena muutenkin vaatekaappi=hiekkalaatikko ym. Mutta jos ei öitä saa rauhassa nukkua...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kuinka Riikka Purra on parantanut Suomen kansalaisen elämää?
Haastan kaikki perussuomalaisten kannattajat kertomaan konkreettisia esimerkkejä kuinka Riikka Purran harjoittama politi103338Diesel-ammattilainen kehuu Sanna Marinia
"Sanna Marinin (sd) hallitus loi neljä vuotta sitten väliaikaisen polttoainetukijärjestelmän, kun energianhinnat nousi463138Pitkänperjantain kunniaksi tekoälyn analyysi Riikka Purran kirjoituksesta
🧠 Mitä se kertoo "riikka"-nimimerkin lähijunassa tapahtuneesta? 1. Asenteellinen ja epäasiallinen sävy: Kirjoitus purs462931Iso poliisioperaatio Lapualla
Paikalla oli silminnäkijän mukaan myös kolme ambulanssia. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011924650.html Onko virpo552759100 prosentin perintövero korjaisi myös Hitas-ongelman
Moni ei uskalla kieltäytyä perinnöstä maineen menettämisen uhalla, joten sitten tulee näitä tilanteita, joissa joutuu es522549Riikan antisakset leikkaavat bensan hintaa ylöspäin
Sannan aikoina bensaa sai 1,3 euron litrahinnalla ja Riikka leikkasi sen euron ylemmäksi reiluun 2 euroon. Joko on saks322126Sukupuolineutraalit liikennemerkit yksi persujen älynväläys
Samassa rytäkässä kaikki syrjäseutujen bussipysäkkien liikennemerkitkin vaihdettiin, vaikkei bussia ole liikennöinyt enä512065Olen aika varma
että meidän tiemme risteäminen oli ainutkertainen tapahtuma elämässäni. En tule koskaan kohtaamaan ketään muuta, joka sa581870- 451809
- 481612