MITEN HALVALLA VAIHTO-OPPILAAKSI?

kazick

Miten vaihto-oppilaaksi etelä-amerikkaan tai australiaan? Kaikki tieto on tarpeen:)
auta!!:)

6

6702

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • rotary

Hei ! Ota yhteyttä kotipaikkasi rotary-järjestöön , rotareilla on laajamittaista nuorisovaihtoa mm. Etelä-Amerikkaan. Rotareilla on myös omat nettisivut, löydät ne helposti. Sitten vaan reippaasti yhteyttä, oma tyttäreni on lähdössä kesällä kuukaudeksi Ranskaan eikä se maksa kuin noin 400-500 euroa ja siihen sisältyy kaikki.

• nykyinen vaihto-oppilas

Oon ite talla hetkella kanadassa vaihtarina... Ja mita mulla itella ja muilla on kokemuksia jarjestoista, niin ei kannata, ne rahastaa sulta aivan liikaa, eika sitten ole siella kun tarttisit..
      Paras mahollisuus olisi jos saisit itsenaisesti hankittua itellesi perheen jossa asua, joko henk.koht.suhteilla, vanhoilta vaihtareilta, tai ihan vaan lehti ilmotus paikalliseen lehteen. Talloin pystyisit myos vaikuttamaan etta mihin kaupunkiin paadyt. Sitten siina on tietysti pakolliset lennot, ja koulu paikka, siita osasta maailmaa en tieda, mutta ei ne nyt niin paatahuimaavia ole.
      Mutta jos olet lahdossa niin onnea sinulle!

• Miyu

Jos olet yliopistossa, suomalainen yliopisto antaa stipendin lentomatkoja ja vakuutusta varten ja maksaa myös lukukausimaksut. Kelalta saa normaalin suomalaisen opintotuen vielä hieman korotettuna. Valitse halpa maa, niin näillä pärjää jo hyvin, eikä omaa rahaa tarvita oikeastaan lainkaan :)

• star

Juu, elikkä itsekkin olen lähdössä vaihto-oppilaaksi tässä jossain vaiheessa.
      Peruskoulun päättötodistuksessa täytyy olla vähintään keskiarvona 7,50 taikka jos olet lukiossa, niin vähintään 7,0.
      Ne maksaa n.5000-7000 euroa lukuvuosi.
      Kannattaa tosiaan ottaa jostain sivustoilta lisää tietoa.
      Onnea, jos olet menossa

• jack hunt

Itellänikin olis haaveena päästä, mut noi hinnat on jotain niin järkyttävää, et ei taida toteutua.. :(

• UWC:n käynyt

www.uwc.fi

Lukion ensimmäisen vuoden opiskelijoille täysiä stipendejä kansainvälisiin kouluihin. Kyseessä ei ole vaihto-oppilasvuosi, vaan lukioissa opiskellaan kaksi vuotta, minkä jälkeen suoritetaan kansainvälinen ylioppilastutkinto. Suosittelen, hieno kokemus!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Persut eivät ole kertoneet euronkaan edestä säästökohteita

Mutta änkyttävät kysellä niistä muilta jatkuvasti. Vaikuttaa ettei persuilla ole kykyä omaan ajatteluun ja päätöksenteko
      Maailman menoa
      274
      3497
    2. Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma

Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.
      Maailman menoa
      137
      1905
    3. Israel euroviisujen 2.

Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is
      Luterilaisuus
      301
      1641
    4. 80
      1489
    5. Persujen puoluekokous 2026

Missä ja Milloin pidetään ?
      Maailman menoa
      87
      1483
    6. Odotettu tulos Taivalvaaran hiihtokeskuksen osalta

"MCS Finland Oy on ilmoittanut Taivalkosken kunnalle 30.4.2026, että se irtisanoo Taivalkosken kunnan ja MCS Finland Oy:
      Taivalkoski
      53
      1186
    7. Mun mielestäni on tosi loukkaavaa

Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra
      Ikävä
      200
      1150
    8. Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?

Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois
      Maailman menoa
      71
      1071
    9. Mikä se viehättävin

Asia on kaivatussasi?
      Ikävä
      63
      1031
    10. Tiedän satavarmasti ettet tule koskaan

Uskaltamaan mitään. Ei me tulla edes näkemään koskaan.
      Ikävä
      22
      1017
    Aihe