MITEN HALVALLA VAIHTO-OPPILAAKSI?

kazick

Miten vaihto-oppilaaksi etelä-amerikkaan tai australiaan? Kaikki tieto on tarpeen:)
auta!!:)

6

6032

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • rotary

      Hei ! Ota yhteyttä kotipaikkasi rotary-järjestöön , rotareilla on laajamittaista nuorisovaihtoa mm. Etelä-Amerikkaan. Rotareilla on myös omat nettisivut, löydät ne helposti. Sitten vaan reippaasti yhteyttä, oma tyttäreni on lähdössä kesällä kuukaudeksi Ranskaan eikä se maksa kuin noin 400-500 euroa ja siihen sisältyy kaikki.

    • nykyinen vaihto-oppilas

      Oon ite talla hetkella kanadassa vaihtarina... Ja mita mulla itella ja muilla on kokemuksia jarjestoista, niin ei kannata, ne rahastaa sulta aivan liikaa, eika sitten ole siella kun tarttisit..
      Paras mahollisuus olisi jos saisit itsenaisesti hankittua itellesi perheen jossa asua, joko henk.koht.suhteilla, vanhoilta vaihtareilta, tai ihan vaan lehti ilmotus paikalliseen lehteen. Talloin pystyisit myos vaikuttamaan etta mihin kaupunkiin paadyt. Sitten siina on tietysti pakolliset lennot, ja koulu paikka, siita osasta maailmaa en tieda, mutta ei ne nyt niin paatahuimaavia ole.
      Mutta jos olet lahdossa niin onnea sinulle!

    • Miyu

      Jos olet yliopistossa, suomalainen yliopisto antaa stipendin lentomatkoja ja vakuutusta varten ja maksaa myös lukukausimaksut. Kelalta saa normaalin suomalaisen opintotuen vielä hieman korotettuna. Valitse halpa maa, niin näillä pärjää jo hyvin, eikä omaa rahaa tarvita oikeastaan lainkaan :)

    • star

      Juu, elikkä itsekkin olen lähdössä vaihto-oppilaaksi tässä jossain vaiheessa.
      Peruskoulun päättötodistuksessa täytyy olla vähintään keskiarvona 7,50 taikka jos olet lukiossa, niin vähintään 7,0.
      Ne maksaa n.5000-7000 euroa lukuvuosi.
      Kannattaa tosiaan ottaa jostain sivustoilta lisää tietoa.
      Onnea, jos olet menossa

    • jack hunt

      Itellänikin olis haaveena päästä, mut noi hinnat on jotain niin järkyttävää, et ei taida toteutua.. :(

    • UWC:n käynyt

      www.uwc.fi

      Lukion ensimmäisen vuoden opiskelijoille täysiä stipendejä kansainvälisiin kouluihin. Kyseessä ei ole vaihto-oppilasvuosi, vaan lukioissa opiskellaan kaksi vuotta, minkä jälkeen suoritetaan kansainvälinen ylioppilastutkinto. Suosittelen, hieno kokemus!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      95
      6806
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      29
      2686
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      33
      2263
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      83
      1952
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1681
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      6
      1487
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1377
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1351
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      8
      1294
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1243
    Aihe