2TAHTI ÖLJY VÄRIL

bluegreeenyellowred

mä ostin 2-tahti öljyä jotain api tc niinku ohjekirjassa lukee (syntetttistä) ja se oli sinistä (valmiina oli jotain hiton keltasta öljyä ku ostin mopon... no laitoin sinistä ja hyvin toimi, se sekoittu sen keltasen kansssa ja se o n nyt ruskeeta...
Sitten ostin biltemasta öljyä... 2tathti syntettistä api tc..... ja se on vittu ruskeeta / keltaista???
Miten tää on mahollista että öljyillä on enemmän värejä ku sateenkaarella....
MITÄ VÄRIÄ SUOSITTELETTE?
tää ei ollu vitsi, haluan vastauksia ihan oikeesti©

14

7901

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • bluegreeeenred&yello

      siis onko bilteman öljy huononlaatusta? ..
      Mitä väristä? miks se on eri väristä jos pitäisi olla sama öljy purkissa... ?!?!

    • 7+4

      Väristä tietää onko bensassa öljyä, esisekoitetut seokset.
      Muuten ei ole mitään merkitystä.

      Lienee myös kustannuskysymys minkä väristä haluat.
      Nesteen vihreä/sininen €6/L vai motulin punaista €15/L.

      Yksi kriteeri öljyä valitessa voisi olla se ettei vaatteet haise 2T pakokaasulle.
      Esim risiiniöljypohjaisen pakokaasu haisee "kuin munkkia paistaisi"

    • 30 vuotta mopoja

      jäteöljyä. Kärytti mutta oli halpaa ja muuta ei ollut. Koskaan ei öljyn takia hajonnut, sen puutteesta ainoastaan.

      • 30v. turbolla ajanut

        Tossa kaverilla oli Tunturin sopimushuolto, missä niitä pappiskoita sitten korjattiin. On toki totta, että monessa 2-tahtisessa mopossa riittää, kun vaan on jotain öljyä bensan seassa, niin ei leikkaa heti kiinni.

        Näiden jäteöljyjen kanssa vaan tuli niin mahtavat karstat, että meilläkin monet kerrat poltettiin postinkantajan papiskasta karstoja pakoputkesta kosan-toholla, että saatiin Eikka taas liikkeelle. Kyläkauppias teki 2-tahti bensasekoitukset siihen pumpattavaan mittariin aina puhtaaseen "jäteöljyyn", eli mitä sattui nyt olemaan sillä hetkellä jäännyt öljytynnyrin pojalle, joskus saattoi olla hypoidiöljyä, joka oli tarkoitettu vaihteistoon, niin sillä sekoitusbensalla ei mopot kulkeneet pitkällekään, kun oli piikki tulpassa ja valkoinen karsta. Moottorisahamiehet lupasi tervata kaupan-sedän munat, jos ei lopeta moisien sotkujen myymistä, kun tuli sahoihin niin paljon remonttia. Meilläkin faija alko käyttämään omia sekoituksia moottorisahassa ja osti 2-tahtiöljyt erikseen.

        Kunnon 2-tahtiöljyä vaan 2-tahtisiin moottoreihin ja mieluumin valmistajan suositusten mukaan, yleensä ne värit on vihreitä taikka sinisiä, ne öljyt on suunniteltu voitelemaan ja palamaan puhtaasti. Ja oikeat suhteet pitää muistaa sekoituksissa, jos niitä joutuu tekemään bensan joukkoon.


      • 30 vuotta mopoja
        30v. turbolla ajanut kirjoitti:

        Tossa kaverilla oli Tunturin sopimushuolto, missä niitä pappiskoita sitten korjattiin. On toki totta, että monessa 2-tahtisessa mopossa riittää, kun vaan on jotain öljyä bensan seassa, niin ei leikkaa heti kiinni.

        Näiden jäteöljyjen kanssa vaan tuli niin mahtavat karstat, että meilläkin monet kerrat poltettiin postinkantajan papiskasta karstoja pakoputkesta kosan-toholla, että saatiin Eikka taas liikkeelle. Kyläkauppias teki 2-tahti bensasekoitukset siihen pumpattavaan mittariin aina puhtaaseen "jäteöljyyn", eli mitä sattui nyt olemaan sillä hetkellä jäännyt öljytynnyrin pojalle, joskus saattoi olla hypoidiöljyä, joka oli tarkoitettu vaihteistoon, niin sillä sekoitusbensalla ei mopot kulkeneet pitkällekään, kun oli piikki tulpassa ja valkoinen karsta. Moottorisahamiehet lupasi tervata kaupan-sedän munat, jos ei lopeta moisien sotkujen myymistä, kun tuli sahoihin niin paljon remonttia. Meilläkin faija alko käyttämään omia sekoituksia moottorisahassa ja osti 2-tahtiöljyt erikseen.

        Kunnon 2-tahtiöljyä vaan 2-tahtisiin moottoreihin ja mieluumin valmistajan suositusten mukaan, yleensä ne värit on vihreitä taikka sinisiä, ne öljyt on suunniteltu voitelemaan ja palamaan puhtaasti. Ja oikeat suhteet pitää muistaa sekoituksissa, jos niitä joutuu tekemään bensan joukkoon.

        Ettei sen öljyn värillä ole hevon vitun merkitystä. Silloin ennen oli laitteetkin toisenlaisia, ei niin tarkkoja pidettäviä kuin nykyään. Sillon toimi Jawa myös tarvittaessa sirkkelinä ja käytettiin sitä, mitä sai. EI VAAN YKSINKERTAISESTI OLLUT MUUTA. Sitä on vaikeaa nykypäivän ihmisen ymmärtää kun astelee kohti tuhannen neliön halpahallia.


      • blaugrüngelbundrot
        30 vuotta mopoja kirjoitti:

        Ettei sen öljyn värillä ole hevon vitun merkitystä. Silloin ennen oli laitteetkin toisenlaisia, ei niin tarkkoja pidettäviä kuin nykyään. Sillon toimi Jawa myös tarvittaessa sirkkelinä ja käytettiin sitä, mitä sai. EI VAAN YKSINKERTAISESTI OLLUT MUUTA. Sitä on vaikeaa nykypäivän ihmisen ymmärtää kun astelee kohti tuhannen neliön halpahallia.

        ook


      • 30v. turbolla ajanut
        30 vuotta mopoja kirjoitti:

        Ettei sen öljyn värillä ole hevon vitun merkitystä. Silloin ennen oli laitteetkin toisenlaisia, ei niin tarkkoja pidettäviä kuin nykyään. Sillon toimi Jawa myös tarvittaessa sirkkelinä ja käytettiin sitä, mitä sai. EI VAAN YKSINKERTAISESTI OLLUT MUUTA. Sitä on vaikeaa nykypäivän ihmisen ymmärtää kun astelee kohti tuhannen neliön halpahallia.

        Ja kyllä niihin remonttia tehtiin, voi hyvä luoja, ei sitä voi tämän päivän ihminen käsittää. Hyvän käsityksen Jawalla ajamisesta tuolloin saa, kun lukee Jorma Riutan kirjan: Moottoripyörä Jawalla halki tuhotun Euroopan Pohjois-Afrikkaan.


      • 1000 v. haaveillut
        30v. turbolla ajanut kirjoitti:

        Ja kyllä niihin remonttia tehtiin, voi hyvä luoja, ei sitä voi tämän päivän ihminen käsittää. Hyvän käsityksen Jawalla ajamisesta tuolloin saa, kun lukee Jorma Riutan kirjan: Moottoripyörä Jawalla halki tuhotun Euroopan Pohjois-Afrikkaan.

        eikä pidä tallissa, niin ei tarvi lukea ajamisesta.


      • 30v. turbolla ajanut
        1000 v. haaveillut kirjoitti:

        eikä pidä tallissa, niin ei tarvi lukea ajamisesta.

        En haaveile, vaan toteutan! Kesällä 2010 tehdään taas melkoinen reissu kaksipyöräisellä, onko sitten mopo vai moottoripyörä, se jää nähtäväksi, toden näköisesti mootoripyörä.

        Mukava silti lukea toistenkin kokemuksia matkoista, juuri tuo Jorma Riutan kirja kannattaa lukea sen vuoksi, että siinä jos missä tehdään matkaa tosimiesten lailla! Itse en ole ihan noin pitkällä matkalla ollut, mutta elämys se on kaksipyöräisellä. Suosittelen ihan mopolla matkailua kauemmaksikin, siihen jää herkästi koukkuun!


    • vaan voitelulla.

      Eikä voidella. Eli ohjekirja purkinkylki. Jos se synkkaa, homma pelaa, väri ei voitele vaan se aine itsessään.

      Vertaa siihenkin, että dieselpolttoaine on erivärinen, kuin lämmitysöljy. Kone toimii, väri on vain tullia varten, että valtio saa rahansa, on ajettava verollisella.

      Kummallakin kone toimii.

      • Motor-pö ja lpö...

        Tämä ei olekaan sitten ihan sama juttu, ei ollenkaan. Siis lämmitykseen tarkoitettua polttoöljyä ei nykyään voi käyttää enää dieselkäyttöisissä työkoneissa, koska niiden setaaniluku vaihtelee ja lisäksi voitelevat aineet eivät välttämättä riitä tämän päivän diesellaitteisiin polttoainejärjestelmässä. Uusimpien koneiden valmistajien takuu ei korvaa vaurioita, jos polttoaineena on käytetty lämmitykseen tarkoitettua polttoainetta.
        Dieselkäyttöisissä työkoneissa tulee käyttää tilanteesta riippuen joko normaalia dieselpolttoainetta, joka on väritöntä ja kovemmin verotettua taikka sitten kevyemmin verotettua moottoripolttoöljyä, jonka väri on punainen.


      • nuo värit
        Motor-pö ja lpö... kirjoitti:

        Tämä ei olekaan sitten ihan sama juttu, ei ollenkaan. Siis lämmitykseen tarkoitettua polttoöljyä ei nykyään voi käyttää enää dieselkäyttöisissä työkoneissa, koska niiden setaaniluku vaihtelee ja lisäksi voitelevat aineet eivät välttämättä riitä tämän päivän diesellaitteisiin polttoainejärjestelmässä. Uusimpien koneiden valmistajien takuu ei korvaa vaurioita, jos polttoaineena on käytetty lämmitykseen tarkoitettua polttoainetta.
        Dieselkäyttöisissä työkoneissa tulee käyttää tilanteesta riippuen joko normaalia dieselpolttoainetta, joka on väritöntä ja kovemmin verotettua taikka sitten kevyemmin verotettua moottoripolttoöljyä, jonka väri on punainen.

        jos lämmittä 2-t öljyllä, niin on hyvin tarkkaa, minkä väristä käyttää. Myös kytkettäessä sähköjohtoja on tärkeää ottaa värit huomioon. Urheilussa kannattaa syöttää pallo sille, kenellä on saman värinen paita jne..


    • MrboyHd

      Sininen toimii niinkuin pitääkin.

      • Jutustelija1

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mieleni harhailee sinussa

      Uskon että tykkäät minusta. On vain yksi elämä. Silti jään paikoilleni ja odotan että jokin muuttuu. Menin palasiksi, ei
      Tunteet
      23
      5913
    2. Taposta murhaksi

      Mitä tästä tapauksesta tiedetään?
      Kajaani
      60
      2037
    3. Grilli lopettaa?

      Pitääkö huhu paikkaansa että grilli lopettaa lähiaikoina?
      Suomussalmi
      27
      1499
    4. Joko Martinalla uusi aviomies hakusessa

      Onko jo Raya sovellukseen laitettu uusi vetoomus vetämään... ja mistähän maasta mahtaa olla seuraava sulhasehdokas. Suom
      Kotimaiset julkkisjuorut
      241
      1284
    5. Pitääkö luovuttaa?

      Sano nyt edes jotain 👾
      Ikävä
      74
      1145
    6. Missä olitte kun oli teidän tähän saakka kaunein yhteinen hetki?

      Me olimme rannalla erään kiven päällä❤️
      Ikävä
      69
      1138
    7. Mitä teet nainen

      Jos saat tietää että mies on elänyt yksinäistä ja rauhallista elämää sinua kaivaten, ei ole ollut muiden naisten kanssa,
      Ikävä
      53
      1117
    8. Olet nuorempi nainen aivan ihana

      Tykkään susta ihan valtavasti ❤️❤️
      Ikävä
      51
      1072
    9. Pitkäaikaistyöttömyys Suomessa harvinaisen paha

      Karut työttömyysluvut, korkein luku yli neljännesvuosisataan.
      Maailman menoa
      144
      1067
    10. Mitä vastaisit

      Jos kysyisin, että lähdettäisiinkö lenkille yhdessä? Vain sinä ja minä, kaksin? Miehelle
      Ikävä
      58
      995
    Aihe