Ääkköset ei näy

Miiia22

Osaisiko joku auttaa, saapuneissa posteissa ei usein näy ääkkösiä ollenkaan vaan koko merkki puuttuu. Esim lähtenyt = l htenyt.

7

4440

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • testionparas

      Mene Testiin koska Testissä toimii ääkköset! Rekisteröityminen ilmaista ennen joulua! Lukekaa uutiset!
      http://koti.mbnet.fi/testj

    • Mäkkitupalainen

      Lähettäjä on voinut lähettää viestin ilman merkistökoodausmäärittelyä tai jopa virheellisesti määriteltynä.
      Tai oman sähköpostiohjelman asetukset hyväksyvät vain tietyn koodauksen.
      Kokeile eri vaihtoehtoja. Yleensä paras vaihtoehto on Oletus/Default, jolloin käytetään viestin omaa määrittelyä.
      Puuttuvan tai väärän määrittelyn voi sitten tilapäisesti oikaista tarvittaessa.
      Miten nuo tarkalleen tehdään riippuu käytetystä ohjelmasta, jota et maininnut.

      Tuo puuttuva merkki viitannee Unicode/UTF-merkistön käyttöön, jota ohjelmasi kieltäytyy tunnistamasta…

      • Miiia22

        Kyseessä on siis Outlook, en ole vielä keksinyt ratkaisua ongelmaan..


      • Miiia22 kirjoitti:

        Kyseessä on siis Outlook, en ole vielä keksinyt ratkaisua ongelmaan..

        Sama ongelma täällä, ääkköset eivät näy tulevissa posteissa - tai siis osassa, joissakin kyllä näkyy. Missä vika? Mitä voin tehdä asian korjaamiseksi?


      • maddmaxx
        Pirkko-Liisa kirjoitti:

        Sama ongelma täällä, ääkköset eivät näy tulevissa posteissa - tai siis osassa, joissakin kyllä näkyy. Missä vika? Mitä voin tehdä asian korjaamiseksi?

        Outlook näyttää viestit esikatselussa ilman ääkkösiä, sekä viestin avattaessa. Kun viestin merkistöksi vaihtaa ensin jonkun muun kuin unicode ja takaisin, viesti näkyy ok. Kuinka vaihdetaan Outlookin käyttämä merkistö, niin että se vaikuttaa kaikkiin viesteihin? Yksittäisen viestin merksitön vaihdon jälkeen ohjelma kysyy tallennetaanko muutos, mutta en ole tuota tallentanut jotta näen milloin vika korjaantuu. Vika ilmenee vain osassa viesteissä. Sama viesti toisen käyttäjän Outlook Expressissä näkyy ok.


      • maddmaxx
        maddmaxx kirjoitti:

        Outlook näyttää viestit esikatselussa ilman ääkkösiä, sekä viestin avattaessa. Kun viestin merkistöksi vaihtaa ensin jonkun muun kuin unicode ja takaisin, viesti näkyy ok. Kuinka vaihdetaan Outlookin käyttämä merkistö, niin että se vaikuttaa kaikkiin viesteihin? Yksittäisen viestin merksitön vaihdon jälkeen ohjelma kysyy tallennetaanko muutos, mutta en ole tuota tallentanut jotta näen milloin vika korjaantuu. Vika ilmenee vain osassa viesteissä. Sama viesti toisen käyttäjän Outlook Expressissä näkyy ok.

        käyttöjärjestelmänä Windows XP, toisaalla netissä viitataan että ongelma liittyisi nimenomaan yhdistelmään Win XP, Office 2007 ja UTF-8 merkistöä käyttävät postit


      • maddmaxx
        maddmaxx kirjoitti:

        käyttöjärjestelmänä Windows XP, toisaalla netissä viitataan että ongelma liittyisi nimenomaan yhdistelmään Win XP, Office 2007 ja UTF-8 merkistöä käyttävät postit

        automaattinen esikatselu näyttää ääkköset, mutta lukuruutu ei, eikä ääkköset näy myöskään avatussa viestissä ellei tee tuota merkistön vaihtoa pois ja takaisin


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1117
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      113
      910
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      886
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      279
      679
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      76
      658
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      74
      621
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      572
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      556
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      38
      520
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe