Ääkköset ei näy

Miiia22

Osaisiko joku auttaa, saapuneissa posteissa ei usein näy ääkkösiä ollenkaan vaan koko merkki puuttuu. Esim lähtenyt = l htenyt.

7

4440

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • testionparas

      Mene Testiin koska Testissä toimii ääkköset! Rekisteröityminen ilmaista ennen joulua! Lukekaa uutiset!
      http://koti.mbnet.fi/testj

    • Mäkkitupalainen

      Lähettäjä on voinut lähettää viestin ilman merkistökoodausmäärittelyä tai jopa virheellisesti määriteltynä.
      Tai oman sähköpostiohjelman asetukset hyväksyvät vain tietyn koodauksen.
      Kokeile eri vaihtoehtoja. Yleensä paras vaihtoehto on Oletus/Default, jolloin käytetään viestin omaa määrittelyä.
      Puuttuvan tai väärän määrittelyn voi sitten tilapäisesti oikaista tarvittaessa.
      Miten nuo tarkalleen tehdään riippuu käytetystä ohjelmasta, jota et maininnut.

      Tuo puuttuva merkki viitannee Unicode/UTF-merkistön käyttöön, jota ohjelmasi kieltäytyy tunnistamasta…

      • Miiia22

        Kyseessä on siis Outlook, en ole vielä keksinyt ratkaisua ongelmaan..


      • Miiia22 kirjoitti:

        Kyseessä on siis Outlook, en ole vielä keksinyt ratkaisua ongelmaan..

        Sama ongelma täällä, ääkköset eivät näy tulevissa posteissa - tai siis osassa, joissakin kyllä näkyy. Missä vika? Mitä voin tehdä asian korjaamiseksi?


      • maddmaxx
        Pirkko-Liisa kirjoitti:

        Sama ongelma täällä, ääkköset eivät näy tulevissa posteissa - tai siis osassa, joissakin kyllä näkyy. Missä vika? Mitä voin tehdä asian korjaamiseksi?

        Outlook näyttää viestit esikatselussa ilman ääkkösiä, sekä viestin avattaessa. Kun viestin merkistöksi vaihtaa ensin jonkun muun kuin unicode ja takaisin, viesti näkyy ok. Kuinka vaihdetaan Outlookin käyttämä merkistö, niin että se vaikuttaa kaikkiin viesteihin? Yksittäisen viestin merksitön vaihdon jälkeen ohjelma kysyy tallennetaanko muutos, mutta en ole tuota tallentanut jotta näen milloin vika korjaantuu. Vika ilmenee vain osassa viesteissä. Sama viesti toisen käyttäjän Outlook Expressissä näkyy ok.


      • maddmaxx
        maddmaxx kirjoitti:

        Outlook näyttää viestit esikatselussa ilman ääkkösiä, sekä viestin avattaessa. Kun viestin merkistöksi vaihtaa ensin jonkun muun kuin unicode ja takaisin, viesti näkyy ok. Kuinka vaihdetaan Outlookin käyttämä merkistö, niin että se vaikuttaa kaikkiin viesteihin? Yksittäisen viestin merksitön vaihdon jälkeen ohjelma kysyy tallennetaanko muutos, mutta en ole tuota tallentanut jotta näen milloin vika korjaantuu. Vika ilmenee vain osassa viesteissä. Sama viesti toisen käyttäjän Outlook Expressissä näkyy ok.

        käyttöjärjestelmänä Windows XP, toisaalla netissä viitataan että ongelma liittyisi nimenomaan yhdistelmään Win XP, Office 2007 ja UTF-8 merkistöä käyttävät postit


      • maddmaxx
        maddmaxx kirjoitti:

        käyttöjärjestelmänä Windows XP, toisaalla netissä viitataan että ongelma liittyisi nimenomaan yhdistelmään Win XP, Office 2007 ja UTF-8 merkistöä käyttävät postit

        automaattinen esikatselu näyttää ääkköset, mutta lukuruutu ei, eikä ääkköset näy myöskään avatussa viestissä ellei tee tuota merkistön vaihtoa pois ja takaisin


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      62
      905
    2. Aattelin nainen

      Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      119
      704
    3. J-mies, miten voit olla niin varma siitä

      että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp
      Ikävä
      79
      680
    4. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      39
      636
    5. Jani Wickholm on kuollut

      Tämä oli Janilta hieno laulu. https://youtu.be/72wWxqWon7k?is=5HKdV-H8yY466YXm
      Kotimaiset julkkisjuorut
      36
      631
    6. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      87
      561
    7. Alan pikkuhiljaa olemaan sinut

      sen asian kanssa, että en tule enää löytämään ketään. Mikä tilanne sinulla on ja miten olet koittanut ratkaista tilante
      Sinkut
      110
      535
    8. Pystytkö pitämään

      Taukoa ja eroa ihan hyvillä mielin vai tekeekö tiukkaa
      Ikävä
      41
      481
    9. Mennään näin sitten

      Ettei kohdata enää.
      Ikävä
      37
      475
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      71
      457
    Aihe