Osaisiko joku auttaa, saapuneissa posteissa ei usein näy ääkkösiä ollenkaan vaan koko merkki puuttuu. Esim lähtenyt = l htenyt.
Ääkköset ei näy
7
4440
Vastaukset
- testionparas
Mene Testiin koska Testissä toimii ääkköset! Rekisteröityminen ilmaista ennen joulua! Lukekaa uutiset!
http://koti.mbnet.fi/testj - Mäkkitupalainen
Lähettäjä on voinut lähettää viestin ilman merkistökoodausmäärittelyä tai jopa virheellisesti määriteltynä.
Tai oman sähköpostiohjelman asetukset hyväksyvät vain tietyn koodauksen.
Kokeile eri vaihtoehtoja. Yleensä paras vaihtoehto on Oletus/Default, jolloin käytetään viestin omaa määrittelyä.
Puuttuvan tai väärän määrittelyn voi sitten tilapäisesti oikaista tarvittaessa.
Miten nuo tarkalleen tehdään riippuu käytetystä ohjelmasta, jota et maininnut.
Tuo puuttuva merkki viitannee Unicode/UTF-merkistön käyttöön, jota ohjelmasi kieltäytyy tunnistamasta…- Miiia22
Kyseessä on siis Outlook, en ole vielä keksinyt ratkaisua ongelmaan..
Miiia22 kirjoitti:
Kyseessä on siis Outlook, en ole vielä keksinyt ratkaisua ongelmaan..
Sama ongelma täällä, ääkköset eivät näy tulevissa posteissa - tai siis osassa, joissakin kyllä näkyy. Missä vika? Mitä voin tehdä asian korjaamiseksi?
- maddmaxx
Pirkko-Liisa kirjoitti:
Sama ongelma täällä, ääkköset eivät näy tulevissa posteissa - tai siis osassa, joissakin kyllä näkyy. Missä vika? Mitä voin tehdä asian korjaamiseksi?
Outlook näyttää viestit esikatselussa ilman ääkkösiä, sekä viestin avattaessa. Kun viestin merkistöksi vaihtaa ensin jonkun muun kuin unicode ja takaisin, viesti näkyy ok. Kuinka vaihdetaan Outlookin käyttämä merkistö, niin että se vaikuttaa kaikkiin viesteihin? Yksittäisen viestin merksitön vaihdon jälkeen ohjelma kysyy tallennetaanko muutos, mutta en ole tuota tallentanut jotta näen milloin vika korjaantuu. Vika ilmenee vain osassa viesteissä. Sama viesti toisen käyttäjän Outlook Expressissä näkyy ok.
- maddmaxx
maddmaxx kirjoitti:
Outlook näyttää viestit esikatselussa ilman ääkkösiä, sekä viestin avattaessa. Kun viestin merkistöksi vaihtaa ensin jonkun muun kuin unicode ja takaisin, viesti näkyy ok. Kuinka vaihdetaan Outlookin käyttämä merkistö, niin että se vaikuttaa kaikkiin viesteihin? Yksittäisen viestin merksitön vaihdon jälkeen ohjelma kysyy tallennetaanko muutos, mutta en ole tuota tallentanut jotta näen milloin vika korjaantuu. Vika ilmenee vain osassa viesteissä. Sama viesti toisen käyttäjän Outlook Expressissä näkyy ok.
käyttöjärjestelmänä Windows XP, toisaalla netissä viitataan että ongelma liittyisi nimenomaan yhdistelmään Win XP, Office 2007 ja UTF-8 merkistöä käyttävät postit
- maddmaxx
maddmaxx kirjoitti:
käyttöjärjestelmänä Windows XP, toisaalla netissä viitataan että ongelma liittyisi nimenomaan yhdistelmään Win XP, Office 2007 ja UTF-8 merkistöä käyttävät postit
automaattinen esikatselu näyttää ääkköset, mutta lukuruutu ei, eikä ääkköset näy myöskään avatussa viestissä ellei tee tuota merkistön vaihtoa pois ja takaisin
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 62905
- 119704
J-mies, miten voit olla niin varma siitä
että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp79680- 39636
Jani Wickholm on kuollut
Tämä oli Janilta hieno laulu. https://youtu.be/72wWxqWon7k?is=5HKdV-H8yY466YXm36631- 87561
Alan pikkuhiljaa olemaan sinut
sen asian kanssa, että en tule enää löytämään ketään. Mikä tilanne sinulla on ja miten olet koittanut ratkaista tilante110535- 41481
- 37475
- 71457