meganen käynnistysongelmat

ullainkeri

relluni temppuilee. Kun pysähdyn ja auto seisoo jonkin aikaa, on sitä todella vaikeaa saada uudestaan käyntiin. Ei tietystikään joka kerta. joutuu starttaamaan monta kertaa. sitten se käynnistyy ihan hyvin eikä ole mitään ongelmia. Joskus menee päiviä ettei ole ongelmia. Mikä ihme sitä vaivaa? Auttakaa nyt; kun jos olisi joku pieni vika, ei olisi mukavaa viedä sitä merkkikorjamolle kalliiseen tarkastukseen.

6

1664

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pippo..

anturivika...pari sataa maksaa korjata.

• heti korjauttaa

joskus auttaa jos hieman tuota anturia sormeilee/liikuttaa.
        Näin ainakin omassa meganessa, ensimmäiset oireet oli noin 1.5 vuotta sitten, korjaamossa eivät osanneet auttaa, netistä löysin syyn, eli kampiakselin anturi (aka impulssianturi). Ei tarvinnut kuin hieman koskettaa niin käynnistysvaikeudet hävisi. Lieviä oireita oli viime kesänä, ja sama operaatio uudestaan, oireet hävisi...

• avika

Itsellä tänä syksynä ollut samoja oireita vm.2000 Meganessa. Ostin Motonetista tuon jo mainitun YKK-anturin (27,90€) mutta en ole vielä vaihtanut kun oireet vielä hyvin satunnaisia. Merkkihuollossa ilmeisesti vaihtavat anturin lisäksi myös sen sähköliittimen ja pätkän johtoa? Ajattelin kokeilla ensin pelkän anturin vaihtoa ja liittimen puhdistusta?

• Remage
    • RenuRenu

Kaikki kolme - kaksi meganea ja yksi clio - temppuilee käynnistettäessä, jos heti virran kytkemisen jälkeen yrittää käynnistämistä. Mutta kun malttaa odottaa virran kytkemisen jälkeen niin että "ylimääräiset" varoitusvalot mittaritaulusta sammuu, niin autot käynnistyvät moitteettomasti. Ilmiö ei vaihtelee, mutta on kuitenkin selvä.

Renu ei ole ainoa automerkki mikä käyttäytyy näin.

• mvalo

Tosiaan tuosta on maininta meganen alkuperäisessä ohjekirjassakin eli neuvotaan odottamaan kunnes se ajonestolaitteen punainen merkkivalo sammuu ennen käynnistystä! Tuo jo mainittu anturi voi silti olla myös viallinen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ei sua enään tunnista

Kun olet vanhentunut ja lihonut.
      Ikävä
      101
      5643
    2. Huomenet naiselle

Harmittaa ettei ehkä nähdä enää koskaan. Näillä mennään sitten.
      Ikävä
      56
      4261
    3. Mikä kaivatussasi kolahti?

Mikä oli erityistä?
      Ikävä
      47
      2557
    4. Etsin vastaantulevista sua

Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s
      Ikävä
      28
      2388
    5. Kaikesta muusta

Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko
      Ikävä
      16
      1845
    6. Hyvää yötä.

Miten äkäpussi kesytetään? 😉 pus
      Ikävä
      15
      1504
    7. Ajatteletko koskaan

Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹
      Ikävä
      33
      1352
    8. Tekis mieli lähestyä sua

Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗
      Ikävä
      20
      1210
    9. Kyllä hävettää!

Olla taivalkoskelta jos vuoden taivalkoskelainen on tuommoinen tumpelo.
      Taivalkoski
      24
      1111
    10. T, miten mun pitäis toimia

Olen niin toivottoman ihastunut suhun...ollut jo liian,monta,vuotta. Lähestynkö viestillä? Miten? Sun katse...mä en kest
      Ikävä
      43
      1081
    Aihe