kansiremontti

Tuskastunut1

Jos täällä sattuu olemaan alan ammattilaisia, niin kysyisin kannattaako kansiremonttia teettää muulla kuin ammattilaisella? Tietysti korjaamo menettää rahaa, kun joku muu sen tekee tiedän.... :) Rehellisiä mielipiteitä kaipaisin

Autossani olisi kansiremontti edessä, eikä minulla oikeasti ole varaa siihen, että veisin sen korjaamolle. Hinta-arvio oli aika huikea, vähän paikasta riippuen ja mitä siihen tehdään 600-1200e. Tuttavani sen tekisi, mutta olen kuullut, että se on aika tarkkaa työtä. Jonkin verran siinä säästäisi, jos antaisi kaverin sen tehdä, mutta voiko se mennä kovinkin pahasti vikaan? Autossa on alumiinikansi. Kaverini on tehnyt ennenkin kansiremontteja, mutta ei ole kuitenkaan autonasentaja. Hienoahan se on, kun kaverit auttaa, mutta kokemusta on, että ihmiset joskus liioittelevat osaamistaan ja lopputulos on jotain muuta kuin odotettiin, eikä kaveria voi kuin kiittää työstään.

9

11694

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vie suosiolla korjaamolle. Olen nähnyt noita "kaverien" tekemiä remontteja eikä tulokset taatusti innosta.
      Jos sinun kaverisi on autonasentajaKOULUTUKSEN saanut ja tekee työnsä tunnollisesti, niin sitten voit luotaa hänen ammattitaitoonsa.
      Viiden pennin suutari tekee viiden sadan markan vahingon pätee tässäkin.

      • Ja hölö hölö

        Kansiremontin teko ei taatusti kaipaa mitään koulutusta , ellei sitten tekijä ole poikkeuksellisen vähä-älyinen.

        Samaa vihjettä voisi kai sitten käyttää siinäkin tapauksessa, että jos renkaassa on vajaa paine, niin paras viedä rengasliikkeeseen painetta lisättäväksi ammattilaisten osaavaan huostaan.

        Joskus 50-60-luvulla autoasentajat olivat jotain ammattiylpeätä porukkaa, mutta nykyään noita mekaanisisa vehkeitä näpräilevät alle kouluikäiset autotalleissa.

        Homma, joka ei vaadi erikoistyökaluja on paras teettää juuri osaavalla kaverilla, näin ainakin autojen kohdalla.


      • kanssasi..
        Ja hölö hölö kirjoitti:

        Kansiremontin teko ei taatusti kaipaa mitään koulutusta , ellei sitten tekijä ole poikkeuksellisen vähä-älyinen.

        Samaa vihjettä voisi kai sitten käyttää siinäkin tapauksessa, että jos renkaassa on vajaa paine, niin paras viedä rengasliikkeeseen painetta lisättäväksi ammattilaisten osaavaan huostaan.

        Joskus 50-60-luvulla autoasentajat olivat jotain ammattiylpeätä porukkaa, mutta nykyään noita mekaanisisa vehkeitä näpräilevät alle kouluikäiset autotalleissa.

        Homma, joka ei vaadi erikoistyökaluja on paras teettää juuri osaavalla kaverilla, näin ainakin autojen kohdalla.

        Ei edes merkkiliike tee nykyään kunnon työtä. Tuttavani vaihdatti jakopään hihnan merkkikorjaamossa, ja tulos oli katasroffi. Ruiskutuspumppu oli oli pykälän verran jäljessä. Seurauksena lievä kone vaurio. Hihna virheen korjaamo myönsi, mutta ei tästä aiheutunutta vauriota. Tuskin olisi hihna virhettäkään myöntänyt, ellei tuttavani olisi tarkastuttanut dieselkorjaamolla ajoitusta, koska epäili vian olevan ajoituksessa huonon vedon takia.


      • mutta sittenkin
        kanssasi.. kirjoitti:

        Ei edes merkkiliike tee nykyään kunnon työtä. Tuttavani vaihdatti jakopään hihnan merkkikorjaamossa, ja tulos oli katasroffi. Ruiskutuspumppu oli oli pykälän verran jäljessä. Seurauksena lievä kone vaurio. Hihna virheen korjaamo myönsi, mutta ei tästä aiheutunutta vauriota. Tuskin olisi hihna virhettäkään myöntänyt, ellei tuttavani olisi tarkastuttanut dieselkorjaamolla ajoitusta, koska epäili vian olevan ajoituksessa huonon vedon takia.

        Minulla on taas päinvastaisia kokemuksia. Tiedän erittäin hyvän korjaamon, jonka työn jälki on todella huippuluokkaa. Koskaan ei ole ollut mitään valittamista. Niin osaavia tuttuja ei vaan ole, että kansiremontin niillä teetättäisin. Yksi kansiremontti aikoinaan oli kaverin tekemä ja lopputulos oli sellainen, että ihmettelin kovasti kovasti, kun auto nyki sen jälkeen. Korjaamolla totesivat, että autosi käy siihen malliin, että siinä on kannentiiviste menossa. Kyllä kannatti. Koko homma uusiksi, kansi hiottavaksi, uusi tiiviste jne.


    • Zoui

      Ihan näin mielenkiinnosta niin mitä tämä sinun kansiremonttisi käytännössä sisältää? Kansi halki? kierossa? Seetit menneet?

      • tuskastunut1

        Siihen tulee uusi (käytetty) kansi, uusi tiiviste (tietenkin). Koneistamolla sitten selviää pitääkö tuohon uuteen kanteen esim. venttiileihin tehdä jotain tms. Eli vaikea nyt sanoa, mitä se kansiremontti tulee pitämään sisällään. Riippuu minkälainen tuo "uusi" kansi on. Alumiinikantta, kun on turha lähteä hitsaamaan tms. Parempi hankkia toinen kansi.


      • Zoui
        tuskastunut1 kirjoitti:

        Siihen tulee uusi (käytetty) kansi, uusi tiiviste (tietenkin). Koneistamolla sitten selviää pitääkö tuohon uuteen kanteen esim. venttiileihin tehdä jotain tms. Eli vaikea nyt sanoa, mitä se kansiremontti tulee pitämään sisällään. Riippuu minkälainen tuo "uusi" kansi on. Alumiinikantta, kun on turha lähteä hitsaamaan tms. Parempi hankkia toinen kansi.

        Siis jos sitä kantta tarvii koneistaa ja sen hoitaa joku ammattilainen, niin pelkkä kannen takaisin laitto on autosta riippuen suht helppo homma. Ei siihen juuri koulutusta tarvitse mutta hyvät ohjeet viikonloppu niin sen tekee itsekkin.


    • gregorrrrr

      Kävin autonasentaja koulutuksen ja voin todeta että eipä siellä varsinaisesti opeteta kansiremontin tekoa ainakaan teoriassa. Omalle kohdalle osui kolmannen vuoden alussa Laguna, jossa öljy ja j.neste sekaisin.
      Että ilman tuotakaan ei mitään koulutusta olisi tullut. Tuon jälkeen tein omaan autooni myös kansiremontin. Että TEKEMÄLLÄ oppii.

    • HH

      Jos kannessa on halkeama sen voi hitsata eli otat itse tai käyt jollain asentajalla irrotuttamassa kannen, puhdistat sen ja viet tai postitat korjattavaksi yleensä ei tarvitse edes koneistaa riippu halkeaman paikasta (onko tiivistepinnassa)
      Tulee halvimmaksi maksaa yleensä 50-120 riippuen vaurion laajuudesta

      http://www.sele.fi/index.php/erikoishitsaus

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ensi kesänä

      Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta
      Ikävä
      66
      3442
    2. Tukalaa kuumuutta

      Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh
      Ikävä
      46
      3272
    3. Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.

      Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa
      Kotimaiset julkkisjuorut
      144
      3202
    4. Sinä, ihastukseni

      Mitä haluaisit tehdä kanssani ensimmäisenä?
      Ihastuminen
      52
      2698
    5. Tiedät ettei tule toimimaan.

      Mielenterveys ei kummallakaan kestä.
      Ikävä
      31
      1993
    6. Okei, myönnetään,

      Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘
      Ikävä
      27
      1890
    7. Onko kaivatullasi

      himmeä kuuppa?
      Ikävä
      48
      1666
    8. Mihin hävisi

      Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä
      Iisalmi
      88
      1579
    9. Et siis vieläkään

      Et ilmeisesti ole vieläkään päässyt loppuun asti mun kirjoituksissa täällä. Kerro ihmeessä sit, kun valmista 😁 tuskin k
      Ikävä
      40
      1555
    10. On jo heinäkuun viimeinen päivä.

      En taida nähdä sinua koskaan.
      Rakkaus ja rakastaminen
      39
      1370
    Aihe