Sprinter 315CDi autom.

315CDi

Omistan "uusikoppaisen" Sprinterin 315CDi automaattivaihteilla. Löytyykö keneltäkään luotettavia kokemuksia kyseisen auton kulutuslukemista? Paljon olen kuullut juttuja, että pitäisi päästä automaatillakin 8-11 litran kulutuksiin kaupunkiajossa, mutta kyllä omani vie tuollaiset 13-15L sadalla sekalaisessa kaupunkipainotteisessa ajossa.. Haluaisin vain tietää onkohan autossani jokin pielessä, kun nuo kulutuslukemat eivät nyt aivan pienimmästä päästä taida olla..

10

7748

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pettyny uuteen mesee

Minulla on kans tuollainen DDR valmisteinen Mersu Sprinter 315 automaatilla. Kyllä minullakin menee 11,5--13 litraa/100km nurkkajossa.

Miten muuten on etujarrut tominut? Vinkuuko vai onko hiljaisia? Entä etulokasuojat? Onko ne myös paperista tehtyjä niin kuin minun Mersussa?

• 315CDi

Kyllä jarrut ja lokasuojat tuntuvat olevan ihan ok. Auto on mulle melko uusi tuttavuus, joten eipä tiedä sitten mitä tulevaisuus tuo tullessaan.. Elikkä noin 13 litran kulutuksiin on siis vain tottuminen. Onko autossasi Eberi toiminut moitteetta?

• DDR mersu
        315CDi kirjoitti:

Kyllä jarrut ja lokasuojat tuntuvat olevan ihan ok. Auto on mulle melko uusi tuttavuus, joten eipä tiedä sitten mitä tulevaisuus tuo tullessaan.. Elikkä noin 13 litran kulutuksiin on siis vain tottuminen. Onko autossasi Eberi toiminut moitteetta?

sinulla on vähintäin 1/3 osa tankissa naftaa! Jos vähemmän ei toimi. Muuten kun avaat takaovet niin katso miten pelti antaa periksi siinä saranoiden kohdalla! Se on vain paperia!

• colombia

Kokemusta kahdesta taksibussiliikenteessä olevasta 315sta. Molemmissa n. 900 kg sisustaa yms. lisäpainoa ja automaatit. Kulutusmittarin olen nollannut molemmista yli 100 tkm sitten. Toinen 10,6 ja toinen 10,8 ltr/100km.
      Paperisia peltejä voit etsiä muista merkeistä. Tosin esim. keula näyttää "ruttaantuvan" paljon osuttaessa johonkin (turvallisuustekijä, esim. moottoripyöräilijät, jalankulkijat yms.), mutta mitään runkoon liittyvää ei mene ruttuun kovinkaan helposti. Ja aina kolarissa joutuu käymään maalarin luona ja jos etusiipien hinta tuntuu kovalta, kannattaa ostaa linja-autolippu.
      Tekniikka on toiminut ainakin tähän asti moitteetta molemmissa.

• 315CDi

Joo, vajaan 1000km keskikulutus näyttää olevan tietokoneen mukaan nyt noin 11,5L/100km. Siis pääasiassa kaupunkiajoa ja lyhyttä sellaista. Hetkellinen päiväkulutus saattaa nousta kyllä tuonne 17-18L/100km näillä pakkaskeleillä, kun vielä Eberi jatkuvasti hönkii siinä koneeseen lisälämpöä.

• make t

ostin auton uutena 318 pitkä ja korkea ajotietokoneen mukaan kulutus 11,8 keskikulutus ja kuorma auto.ja nyt vettä myllyyn. tilasin auton pelkkänä hylsynä ja sisustin sen itse.ensinmäinen työvaihe eli auton äänieristys ja villoitus.normaali pesun jälkeen villat aina märkiä.syyn löytäminen helppoa,autonsivulistat vuotavat läpimeno niiteistä vettä sisään.vuoden kampeamisen jälkeen ottivat auton takuuseen ja jouduin itse kertomaan miten mukamas vika korjataan ja vielä ottamaan vastuun siitä. ei ihme että maahantuoja haluaa levyttää autosi ennen kuin näet tämän huolestuttavan tilanteen.osta auto uutena ja pyydä se sisustettuna 5000-12000 tuhannen lisähintaan siinä aikapommi vuosien saatossa.näitä sprintereitä sitten myydään lapsi perheille ja täysin tietämättömät joutuvat kärsimään siitä.itse olen huolestunut tilanteesta 3 astmaatikko lapsen isänä.mietipä sitä kuinka monta autoa on sisustettu 2006 jälkeen kuin tämä malli tuli myyntiin.toisaalta voihan sitä ajatella että no eihän se varmaan minun autoni tollainen ole.

• mikähän seuraavaksi

Uudesta asti on kuluttanut 11-13 ltr/100 km, ja kun EGR- venttiili vaihdettiin, kulutus nousi n. 17 ltr/100 talvella, mutta ei tietenkään mitään vikaa siinä ollut Vehon testerin mukaan?! Ja pellit niin ohuet, että kesäkuumalla sivupellit on kuin aaltopeltiä, kyllä ne osaa ottaa pellin pois kahden maalin välistä tehtaalla. Mutta konepelti on ainakin peltiä, sen näkee siitä kun maali on lähtenyt pois ruosteen kanssa. Mutta onhan se jo vanha auto, vm.2007, kohta paalaamoon. Mutta jottei menisi ihan vinoiluksi, onhan se kuiten hyvä ajaa.

• 315CDi
        mikähän seuraavaksi kirjoitti:

Uudesta asti on kuluttanut 11-13 ltr/100 km, ja kun EGR- venttiili vaihdettiin, kulutus nousi n. 17 ltr/100 talvella, mutta ei tietenkään mitään vikaa siinä ollut Vehon testerin mukaan?! Ja pellit niin ohuet, että kesäkuumalla sivupellit on kuin aaltopeltiä, kyllä ne osaa ottaa pellin pois kahden maalin välistä tehtaalla. Mutta konepelti on ainakin peltiä, sen näkee siitä kun maali on lähtenyt pois ruosteen kanssa. Mutta onhan se jo vanha auto, vm.2007, kohta paalaamoon. Mutta jottei menisi ihan vinoiluksi, onhan se kuiten hyvä ajaa.

Nyt sain pari tarkkaa kulutus lukemaa mitattua. Maantielenkki 200km, kulutus 11.1L todellista ja ajotietokoneen mukaan 10.2L. Sekä kaupunkilenkki 100km, todellinen kulutus 16L/100km, ajotietokone näytti 14.2L. Mutta eihän tuo tietokone huomioi Eberiä laskelmissaan??

• juujooojaa

miten eroavat toisitaan tyyppimerkinnöiltään 311, 315, 316, 318?

• älä osta mersua

ajakaa ne ruosteiset sprinterit jo paaliin ei semmosilla kehtaa ajaa ku ruoste näkyy joka paikassa ostaa Citroen jumperri siinä on laatua eikö näy ruoste missäää mulla oli vito se ruostu käsiin se lähti lavetilla paalaamoon

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksköhän mä oon tuolla

Joskus antanut ymmärtää että olisin sun rinnoista pelkästään kiinnostunut 😂😁🤭 ja sä säikähdit että koskisin ilman lup
      Ikävä
      32
      4561
    2. Aamu on aina iltaa viisaampi.

Hyvää huomenta rakas. Ajattelen sinua taas ja yritän keksiä keinoja luoksesi. Satuttaa, kun unohdan sinua joka päivä ene
      Ikävä
      15
      2548
    3. Juuri sinut kainaloon haluaisin nyt

Sydän sykkii vain sinulle Sinä olet se jota kaipaan Sinä olet se josta uneksin Jos sinun rinnallesi jäädä saan Tän koko
      Ikävä
      25
      2405
    4. Ihana on nähdä edes ohimennen

Mitenköhän mies sua voisi lähestyä❤️? Oon lääpälläni suhun mutta en uskalla lähestyä vaikka vilkuilet ja huomaan että su
      Ikävä
      53
      2278
    5. ymmärrätkö miksi minua sattui?

Vinkki, jätit tekemättä jotain.
      Ikävä
      32
      1767
    6. Saattaisimme olla yhdessä

Vaarallinen yhdistelmä. Käsitin, että meillä molemmilla on samanlaista historiaa... Siitä huolimatta haluaisin kokeilla
      Ikävä
      32
      1591
    7. Se meidän sydänyhteys

Oli ihanaa. Oltiin samankaltaisia sieluja ja tunnettiin voimakasta vetovoimaa ja yhteenkuuluvuutta. Voisiko se löytyä vi
      Ikävä
      73
      1486
    8. Vanhemmalle naiselle

Juhannussauna on lämpiämässä. 🌿🥵💦
      Ikävä
      66
      1284
    9. Epäiletkö että kaivattusi

On tai on ollut ihastunut sinuun?
      Ikävä
      82
      1241
    10. Mies, mua jotenkin kiinnostaa

Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?
      Ikävä
      42
      1161
    Aihe