Sprinter 315CDi autom.

315CDi

Omistan "uusikoppaisen" Sprinterin 315CDi automaattivaihteilla. Löytyykö keneltäkään luotettavia kokemuksia kyseisen auton kulutuslukemista? Paljon olen kuullut juttuja, että pitäisi päästä automaatillakin 8-11 litran kulutuksiin kaupunkiajossa, mutta kyllä omani vie tuollaiset 13-15L sadalla sekalaisessa kaupunkipainotteisessa ajossa.. Haluaisin vain tietää onkohan autossani jokin pielessä, kun nuo kulutuslukemat eivät nyt aivan pienimmästä päästä taida olla..

10

7672

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pettyny uuteen mesee

Minulla on kans tuollainen DDR valmisteinen Mersu Sprinter 315 automaatilla. Kyllä minullakin menee 11,5--13 litraa/100km nurkkajossa.

Miten muuten on etujarrut tominut? Vinkuuko vai onko hiljaisia? Entä etulokasuojat? Onko ne myös paperista tehtyjä niin kuin minun Mersussa?

• 315CDi

Kyllä jarrut ja lokasuojat tuntuvat olevan ihan ok. Auto on mulle melko uusi tuttavuus, joten eipä tiedä sitten mitä tulevaisuus tuo tullessaan.. Elikkä noin 13 litran kulutuksiin on siis vain tottuminen. Onko autossasi Eberi toiminut moitteetta?

• DDR mersu
        315CDi kirjoitti:

Kyllä jarrut ja lokasuojat tuntuvat olevan ihan ok. Auto on mulle melko uusi tuttavuus, joten eipä tiedä sitten mitä tulevaisuus tuo tullessaan.. Elikkä noin 13 litran kulutuksiin on siis vain tottuminen. Onko autossasi Eberi toiminut moitteetta?

sinulla on vähintäin 1/3 osa tankissa naftaa! Jos vähemmän ei toimi. Muuten kun avaat takaovet niin katso miten pelti antaa periksi siinä saranoiden kohdalla! Se on vain paperia!

• colombia

Kokemusta kahdesta taksibussiliikenteessä olevasta 315sta. Molemmissa n. 900 kg sisustaa yms. lisäpainoa ja automaatit. Kulutusmittarin olen nollannut molemmista yli 100 tkm sitten. Toinen 10,6 ja toinen 10,8 ltr/100km.
      Paperisia peltejä voit etsiä muista merkeistä. Tosin esim. keula näyttää "ruttaantuvan" paljon osuttaessa johonkin (turvallisuustekijä, esim. moottoripyöräilijät, jalankulkijat yms.), mutta mitään runkoon liittyvää ei mene ruttuun kovinkaan helposti. Ja aina kolarissa joutuu käymään maalarin luona ja jos etusiipien hinta tuntuu kovalta, kannattaa ostaa linja-autolippu.
      Tekniikka on toiminut ainakin tähän asti moitteetta molemmissa.

• 315CDi

Joo, vajaan 1000km keskikulutus näyttää olevan tietokoneen mukaan nyt noin 11,5L/100km. Siis pääasiassa kaupunkiajoa ja lyhyttä sellaista. Hetkellinen päiväkulutus saattaa nousta kyllä tuonne 17-18L/100km näillä pakkaskeleillä, kun vielä Eberi jatkuvasti hönkii siinä koneeseen lisälämpöä.

• make t

ostin auton uutena 318 pitkä ja korkea ajotietokoneen mukaan kulutus 11,8 keskikulutus ja kuorma auto.ja nyt vettä myllyyn. tilasin auton pelkkänä hylsynä ja sisustin sen itse.ensinmäinen työvaihe eli auton äänieristys ja villoitus.normaali pesun jälkeen villat aina märkiä.syyn löytäminen helppoa,autonsivulistat vuotavat läpimeno niiteistä vettä sisään.vuoden kampeamisen jälkeen ottivat auton takuuseen ja jouduin itse kertomaan miten mukamas vika korjataan ja vielä ottamaan vastuun siitä. ei ihme että maahantuoja haluaa levyttää autosi ennen kuin näet tämän huolestuttavan tilanteen.osta auto uutena ja pyydä se sisustettuna 5000-12000 tuhannen lisähintaan siinä aikapommi vuosien saatossa.näitä sprintereitä sitten myydään lapsi perheille ja täysin tietämättömät joutuvat kärsimään siitä.itse olen huolestunut tilanteesta 3 astmaatikko lapsen isänä.mietipä sitä kuinka monta autoa on sisustettu 2006 jälkeen kuin tämä malli tuli myyntiin.toisaalta voihan sitä ajatella että no eihän se varmaan minun autoni tollainen ole.

• mikähän seuraavaksi

Uudesta asti on kuluttanut 11-13 ltr/100 km, ja kun EGR- venttiili vaihdettiin, kulutus nousi n. 17 ltr/100 talvella, mutta ei tietenkään mitään vikaa siinä ollut Vehon testerin mukaan?! Ja pellit niin ohuet, että kesäkuumalla sivupellit on kuin aaltopeltiä, kyllä ne osaa ottaa pellin pois kahden maalin välistä tehtaalla. Mutta konepelti on ainakin peltiä, sen näkee siitä kun maali on lähtenyt pois ruosteen kanssa. Mutta onhan se jo vanha auto, vm.2007, kohta paalaamoon. Mutta jottei menisi ihan vinoiluksi, onhan se kuiten hyvä ajaa.

• 315CDi
        mikähän seuraavaksi kirjoitti:

Uudesta asti on kuluttanut 11-13 ltr/100 km, ja kun EGR- venttiili vaihdettiin, kulutus nousi n. 17 ltr/100 talvella, mutta ei tietenkään mitään vikaa siinä ollut Vehon testerin mukaan?! Ja pellit niin ohuet, että kesäkuumalla sivupellit on kuin aaltopeltiä, kyllä ne osaa ottaa pellin pois kahden maalin välistä tehtaalla. Mutta konepelti on ainakin peltiä, sen näkee siitä kun maali on lähtenyt pois ruosteen kanssa. Mutta onhan se jo vanha auto, vm.2007, kohta paalaamoon. Mutta jottei menisi ihan vinoiluksi, onhan se kuiten hyvä ajaa.

Nyt sain pari tarkkaa kulutus lukemaa mitattua. Maantielenkki 200km, kulutus 11.1L todellista ja ajotietokoneen mukaan 10.2L. Sekä kaupunkilenkki 100km, todellinen kulutus 16L/100km, ajotietokone näytti 14.2L. Mutta eihän tuo tietokone huomioi Eberiä laskelmissaan??

• juujooojaa

miten eroavat toisitaan tyyppimerkinnöiltään 311, 315, 316, 318?

• älä osta mersua

ajakaa ne ruosteiset sprinterit jo paaliin ei semmosilla kehtaa ajaa ku ruoste näkyy joka paikassa ostaa Citroen jumperri siinä on laatua eikö näy ruoste missäää mulla oli vito se ruostu käsiin se lähti lavetilla paalaamoon

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Yritän tänään laittaa taajuudet kohdilleen

Jotta törmätään kirjaimellisesti. Ei tätä kestä enää perttikään. Olet rakas ❤️
      Ikävä
      66
      2258
    2. Onko kaivattusi

kyltymätön nainen, pystyisitkö olemaan hänelle loputon mies, vai meneekö toisinpäin.
      Ikävä
      38
      1863
    3. Vanhuksen varpaankynsien leikkaus 89 euroa...

Huh huh.......Parturikäynti olisi varmasti ollut 250 euroa? Kallis on suomi nykyään.
      Maailman menoa
      171
      1520
    4. Viulu vaiennut

Eikö pisnikset suju ? Vai miksi pahin yrittäjä vouhka on "kadonnu" maan alle. 🤣
      Suomussalmi
      23
      1507
    5. Anne Kukkohovi. Myy likaisia alushousujaan.

Kuka ihme ostaa jonkun naisen likaisia alushousuja, menee lujaa kyllä tälläkin housujen myyjällä.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      85
      1234
    6. Nainen, sellaista tässä ajattelin

Minulla on olo, että täällä on edelleen joku, jolla on jotain käsiteltävää. Hän ei ole päässyt lähtemään vielä vaan jost
      Ikävä
      181
      1167
    7. Kyllä tekee kipeää

Luopua kaikesta mitä on elämässä saavuttanut😞 ei vaan ole enää yhtäkään hiljaista vuorokautta🤬
      Ikävä
      24
      1110
    8. Kauanko skuutteja on siedettävä? Ei tietoa liikennesäännöistä, ajellaan miten sattuu ja missä vain.

Kauanko on kestettävä sähköpotkulautojen terrorismismia? Niillä ajelevat eivät tiedä, tai jos tietävätkin, niin eivät vä
      Maailman menoa
      105
      1084
    9. Luotatko kaivattuusi?

Jos et, mistä kiikastaa?
      Ikävä
      77
      939
    10. En mä tiedä mitä tapahtuu

siis tykkäisitköhän musta oikeasti. Ehkä oot pelannu liikaa rahapelejä, ehkä rakastat tyhjiä arpoja.
      Ikävä
      9
      932
    Aihe