Sain kassillisen leluja veljenvaimolta omalle pikkuiselleni ja nyt mietin et miten ne olisi hyvä desinfioida? Pehmolelut voisi keittää (vai?), mutta entä lelut joissa on pattereiden paikat... monissa pehmoleluissakin on nykyään patterit sisällä. Kuulin että pakastaminen voisi toimia... Olisin tosi kiitollinen jos joku on ratkaissut tämän ongelman ja kertoisi ratkaisunsa minulle.
Kiitos ja hyvää joulun odotusta kaikille!
Lasten lelujen desinfiointi???
6
4273
Vastaukset
- djfsljslndf
Ethän ole tosissasi?
Ihan oikeesti tämä desinfiointihysteria on mennyt kyllä pikkasen överiksi viime vuosina. Jos miettii entisaikoja, eipä niitä leluja ole silloinkaan desinfioitu, hyvä jos joskus pesty. Ja neuvolassa, lääkärin odotustilassa ja päivähoidossa lapset leikkii yhteisillä leluilla ja jopa maistelevat niitä vuorotellen. Jos tällä tavalla ajattelee, pitää kyllä desinfioida kaupasta ostetut lelutkin. Erityisesti jos ne on valmistettu ulkomailla. Ties kuinka monen likaisen käden kautta ovat kiertäneet. Kyllä pesukoneen ja fairyn pitäis riittää, jos lelu on selvästi likainen.
Itse en meidän tytölle kirppiksiltä ja huuto.netistä osteltuja leluja pääasiassa viitsinyt edes vedellä huuhdella. Mitä nyt muutamat purulelut pesin fairylla. - WtF????
Kloriitti on ainut mikä tehoaa xD
- keinokuidut?
hei haloo - onko tää joku provo vai ootko ihan tosissaas näin yksinkertanen.
Kyllä leluille riittää, kun pyyhkii näkyvän lian pois vaikka tiskiaineräsyllä ja puhtaalla kostealla rievulla huuhtelee pariin kertaan ,jos siis lapsi vielä tavaraa suuhunsa tunkee.
Miltähän näyttää (haisee) keitetty pehmolelu , muovia, liimaa, keinoluitukarvaa, keinokuituvanua, irtoava väriä ....- toukan äiti
mut ehkä olen hiukan hysteerinen. :) ekaa lasta nimittäin odotan, kai sen mulle suotte. Ihan hyviä pointteja kaikki, hyvä wake up call niin sanoakseni. täytyy kuitenkin toisaalta sanoa että miten on melkein mahdotonta saada suomi24:ssa palautetta ilman kysyjän panettelua? Silti, kiitos palautteesta.
- noanna
toukan äiti kirjoitti:
mut ehkä olen hiukan hysteerinen. :) ekaa lasta nimittäin odotan, kai sen mulle suotte. Ihan hyviä pointteja kaikki, hyvä wake up call niin sanoakseni. täytyy kuitenkin toisaalta sanoa että miten on melkein mahdotonta saada suomi24:ssa palautetta ilman kysyjän panettelua? Silti, kiitos palautteesta.
Muovilelut kannattaa ihan vaan miedolla saippualiuoksella pestä ja pehmoleluthan voi pestä pesukoneessa, jos niissä ei mitää pattereita tmv. ole sisällä. Purulelut ja muut vastaavat voi keittää. En usko, että muuten tarvitsee/kannattaa desinfioida ja mä todellakin olen bakteerikammoinen ja hysteerinenkin joskus tälläisissa asioissa. :)
- riippuu....
toukan äiti kirjoitti:
Se vähän riippuu minkä varalta niitä haluat desinfioida. Perustarpeeseen pyyhintä ja pesukone on riittävä. Joissakin tarkemmissa itiösiivouksissa pitäisi pestä vähintään kolme kertaa 90 asteessa pesukoneessa mutta kankaat ei välttämättä kestä semmosta rääkkiä.
Hätävarjelun liioittelua noin yleisesti ottaen moiset hankkeet. Et pysty sitä lasta maailmalta ja mörökölleiltä suojelemaan vaikka tekisit mitä. En nyt menisi väittämään että kloriinien ja muiden kemikaalien kanssa vehtaaminenkaan sille mukulalle hyväksi on...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?931851- 851292
- 1101143
- 761027
- 113961
Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘57853- 36772
- 47771
Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis48731- 33693