Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

mielipiteitä

ensio multa lensi jo

Tässä alkanut muinainen harrastus taas kiehtoa, kun tota luppo aikaakin alkaa olemaan paremmin ja mukulatkin on moottoreista kiinnostuneet...
Niin olen tässä miettinyt cross/enduro vehkeen hankintaa. Tuntuu mieli vaan muuttuvan joka kerta kun käy vehkeitä ihmettelemässä. Mun ajo tulee olemaan montulla, metsässä ja joskus crossiradalla. No ensin ajattelin hankkia n. vuoden vanhan 4t crossin esim. hondan crf 450, kun pidin niitä varmoina ja vähä huoltoisina, helppoina vehkeinä. No sitte ajattelin, että olisko enempi käyttöä valkokilpisellä endurolla ja, että 4t vehkeissä on isot huollot verrattuna 2t, vai onko?. Sitte kattelin katuenduroita, esim. dr suzukia. No ne taitaa olla aina rikki jos sattuu suurempaa monttua tielle. Eli unohin ns. katuendurot.
Viimeisin vehje minulla oli vm -95 ktm 300 2t siinä oli ainakin silloin kulkua ja vääntöä tarpeeksi ja se oli kaikinpuolin mukava peli. Valkokilpisenä sillä tuli joskus ajettuakin pelipaikoille. Nyt tulis ehkä joskus käytyä töissä. 4t vehkeistä mulla ei ole muuta kuin mielikuva...
No painoa on nykyään tommoset 120kg ja kai sekin jotenkin vaikuttaa. Hitto kun hankalaa.
Nopeudella ei ole mulle merkitystä, mutta vehje sais olla helppo/vähä huoltoinen ja voimaakin silleen sopivasti, ettei tarvi viikon päästä vaihtaa. Mitenkäs noi vakuutus hommat menee nykyään kun tuntuu olevan aikamoinen sekamelska. On jotain eri tehomääriä ja kai ne kuutiotkin vaikuttaa. Vakuutus yhtiöstä ne tietenkin selviää. Mutta minkälainen kuva teillä on, mikä olisi edullisin vaihtoehto tai onko vinkkejä rekisteröinti asioihin? Kannattaako ostaa esim.punakilpistä ja maksaa verot ja rekisteröidä itse?
Hintaa olen ajatellu alle 5000e, ni ei sitte niin harmita jos ei tuu muutamaan kuukauteen ajettuakaan.
Eli minkälaisesta ja ikäisestä saa parhaan hinta-laatu suhteen, siis halvempi kuin 5000, voi toki maksaa vaik kolmekin :) 2t vai 4t ja minkälaisia kuutiomääriä suosittelette, ite ajttelin 250-500. Onko noi kaikki nelarit 1-sylinterisiä? Merkkeinä oon katellu ktm, yamaha, husse, honda... Onko tolla merkillä juurikaan merkitystä?

10

659

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • dfgdgdgfdfg

      Luulen ettet saa täältä täydellistä vastausta. Joten copy pastaa tämä tekstis http://www.motot.net/ foorumille.

    • näin me teeeemmma

      Kaikki nuo tartee huoltoa tavon "dr, xt" yms. lusu-enskaa enemmän koska ovat "kisakireitä"
      Itse valitsisin joko KTM EXC 300, GAS GAS EC 300, TM E 300. nuo on 2 tahti enduroja jotka ovat yhtä hyviä, toki ktm niistä suosistuin. nelareista ostasin husqvarnan yli 500 enduron tai ktm exc 525.
      Nelarit tarttee huoltoa enempi ja huollot on vähän monimutkasempia tai siis öljyn vaihto ja venojen säätö eli joutuu räpläämään 2 tahtia hiukka enempi. helpottiko tää teksti yhtää??

      • kylä lähtee

      • ihan varmasti juu

      • ensio multa

        no helpotti kun mietin ovatko 4t vehkeet suurempi huoltoisia, vaikka mielikuva oli päinvastainen, ettei niihin tarvis tehdä juuri mitään


      • ennen 3002t nyt 525
        ensio multa kirjoitti:

        no helpotti kun mietin ovatko 4t vehkeet suurempi huoltoisia, vaikka mielikuva oli päinvastainen, ettei niihin tarvis tehdä juuri mitään

        voin sanoa kokemuksella, ennen oli mulla 2t pyöriä, nyt on exc 525 nelari ja useammin minun täytyy sitä huoltaa kun 2t pyörää....öljyt 10-15 tunnin välein ja venat melkeimpä samalla...2t vaihdoin vaihteistoöljyn vaan harvemmin ja sitte 80 tunnin kieppeillä männän ja 160h jälkeen aina laakerit yms.


      • Japs.
        ennen 3002t nyt 525 kirjoitti:

        voin sanoa kokemuksella, ennen oli mulla 2t pyöriä, nyt on exc 525 nelari ja useammin minun täytyy sitä huoltaa kun 2t pyörää....öljyt 10-15 tunnin välein ja venat melkeimpä samalla...2t vaihdoin vaihteistoöljyn vaan harvemmin ja sitte 80 tunnin kieppeillä männän ja 160h jälkeen aina laakerit yms.

        Sun Kottarainen varmaan vihaa sua:D Omaan pyörään oon vaihtanu oljyt 2-4 tunnin välein... Eikä Japsin venojakaa tartte ihan noin usein kyllä säätää


      • 10h ihn mainio
        Japs. kirjoitti:

        Sun Kottarainen varmaan vihaa sua:D Omaan pyörään oon vaihtanu oljyt 2-4 tunnin välein... Eikä Japsin venojakaa tartte ihan noin usein kyllä säätää

        Ei salee vihaa, pelle!


    • ensio multa lensi jo

      remontti hommista oisin kyselly vielä, että paljonko nykyään maksaa konepoka tommoseen 2t kolmesataseen. siis kaikkine sylintereineen ja laakereineen. Saako osia enää noihin 90-luvun vehkeisiin? Husqvarna merkki.
      Löysin yhden sopivan yli kymmenvuotiaan valkokilpisenä mut hieman kaihertaa mahdolliset remontit.
      Toisaalta mulla ei tarvi olla mitään viimesintä tekniikkaa ja ominaisuuksia. En nyt kuiteskaa viittis hankkia mitää romua tallin täytteeks.

    • tosi tarina

      250cc, 2-t ,vuosimallia 2003 tai uudempi niin saat iloa siitä pitkäksi aikaa ja todella edullisesti. Merkkinä joku Japanilainen tai KTM niin osia löytyy. Älä osta 4-t pyörää ellei sinulla ole varaa pistää remonttiin noin 2500€ joka vuosi!!!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      94
      2485
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2173
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      83
      1829
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1621
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1586
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      11
      1565
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      34
      1518
    8. 59
      1384
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      89
      1319
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1254
    Aihe