Yksi elämän suuria pulmia johon en ole keksinyt ratkaisua.
Katossahan tapaa olla koukku ja valaisimen keskellä vastaavasti toinen ja sitten ulkopuolella nuppi josta kiertämällä saa lampun teoriassa kiristettyä kattoa vasten. Eipä ole vaan tullut ikinä vastaan toimivaa koukku-valaisin yhdistelmää. Joko koukku on liian ulkona katosta ja lamppu ei vedä kireälle kattoa vasten tai jos koukku on syvemmällä, on lampun vastakappaleella mahdoton saada tartuttua siihen ellei väliin laita rengasta jolloin lamppu ei taaskaan nouse kattoa vasten vaikka ruuvin vääntäisi tappiin.
Mikä siis neuvoksi? Onko tähän jotain hyvää kikkaa? Näissä vanhoissa taloissa on vieläpä hienot kattoruusukkeet siinä lampunpaikan ympärillä jota ei viitsisi vahingoittaa, joten mitään erillisiä kiinnitysratkaisuja ei oikein voi kokeilla.
Miten kohdevalaisin asennetaan kattoon oikeaoppisesti?
1
1434
Vastaukset
- ihan oikea sähkäri
..ikean ihmeitä pysty suomeen asentamaan.
välillä tarvii porailla lisää reikiä ja välillä tosiaan jotain rautalankaa jatkoks, että säätövarat saa jatkettua edes suurinpiirtein samalla alueelle.
monestihan noissa on tyydyttävä järkevältä tuntuvan kattoa vasten kiristämisen sijaan jättämään koko valaisin roikkumaan sentin taikka kaks tavotteesta, jolloin tosin joutuu aina lamppua vaihtaessa trimmaamaan valaisimen asennon kohdalleen.
nyt kun kattelin ympärilleni sopivan askartelumateriaalin toivossa, niin mieleen juolahti että ~10 cd/dvd:n spindle-tornin kuvusta vois saada sopivan kauluksen katon ja valaisinpistorasiaan ripustetun valaisimen välille.. niissä viimeset 15-20 vuotta asennelluissa pistorasioissa kun se koukku on reilun sentin luokkaa kauempana kattopinnasta kuin oikeastaan missään muussa koukkuratkaisussa. valkoset ja läpinäkyvät kertakäyttösiks tarkotetut hillo yms purkitkin vois tarjota lähtökohdan askartelulle..
valaisimen valkkaaminen sen asennuspaikan mukaanhan ei taida tulla kysymykseen, siks mä lähdin tota askarteluratkasua lähinnä tarjoamaan ;)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1908617
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k264768- 504238
- 623807
- 513216
- 502990
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä262686- 432491
Miten mä olisin
Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.442304Anteeksi kun käyttäydyn
niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv382213