Itsenäinen Suomi

Suomessa on pian itsenäisyyspäivä.. Kenen ansiosta Suomi on itsenäinen.. Oliskohan ne sotiemme veteraanit joidenka ansiota tämä kaikki nyt on.. Heistä osa kaatui sodassa.. monilta meni isä rintamalla.. veli.. tai joku muu läheinen.. se oli sitä aikaa..

Moniko nykypäivän nuori ymmärtää sitä keiden ansiota on.. heidänkin nykyinen elämä.. Toivon mukaan hekin oppivat ymmärtämään..

1

133

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Talvisodan 70-vuotismuistelujen yhteydessä on aivan oikein pidetty esillä niin varsinaisen armeijan taistelua kuin lottienkin toimintaa. Talvisodan äärimmäinen itsepuolustus oli koko kansakunnan yhteistä ponnistusta, jossa kotirintamalla oli silläkin olennainen merkitys. Kotirintamalla naiset, ikääntynyt väki ja nuoriso antoivat oman panoksensa yhteiseen asiaan. Joskus näyttää unohtuvan, että kaikki naiset eivät suinkaan kuuluneet lottajärjestöön ja valitettavasti lottiin kuulumattomat naiset näkyvät jäävän sotaan liittyvissä arvioinneissa kuta kuin täysin unohduksiin. Niin on myös virallisesti. Lottajärjestöön kuulumattomat naisvanhukset ovat tietääkseni jääneet mm. kuntoutustoiminnan ulkopuolelle, vaikka he kotirintamalla tekivät korvaamatonta työtä yhteisen puolustustaistelun hyväksi. Kotirintaman vanhempien sukupolvien väki puolestaan, niin miehet kuin naisetkin, ovat jo poissa keskuudestamme ja heidänkin panoksensa oli ansiokkaasti mukana kansakunnan puolustautumisen kokonaisuudessa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      119
      1702
    2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      99
      1538
    3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      37
      993
    4. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      29
      899
    5. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      38
      861
    6. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      50
      826
    7. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      43
      768
    8. Olet myös vähän ärsyttävä

Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.
      Ikävä
      37
      760
    9. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      56
      758
    10. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      37
      730
    Aihe