Junnufutis on syvältä

Vanhemmat

Mitä tehdä kun 12-vuotriaalle juniorille kerrotaan, että hän ei pääse enää pelaamaan futista otteluissa. Kesällä hän saa vielä pelata turnauksissa, mutta sitten se on loppu. Huoltojoukkoihin hän kyllä kelpaa. Takana on kuusi elämäniloista vuotta, joiden tärkein sisältö on ollut futis. Mutta se ei merkitse mitään valmentajalle.
-Nyt pelataan enää voitoista, sanoo valmentaja.
Järkky juttu:
http://www.veppiloki.blogspot.com

10

8073

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • joojoo

kannattaa vaihtaa joukkuetta tai sitten valmentajaa... tollaset valmentajat on pahimpia kusipäitä!

• junnu valmentaja

sellainen valmentaja on laitettava vaihtoon,tai kaikkien vanhempien on kokoonnuttava yhteen ja keskusteltava asiasta jos yhteisymmärrystä löytyy.

• kalleankka

...............voi voi mut jos totta puhutaan niin meiän jengissä oli sellanen kaveri joka 12 vuotiaana oli vielä läski ja jäi jalkoihin silti sai peli aikaa vähä aikaa sitte pelas nuorten maaottelun et silleen - tuskin ois jatkanu fudista jos ei ois saanu pelata!

• sipi salonen

EIKÄ OO!! PERUSTELE.

• Jokeri

kutsuisin kaikki vanhemmat, huoltojoukot ja varsinkin omistajan että JoJon (joukkueenjohtaja) paikalle. Pitäisin keskustelun ja todennäköisesti ite haluaisin valmentajan erotettavan tai jotain muuta. Mutta ei se jengin vaihtaminenkaan oi´keen kivaa olisi, 6 v. pelannu yhessä ja ykskaks. "Moi kaverit, mä pelaankin tänään teitä vastaan, enkä kanssa". Meill oli sellanen joukkuehenki ennen ett jos valmentajat ei pystyny vetää, nii jojo tai jonkun isä veti. Se oli kätevää. Mutt tohon otsikkoon viitaten, mie olien hieman sitä vastaan. mun mielestä se vika meinaa on siinä valmentajassa. Meillä kaikki sai silloin yhtä paljon peliaikaa, ite olin keskitasoo, mutt kaveri oli x parempi ja oli enemmän vaihossa kuin mä. Se riippuu ihan valmentajasta.

• Mica

Jalkapallossa sentään on Fairplay säännöt. Jääkiekko on vielä kierompaa. Siellä jopa 7 vuotiaita poikia pidetään vaihdossa.

Mutta kyllä teidän lapselle löytyy uusi sopiva joukkue (tasollisesti). Eli ottakaa yhteyttä uusiin joukkueisiin niin eiköhän löydy sopiva seura lapsellenne.

Olen myös nähnyt pelejä missä yksi poika on tehnyt alku minuuteilla 4 maalia. Sen johdosta on loppuajaksi kutsunut vaihtopenkki. Poika on luullut että on tehnyt jotain pahaa ja ei ole jatkossa pelannut sataprosenttisesti vaan on vältellyt tekemästä maaleja että saisi pelata ja pitää hauskaa ottelun loppuun asti.

Miksi Fairplay sääntöjä ei käytetä Koulussa eli arvosanat kokonaan pois ja jääkiekossa missä vaaditaan jo kuusi vuotiaalta ilmiömäisiä suorituksia????

• Huulipyöreenä

Meidän joukkue ilmoitti että tärkeintä on voittaminen , ei se että kaikki pääsee pelaamaan .
      Kivaa!

• <<<<

ON KIVA SEURATA JUNNU FUTISTA

• ikäkausi-ikämies-isä

junnufutis on huisin hieno harrastus, eikö se harrastus kumminkin oo, vai. Jos ei niin vanhemmat/valmestajat ovat tosi syvältä eivät tokikaa innokkaat junnut.

• zlatan1

Moi!

Varmaankin kannattaa ensin miettiä, minkä tasoisesta joukkueesta on kysymys ja mitä joukkue hakee tulevaisuudessa. Kilpajoukkueet ovat kilpajoukkueita ja haaste-/ harrastejoukkueet ihan toinen juttu. Kilpajoukkueissa on yleisesti selkeät pelisäännöt, jotka kaikki mukaan tulevat ymmärtävät. Tai ainakin pitäisi ymmärtää! Siellä kyse ei enää ole Kaikki Pelaa - jutuista, vaan nimen mukaisesti kilpailemisesta.

Haaste- / harrastejoukkueissa toiminta voi ja oikeastaan pitääkin olla enemmän " kaikilla on kivaa " fiiliksellä touhuamista.

Kilpailullisimmille ja intohimoisimmille pitää antaa mahdollisuus treenata ja pelata omalla tasollaan, kuin myös hiukan leppoisammin harrastavillekin, mutta niitä ei missään nimessä pidä mennä sekottamaan. Silloin tuloksena ei ole kuin iso soppa, jossa junnut ovat se kärsivä osapuoli!

Vaikeaksi asian tekee se, että aika moni vanhemmista näkee sen oman pojan / tytön joukkueen ehdottomana tähtenä, vaikka näin ei todellisuudessa olekaan! Tästä lähtee se vanhempien vinkumiskierre, jossa on taas kärsijänä ne junnut.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Immu otti pataan

Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!
      Kotimaiset julkkisjuorut
      144
      2470
    2. Näetkö feminismin uhkana

Vai mahdollisuutena kun deittailet naisia? Mitä miehet mieltä feminismistä?
      Ikävä
      196
      1157
    3. Tykkäätkö halaamisesta?

Minä en. Tänään tuttava, jolle olen maininnut että en pidä halaamisesta, yritti halata minua ja olen vieläkin ihan raivo
      Maailman menoa
      113
      1071
    4. Hinduilu on suurta eksytystä

tekosyvällinen tarina uppoaa moneen. Harhautusta todellisen Jumalan yhteydestä. Kuka haluaisi nähdä sielunvaelluksessa
      Hindulaisuus
      389
      930
    5. Malmin tapaus on järkyttävä

Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi
      Maahanmuutto
      296
      888
    6. Mitkä asiat teidän elämässänne on

Tällä hetkellä parasta?
      Ikävä
      66
      858
    7. Kyllä me vaan

Tykätään toisistamme ❤️ siinä ei ole mitään väärää kenellekään
      Ikävä
      53