Lastuttaminen...?

Bensalla

Mitenkä mahtaa olla ton lastuttamisen kanssa?
Bensankulutus (kai) laskee, mutta miten paljon noin suunnilleen..onko merkitystä normaali ajossa?

Tehoja lisää, mutta miten paljon..siis...onko se jotenkin esim. moottorin iästä kiinni..ööö..tota...kilometreistä?

Kannattaako lastuttaminen ja onko tullut sen takia ylimääräisiä ongelmia/valojen syttymisiä? Paljonko tämä lysti maksaa..keski-Suomessa..jossain Laukaassa on joku "ihmemies"?

T5(250hv), 2003, 151000km

10

725

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • reeviis

      kyseisessä operaatiossa tuuhata diesel moottorien kanssa.

      • Lastuttaminen

        Kyllä se kulutus laskee luokkaa 15-20 prosenttia, tehojakin lisää 20-30%.

        Mutta noita "ihmemiehiä" ei ihan joka kaupungissa taida olla... itse päädyin useiden tuttujen suosituksista käväisemään Tallinnassa jo parinkin auton kanssa kun siellä on yksi autoharrastaja joka todella osaa hommansa.

        En viitsi antaa lupaa kysymättä hänen yhteystietojaan... mutta ne löytyvät hänen kotisivultaan alalaidasta:

        http://www.chip.ee/

        Voin suositella ja niin voi moni kaverinikin, pystyy käsittääkseni hoitamaan auton kuin auton. (Toyotaa lukuunottamatta) Englannilla muuten pärjää hänen kanssaan mainiosti, suomea ei osaa kuin pari sanaa... :)


      • Suosittelen myös!
        Lastuttaminen kirjoitti:

        Kyllä se kulutus laskee luokkaa 15-20 prosenttia, tehojakin lisää 20-30%.

        Mutta noita "ihmemiehiä" ei ihan joka kaupungissa taida olla... itse päädyin useiden tuttujen suosituksista käväisemään Tallinnassa jo parinkin auton kanssa kun siellä on yksi autoharrastaja joka todella osaa hommansa.

        En viitsi antaa lupaa kysymättä hänen yhteystietojaan... mutta ne löytyvät hänen kotisivultaan alalaidasta:

        http://www.chip.ee/

        Voin suositella ja niin voi moni kaverinikin, pystyy käsittääkseni hoitamaan auton kuin auton. (Toyotaa lukuunottamatta) Englannilla muuten pärjää hänen kanssaan mainiosti, suomea ei osaa kuin pari sanaa... :)

        Komppaan edellistä kirjoittajaa, tuo www.chip.ee on hyvä paikka ja hinnat alle puolet siitä mitä Suomessa. Eli samalla rahalla saa päälle laivamatkan autolla Tallinnaan kahdelle sapuskoineen ja jäljelle jää reilusti rahaa tuliaisiinkin.

        Lastutuksesta... olen laskeskellut että kulutus on laskenut reilut 15% eli siinäkin mielessä lastuttaminen on jo tienannut itsensä moninkertaisesti takaisin.

        Ko. lastuttaja (olisiko ollut Urmas??) tosiaan osaa työnsä, on ilmeisesti lastuttanut jo useita vuosia eli kokemusta löytyy. Oli pakko antaa vähän tippiä työn päällekin, sen verran hyvin hoitanut hommansa molemmilla kerroilla kun olen käynyt.


    • volvon miäs.

      Lastuttaminen=hyvä mahdollisuus saada toimivasta autosta ongelmakasa.

      • viritööt

        sulle em autoontulee tehoa noin 30-50 hp vääntöä 60-100nyyttonii hintaa 300-800e. katsele vaikka guuglella "teholastu" on paljon paikkoja.


      • T5(250hv), 2003, 151
        viritööt kirjoitti:

        sulle em autoontulee tehoa noin 30-50 hp vääntöä 60-100nyyttonii hintaa 300-800e. katsele vaikka guuglella "teholastu" on paljon paikkoja.

        Kiitokset "saitti" tiedoista.

        Mites vielä noi ongelmat? Onko niitä? "Onko mahdollista saada toimivasta autosta ongelmakasa?"


      • viritööt
        T5(250hv), 2003, 151 kirjoitti:

        Kiitokset "saitti" tiedoista.

        Mites vielä noi ongelmat? Onko niitä? "Onko mahdollista saada toimivasta autosta ongelmakasa?"

        jos itse sinne laitat jonku 50e lastun niin voipi olla että päästöt menee vituiksi, se sitte syö katin. noi missä liikkeessä ohjelmoi ja dynottaa niin ne kyllä toimii moitteetta. taitavat takuunkin jotkin pajat antaa. jotkut saa kytkimen kulumaan nopeasti lisääntyneiden tehojen kanssa. http://www.digituning.com/


      • bensalla
        viritööt kirjoitti:

        jos itse sinne laitat jonku 50e lastun niin voipi olla että päästöt menee vituiksi, se sitte syö katin. noi missä liikkeessä ohjelmoi ja dynottaa niin ne kyllä toimii moitteetta. taitavat takuunkin jotkin pajat antaa. jotkut saa kytkimen kulumaan nopeasti lisääntyneiden tehojen kanssa. http://www.digituning.com/

        Itse en ole laittamassa mitään. Kyllä se pajalle menee, jos on mennäkseen. Onko liikkeissä eroja vai niissä lastuissako se hintaero tulee?

        Kytkin ei taida päästä kulumaan, kun automaatilla päästelee..


      • virvirvir
        bensalla kirjoitti:

        Itse en ole laittamassa mitään. Kyllä se pajalle menee, jos on mennäkseen. Onko liikkeissä eroja vai niissä lastuissako se hintaero tulee?

        Kytkin ei taida päästä kulumaan, kun automaatilla päästelee..

        tuolta löydät mielenkiintoisia kysymyksiä ja vastauksia :) http://www.volvolandia.com/SVF/


      • automaattilaatikko
        bensalla kirjoitti:

        Itse en ole laittamassa mitään. Kyllä se pajalle menee, jos on mennäkseen. Onko liikkeissä eroja vai niissä lastuissako se hintaero tulee?

        Kytkin ei taida päästä kulumaan, kun automaatilla päästelee..

        maksaa jotain viitisen tonnia sitten.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 107
      1992
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      54
      1897
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      15
      1875
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1667
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      19
      1587
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      10
      1380
    7. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      26
      1320
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      11
      1316
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      14
      1301
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1252
    Aihe