lemmikin sairastelu on stressaavaa aikaa

mirveli

Lemmikkini on kipeä ja sitä täytyy hoitaa muutaman tunnin välein ja kokoajan väistämättäkin sitä tarkistelee onko rakas lemmikki kunnossa. Se vie yllättävästi voimia ja stressaa melkoisesti.

Oman rakkaan eläimen sairastuminen on stressaavaa ja rankkaa aikaa myös omistajalle, mitä ei usein oteta missään huomioon. Itsestäni ainakin tuntuu, että kohta kahden viikon päivät kun on sairasta lemmikkiä hoidellut niin alkaa mehut olemaan melkolailla loppu...

Lemmikin sairastelu kun luo kokoaikaisen huolen ja jännitystilan. Yöt valvoo ja miettii ja päivällä varmistelee varmistelemistaan että onko kaikki hyvin

Eläinlääkärillä ravataan vähän väliä koska ei tiedetä mikä lemmikkiä vaivaa, ja sitten sitä itse miettii kaikenlaista diagnoosia muunmuassa netissä selailemalla, minkä olen kyllä itse kokenut varsin stressiä lisääväksi tekijäksi, enkä suosittele...

Onko teillä vastaavia kokemuksia, ja millaisia ovat teidän tarinanne lemmikin sairastaessa..??Olisi kiva kuulla jos löytyy samassa tilanteessa olleita, ja varmasti löytyykin, joten kerrohan omista kokemuksistasi..

2

177

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pettynyt123

      Mulle kävi niin, että eräs sairas mies oli luopumassa kaneistaan, kun ei jaksanut niitä hoitaa. Ei oikein jaksanut ilmoitella asiasta tai suuremmin ettiä edes sitä uutta kotia. Päätin ottaa toisen hoteisiini joksikin aikaa ja etsiä sille kunnon kodin. Kävi ilmi, että mies ei mm. ole pitänyt kanejaan ollenkaan vapaana. Vein kanin kotia ja aloin siivoamaan häkkiä. Osa heinästä oli muuttunut mullaksi (vai oliko sitä tarkoituksella laitettu), ja seassa oli kärpäsiä sekä niiden toukkia.

      Pesin häkin huolellisesti. Kani on ollut kanssani nyt pari viikkoa ja ollut alusta saakka jotenkin apaattinen. Jossain vaiheessa ei tehnyt papanoita ollenkaan ja lääkärillä paljastu suolitukos. Kanille ei kelpaa heinä mutta tuoreruoka ja leipä kyllä. Nyt joudun pistelemään sitä 2x päivässä, antamaan parafiiniöljyä 2x päivässä sekä vielä jotain energialisää ruiskulla useita kertoja päivässä. Tämä on ihan hirveän kuluttavaa meille molemmille. Kani kyllä on tehnyt tuttavuutta, mutta ei tykkää yhtään kun meikän pitää pakolla ottaa se kiinni ja tunkea ruiskua suuhun. Kani inhoaa kyseistä toimitusta ja rimpuilee ihan hillittömästi. Osa ruiskun sisällöstä valuukin sitten muualle, kuten vaatteille ja lattialle.. Ihme, ettei se pelkää minua tämän enempää näiden juttujen takia.

      Vaatii hirveästi voimaa säheltää näiden piikkien ja jauhe-vesi seosten kanssa ja kun tämä pakko-kiinniottaminen on tehtävä niin hirveän monta kertaa päivän aikana. Silloin juostaan ympäri huonetta, käännetään ja siirrellään huonekaluja jotta pupu saadaan kiinni. Aivan hirveetä! Ja sitten se jatkuva olon tarkkailu. Hengittääkö se, onko kuollut jne. Pelkään että kani-parka saa jonkun epäluottamuksen homman takia minua kohtaan. Mikäli kani ei ala syömään tämänkään jälkeen normaalisti, olen miettinyt piikille viemistä. Minulla ei ole voimaa pakkosyöttää sitä eikä rahaa ravata jatkuvasti lääkärissä. Mun rahat on jo nyt aika lopussa enkä tiedä jatkuuko edes mun työsopimus! Sairasta kania kun ei voi edes antaa muualle.

      Ja kani muuten näytti ulkoisesti aivan terveeltä. Sen silmät oli kirkkaat ja turkki hyvännäköinen. Edes lääkäri ei uskonut alussa olevan sen sairas nähdessään sen. Toisin oli! Lääkkeiden avulla tuli yhtenä päivänä papanaa mutta nyt taas loppunut! Soitin eläinsuojeluyhdistyksellekin ja kuulemma miehen nimi oli tuttu ja hänen toista kaniaan tarjottu sinne! Olen todella harmistunut tilanteesta. Pupu on aivan ihana ja kiltti mutta harva haluaa itselleen varta vasten sairasta kania eikä sen selviytymisestä ole takeita. Olen siis pienessä pulassa. Jotenkin en halunnut kania sille miehellekään jättää, vaan tuli tarve viedä se sieltä pois.
      En kyllä taida enää moiseen hyväntekeväisyyteen ryhtyä, jos tulisi vastaavia tilanteita!

      • Pettynyt123

        Ja jotta ongelmat ei tähän loppuisi, niin ei ainoastaan kani vaan myös minä sairastuin. Muutama pv kanin tulosta mulle nousi korkea kuume. Olin useita päiviä aivan voimaton. Samaan aikaan olis pitänyt jaksaa tarkkailla kanin kuntoa ja oloa, kun ei itse kyennyt edes vessaan kunnolla. Kun jalat sitte alko kantamaan niin lähdettiin eläinlääkärille. Oli työn ja tuskan takana sairaana juosta kanin perässä ja kaupungilla hakemassa sille tarvittavia juttuja. Töissä hoidan vakavasti sairasta henkilöä ja kotona odottaa kani. Kyllä tuntu että on ihan hajalla, vaikka ihana otus onkin!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      189
      7616
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      42
      4392
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      26
      2155
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      19
      2079
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      27
      1899
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      77
      1716
    7. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      38
      1712
    8. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      22
      1649
    9. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      17
      1623
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      39
      1438
    Aihe