Minkälaisia käyttäjäkokemuksia teillä on CZ- merkkisistä kivääreistä? Olen ajatellut hankkia käytettynä tai uutena joko .308 tai 30-06-kaliberisen CZ 550-kiväärin. Onko kenelläkään pidempiaikaista kokemusta kestävyydestä ja käynnistä? Onko uusien mallien laatu pudonnut vuosien mittaan niin kuin tikan kohdalla väitetään tapahtuneen? Minkälaista lasia suosittelisitte? Tarkoituksenani olisi saada mahdollisimman yleiskäyttöinen ase lintujen, kauriiden ja hirvien metsästykseen hinnalla, jonka pystyy kertomaan kotona. Pääpaino lintumetsällä. Kiitoksia asiantuntevista vastauksista!
Cz 550
6
6718
Vastaukset
- Jjärven Jalkine
Meikäläisen kaulusköyhälistöön kuuluvan on pakko ottaa se näkökanta että jos hinta täytyy pystyä kertomaan kotona niin Zetorin hintaluokasta se ratkaisu on pakko etsiä. Ei silti, kyllä Zetorin laatu on minusta ihan hyvä ollut. Tähtäimenä Meoptan mildotkiikari eli tsekkiläis-tsekkiläisellä yhteistyöllä asia sujuu.
- 550 magnum
Cz on vastinetta rahalle ,muutaman vuoden vanhoissa ainakin ollut sakolaista luotettavampi.
Tarkkuus kummassakin käyttöönsä riittävä.
- Česká zbrojovka
Ostin tutulta 3 vuotta sitten kyseisen aseen 300e:lla. Ase oli tällä kaverilla reilun vuoden käytössä. Myi ilmeisesti siksi, ettei sillä osunut tarkasti, enkä ihmettele yhtään. Kaveri antoi rasiallisen jotakin muistaakseni Espanjalaisia paukkuja mukaan, joilla en saanut alle 10cm kasaa ammuttua 100 metriin 5:llä laukauksella. Kaupassa mukana tullut sumea Tasco vaihtui Leupoldin VX-2:een suurennoksella 2-7x33. Kokeilin A4 paperia piipun ja tukin väliin, eikä mennyt ku piipunsuun ja patruunapesän puoleen väliin. Raudat irti ja hiomapaperilla piippukourua avarammaksi. Tämän jälkeen kasat tippui 5cm/100m/5lk. Seppä teki piippuun kierteet ja BR-tuotteen T8 vaimennin nokalle, tasapainottaa mukavasti muuten hieman takapainoista asetta. Tällä hetkellä ammun toistuvasti 15-20mm kasaa 100m/5lk itseladatulla Lapuan 8g:lla, joka riittää minulle. Herkistin tässä on vakiona ja sitä tulee myös käytettyä useasti lintuja, sekä tauluun ammuttaessa.
Yhteenvetona voin sanoa, että olen tällä hetkellä enemmän kuin tyytyväinen Zetoriini, sain halvalla hyvän aseen. Minkäänlaista vikaa ei ole ilmennyt koko aikana kun olen aseen omistanut, yllä kerrotut korjattuani. Käytän asetta hirvien ja lintujen metsästykseen, sekä ammun radalla. Jos päädyt ostamaan CZ:n, kannattaa ensimmäisenä tarkastaa ottaako piippu tukkiin kiinni ja tarvittaessa hioa tai pedata. Muiltakin kuullut, että CZ-kiväärit tulleet heikosti viimeisteltynä tehtaalta, tai saattaahan osa olla valmiiksi viimeisteltyjä. Jos itse viitsit käyttää hieman aikaa aseen laittoon, niin osta CZ. Saat halvalla hyvän aseen.
Toivottavasti tästä oli jotakin apua.- Nimimerkki-Erkki
Aihioitapa ovat Zetorit. Jos pahempi vika, turhaan takuita itket. Eli tuuria oltava ja vaatimattomaan tyydyttävä.
Yksi pahimmisat vioista pussit piipussa. Useimmat eivät kuitenkaan edes asianlaitaa tiedosta. Jos tarkoitus lyhennyttää piippua esim vaimentajan takia, katsottava ettei pätkäisy pussin kodalla.
- Moskwitch laatua
Itsellä oli CZ 550 Battue 9.3-62, Huono käynti vastoin yleistä käsitettä, puut erittäin pehmeät, pienimmäs-
täkin kolauksesta jäi kolhu, metalliosat eivät istuneet, lukko kankea ja lipastaminen jäykkää.
Ase oli viimeistelemätön ja erittäin huonolaatuinen.
Haluamissasi kaliibereissa olisi oma valintani Browningin A-Bolt, joka on mielestäni erittäin korkealaa-
tuinen verattuna CZ:taan.
( nämä siis vain omia mielipiteitäni )- Metsien mies
Osta ihmeessä Browning A-bolt. Unohda CZ. Itselläni ollut Cz 550 308 sekä cz 527 222rem jotka vaatineet melko sepitystä ennenkö niistä on tarkkoja saanut. Nämä kaksi olen myynyt pois. Vielä löytyy 9,3x62 zetori
jota on myös saanut sepitellä mutta enää ei ei cz aseita meille tule. Viimmeinen kivääri on ollut Browning A-bolt cal. 30-06 ja on hinta-laadultaan varmasti parhaimpia tällä hetkellä markkinoilla olevista.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik123840MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar782027Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5461626Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin851298Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja671097Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s331018Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt214898Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o60873- 171854
Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3808