Lahja miehelle, joka on "vain" ystävä?

Luminka

Auttakeehan naista mäessä... Tahtoisin muistaa miespuolista ystävääni jouluna, tämän oltua kuluneen syksyn aikana minulle usein kuuntelijana ja tukena. Kyse ei ole mistään lapsuudenystävästä, eli yhteinen historia on suht lyhyt. En haluaisi auttaa hämmennystä lahjan suhteen, eli antaa "vääriä signaaleja":) Vaikeaa on keksiä mitään kolmekymppiselle miehelle, olisiko kenelläkään hyviä vinkkejä?

11

3491

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pizzzaa

      ei mitenkään romanttisesti vaan vaikka pizzalle ja kerro sielä miten tärkeänä ystävänä häntä pidät

    • piianiiaa

      koska sen oma nainen ei tykkää...

    • dances

      Tanssikurssi lahjakortti.

      Tulee olemaan kiitollisuuden velassa sinulle ikuisesti!

    • lahjat..

      Osta jotain sellaista, joka taatusti tulee käytetyksi. Lahjan pitää valita siten, että mahdollisuudet epäonnistua valinnassa ovat mahdollisimman pienet. Itse ostan ihmisille lahjaksi kaikkea "tavanomaista", mutta pyrin suosimaan merkki tai "erikoistuotteita" valinnassa. Yleensä sellaiset lahjat on olleet onnistuneita ja ihmiset tykkää ikään ja sukupuoleen katsomatta. Kaikki erikoinen tavara ja koriste-esinekrääsä on lienee vähemmän pidettyä, ja päättyy lahjansaajan komeroon. Sellaista kannattaa välttää, jos ei tiedä tarkasti mistä toinen tykkää. Täytyy tehdä helppoja ja varmoja valintoja, jos ei tiedä mitä ostaa eikä tunne toisen ihmisen makua tai mistä hän yleensä tykkää.

      Itse voisin ostaa esim jonkun tyylikkään kylpypyyhkeen, ja jonkun paremman merkkisen suihkugeelin ja deodorantin lisäksi. Hajuvesi tai partavesi voi olla myös ok, mutta on sellaisia miehiä, jotka ei ikinä opi käyttämään niitä. Sama koskee ihonhoitotuotteita.
      Ehkä voisin ostaa myös viina/viini/likööripullon, siihen sopivat lasit ja vaikka jonkun suklaarasian lisäksi. Tai erikoiskahvia ja pari kahvimukia. Olen itse kolmikymppinen mies, ja ainakin itse arvostan järkevää käyttötavaraa ja voisin ostaa jotain näistä esim toiselle miehelle.

      • edelliseen.

        Viina on varmasti yleisin lahja miehelle, ja usein pidetty valinta. Monet miehet pitävät viinistä ja olen omakohtaisesti lahjana saadusta viinipullosta tyytyväinen ollut. Mutta jollakin junteilla on asenne, että sitä ostetaan homoille, joten tiukempaa tavaraa tarvittaessa.

        Jos välittää sisustamisesta, niin ehkä kynttilälyhdyt. Lahjakortteja voi hyöhyntää. Aika moni ostaa musiikkiliikkeestä cd levyjä, joten se varmaan tulis käytetyksi. Samaten lahjakortti akateemiseen tai suomalaiseen kirjakauppaan, varmasti löytää lukemista

        Kaulaliina voisi olla ihan mukava saada...

        Rahaa ei kannata antaa, se osoittaa ettet keksinyt mitään muuta, ja muutaman kympin summa päätyy siwan kassalle kun mieskäään osaa sillä mitään nyt yhtäkkiä ostaa.

        Kaikki materiaalit kuviot täytyy katsoa miehen makuun sopivaiksi. Esimerkiksi yksinkertaiset ja pelkistetyt kuviot/muodot ja harmaan ja sinisen sävyt sopivat varmasti.

        En haluaisi auttaa hämmennystä lahjan suhteen, eli antaa "vääriä signaaleja":)

        -Pidä annen lahjan antamista pieni puhe, jossa perustelet lahjan, väärinkäsityksiä ei tule: "Olen tosi kiitollinen siitä, että olet tukenut ja kuunnellellut minua usein viimekuukausina. Halusin sinua siksi muistaa siksi lahjalla. Kiitos kaikesta"


      • Viivi viisvitonen
        edelliseen. kirjoitti:

        Viina on varmasti yleisin lahja miehelle, ja usein pidetty valinta. Monet miehet pitävät viinistä ja olen omakohtaisesti lahjana saadusta viinipullosta tyytyväinen ollut. Mutta jollakin junteilla on asenne, että sitä ostetaan homoille, joten tiukempaa tavaraa tarvittaessa.

        Jos välittää sisustamisesta, niin ehkä kynttilälyhdyt. Lahjakortteja voi hyöhyntää. Aika moni ostaa musiikkiliikkeestä cd levyjä, joten se varmaan tulis käytetyksi. Samaten lahjakortti akateemiseen tai suomalaiseen kirjakauppaan, varmasti löytää lukemista

        Kaulaliina voisi olla ihan mukava saada...

        Rahaa ei kannata antaa, se osoittaa ettet keksinyt mitään muuta, ja muutaman kympin summa päätyy siwan kassalle kun mieskäään osaa sillä mitään nyt yhtäkkiä ostaa.

        Kaikki materiaalit kuviot täytyy katsoa miehen makuun sopivaiksi. Esimerkiksi yksinkertaiset ja pelkistetyt kuviot/muodot ja harmaan ja sinisen sävyt sopivat varmasti.

        En haluaisi auttaa hämmennystä lahjan suhteen, eli antaa "vääriä signaaleja":)

        -Pidä annen lahjan antamista pieni puhe, jossa perustelet lahjan, väärinkäsityksiä ei tule: "Olen tosi kiitollinen siitä, että olet tukenut ja kuunnellellut minua usein viimekuukausina. Halusin sinua siksi muistaa siksi lahjalla. Kiitos kaikesta"

        Anna sydämmesi hänelle.


    • Luminka

      Kiitos sinulle kolmekymppinen mies, joka tähän alkuperäiseen kysymykseen niin monipuolisen vastauksen annoit! Niistä taisin löytää jonkin punaisen langan tähän lahjapohdintaan:)

      Viivi viisvitonen: sydämeni voisin hänelle antaakin lahjaksi, vapaita ihmisiä kun olemme molemmat. Pelkona on, että hyvä ja lämmin ystävyys menisi pilalle ja asiat mutkistuisivat turhaan. Ehkä olisi järkevintä pysyä ihan materiassa vaan;)

      Leppoisaa joulunodotusta, hyvät vinkit ovat edelleen tervetulleita!

      • kjalja

        trendikäs, rentouttava ja sopii teeman; onhan hän ollut kuuntelijasi...


      • piikkimatto_
        kjalja kirjoitti:

        trendikäs, rentouttava ja sopii teeman; onhan hän ollut kuuntelijasi...

        Piikkimatto on nykyisin muotia, ja minullakin on niitä kaksinkin kappalein. En kuitenkaan uskaltaisi antaa lahjaksi. Miksi? Perheessäni on pari henkilöä, jotka ei arvosta sitä eikä suostu makaamaan sillä kun sattuu. Joillekin se olisi varmasti täysin tarpeeton lahja.
        Lahjoja on hankala ostaa. Kun hankkii jotain tavallista ja käytännöllistä käyttötavaraa sekä mahdollisesti jotain syötävää lisäksi, niin lahja ei mene pieleen. Esimerkiksi pussilakana ja tyynyliinasetti voi olla mieluinen lahja! Sain itse kerran sellaisen ja tykkäsin tietysti! Kylpyhuoneeseenkin voi löytää jotain kivaa käyttötavaraa. Mitään erityistä ei voi ostaa, jos ei tunne tarkasti ihmistä. Itse olen saanut kirjan 3 vuotta sitten, enkä ole ekaa sivua pidemmälle päässyt, kun ei kiinnosta. Mielummin olisin ottanu lahjakortin kirjakauppaan.Lahjaksi saadulla Coctail sekottimella tein kerran juomat ja heitin menemään. Mummomainen kukkamaljakko päätyi ensin kaappiin ja sitten roskiin. Perinteinen lahja on myös liian pienet ja huononmalliset alushousut, älkää ostako niin tylsää lahjaa. Onhan näitä esimerkkejä... On tosi ikävä antaa ja saada lahja, josta ei välitetä.


    • Eettisyys kunniaan

      Osta hänelle lahja kehitysmaiden ihmisten hyväksi. Toisenlaisesta lahjasta löytyy laaja valikoima. Vaikka sitten vuohi!

    • Nicky-771

      2 * leffaliput, ja vie hänet leffaan :)

      Ei varmasti tule väärinkäsityksiä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8386
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2555
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      121
      2263
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      23
      1936
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1674
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1499
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1452
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1399
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1272
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1183
    Aihe