alkoholisti

ei vaan jaksa

tuhoaa kaiken kauniin ympäriltään, ymmärtämättä, että syy on hänen sairaudessaan nimeltä alkoholismi eikä ympärillä olevissa ihmisissä.

10

277

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • totuus (.)

Paitsi että alkoholismi ei ole sairaus. Vain luoteen heikkoutta ja itsekurin puutetta.

• ll

Alkoholismi ei minun mielestä ole pelkästään luonteen heikoutta ja itsekurin puutetta! Se on monien asioiden yhteistulos. Onko tupakoitsijat, himoliikujat sun muutkin vain heikon luonteen omaavia?! Sanoisin ennemminkin että he ovat mielihyvän hakijoita, ja ovat sitten samalla koukuttuneet siihen.

• kyytiä

Palataan järjestelmään niin kuin oli suomessa ennen ratiiijuopot kuokkimaan soita .Ja nämä elatus maksu pinnäreille sama osoite . Ja juopoille samaa kyytiä.

• paljoon mutta ei kaikkeen pahaan. Ihmiset hänen ympärillään eivät ole täydellisiä sen vuoksi, että hän on alkoholisti. Mitään ei tapahdu ilman syytä; alkoholistista on tullut alkoholisti jonkin syyn vuoksi. Tällä en puolusta alkoholismia, en varsinkaan omaani. Haluan pudottaa sen jalustalta, jolle se tahdotaan nostaa, demonisoidaan. Että alkoholismi ja alkoholisti edustaisivat puhdasta, itsetarkoituksellista pahaa. Haluan, että alkoholismi arkipäiväistetään, jotta siitä kärsivien olisi helpompi tunnistaa ja myöntää ongelma ja parantua siitä.

Alkoholismi on paha ongelma alkoholistin läheisille, mutta myös hänelle itselleen. Minun mielipiteeni on, että alkoholismi ei ole esimerkiksi syöpään verrattava sairaus, mutta ei se myöskään pelkkää luonteen heikkoutta tai ilkeyttä kanssaihmisiä kohtaan ole. Olen myös varma, että se ei ole lääkkeillä parannettavissa, jos halua parantumiseen ei ole.

"Puhtaan pahuuden" ongelma on minulle henkilökohtaisesti tuttu. Minulle hyvin läheinen ihminen ei käytä tuota ilmaisua mutta kiistää kiivaasti alkoholismillani olleen mitään syytä. Sitä vastaan en voi puolustautua muutoin kuin sanomalla, että saahan murhamieskin puolustautua.

• holisti.

Alkoholistia syrjitään vaikka alkoholisti raitistuisi koko loppuelämä,
        mielestäni se on kanssaeläjissä huono piirre.

• voi veikkonen
        holisti. kirjoitti:

paljon etuoikeuksia, eivät vain tajua. Voivat juoda perheen rahat, teettää työnsä toisilla, nauttia palkkaa toistehoisina krapulaisina, saavat yhteiskunnalta lääkärinhoitoa, katkaisuja, klinikan palveluja, vankiloissa täysi ylöspito. Monet pääsevät vielä kunnan maksamina hautaankin.

Semmoisia siipeilijöitä ja edesvastuuttomia useimmat juopot ovat.

• remujätkä
        holisti. kirjoitti:

Ei todellakaan pidä paikkaansa minun kohdalla . Se joka on katuojasta nuossut ja päässyt normaalin elämään elämään kiinni on todella hieno asia. Se tie ei ole helppo. Mutta se että vanhoista juopoista tulee vittumaisia ämmiä sitä en siedä.

• turiset
        voi veikkonen kirjoitti:

paljon etuoikeuksia, eivät vain tajua. Voivat juoda perheen rahat, teettää työnsä toisilla, nauttia palkkaa toistehoisina krapulaisina, saavat yhteiskunnalta lääkärinhoitoa, katkaisuja, klinikan palveluja, vankiloissa täysi ylöspito. Monet pääsevät vielä kunnan maksamina hautaankin.

Semmoisia siipeilijöitä ja edesvastuuttomia useimmat juopot ovat.

, sillä juoppo on kaikkialla etuoikeuttettu, vaikka veron maksu on mitä on. Alkoholi vero ei kata alkuunkaan juopon hyysäys ja hoitokuluja. Kaiken lisäksi alkoholi on lieventävä tekijä rikoksissa ja liikenne onnetomuuksissa.

• ihan tavallinen perh
        remujätkä kirjoitti:

Ei todellakaan pidä paikkaansa minun kohdalla . Se joka on katuojasta nuossut ja päässyt normaalin elämään elämään kiinni on todella hieno asia. Se tie ei ole helppo. Mutta se että vanhoista juopoista tulee vittumaisia ämmiä sitä en siedä.

Alkoholismi on paskamainen yhteiskunnan hyväksymä kansansairaus. Kun yrittää pysyä raittiina ja käydä töissä joutuu selittelemään miksi ei glögi maistu tai ei halua osallistua firman kosteille pikkujouluille. Outo on se joka ei juo vaikka pitäis olla toisinpäin.Kuitenkin viina vie ja eniten alkoholisteja on juuri normaali töissä ja veronmaksajina.Miksi joka juhlissa on tarjolla viinaa?Siksi kun piilo juoppoja on suurin osa kansasta.Kun riippuvuus on jo geeneissä ja huolellisesti itse jatkettu on mahdotonta päästä kuiville omin avuin,koska paine ja ympäristön arvot tukevat mukavaa dokaus politiikkaa.Itse olen veroni maksanut ja kymmenen vuotta yrittänyt olla ilman viinaa.Ei vaan onnistu.Siksi haluan apua esim. mylly hoidosta.Suomessa on yleinen käsitys siitä,että kunhan työnsä hoitaa niin on kunnon kansalainen ja voi dokaa viikonloput, kesälomat.Mieti itse kun katsot punkkupulloa joulupöydässäsi ja ajattele mihin sitä tarvitaan.Varmaankin hienon Bugeen takia?Älä huijaa itseäsi.

• voipytty
        ihan tavallinen perh kirjoitti:

Alkoholismi on paskamainen yhteiskunnan hyväksymä kansansairaus. Kun yrittää pysyä raittiina ja käydä töissä joutuu selittelemään miksi ei glögi maistu tai ei halua osallistua firman kosteille pikkujouluille. Outo on se joka ei juo vaikka pitäis olla toisinpäin.Kuitenkin viina vie ja eniten alkoholisteja on juuri normaali töissä ja veronmaksajina.Miksi joka juhlissa on tarjolla viinaa?Siksi kun piilo juoppoja on suurin osa kansasta.Kun riippuvuus on jo geeneissä ja huolellisesti itse jatkettu on mahdotonta päästä kuiville omin avuin,koska paine ja ympäristön arvot tukevat mukavaa dokaus politiikkaa.Itse olen veroni maksanut ja kymmenen vuotta yrittänyt olla ilman viinaa.Ei vaan onnistu.Siksi haluan apua esim. mylly hoidosta.Suomessa on yleinen käsitys siitä,että kunhan työnsä hoitaa niin on kunnon kansalainen ja voi dokaa viikonloput, kesälomat.Mieti itse kun katsot punkkupulloa joulupöydässäsi ja ajattele mihin sitä tarvitaan.Varmaankin hienon Bugeen takia?Älä huijaa itseäsi.

hyvä tapa päästä raittiuden alkuun. Olen tavannut paljon sen läpi käyneitä entisiä juomareita. Sinne pääsee nyt aika helposti, kun jotkut kunnat "säästävät" kustannuksistaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ketä tietää

Missä ammuttiin pyssyllä.
      Kotka
      63
      6180
    2. Ei tunnu, että välität yhtään

Tuntuu, että et edes muista minua koko ihmistä. 😢
      Ikävä
      63
      5599
    3. Vimpelin liikuntahallilla tulipalo?

Katsoin, että liikuntahallista tuloo mustaa savua. Sitten ovet pärähti hajalle, ja sisältä tuli aikamoinen lieska. Toise
      Vimpeli
      128
      4426
    4. Onko kaipaamallasi

Naisella silikonit 🤔
      Ikävä
      55
      3873
    5. Näytitpä taas niin hyvältä!

Nautit tilanteesta täysin rinnoin. Sinä olet kuin
      Tunteet
      14
      3795
    6. Veikeä Satu

Tuu jutteleen, kaipaan sua. Oot kuuma nainen.
      Ikävä
      32
      3219
    7. Oletko nyt

Onnellinen mies naisesi kanssa?
      Ikävä
      67
      2979
    8. Rakastatko?

Ala kertomaan se ja heti
      Ikävä
      59